OBD-2 (EODB) pt C3

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

OBD-2 (EODB) pt C3

Mesajde mars2k » Lun 09-Ian-2006 17:41

Din cate am citit, C3 ar trebui sa aiba interfata OBD-2 / EOBD.
Stie cineva unde este "ascunsa" mufa? :)

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Lun 09-Ian-2006 18:08

Cauta in stanga volanului, in partea de jos

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mar 10-Ian-2006 13:58

Mersi! Intr-adevar, e o mufa acolo care pare a fi EOBD.

Acum, logic ;), urmeaza alte intrebari:
- a folosit cineva scanner de EOBD?
- daca da, in ce configuratie hardware/software?

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 07-Feb-2006 14:55

) promit ca o sa public valorile pt "injection timing retard" in cazul COR 95, 98 si 100

Ce vrei sa demonstrezi cu asta?
Explica te rog in romana.

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mar 07-Feb-2006 15:22

Injection timing retard = avans la aprindere.
Personal ma zgarie pe creier termenul de "avans" folosit pt ceva ce intarzie aprinderea :)

Benzina cea mai potrivita pt motorul meu este cea pentru care "avansul" la aprindere este cel mai mic, ideal zero, corect?

Din cate am inteles de pe alte forumuri, unde unii oameni sunt dispusi sa explice fara a a avea acea atitudine de "geniu neinteles" ;),
"avansul" la aprindere este un parametru ce reprezinta timpul cu care scanteia este intarziata fata de momentul cand pistonul este la PMS si urmeaza sa se deplaseze spre PMI.

Cu cat "avansul" la aprindere este mai mare, cu atat se pierde lucru mecanic util, deci rezulta un randament mai mic.
Iar parametrul pt "avansul" la aprindere se poate citi prin EOBD...

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 07-Feb-2006 15:53

Esti rautacios :oops:
Se pare ca sunt de neinteles si cei de pe celelalte forumuri, pt. ca nu are nici o noima ce ai scris.

Injection timing retard = avans la aprindere.
Asta nu cred ca se traduce astfel

Avansul la APRINDERE (si nu injectie) este chiar avans :lol: si nu intarziere. (am explicat cu alta ocazie detaliat dar nu ai inteles)
Cred ca tu nu realizezi sensul in care se invarte motorul :lol:

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mar 07-Feb-2006 16:14

mars2k scrie:[...]"avansul" la aprindere este un parametru ce reprezinta timpul cu care scanteia este intarziata fata de momentul cand pistonul este la PMS si urmeaza sa se deplaseze spre PMI.

Adica timpul al treilea, explozia, cand pistonul se deplaseaza de la punctul mort superior (pozitia de volum minim) spre punctul mort inferior (pozitia de volum maxim).
Ce nu-i bine?
Later edit:
Prin volum minim/maxim ma refer la volumul gazelor din cilindru.

Arise
pasionat
Mesaje: 720
Membru din: Mar 20-Sep-2005 09:05
Localitate: Pitesti

Mesajde Arise » Mar 07-Feb-2006 16:23

Geniule, ce e ala PMS? Pre Menstrual Syndrome?

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Mar 07-Feb-2006 16:37

S-a deschis topicul cu sex???

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 07-Feb-2006 16:40

Cred ca de fapt s-a inchis :wink:

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 07-Feb-2006 16:44

Adica timpul al treilea, explozia, cand pistonul se deplaseaza de la punctul mort superior (pozitia de volum minim) spre punctul mort inferior (pozitia de volum maxim).
Ce nu-i bine?

Daca pe mine ma intrebi, ti-am spus mai sus, nu am de gand sa repet.

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mar 07-Feb-2006 16:44

Sorin, tot nu mi-ai raspuns la intrebare, unde-i greseala?
Arise: Cred ca ai inteles mesajul meu complet gresit. Din fericire, destinatarul direct l-a inteles corect. :twisted:
Referitor la PMS, uite aici: http://www.4tuning.ro/tuning/Motor4timpi.asp

"Timpul 3. Destinderea
Supranumita cursa utila,este singura faza din intreg ciclul in care se produce puterea motorului si lucrul mecanic este pozitiv.Datorita fortelor rezultate in urma exploziei,pistonul este impins de la p.m.s. la p.m.i. si transmite puterea arborelui cotit prin intermediul bielei,care la randul lui transmite puterea rotilor prin ambreiaj,cutie de viteze si planetare.In timpul destinderii,supapa de admisie este inchisa tot timpul,iar cea de evacuare se deschide spre sfarsit,functie de avansul la deschidere."

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 07-Feb-2006 16:50

Si unde scrie acolo ca avansul la aprindere este intarziere la aprindere? :shock:

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mar 07-Feb-2006 16:56

Pai ii da scanteie in timpul doi ?! :shock:
Daca se intampla aberatia asta, atunci da, recunosc ca am gresit.

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mar 07-Feb-2006 17:01

Arise scrie:Geniule, ce e ala PMS? Pre Menstrual Syndrome?


P.M.S. = Punctul Mort Superior

P.M.I. = Punctul Mort Inferior

Reprezinta pozitia in care pistonul isi schimba directia de miscare. Daca nu ar exista acest "avans" si scanteia ar detona amestecul exact cand pistonul se afla in P.M.S., nu ar mai ajuta la continuarea miscarii de rotatie a motorului ci mai curand l-ar frana sau chiar l-ar face sa se invarta invers.


Înapoi la “Electrica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187674
    Total subiecte 18621
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern