buna ziua,
am si eu o mare problema. in luna iunie 2008 am schimbat la un c5 la belvedere motors galati urmatoarele : kit distributie, pompa apa, diverse filtre . in mai 2008 am schimbat fulia motor . acum cateva zile, dupa numai 30000 km parcursi de cand am schimbat cele de mai sus, dupa 2 ani si 3 luni, mi s-a rupt cureaua de distributie . la aceasta ora masina este in service urmand ca maine sa se faca o constatare cu tot ceea ce trebuie remediat, pretul si cauzele ruperii curelei (MI SE PARE CA NU VOR SA-SI ASUME VINA , PENTRU A EVITA SA O REPARE EI PE GARANTIE). estimativ mi s-a spus ca ma va costa 2000 ron. in mod normal cureaua si celelalte pagube cauzate de aceasta, nu trebuie sa se faca pe garantie? garantia la kitul de distributie se da la kilometri parcursi sau in functie perioada de cand a fost inlocuit . eu stiam ca distributia la c5 trebuie sa reziste 120000km . cum pot face sa-i conving pe cei de la service sa nu imi ia bani pe reparatii? daca e cazul le voi face reclamatii la opc, citroen bucuresti si chiar la citroen din franta ( ii voi suna si le voi trimite si o scrisoare in care le voi explica ce s-a intamplat) . nu mi se pare deloc normal sa platesc eu tinand cont de faptul ca piesele si manopera au fost ale lor. mai am si suspiciunea ca nu au schimbat deloc cureaua, avand in vedere ca pe parcursul reparatiei nu am fost lasat sa intru in service .
VA ROG AJUTATI-MA CU SFATURI SI SUGESTII.
va voi tine la curent cu ce se va intampla maine.
ATENTIE!! curea distributie schimbata la Belvedere Galati
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
raspuns citroen bucuresti la problema cu Belvedere Galati
Buna ziua,
M-am intors de la Belvedere Motors Galati. Aici am fost informat de catre acestia ca ,,in urma verificarii efectului reclamat de catre specialistii Atelierului, s-a constatat ca ruperea curelei de distribuitie a fost generata de ruperea unui surub de la o rola de ghidaj a curelei; analizand defectiunea surubului, s-a observat ca acesta nu prezinta urme de deteriorare anterioare aparitiei defectiunii''.
Tin sa mentionez ca in ciuda faptului ca le-am solicitat sa fiu de fata in momentul constatarii, acestia au facut constatarea in lipsa mea. Acest fapt ma indreptateste sa banuiesc ca au rupt chiar ei surubul pentru a justifica astfel defectiunea. Chiar si daca surubul s-a rupt singur, nu imi dau seama cum a putut sa se intample . Cei de la service mi-au spus ca surubul s-a rupt datorita folosirii franei de mana , care a cauzat un soc ce a dus la ruperea sururubului, sau existentei apei in motorina care de asemena ar fi dus la o miscare smucita a motorului . EU IN SCHIMB , BANUIESC CA SURUBUL A FOST STRANS PROST, ORI PREA TARE , ORI PREA INCET , IN MOMENTUL MONTARII ROLEI DE GHIDAJ, FAPT CE A DUS IN TIMP LA DETERIORAREA SURUBULUI INSOTITA DE RUPEREA ACESTUIA .TOT LA RUPEREA ACESTUIA BANUIESC CA AR PUTEA CONTRIBUI SI STRANGEREA PREA TARE SAU PREA PUTIN A CURELEI DE DISTRIBUTIE , CARE ASTFEL A TENSIONAT SURUBUL IN MOD NECONFORM CU PREVEDERILE PRODUCATORULUI .
Anexez raspunsul CITROEN BUCURESTI la reclamatia mea:
,,Va informam ca am primit sesizarea dumneavoastra adresata catre Citroen Romania, referitoare la autovehiculul Citroen C5,.........
Conform informatiilor primite de la Reparatorul nostru Agreat, Belvedere Motors din Galati, in urma verificarii efectului reclamat de catre specialistii Atelierului, s-a constatat ca ruperea curelei de distribuitie a fost generata de ruperea unui surub de la o rola de ghidaj a curelei; analizand defectiunea surubului, s-a observat ca acesta nu prezinta urme de deteriorare anterioare aparitiei defectiunii.
