Pagina 1 din 2
ridicator de tensiune 220V/50Hz
Scris: Sâm 28-Iun-2008 15:54
de B25BUY
salut !
si-a montat cineva ridicator de tensiune pe masinutza ? 220 V, dar o putere mai mare , sa zicem un 500-1000 W....
mi-am luat recent un ridicator dinasta de 2000 W ... si nu l-am testat inca in sarcina.
Una din utilizari de exemplu cand parchezi gresit si-ti pune panarama dinaia galbena la roata... scoti flexul il tai si pleci mai departe, nu ai vazut, nu ai stiut nimic !!!
Alt utilizare e cand pleci in concediu un drum mai lung si tre sa incalzesti mancare pt un copil sau ...alte astfel de situatii..
Sau chiar pentru un amplif de 2 x 50 w Harman Kardon si 2 boxe in portbagaj si chiar ca nu mai trebe subwoofer..

Scris: Sâm 28-Iun-2008 18:09
de khan
eu am vazut niste convertoare de acest gen care insa aveau max 600 W peak. asta inseamna ca practic nu prea se poate scoate mai mult dintr-o baterie normala
Scris: Sâm 28-Iun-2008 18:50
de mbc
sa presupunem ca ar fi de 1000w. iti dai seama ca s-ar descarca bateria foarte repede.
sa zicem o baterie buna de diesel 72 Ah:
72Ah * 12v = 864w/h (asta in conditii ideale). Cu alte cuvinte, ai avea curent de 1kw timp de o ora, dupa care bateria ar fi goala. dupa 3 faze de astea, iti iei adio de la baterie. Sa nu mai zicem ca e posibil sa nu poti scoate atata curent asa repede din baterie...
Mai eficient este un generator de curent pe benzina / motorina.
Scris: Sâm 28-Iun-2008 22:17
de cit_a
lucreaza baiatu" la unul de 2.5kw , scula a fost dusa din germania defecta , astept piesele sa-mi vina si sa-i dau o cheie sa vad cu trage

