Ahem
LĂŁmpile
H7, de care se face vorbire aici,
sĂŽnt Halogen.
FazĂŁ scurtĂŁ/lumini de ĂŽntĂŽlnire - cum preferați.
Am avut și eu o perioadĂŁ ĂŽn care le schimbam ca pe ciorapi, din motive absconse.
Becurile care au rezistat (și rezistĂŁ ĂŽncĂŁ) cel mai bine pe mașina mea sĂŽnt printre cele mai ieftine de pe piațĂŁ: Selum, 7 lei bucata.
Și credeți-mĂŁ cĂŁ am ĂŽncercat inclusiv vĂŽrfuri de gamĂŁ, cu maxime pĂŁreri de rĂŁu legate de preț/calitate sau invers.
Motivele pentru care se prajesc atĂŽt de repede sĂŽnt multe, variate și (adesea inexorabil) cumulative.
Ăn ordine aleatorie (și rețineți partea cu ”cumulative”, OK?):
1. Capac bloc optic prost (deloc) etanșat.
Pentru cine nu știe (se mai ĂŽntĂŽmplĂŁ): La schimbarea oricĂŁrui bec din interiorul oricĂŁruia dintre blocurile optice din fațĂŁ este necesarĂŁ demontarea/remontarea unui capac ”etanș”, care minimizeazĂŁ transferul atmosferic și termic ĂŽntre far și mediu. ”Pe românește”, ĂŽmpiedicĂŁ pĂŁtrunderea prafului și formarea condensului. Capacul are pe interior un canal și o garniturĂŁ din cauciuc poros profil pĂŁtrat care trebuie potrivite cĂŽt mai perfect pe profilul din spatele blocului optic. De asemenea, ca și becul (care-i altĂŁ poveste), capacul trebuie fixat ferm ĂŽn
ambele sale puncte de rezistențĂŁ, vizibile cu ochiul liber, cu clema din sĂŽrmĂŁ oțelitĂŁ fixatĂŁ pe spatele blocului.
2. Bec ”atins”.
Eroare pe care o pot face chiar și profesioniștii (dar nimeni nu-i trage la rĂŁspundere, pentru cĂŁ-i spre imposibil de dovedit). ConstĂŁ ĂŽn apucarea becului cu degetele (astfel depunĂŽndu-se grĂŁsimi). Un bec nou, atins, poate fi ”salvat” prin spĂŁlare cu alcool (etilic, metilic, izopropilic) și ștergere cu o cĂŽrpĂŁ non-electrostaticĂŁ.
3. Contact imperfect.
Din cauza manipulĂŁrilor repetate, conductorii electrici (firele) care alimenteazĂŁ becul se pot ĂŽntrerupe, mai mult sau mai puțin vizibil. Verificați și ĂŽnlocuiți respectivele secțiuni de cablu.
4. Defecțiuni ĂŽn blocul de comandĂŁ sau ĂŽn ECU.
Blocul de comandĂŁ, adicĂŁ ”semnalizatorul” de lĂŽngĂŁ volan, poate ajunge ĂŽn timp, local, la (3.) - contact imperfect, numai cĂŁ intern. DupĂŁ știința mea, nu se reparĂŁ. Și unul nou costĂŁ cĂŽt nu face. Erorile din ECU (aproximativ ”calculatorul de bord”, mai ales pentru versiunile vechi) sĂŽnt cel mai probabil principalele vinovate pentru ce ni se ĂŽntĂŽmplĂŁ multora. Habar n-am cum sau dacĂŁ s-ar putea remedia. ”
Khan” poate știe mai multe și ne va spune și nouĂŁ.
5. Doar de amorul artei: ciocniri, scurtcircuite ĂŽn instalație, trĂŁsnete, poltergeist...
Sper cĂŁ am fost mĂŁcar un pic de folos...
Succesuri!