In concluzie, consideram ca defectiunea a aparut ca urmare a unui soc produs la mecanismul de distributie, generat de exploatare neconforma.
Potrivit informatiilor prezentate anterior si dat faptul ca reperul (curea de distributie) nu mai beneficiaza de garantie piesa (aceasta a fost de 2 ani din momentul inlocuirii reperului), va informam ca reparatia vehiculului se va trata ca atare.
Pentru mai multe informatii referitoare la defectiunea semnalata, va recomandam sa va adresati Reparatorul nostru Agreat, Belvedere Motors din Galati.
Cu stima,
Anca Scheuleac
Consilier Relatii Clienti
Citroen Romania''
Daca situatia nu se rezolva pe cale amiabila, sunt hotarat sa informez despre situatia aceasta OPC si Citroen Franta si sa ii actionez in instanta . Va voi tine la curent .
Va rog daca aveti sugestii si sfaturi sa ma ajutati.
M-am intors de la Belvedere Motors Galati. Aici am fost informat de catre acestia ca ,,in urma verificarii efectului reclamat de catre specialistii Atelierului, s-a constatat ca ruperea curelei de distribuitie a fost generata de ruperea unui surub de la o rola de ghidaj a curelei; analizand defectiunea surubului, s-a observat ca acesta nu prezinta urme de deteriorare anterioare aparitiei defectiunii''.
Tin sa mentionez ca in ciuda faptului ca le-am solicitat sa fiu de fata in momentul constatarii, acestia au facut constatarea in lipsa mea. Acest fapt ma indreptateste sa banuiesc ca au rupt chiar ei surubul pentru a justifica astfel defectiunea. Chiar si daca surubul s-a rupt singur, nu imi dau seama cum a putut sa se intample . Cei de la service mi-au spus ca surubul s-a rupt datorita folosirii franei de mana , care a cauzat un soc ce a dus la ruperea sururubului, sau existentei apei in motorina care de asemena ar fi dus la o miscare smucita a motorului . EU IN SCHIMB , BANUIESC CA SURUBUL A FOST STRANS PROST, ORI PREA TARE , ORI PREA INCET , IN MOMENTUL MONTARII ROLEI DE GHIDAJ, FAPT CE A DUS IN TIMP LA DETERIORAREA SURUBULUI INSOTITA DE RUPEREA ACESTUIA .TOT LA RUPEREA ACESTUIA BANUIESC CA AR PUTEA CONTRIBUI SI STRANGEREA PREA TARE SAU PREA PUTIN A CURELEI DE DISTRIBUTIE , CARE ASTFEL A TENSIONAT SURUBUL IN MOD NECONFORM CU PREVEDERILE PRODUCATORULUI .
Anexez raspunsul CITROEN BUCURESTI la reclamatia mea:
,,Va informam ca am primit sesizarea dumneavoastra adresata catre Citroen Romania, referitoare la autovehiculul Citroen C5,.........
Conform informatiilor primite de la Reparatorul nostru Agreat, Belvedere Motors din Galati, in urma verificarii efectului reclamat de catre specialistii Atelierului, s-a constatat ca ruperea curelei de distribuitie a fost generata de ruperea unui surub de la o rola de ghidaj a curelei; analizand defectiunea surubului, s-a observat ca acesta nu prezinta urme de deteriorare anterioare aparitiei defectiunii.
In concluzie, consideram ca defectiunea a aparut ca urmare a unui soc produs la mecanismul de distributie, generat de exploatare neconforma.
Potrivit informatiilor prezentate anterior si dat faptul ca reperul (curea de distributie) nu mai beneficiaza de garantie piesa (aceasta a fost de 2 ani din momentul inlocuirii reperului), va informam ca reparatia vehiculului se va trata ca atare.
Pentru mai multe informatii referitoare la defectiunea semnalata, va recomandam sa va adresati Reparatorul nostru Agreat, Belvedere Motors din Galati.
Cu stima,
Anca Scheuleac
Consilier Relatii Clienti
Citroen Romania''
Daca situatia nu se rezolva pe cale amiabila, sunt hotarat sa informez despre situatia aceasta OPC si Citroen Franta si sa ii actionez in instanta . Va voi tine la curent .
Va rog daca aveti sugestii si sfaturi sa ma ajutati.