Scris: Dum 29-Iun-2008 06:01
de Dan Popa
Ridicatoare din acestea se folosesc la sistemele de alimentare individuala a caselor, cu panouri solare sau mori de vant. Acolo, energia produsa se inmagazineaza in doua - trei baterii, ca sa ai de unde sa ridici la 220 cand ai consumatori mai multi in casa.
cit_a, poti sa-mi spui si mie cine este producatorul ?
Scris: Dum 29-Iun-2008 10:43
de cit_a
exact , scula o sa functioneze in sistem eolian.
Scris: Dum 29-Iun-2008 10:45
de cit_a
scuze , marti sunt la munca si am sa-ti zic toate amnuntele despre convertorul de tensine.
Scris: Lun 30-Iun-2008 08:24
de B25BUY
Pai nu se duce bateria asa repede, ca lasi motoru' pornit si o incarca...eu am incercat o bormasina de 700 W si a mers... un amic zicea chiar de un calorifer electric de 1100 W. o sa incerc si asa...
Evident ca doar peakuri pentru puteri mai mari..dar un 500-600 W sistematic cred ca duce fara probleme, un feon electric sau un fierbator...de 1000-1500 W pentru 10 minute iarasi nu cred ca-i problematic...mai prost cu cablurile de alimentare care tre sa fie groase-groase...
Un generator pe benzina este ideal (2-3 Kw) dar ma tem ca nu te poti carabani cu el prin concediu... mai ales daca ai o masina mica gen C3 sau Matiz... ;)
Scris: Lun 30-Iun-2008 09:06
de vldst
Fratilor, nu va mai jucati cu jucarelele astea de nu stiu cate sute de Wati pe masinile voastre. Poate ardeti alternatoarele si dup-aia veniti si incepeti sa plangeti pe forum...
Mai bine informati-va ce curent poate debita alternatorul la turatia de relanti (presupun ca nu vreti sa stati tot timpul cu piciorul pe acceleratie). Si daca nu va puteti abtine, folositi aparate care necesita o putere mai mica decat ce poate oferi alternatorul la relanti, luandu-va si un coeficient sanatos de siguranta, pentru ca masina are nevoie si ea pentru consumul propriu.
Scris: Lun 30-Iun-2008 10:20
de B25BUY
pai pui o umbrela acolo..sa stea motorul la 4000 rot/min...
Cred ca un alternator da cam 200 -300 W la ralanti
Eu mi-am luat jucaria asta pentru a taia cu flexul T-urile de prin parcari, care sunt ilegale... sau treaba aia care ti-o pun fraierii la roata cand parchezi unde n-ar fi voie... lanturi de pe la parcari, puse abuziv, etc...
plus pentru a monta un amplif de putere la 220 V...de 2 x 50 sau 2 x 100W cu boxele in portbagaj... oricum asta nu suge mai mult de 150-200 W...
Re: ridicator de tensiune 220V/50Hz
Scris: Lun 30-Iun-2008 15:42
de nicum
B25BUY scrie:salut !
si-a montat cineva ridicator de tensiune pe masinutza ? 220 V, dar o putere mai mare , sa zicem un 500-1000 W....
mi-am luat recent un ridicator dinasta de 2000 W ... si nu l-am testat inca in sarcina.
Hai sa facem niste calcule: socotind randamentul invertorului ca fiind 100%, ceea ce nu e adevarat, la 1200W putere consumata si 12V tensiune, rezulta un curent de 100 A. Afara de bornele de la masina, nu stiu alte cabluri dintr-o masina care sa suporte atit.
Scris: Lun 30-Iun-2008 17:54
de mbc
in primul rand nu stiu ce masina are alternator de 100. au unele de 80, dar cred ca un c3 benzinar are mult mai putin.
@nicum: pai si tu acum... daca merge un gps, merge si un aparat de sudura pe bricheta masinii. Pe langa ala, o bormasina adevarata nu ar strica, ceva macar de 2000w... ca doar imi pun priza de aia tripla care am luat-o la oferta din careffour.
--aberam, desigur. unii ar trebui sa inteleaga ca nu s-alege.
Scris: Lun 30-Iun-2008 17:57
de mbc
ps: am uitat de peak power. cu alte cuvinte, pentru a porni un aparat care consuma x wati, vei avea nevoie de aprox 1,5x wati pentru a porni chestia respectiva. unele pot cere pana la 2x wati pentru a se porni. cu alte cuvinte, pentru a porni un flex de 1000w, ai putea avea nevoie de 1500 - 2000w peak power.
Scris: Lun 30-Iun-2008 18:50
de B25BUY
Eu stiu ca C3 si C4 au acelasi alternator (am intrebat la ATS) care da cam 600W la 2250 rot/min... de-aia am zis ca la 1000-1500 ar da cel putin 100 W...
Acum , la modul serios, un flex, sau o bormasina de 500-700 W utilizata pentru 5-10 minute sau mai mult dar cu intreruperi nu cred ca provoaca distrugeri ireversibile bateriei sau alternatorului...
Ganditi-va ca becurile pe fatza faza lunga+scurta au in total 200 W si mai ai si pozitiile si semnalizarile...deci ajungi la un 3-400 W ... in conditii obisnuite.
Mai sunt cate unii cu amplifuri de "300 W"...care ar apasa din nou bateria..e acelasi lucru teoretic 350 becurile + 300 wooferul = 650 W(evident ca nu au asemenea puteri reale, ca ar termina timpanele si geamurile, poate un 30-50W real-real)...
Si mai e si demarorul care are cam 900-1000 W din cate stiu si are si el cabluri destul de groase...

Scris: Lun 30-Iun-2008 21:03
de mbc
e putin exagerat ce zici tu. in primul rand, demarorul nu ia de nici o culoare 1kw. Gandeste-te ca 1kw e un motor electric in toata regula nu un starter.
Ca si consumatori, becurile din faruri consuma cel mai mult. daca becurile iti consuma, sa zicem 200w, sigur nu ajungi la 400 cu tot consumul. un maxim de 300 ar fi realistic. si sa nu uitam o chestie: nu se aprind deodata, asa ca peak powerul nu trebuie sa fie de 2*300. Daca alternatorul iti scoate 600w la 2250 rpm (si tu vrei sa iti tii motorul la turatia aia), inseamna ca ai putea alimenta in siguranta un consumator de 300w. atat. de la 300w pana la 600, e cam dublu.
amplif de 300w?

)) un amplif de 300w ar insemna ceva cu adevarat puternic. (dupa cum ti-ai dat seama si tu) oricum, nici macar acel amplif nu iti va consuma 300w constant, ci in functie de cat are de aplificat, cu alte cuvinte de volum. cei care isi fac tuning auto profesional si includ si un sistem audio iesit din comun, apeleaza la una dintre cele 3 optiuni:
-schimba alternatorul
-pun baterie / baterii suplimentare
-ambele
