schimb ulei motor diesel 2000 hdi 80kw

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Mar 12-Ian-2016 22:33

iuliu m. scrie:Tot ce ai intrebat poate capata calificativul:"sublim". Acesta este un ulei american de nisa, cu extrem de multe norme profesionale indeplinite si cea mai mare rezistenta la forfecare din tot ce face industria de profil, acum. Cu siguranta, zgomotul a devenit unul aproape de cel "de benzinar", economia de combustibil este evidenta fata de cea cu un ulei oarecare(Liqui Moly Synthoil am folosit cel mai frecvent inainte de Amsoil, deloc un ulei rau....), de circa 1,5 l/100 km, iar acul indicatorului temperaturii lichidului de racire urca mai greu si se stabilizeaza usor mai jos(la o temperatura usor mai mica) decat inainte. Ar mai fi frana de motor care a devenit mai putin ferma. Si alte chestii care nu-mi mai vin acum , pe moment in minte. Senzatia a fost ca "mi-a reconstruit" motorul, trecut si el, usor, de 200 000 de km.
Multa bafta la cumparaturi!

NU vreau sa comentez la restul imbunatatirilor ( cu ghilimele sau nu) dar asta cu frana de motor m-a dat gata.
avind in vedere ca eficienta franei de motor depinde in primul rind de compresie, apoi de raportul selectat dintre niste pinioane, e evident ce contributie la frana de motor are diferenta de frecare a arborelui pe cuzineti cu un ulei sau altul.adica zero.dar la publicitate da bine intr-adevar.
asa, mai puteau zice si ca motorul se mai invirte vreo 30 de secunde, dupa ce-l opresti,din inertie.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Mie 13-Ian-2016 03:51

iulian.arg scrie:Conform fiselor de specificatii AMSOil nu arata infinit mai bine decat Ineo ECS (5w-30):

http://www4.total.fr/nordic/auto_lubs/Q ... 30_ENG.pdf

https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g3395.pdf

Exceleaza intr-adevar la punctul de curgere care-i -51 grade pentru AMS in loc de -36 pentru Total.
E posibil sa aibe si vascozitate mult mai mica la temperaturi joase.

Discutam de lucruri complet diferite. Un ulei mineral hidrocracat de grupa III, de o calitate indoielnica, si garantat a fi folosit in motor circa 200 de ore, fata de un ulei complet sintetic de la primul producator(din punct de vedere cronologic, adica 1972) de acest tip de ulei worldwide, de grupa IV+V(de aici si pour point-ul mult mai performant, dar desigur ca stiai...), si garantat 700 de ore pentru a fi folosit(tot in motor, desigur) sau dublul duratei recomandate de producator. Pentru echivalenta in km asa cum suntem noi, utilizatorii "casnici", obisnuiti sa fim "anuntati"/avertizati, este vorba de 15 000 de mile/24 000 de kilometri in regim sever de functionare, si 25 000 de mile/40 000 de kilometri in regim normal de functionare.
Se pot umple pagini de topic cu "liga in care joaca" fiecare dintre aceste uleiuri. Dar prefer sa nu mai continui si sa las oamenii sa aleaga conform propriei constiinte si informari. Oricum, eu am detaliat aici si experienta personala cu respectivul ulei care nu se compara cu cea cu uleiuri "curatele"(si full PAO) cum ar fi Liqui Moly, Ravenol ori Fuchs Titan, nu "gluma" de Total Ineo(ECS).
Aici am incheiat cu recomandarile. Simt ca am deschis Cutia Pandorei.
Cat despre flush-ul de motor, atunci cand el se face corect si cu un produs de calitate nu face niciun rau motorului dintr-o mie de motive. Va las sa dezbateti in voie subiectele cu uleiurile si cu flush-ul.
Ramaneti sanatosi cu alegerile si angoasele voastre.
Sa fiti iubiti! Un an nou cu bine!

P.S. Acum vad si mesajul "intepator"(cu ghilimele...) al colegului Mihai Sandor. Il invit pe aceasta cale sa faca economii o perioada sau vreun imprumut, pentru a reusi sa introduca in motor acest lubrifiant, si apoi sa constate personal si nemijlocit daca dizertatiile tehnice ale Domniei Sale cu privire la frana de motor au corespondenta in viata reala.
Pana atunci ii doresc si Dumnealui,
Numai bine!

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Mie 13-Ian-2016 16:04

N-ai deschis nici o Cutie a Pandorei.
Ai deschis doar o discutie foarte interesanta despre un subiect care tot timpul naste polemici dar mai ales cand vii cu un produs total atipic.
Aveam de gand sa incerc si eu uleiul asta la urmatorul schimb insa nu am gasit nimic in gama lor strict pentru norma ACEA C2. Eventual as trece pe C3 ca e mai noua. Ma mai gandesc si documentez.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

AndreiC5
simpatizant
Mesaje: 68
Membru din: Joi 12-Ian-2012 18:26
Localitate: Iasi
Masina: citroen c5 ,2001, 2000cmc, 80kw,109cp

Mesajde AndreiC5 » Mie 13-Ian-2016 17:09

Astazi am primit uleiul amsoil, am sa mi postez parerea dupa
Schimbul de ulei asta pe saptamana viitoare ps: sper sa merite
Cei 300 lei/5L, vedem

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Joi 14-Ian-2016 01:16

îmi pare rău dacă am supărat pe cineva, nu asta era intenţia mea şi-mi cer scuze. Când aveam bx-ul, din 60 în 60 de Mii de km. Îi Puneam metabond având aşteptări fantastice de la acel produs.dacă puterea , consumul , uzura se modificau sau nu , nu ştie nimeni. Cert e că vrînd foarte mult să văd diferenţe, probabil mă autosugestionam să le simt , şi până la urmă eram convins că maşina trage mult mai bine.era cel mai probabil un efect placebo.poate va amintiti o reclamă la dura lube în care un taximetrist cu un cielo a mers fără ulei vreo 30 de minute pt. Că şi a spart baia şi zicea că motorul nu a păţit nimic.mă îndoiesc foarte mult şi de această poveste. Eu mă opresc aici. Numai bine tuturor !
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Joi 14-Ian-2016 03:57

Tonul foarte decent al colegului Mihai Sandor ma face sa nu polemizez in termeni mai duri. Incerc doar sa il fac sa constientizeze si pe el si pe cei ce citesc postul meu si topicul acesta, ca nu vorbesc deloc prostii si ca frana de motor este produsa intr-adevar de depresiunea creata in cilindri de intreruperea alimentarii acestora cu amestec comburant creata de inchiderea clapetei de aceleratie. Dar, dincolo de ce este produsa aceasta(frana de motor), ea este influentata de absolut orice factor extern, a se citi forta ce vine in ajutorul fenomenului mai sus explicat. Cum ar fi retrogradarea intr-o treapta inferioara de viteza care face ca forta declansata de depresiunea cu pricina sa aiba si suficient cuplu pentru a influenta miscarea masinii prin marirea bratului ei(adica a razei pinioanelor, amintite de colegul Mihai Sandor). Este foarte usor sa "decorticam"(termen figurativ/alegoric menit a face explicatia mai inteligibila, deci ghilimelele sunt necesare, domnu' Sandor...) fenomenul cu pricina daca aprofundam cu atentie mecanica newtoniana, primul capitol din cartea de fizica de liceu de clasa a noua de pe vremea mea(inceputul anilor '80). Acum , dat fiind timpul scurs de atunci, cred ca se invata pe la gimnaziu, undeva intr-a sasea, sau a saptea ca doar suntem in secolul XXI. :)
Ar trebui, pentru a intelege cum se compun fortele care concura la fermitatea franei de motor, sa pricepem cum sunt orientate fortele de frecare intre componentele in miscare ale motorului aflate in contact prin intermediul peliculei de ulei si cum actioneaza rezultanta lor fata de cea care franeaza masina in timpul franei de motor. Ii sugerez domnului Sandor si sustinatorilor Domniei sale sa plece de aici in studiul asupra partii teoretice a fenomenului relatat de mine. Si daca tot nu le iese ceva la socoteala sa isi puna problema daca declansarea mai mult sau mai putin brusca a unui val de vant orientat din fata masinii , deci invers directiei de deplasare, influenteaza cumva fermitatea unei eventuale frane de motor.
Cat despre consumul acela si economia de combustibil, ii asigur pe toti cei care au citit si au dat marunt din buze, ca am proprietatea termenilor si incerc sa nu fiu ridicol sau sa mint. M-am frecat si eu la ochi mirat vazand ca pe acelasi tronson de drum cam in aceleasi conditii meteo si exact la aceeasi viteza, cu o singura persoana in masina, si anume eu, consumul instantaneu era 5,9 l/100 km exact unde cu uleiul anterior fusese 7,2 l/100 km. Consumul mediu dat de computerul de bord scazuse cu cifre de-a dreptul ametitoare pe care nu le dau aici intrucat nu prea le cred nici eu si le pun pe seama erorilor inerente ale sale. E clar insa ca si "plin pe plin"(ghilimele necesare, domnu' Sandor, va mai explic de ce?) consumul este sensibil mai mic. Nu mai spun cu cat. Incercati si va veti convinge sau ma veti injura(eventual pe forum, ceea ce ar fi perfect si ar feri pe ceilalti membri de vreo eventuala escrocherie). Sunt convins ca , avand in vedere calitatea execrabila a lubrifianilor folositi in general sau recomandati de producatorul masinii, trecerea la cel recomandat de mine se va simti chiar mai pregnant.
In legatura cu Metabond, il asigur pe colegul Sandor Mihai ca este un "snake" oarecare de origine "necontrolata" care face mai mult rau decat bine motorului(offf, ghilimelele astea...), deci asteptarile sale erau, din pacate, nejustificate de vreo calitate reala a produsului in cauza. El este contrapus in discutia noastra unei adevarate "icoane"(ghilimele, da, stiu...) a culturii automobilistice americane, extrem de usor de analizat, studiat etc. etc. etc. Este ca si cum ne-am pune problema ce racoritoare e Coca-Cola, asta... :)
Pe colegul Iulian il invit sa intre un pic in "dedesubturile"(ghilimele din nou necesare , domnu' Sandor, ca e exprimare figurativa, stiti Dumneavoastra...) normelor C cat si ale celor europene, japoneze, americane etc. pentru a nu mai fi asa de ingrozit de eventuala iesire din logica respectarii lor orbesti fara pusul unor intrebari suplimentare. :)
Cu regretul ca timpul meu alocat forumului acesta este limitat si au ramas extrem de multe de spus, va las cu bine si va urez,

Un an nou mai fericit si mai plin de realizari!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Joi 14-Ian-2016 09:29

1.motoarele diesel nu au clapeta de acceleratie.(unele au tot felul de clapete obturatoare,care cresc intr-adevar eficienta franei de motor,dar au si alte roluri).
2.cartea pe care intimplator o citesc in aceasta perioada,si pe care v-o recomand cu prietenie domnule iuliu,este cea din fotografie.
Imagine
3.nu contest diferentele intre calitatea uleiurilor,dar efectul pe care il are asupra motorului folosirea unui ulei sau al altuia este limitat si greu de cuantificat.tocmai pentru ca stiu ca aceste diferente exista,dupa ce am folosit la atv un ulei valvoline,apoi repsol,recent am pus motul 300v factory line 15w60 (denumirea suna atractiv,nu ?) care costa 85 ron/litru.din pacate nu reusesc sa vad diferente,poate pentru ca ele sunt aproape insesizabile.singura diferenta este un clantanit usor la accelerare pe care inainte probabil nu-l avea.din acest motiv am sa trec pe un ulei normal ca si calitate si pret.
4.hai sa scadem nivelul de aciditate al discutiilor, care a crescut destul de mult si nejustificat.o zi frumoasa tuturor !
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Vin 15-Ian-2016 04:36

Imi pare rau pentru eroarea strecurata. Am denumit din nestiinta/ignoranta "clapeta de admisie aer"( http://olx.ro/oferta/clapeta-admisie-ae ... 4Pgze.html ), "clapeta de acceleratie". Este clar ca terminologia mi-a fost straina la acel moment.
In legatura cu uleiul Motul 300V, scump si la bidon metalic, il asigur pe domnul Sandor ca tocmai ce a fost pacalit(in opinia mea...), cumparand cu multi bani un produs cu multa reclama sforaitoare si care are in compozitia sa (de la 25%)pana la 50% baza minerala(hidrocracata). Se mai pot spune extrem de multe chestii asa si pe dincolo dar cred ca ne aflam totusi intr-o pozitie avantajoasa!
Uleiul care a stat la baza polemicii initiale, tocmai ce a fost cumparat de un alt coleg. Sa asteptam si sa vedem parerea omului dupa ce va merge cu masina cu el in motor. Probabil ca asa este cel mai ok si parerea cui va fi infirmata de proba de foc a realitatii se va vedea si adevarul va iesi la suprafata. Avem doar cateva zile de asteptat. Mi se pare minunat ca vom avea un review impartial. In felul acesta cine a vorbit degeaba, "sfios, va tacea" :) (e un citat, stiu, ghilimelele...) :)
Rabdare si tutun!
Am adaugat niste SDS-uri oficiale ale companiei Motul, la mesaj. Sper sa fi reusit sa fac chestia asta ca de cati ani particip la forumul acesta nu am mai facut-o! :)
Imagine

Imagine

Imagine

AndreiC5
simpatizant
Mesaje: 68
Membru din: Joi 12-Ian-2012 18:26
Localitate: Iasi
Masina: citroen c5 ,2001, 2000cmc, 80kw,109cp

Mesajde AndreiC5 » Sâm 23-Ian-2016 09:59

Nu stiu ce doriti sa auziti de la mine in privinta uleiului
Amsoil 5w-40 diesel achizitionat , nu ma pricep la mecanica dar
va pot spune ca motorul suna mai uniform, se incinge mai greu
Si acul se stabilizeaza un pic mai jos.pentru cine are de dat
In jur de 300lei/5L pentru acest ulei recomand...

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Sâm 23-Ian-2016 15:46

da niste informatii mai clare,ca daca e bun imi cumpar si eu miine.
- de exemplu ce intelegi prin " motorul suna mai uniform" ?
-cum ti-ai dat seama pe "caldurile" astea ca motorul se incinge mai greu sau mai usor, avind in vedere ca motorul e proiectat sa nu se incinga?
-care ac se stabilizeaza mai jos?
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Dum 24-Ian-2016 03:43

daca e bun imi cumpar si eu miine

Nu-i putin cam mult? Mi se pare usor descalificant pentru cineva care se doreste pasionat sa nu fi auzit de brand-ul Amsoil... Sau ca "e bun"...
Nu ca breasla mecanicilor ar fi prea "dusa la biserica" in ceea ce priveste lubrifiantii. Eu, spre exemplu, nu am intalnit niciunul sa poata face o recomandare in cunostinta de cauza, deci cat de cat utila. Fara suparare. Poti sa iti comanzi uleiul. Eventual, maine. E bun. Pe cuvant de onoare! :lol:
avind in vedere ca motorul e proiectat sa nu se incinga

Chiar deloc-deloc? Nici cat sa faci o cafea pe el? :lol: Sigur?
care ac se stabilizeaza mai jos

Acul de cusut din "Acul si barosul" lui Ion Creanga. Aici nu a prea fost omul suficient de explicit dar eu mi-am dat seama orientandu-ma dupa muschiul copacului.
Hai nu te enerva ca in legatura cu frana de motor n-a zis nimic! Reiese ca in legatura cu acest aspect am mintit eu. :lol:
Imi cer mii de scuze pentru "ploaia" de ghilimele!
Drumuri bune si netede!

viorel_TL
pasionat
Mesaje: 157
Membru din: Lun 17-Oct-2011 17:17
Localitate: Galati
Masina: ex_C5.II 1.6 hdi
2: Opel Astra J 1.4 turbo 140cp, 2017

Re: schimb ulei motor diesel 2000 hdi 80kw

Mesajde viorel_TL » Vin 07-Apr-2017 07:41

Ce se intampla ? Ati tacut mai bine de un an de zile ! Acum cand sunt interesat sa-mi schimb uleiul de motor din Total Quartz 9000 Energy 5w40, in ce oare ?

wonka
simpatizant
Mesaje: 55
Membru din: Joi 30-Mar-2017 14:31
Localitate: Galati
Masina: Citroen DS3 1.6 hdi

Re: schimb ulei motor diesel 2000 hdi 80kw

Mesajde wonka » Vin 07-Apr-2017 09:41

ori mergi in continuare pe acelasi ulei total quartz 5w40, care este un ulei bun. la 1,6 hdi 216k km a mers numai cu acest ulei, dupa care am vandut masina.

daca vrei altceva, poti incerca motul. eu am pun acum la 1.6i si motorul
pare mai silentios. intra pe pagina lor si vezi care este uleiul recomandat pentru motorul tau. teoretic ar fi motul x-cess 5w40.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cimpeanu Ioan
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Lun 23-Ian-2017 22:23
Localitate: Iasi
Masina: CITROEN C5
2: Da
3: Nu

Re: schimb ulei motor diesel 2000 hdi 80kw

Mesajde Cimpeanu Ioan » Vin 07-Apr-2017 17:49

Salut tuturor! Vreau sa aflu câți km poți face cu un schimb de ulei Ams oil?

Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Re: schimb ulei motor diesel 2000 hdi 80kw

Mesajde iulian.arg » Mar 11-Apr-2017 14:45

Nu suficienti cat sa justifice pretul triplu fata de un ulei normal. Daca esti interesat intr-adevar cauta informatii pe forumuri din SUA pentru ca acolo a aparut si acolo e cel mai popular. Si e mult de citit. Daca n-ai chef sau timp, ramai la uleiuri "pamantene" ca nu-i nici o crima.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11700
    Cel mai nou membru Eduard1973