Imi pare rau ca ai patat beleaua, oricare dintre noi putea sa si-o fure.
Insa, legal, pentru orice produs de folosinta indelungata, manopera, sau service, perioada de garantie nu poate sa fie mai mare de 2 ani reglementata prin lege (obligatie). Deci producatorul, furnizorul poate sa dea 10 ani garantie daca asa vrea el. Insa legea il obliga numai la 2 ani (in anumite situatii e chiar 1 an - pentru servicii parca). Deasemenea nicio lege nu obliga niciun furnizor sa dea garantie la numar de kilometri sau numar de ore de functioneare.
Din punctul meu de vedere nu ai ce sa le faci.
Insa, legal, pentru orice produs de folosinta indelungata, manopera, sau service, perioada de garantie nu poate sa fie mai mare de 2 ani reglementata prin lege (obligatie). Deci producatorul, furnizorul poate sa dea 10 ani garantie daca asa vrea el. Insa legea il obliga numai la 2 ani (in anumite situatii e chiar 1 an - pentru servicii parca). Deasemenea nicio lege nu obliga niciun furnizor sa dea garantie la numar de kilometri sau numar de ore de functioneare.
Din punctul meu de vedere nu ai ce sa le faci.
eu cer sa se respecte urmatoarea ordonanta, care este in vigoare:
in conformitate cu Ordonanta nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor - actualizata la 28.12.2007, la art. 2, pct. 21. se arata: "viciu ascuns - deficienta calitativa a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscuta si nici nu putea fi cunoscuta de catre consumator prin mijloacele obisnuite de verificare;
Mai mult, in conformitate cu art. 12, e de datoria lor sa suporte reparatia daca problema se datoreaza unui viciu ascuns.
"Art. 12. - (1) Consumatorii au dreptul de a pretinde vanzatorilor remedierea sau inlocuirea gratuita a produselor si serviciilor obtinute, precum si despagubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficientelor constatate in cadrul termenului de garantie sau de valabilitate. Dupa expirarea acestui termen consumatorii pot pretinde remedierea sau inlocuirea produselor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse aparute pe durata medie de utilizare a acestora.
(2) Vanzatorul suporta toate cheltuielile legate de aceste deficiente, situatie care nu il exonereaza de raspundere pe producator in relatia sa cu vanzatorul.
eu consider ca executarea lucrarii (mai precis strangerea susurbului si a curelei de distributie) nu s-a facut conform cu parametrii tehnici corespunzatori, poate nu s-a folosit o cheie dinamometrica la stringerea surubului ci s-a facut ,,din ochi'', acest lucru constituind un ,,"viciu ascuns - deficienta calitativa a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscuta si nici nu putea fi cunoscuta de catre consumator prin mijloacele obisnuite de verificare; ''. Precizez ca la executarea lucrarii clientul(consumatorul) nu are voie sa asiste, deci numai ei stiu cum lucreaza acolo si ce piese sunt inlocuite cu adevarat.
Consider ca ma incadrez in prevederile ordonantei de mai sus ca parte afectata de un serviciu prestat in mod deficient, respectiv de un viciu ascuns, ale caror efecte negative s-au produs dupa expirarea garantiei de 2 ani, dar in perioada medie de viata a pieselor (kit distributie).
in conformitate cu Ordonanta nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor - actualizata la 28.12.2007, la art. 2, pct. 21. se arata: "viciu ascuns - deficienta calitativa a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscuta si nici nu putea fi cunoscuta de catre consumator prin mijloacele obisnuite de verificare;
Mai mult, in conformitate cu art. 12, e de datoria lor sa suporte reparatia daca problema se datoreaza unui viciu ascuns.
"Art. 12. - (1) Consumatorii au dreptul de a pretinde vanzatorilor remedierea sau inlocuirea gratuita a produselor si serviciilor obtinute, precum si despagubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficientelor constatate in cadrul termenului de garantie sau de valabilitate. Dupa expirarea acestui termen consumatorii pot pretinde remedierea sau inlocuirea produselor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse aparute pe durata medie de utilizare a acestora.
