Pagina 1 din 1

Din senin nu mai porneste

Scris: Joi 12-Mar-2009 19:20
de moto_c
Imediat ce rezolv asta o vand si NICIODATA nu o sa mai dau banii pe o masina frantuzeasca.
Pe scurt:
Citoren C3, benzina, 1100 cmc, 19 000 de km parcursi
An de fabricatie 2006. Am cumarat-o de noua. Verificari facute la timp, rodaj facut cu atentie si cu responsabilitate. Utilizare in parametrii optimi fara abuzuri. (am luat-o pentru iesirile cu familia de la sfarsit de saptamana. In rest folosesc motocicleta si autobusul)
Probleme: de aproximativ o luna nu mai functioneaza pompa stergatorului de parbriz si la ultimul drum am parcurs aproximativ 60 de km cu indicatorul de benzina aprins. A functionat normal, am paract-o in garaj iar dupa 3 zile (adica astazi de dimineata) am incercat s-o pornesc si surpriza: nu porneste. In bord toate indicatoarele sunt ok, motorul se invarte cand dau la automat (deci nu-i bateria), i-am pus 10 l de benzina pe care senzorul a vazut-o indicandu-mi in bord 3 linii (deci nu-i senzorul de benzina), am verificat TOATE sigurantele care sunt ok(ultima data cand s-a manifestat la fel -problema a fost siguranta stergatorului de parbriz).

CE SA-I MAI FAC? CUM RESETEZ COMPUTERUL DE BORD? CE POATE AVEA? Repet: la ultimul drum totul a functionat normal si de atunci a fost ne atinsa.

Scris: Joi 12-Mar-2009 19:46
de flavius
incearca cu un Lexia, daca poti face rost acolo in alba iulia.

Scris: Joi 12-Mar-2009 20:44
de silentdj
incearca sa bagi in a intaia si dai la automat dar fara sa tii abreiajul apasat(adika sa lasi sa miste masina).E posibil sa se fi blocat , vreun senzor la arbore cotit, si nu mai citeste turatia, iar daca nu isi revine nici atunic, mai mult ca sigur e nevoie sa schimbi senzorul arbore cotit(costa in jur de 160ron+manopera).

Scris: Joi 12-Mar-2009 22:55
de Gurau Alexandru
Pentru a reseta computerul de bord trebuie doar sa decuplezi bateria pentru cateva minute. Verifica tensiunea la baterie sa nu fie totusi descarcata. Asa am patit si eu invartea dar nu pornea din cauza bateriei slabe (nu invartea destul de repede). Ai incercat sa pornesti cu acceleratia la podea?
Tot asa nu a vrut sa porneasca (,) cand nu recunostea cipul din cheie sau ceva de genul; dupa un reset (decuplarea bateriei) a pornit normal.

Scris: Joi 12-Mar-2009 23:05
de silentdj
degeaba tzine accelaratia la podea, ca este electronica(adik e la fel de parca ar apasa un pic), nu mai e cum era la cele cu carburator ca se infundea motorul sidaor asa pornea:) :oops: :roll:

Scris: Joi 12-Mar-2009 23:15
de Gurau Alexandru
Am zis si ca poate-o pacaleste :oops: oricum rau n-are ce sa-i faca...

Scris: Vin 13-Mar-2009 07:21
de moto_c
Le-am cam incercat pe toate si nimic. Bateria e buna (verificata cu multimetru). Am decuplat si tensiunea pentru mai mult de 20 de minute. Senzor de arbore cotit??? Sper ca e o gluma? Cum p...a sa aiba asa ceva? LA CE FOLOSESTE? Fratilor io am vrut un automobil nu o masina de spalat rufe! Bine ca are electronica pe ea cat China si partea mecanica e varza, atat conceptual cat si functional. Probabil o sa apelez la un service.

Scris: Vin 13-Mar-2009 09:55
de mariuss
Motorul se alimenteaza cu benzina?

Scris: Vin 13-Mar-2009 12:11
de silentdj
moto_c scrie:Le-am cam incercat pe toate si nimic. Bateria e buna (verificata cu multimetru). Am decuplat si tensiunea pentru mai mult de 20 de minute. Senzor de arbore cotit??? Sper ca e o gluma? Cum p...a sa aiba asa ceva? LA CE FOLOSESTE? Fratilor io am vrut un automobil nu o masina de spalat rufe! Bine ca are electronica pe ea cat China si partea mecanica e varza, atat conceptual cat si functional. Probabil o sa apelez la un service.



Dapp. senzorul de arbore cotit, citeste rotatia arborelui si transmite computerului de bord informatia si asa ti se tureaza motorul..
Una la mana daca nuti place electronica de la francezi iati o masian autohtona care are elctronica cat un ceas chinezesc, si mecaninca cam cat ai tu in cap.
Si mai pune mana pe carte inainte sa dai din gura.
Un lucru destept ai reusit sa zici si u acele sa mergi intrun service.
In viitor incerca si tu sa apreciez macar comunitatea ca totusi e un forum al pasionatiilor citreon(intra pe alt forum si intreaba acolo orice, vezi cati se inghesuie sa te ajute).

Scris: Sâm 14-Mar-2009 17:11
de moto_c
Problema rezolvata. Traiasca Lexia si mai ales torentii!
Va multumesc pentreu sfaturi, iar ultimului forumist pasionat, care ma sfatuia sa mai citesc, ii recomand sa-si indrepte obiectul pasiunii spre "lucruri adevarate", de exemplu BMW -orice model-, Ford Mustang model 1978 sau un Audi Quattro model 1983. Io asa o sa fac :) Iar daca vrei sa vezi cum se foloseste cu CU CAP electronica, stimabile pasionat iti recomand o motocicleta japoneza.

Bafta tuturor si va multumesc pentru sfaturi!

P.S. Senzorul arburelui cotit trimite informatia computerului de bord ce o afisaza ca atare pe turometru. Preferam cablul Daciei :o

Scris: Sâm 14-Mar-2009 18:13
de silentdj
moto_c scrie:Problema rezolvata. Traiasca Lexia si mai ales torentii!
Va multumesc pentreu sfaturi, iar ultimului forumist pasionat, care ma sfatuia sa mai citesc, ii recomand sa-si indrepte obiectul pasiunii spre "lucruri adevarate", de exemplu BMW -orice model-, Ford Mustang model 1978 sau un Audi Quattro model 1983. Io asa o sa fac :) Iar daca vrei sa vezi cum se foloseste cu CU CAP electronica, stimabile pasionat iti recomand o motocicleta japoneza.

Bafta tuturor si va multumesc pentru sfaturi!

P.S. Senzorul arburelui cotit trimite informatia computerului de bord ce o afisaza ca atare pe turometru. Preferam cablul Daciei :o



...apropo de BMW, pun pariu ca esti un manelist ccalar, cu lant de aur pe gat,cu 12 clase, care a vandut un teren obosit si nu sia permis un seria 3 asa ca s-a bagat pe un C3, si la prima problema aparuta, hop repede, ce naspa sunt, bla bla bla.....
in fine ma bucur ca ai rezolvat problema la "buburuza", iar in viitor cine stie poate o schimbi cu un BMW..... :razz: