Pagina 1 din 1
ECU Directie Error 1404
Scris: Mar 26-Mar-2013 18:30
de mariustipa
De o vreme am usoare paraituri cand brachez rotile, astazi am ramas cu volanul intepenit in trafic, se manevra foarte foarte greu. La reprezentanta am aflat ca: computerul a gasit erorare 1404 ceea ce inseamna ca trebuie schimbat ECU.
Tot acolo la fisa defectului zicea ca se recoanda schimbarea daca se manifesta defectul de 3 ori.
Pretul este cca. 4.000 lei. Mi se pare enorm pentru o inselatorie electronica, enorm.
Cica un ECU second hand nu poate fi scris software, ma rog ...
S-a mai confrumtat cineva cu asa ceva ?
Scris: Mar 26-Mar-2013 21:00
de Gurau Alexandru
Paraiturile pot fi de la rulmentii de sarcina de deasupra arcurilor sau chiar si o bieleta antiruliu daca se aude in timp ce iei un viraj mai in scurt.
Si-a revenit servodirectia? Mi-a picat si mie de cateva ori dar si-a revenit. La mine pica numai in cazul unor franari puternice.
Scris: Mar 26-Mar-2013 21:09
de mariustipa
Gurau Alexandru scrie:Paraiturile pot fi de la rulmentii de sarcina de deasupra arcurilor sau chiar si o bieleta antiruliu daca se aude in timp ce iei un viraj mai in scurt.
Si-a revenit servodirectia? Mi-a picat si mie de cateva ori dar si-a revenit. La mine pica numai in cazul unor franari puternice.
da, si-a revenit, dar acum ma tem ca ma poate lasa oricand si daca se intampla la viteze mari e urat.
bieletele antiruliu tocmai au fost schimbate, banuiam ca de acolo mi se trage. Nu iti spun ca am avut o faza cand se misca volanul singur, 1-2 mm nu mult, dar era ciudat de tot.
Problema e ca aici
http://forum.carpartseuro.com/Books/Fau ... s-0285.pdf gasesc cu totul altceva la error P1404 decat mi s-a spus la service.
Deci cade si isi revine ... este oarecum imbucurator ce aud, multumesc. Nu as vinde masina, imi place mult, dar cu directia defecta ...
Scris: Mie 27-Mar-2013 22:31
de Gurau Alexandru
Mi-a cazut numai in anumite conditii (frana cu ruperea aderentei), in rest n-am avut probleme. Am masina de aproape 6 ani si n-am ramas pe drum. La viteza mare nici nu cred ca-i mare diferenta intre cu servo si fara servo. Directia oricum devine mai rigida cu cresterea vitezei.
Cum ti-a picat? In ce conditii?
La rulmentii de sarcina te-ai uitat? Si din cauza lor poti avea probleme cu directia, deoarece bilele sapa in camasa rulmentului si miscarea de bracare a rotilor nu mai e continua.
Rulmentii ii poti verifica rotind arcul cu mana; daca simti ca se misca in trepte, rulmentul e uzat.
Iti recomand si o geometrie, mai ales daca obeservi uzura diferita la anvelope, sau masina o ia stanga/dreapta pe drum drept.
Directia nu-i stricata, si nici n-o sa ai probleme majore cu ea. Maxim se uzeaza o bucse si o sa fie mai zgomotoasa.
Vezi ca tabelul e pentru diesel, poate pentru benzina acelasi cod poate insemna altceva.
Scris: Joi 28-Mar-2013 11:58
de mariustipa
Multumesc mult si [entru raspuns, si penrtu PM.
Nu, nu m-am uitat la rulmentii de sarcina. De asemenea, nu observasem ca tabelul e pentru Diesel, precizare pentru care de asemenea iti multumesc.
Spui ca |Rulmentii ii poti verifica rotind arcul cu mana| la care arc te referi te rog ?
Sunt foarte fericit ca pot sa pastrez masina, imi place ft mult si ma speriasem la gandul unei cheltuilei de 40 mil. la o masina care incepe sa cada de la 60.000 km.
Astept urmatoarea manifestare a defectului intre timp merg sa verific rulmentii aceia de sarcina si cred ca nu ar strica nici o curatare de contacte si un schimb de baterie. Uzura diferita nu, si anvelopele sunt noi asa ca s-ar vedea usor si nici nu trage intr-o parte masinuta, draga de ea.
Cu multumiri, Marius
Scris: Mar 16-Apr-2013 13:09
de mariustipa
Nu sunt rulmentii de sarcina iar bieletele antiruliu le-am schimbat ca oricum erau scadente si tot eram in service.
A mai facut de 2 ori asa, ceea ce ma sperie este ca gasesc pe forum ca a schimbat cineva toata coloana de directie si tot probleme avea, iata aici citatul din mesaj:
: M-a lasat servodirectia masinii si nu stiu exact ce are.
Primul pas care l-am facut a fost sa schimb caseta de directie cu totul (caseta, motor, calculator)....NIMIC.
Pasul 2: o inspectie amanuntita la cablaje....NIMIC
Pe lexia arata ca nu comunica cu calculatorul de servo, la reprezentanta la fel, dar pe PP2000 arata ca este senzorul din caseta defect, ceea ce eliminasem odata cu schimbarea casetei (nu cred ca ambii senzori sunt defecti)
Am cumparat alt calculator de servo (SH), dar nu am reusit sa-l fac sa comunice cu cel central. La reprezentanta calculatorul vine scris dupa VIN, dar e prea scump.
Ajutorul care il cer consta in identificarea problemei reale, daca nu este calculatorul de servo, sau o persoana care a mai facut asata sa-mi sincronizeze calculatorul de servo cu cel central dupa VIN-ul masinii.
Caut servive profi in Timisoara car esa rezolve problema.
Scris: Mar 16-Apr-2013 14:55
de cei7pitici
Am scris in alt topic:
cei7pitici scrie:M-a lasat servodirectia masinii si nu stiu exact ce are.
Primul pas care l-am facut a fost sa schimb caseta de directie cu totul (caseta, motor, calculator)....NIMIC.
Pasul 2: o inspectie amanuntita la cablaje....NIMIC
Pe lexia arata ca nu comunica cu calculatorul de servo, la reprezentanta la fel, dar pe PP2000 arata ca este senzorul din caseta defect, ceea ce eliminasem odata cu schimbarea casetei (nu cred ca ambii senzori sunt defecti)
Am cumparat alt calculator de servo (SH), dar nu am reusit sa-l fac sa comunice cu cel central. La reprezentanta calculatorul vine scris dupa VIN, dar e prea scump.
Ajutorul care il cer consta in identificarea problemei reale, daca nu este calculatorul de servo, sau o persoana care a mai facut asata sa-mi sincronizeze calculatorul de servo cu cel central dupa VIN-ul masinii.
Va multumesc, astept sfaturi....
Pot sa mai spun ca si mie mi s-a cerut la reprezentanta tot 4000 ron.
Alta solutie este schimbarea copleta a kit-ului de pornire: calculator principal+calculator directie+bsi, de la SH.
Atentie ca unele masini au injectie Bosch, altele Siemens.
La inceput se manifesta doar la pornire, dar dupa a 3-a pornire se cupla si servo, apoi a inceput sa ma lase in mers (prima data mi-am dat seama intr- curba....cam nasol), acum conduc ca la carting....
Un electrician mi-a mai spus ca se poate "virginiza" si calculatorul de servo si se rescrie singur prin update-ul calculatorului central....nu am posibilitatea sa incerc asta.
Scris: Mar 16-Apr-2013 23:06
de mariustipa
te-am si citat mai sus.
caut de inebunesc o solutie, dar mai ales un om care sa stie sa o aplice in timisoara. a schimba toata directia este o cheltuiala prea mare, nejustificata si nici nu e sigur ca rezolva problema.
atentie: ce senzor ? exista unul in caseta sau in coloana de directie ? nu cred ca in caseta de directie ai senzor.
Scris: Joi 18-Apr-2013 16:40
de mariustipa
Am incercat sa gasesc pe cineva in TM care sa curete sensorul de torsiune, nu am gasit, nici tipul acela renumit din Oradea nu se pricepe, eu nu mai stiu ce sa fac. Iata insa o solutie pentru cei care isi pot demonta coloana de directie si vor sa o repare. Daca reusiti lasati un mesaj sa stim si ceilalti cum a mers:
reparatii coloane de directie
http://bba-reman.com/catalogue/Products ... tegory=267
Am vazut ca Romania nu e printre tarile aflate in sectiunea "contact", le-am scris, sa vedem ce raspund.
Asa functioneaza
Scris: Mar 07-Mai-2013 19:43
de mariustipa
http://www.youtube.com/watch?v=sJtjs3lthM4
ar trebui sa chemam amatoarele de telenovele ,sa ne traduca
Scris: Mie 08-Mai-2013 08:27
de Rica
acolo iti arata principiul de functionare,nu solutii

Scris: Mie 15-Mai-2013 21:58
de cei7pitici
Am reusit sa gasesc persoane in Bucuresti care mi-au sincronizat calculatorul de Servo (unul SH) cu VIN-ul masinii....degeaba.
Trebuie sa o iau de la capat ..:
1. verificarea BSI-ului daca e devina in comunicarea cu calc. de servo
2. verificarea cablajului (tare greu, nu are cod culori)
3. verivicare BSM-ului
4. verificare senzor, care din cate am inteles se afla unde intra coloana in caseta, sau ceva cu motorasul electric)
.....toate astea le-am mai facut de cateva ori.
Gasisem, dar nu mai dau de un post in care cineva rezolvase problema senzorului...apreciez orice ajutor sau sfat.