(2) Vanzatorul suporta toate cheltuielile legate de aceste deficiente, situatie care nu il exonereaza de raspundere pe producator in relatia sa cu vanzatorul.
eu consider ca executarea lucrarii (mai precis strangerea susurbului si a curelei de distributie) nu s-a facut conform cu parametrii tehnici corespunzatori, poate nu s-a folosit o cheie dinamometrica la stringerea surubului ci s-a facut ,,din ochi'', acest lucru constituind un ,,"viciu ascuns - deficienta calitativa a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscuta si nici nu putea fi cunoscuta de catre consumator prin mijloacele obisnuite de verificare; ''. Precizez ca la executarea lucrarii clientul(consumatorul) nu are voie sa asiste, deci numai ei stiu cum lucreaza acolo si ce piese sunt inlocuite cu adevarat.
Consider ca ma incadrez in prevederile ordonantei de mai sus ca parte afectata de un serviciu prestat in mod deficient, respectiv de un viciu ascuns, ale caror efecte negative s-au produs dupa expirarea garantiei de 2 ani, dar in perioada medie de viata a pieselor (kit distributie).
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
ultmul lucru pe care il mai puteai face era sa stai linga ei cind au desfacut.trebuia sa insisti mai ales in situatia asta.probabil au schimbat cureaua dar au pus una nerecomandata de citroen.poate fi un nume mare (ex. bosch si calitate minima).
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
ATENTIE!! curea distributie schimbata la Belvedere Galati
O curea de distributie nu se putea rupe asa tam'nesam mai ales din motivele enumerate mai sus.Acel surub sa rupt din doua motive-Ori nu a fost strans suficient ,dar mai sigur a fost strans prea tare..Sa rupt surubul ca ai fii plecat cu frana de mana trasa sau nu mai stiu ce motiv , ma amuza ! Se duceau dintii la curea in cel mai rau caz. Azi am facut un test in laborator si concluziile au fost urmatoarele : -Un surub m8 cu grupa 5.6 (la auto sunt de grupa 8.8 in aproape toate ansamblurile)..Sigma la rupere este 50 daN/mm2 ,iar forta de rupere=2512daN - Un surub de m8 grupa 8.8 are Sigma de rupere de 80daN/mm2 si forta de rupere de 4019daN. Tu spui ca sa schimbat kit-ul ( curea+rola+ pompa ). Curelele de distributie Power Grip -Dayco sau Gates sunt cele mai recomandate si tu nu sti ce au pus.Sa pus si rola noua ? O situatie foarte neplacuta dar sper sa-ti rezolvi problema cu brio*.Nu prea ai tu cu ce dovedi cele spuse sau banuite de tine si altii... Este o parere personala si trebuie luata ca atare !!!
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Re: raspuns citroen bucuresti la problema cu Belvedere Galat
eugen05 scrie:Buna ziua,
Daca situatia nu se rezolva pe cale amiabila, sunt hotarat sa informez despre situatia aceasta OPC si Citroen Franta si sa ii actionez in instanta .
Cred ca asta e singurul lucru care ti-a mai ramas de facut.
Mai tine cont si de faptul ca ruperea distributiei la un motor diesel inseamna deranj mare. Cazurile cind se rupe axa cu came nu sint rare, iarasi chiuloasa e foarte posibil sa fie afectata. Deci 2000 de RON reparatie, e minim ca sa iti dea masina afara din service. Dupa ce le-ai semnat si mai apoi o sa vezi cit de prost merge masina, o sa fie prea tirziu (din nou).
PS: Un surub de la intinzator nu se rupe, pur si simplu se desface singur de la vibratii.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
m-am hotarat. il vand . masina este un citroen c5, exclusive, 2200 cmc , diesel, din 2002, cu motorul avariat (singura defectiune). In rest are faruri xenon, dublu climatronic, ABS, ESP, ASR, inchidere centralizata, 8 airbag-uri, oglinzi rabatabile electrice, cd cu magazie 6 cd, casetofon, senzori ploaie , lumina, parcare, comenzi pe volan, pilot automat, FAP, euro 3, etc. Este inmatriculat cu numere de romania . Eu am circulat cu ea 3 ani, 80% din km parcursi sunt facuti in strainatate. Are 183000 km. Nu a fost accidentata niciodata. Rulmentii pe spate sunt schimbati de aproximativ 2 saptamani. Pretul este 3200 euro negociabil . Ma puteti contacta la telefon 0755 123 353 (Eugen).
Va multumesc.
Va multumesc.
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo