Pagina 1 din 2

OBD-2 (EODB) pt C3

Scris: Lun 09-Ian-2006 17:41
de mars2k
Din cate am citit, C3 ar trebui sa aiba interfata OBD-2 / EOBD.
Stie cineva unde este "ascunsa" mufa? :)

Scris: Lun 09-Ian-2006 18:08
de jgr1001
Cauta in stanga volanului, in partea de jos

Scris: Mar 10-Ian-2006 13:58
de mars2k
Mersi! Intr-adevar, e o mufa acolo care pare a fi EOBD.

Acum, logic ;), urmeaza alte intrebari:
- a folosit cineva scanner de EOBD?
- daca da, in ce configuratie hardware/software?

Scris: Mar 07-Feb-2006 14:55
de sorin.
) promit ca o sa public valorile pt "injection timing retard" in cazul COR 95, 98 si 100

Ce vrei sa demonstrezi cu asta?
Explica te rog in romana.

Scris: Mar 07-Feb-2006 15:22
de mars2k
Injection timing retard = avans la aprindere.
Personal ma zgarie pe creier termenul de "avans" folosit pt ceva ce intarzie aprinderea :)

Benzina cea mai potrivita pt motorul meu este cea pentru care "avansul" la aprindere este cel mai mic, ideal zero, corect?

Din cate am inteles de pe alte forumuri, unde unii oameni sunt dispusi sa explice fara a a avea acea atitudine de "geniu neinteles" ;),
"avansul" la aprindere este un parametru ce reprezinta timpul cu care scanteia este intarziata fata de momentul cand pistonul este la PMS si urmeaza sa se deplaseze spre PMI.

Cu cat "avansul" la aprindere este mai mare, cu atat se pierde lucru mecanic util, deci rezulta un randament mai mic.
Iar parametrul pt "avansul" la aprindere se poate citi prin EOBD...

Scris: Mar 07-Feb-2006 15:53
de sorin.
Esti rautacios :oops:
Se pare ca sunt de neinteles si cei de pe celelalte forumuri, pt. ca nu are nici o noima ce ai scris.

Injection timing retard = avans la aprindere.
Asta nu cred ca se traduce astfel

Avansul la APRINDERE (si nu injectie) este chiar avans :lol: si nu intarziere. (am explicat cu alta ocazie detaliat dar nu ai inteles)
Cred ca tu nu realizezi sensul in care se invarte motorul :lol:

Scris: Mar 07-Feb-2006 16:14
de mars2k
mars2k scrie:[...]"avansul" la aprindere este un parametru ce reprezinta timpul cu care scanteia este intarziata fata de momentul cand pistonul este la PMS si urmeaza sa se deplaseze spre PMI.

Adica timpul al treilea, explozia, cand pistonul se deplaseaza de la punctul mort superior (pozitia de volum minim) spre punctul mort inferior (pozitia de volum maxim).
Ce nu-i bine?
Later edit:
Prin volum minim/maxim ma refer la volumul gazelor din cilindru.

Scris: Mar 07-Feb-2006 16:23
de Arise
Geniule, ce e ala PMS? Pre Menstrual Syndrome?

Scris: Mar 07-Feb-2006 16:37
de prafuit
S-a deschis topicul cu sex???

Scris: Mar 07-Feb-2006 16:40
de sorin.
Cred ca de fapt s-a inchis :wink:

Scris: Mar 07-Feb-2006 16:44
de sorin.
Adica timpul al treilea, explozia, cand pistonul se deplaseaza de la punctul mort superior (pozitia de volum minim) spre punctul mort inferior (pozitia de volum maxim).
Ce nu-i bine?

Daca pe mine ma intrebi, ti-am spus mai sus, nu am de gand sa repet.

Scris: Mar 07-Feb-2006 16:44
de mars2k
Sorin, tot nu mi-ai raspuns la intrebare, unde-i greseala?
Arise: Cred ca ai inteles mesajul meu complet gresit. Din fericire, destinatarul direct l-a inteles corect. :twisted:
Referitor la PMS, uite aici: http://www.4tuning.ro/tuning/Motor4timpi.asp

"Timpul 3. Destinderea
Supranumita cursa utila,este singura faza din intreg ciclul in care se produce puterea motorului si lucrul mecanic este pozitiv.Datorita fortelor rezultate in urma exploziei,pistonul este impins de la p.m.s. la p.m.i. si transmite puterea arborelui cotit prin intermediul bielei,care la randul lui transmite puterea rotilor prin ambreiaj,cutie de viteze si planetare.In timpul destinderii,supapa de admisie este inchisa tot timpul,iar cea de evacuare se deschide spre sfarsit,functie de avansul la deschidere."

Scris: Mar 07-Feb-2006 16:50
de sorin.
Si unde scrie acolo ca avansul la aprindere este intarziere la aprindere? :shock:

Scris: Mar 07-Feb-2006 16:56
de mars2k
Pai ii da scanteie in timpul doi ?! :shock:
Daca se intampla aberatia asta, atunci da, recunosc ca am gresit.

Scris: Mar 07-Feb-2006 17:01
de eugenro2001
Arise scrie:Geniule, ce e ala PMS? Pre Menstrual Syndrome?


P.M.S. = Punctul Mort Superior

P.M.I. = Punctul Mort Inferior

Reprezinta pozitia in care pistonul isi schimba directia de miscare. Daca nu ar exista acest "avans" si scanteia ar detona amestecul exact cand pistonul se afla in P.M.S., nu ar mai ajuta la continuarea miscarii de rotatie a motorului ci mai curand l-ar frana sau chiar l-ar face sa se invarta invers.