Recomandare amortizoare spate pt. C3
Moderator: Echipa Tehnica
Cand am folosit termenul de "compromis", am facut-o in ideea de a sublinia faptul ca Excel-G nu sunt niste amortizoare 100% sport, deci nu confera o tinuta de drum extrem de sportiva, pentru cei care se asteapta la asa ceva Dar pentru cei care prefera un comportament normal, de strada, al masinii, fara sa sacrifice orice urma de confort si mai calca pedala de acceleratie doar din cand in cand si cu simtul masurii pe viraje, aceste amortizoare reprezinta solutia optima.
In orice caz... eu unul raman la parerea ca fabricantul (Citroen) face compromisuri greu de inghitit pentru mine, ca si consumator, atunci cand alege sa monteze anumite piese, de o calitate discutabila, pe masinile care ies din propria fabrica. Sunt curios daca masinile pentru Franta sunt echipate cu aceleasi amortizoare. Sigur, putem da vina pe drumuri, pe soferii care merg ca nebunii prin gropile din Romania... Dar nu sunt singurul care a ajuns sa schimbe amortizoarele la C3. Dupa raspunsurile date pe topicul asta, se pare ca suntem destui in situatia asta. Ca sa nu mai pomenesc de cei care au schimbat si arcurile...
In orice caz... eu unul raman la parerea ca fabricantul (Citroen) face compromisuri greu de inghitit pentru mine, ca si consumator, atunci cand alege sa monteze anumite piese, de o calitate discutabila, pe masinile care ies din propria fabrica. Sunt curios daca masinile pentru Franta sunt echipate cu aceleasi amortizoare. Sigur, putem da vina pe drumuri, pe soferii care merg ca nebunii prin gropile din Romania... Dar nu sunt singurul care a ajuns sa schimbe amortizoarele la C3. Dupa raspunsurile date pe topicul asta, se pare ca suntem destui in situatia asta. Ca sa nu mai pomenesc de cei care au schimbat si arcurile...
-
- pasionat
- Mesaje: 112
- Membru din: Joi 30-Sep-2010 18:41
- Localitate: Baia Mare
-
- pasionat
- Mesaje: 429
- Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
- Localitate: Großwardein
- Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
- 2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm
Din poza ai zice cĂŁ e destul de facil dar practic nu mĂŁ pot pronunĂža fiind cĂŁ me, myself and I nu le-am schimbat niciodatĂŁ de unul singur.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
-
- pasionat
- Mesaje: 112
- Membru din: Joi 30-Sep-2010 18:41
- Localitate: Baia Mare
-
- pasionat
- Mesaje: 112
- Membru din: Joi 30-Sep-2010 18:41
- Localitate: Baia Mare
Am reusit sa le schimb acasa, nu e asa mare filosifie.
M-am miat ca cele originale erau pe ulei si cu un singur tub.Am pus monroe bitubulare pe gaz, masina se simte mult mai rigida si sabila.
Pe drum cu denivelari "scutura" putin ( adica conforul nu e ca si la cele originale),dar macar sta grozav in curbe
Cu cele originale am ajuns la 205.000 km... sper sa duca si astea macar 50.000 Km ( la 140 lei/buc cat au costat...nu ma astept la mai mult)
M-am miat ca cele originale erau pe ulei si cu un singur tub.Am pus monroe bitubulare pe gaz, masina se simte mult mai rigida si sabila.
Pe drum cu denivelari "scutura" putin ( adica conforul nu e ca si la cele originale),dar macar sta grozav in curbe
Cu cele originale am ajuns la 205.000 km... sper sa duca si astea macar 50.000 Km ( la 140 lei/buc cat au costat...nu ma astept la mai mult)
-
- pasionat
- Mesaje: 429
- Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
- Localitate: Großwardein
- Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
- 2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm
Salut. AÂşa ai mai economisit un ban Âşi poate ai Âşi o satisfacĂžie ĂŽn plus.
Cât Þi-a luat Înlocuitul ºi dacã ai avut complicaÞii pe parcurs ? Mã gândeam sã le schimb ºi eu la primãvarã sã am ºi eu stabilitate pe spate .... În curbe ...
Cât Þi-a luat Înlocuitul ºi dacã ai avut complicaÞii pe parcurs ? Mã gândeam sã le schimb ºi eu la primãvarã sã am ºi eu stabilitate pe spate .... În curbe ...
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
-
- pasionat
- Mesaje: 112
- Membru din: Joi 30-Sep-2010 18:41
- Localitate: Baia Mare
Nu e complicat .. la mine mi-a luat mai mult, ca era prima data..si am incercat sa fiu atent sa nu stric alceva.
Mi-au trebuit
- 5 minute sa dau roata jos si sa o urc pe circ.
- M-am "chinuit" 10 minute sa dau plasticul acela jos ( are doar 3 cleme care le gasesti usor si lei iei usor jos, mi-a luat mai mult pana am scos plasticul de acolo afara,iese destul de greu de acolo..cu rabdare si grija l-am scos fara sa il rup. )
- dupa ce ce scoti plastcul se vede amortizorul care are 2 surube ( ai nevoie de o cheie de 16 si una de 20 )
- inca 2 minute pentru surubul de sus.
- la al 2-lea surub, cel de jos...a fost mai greu.La mine era blocat, deci asigura-te ca ai WD-40, dar cu greu l-am desfacut.Apoi trebuie sa il bati inauntru ca sa poti scoate amortizorul. ( 30 de minute la mine...m-am "muncit" destul de mult sa bat surubul inauntru)
- montarea la loc nu dureaza mai mult de 10 min( pus amortizor, plasticul acela, roata)
Total: aprox 1 ora./amortizor.
Tipul de la magaziunul de unde le-am cumparat mi-a zis ca in service timpul alocat pentru schimbarea unui amortizor e de 0.60 dintr-o ora.Eu nu-am m-am grabit, si a fost si prima data.
Mi-au trebuit
- 5 minute sa dau roata jos si sa o urc pe circ.
- M-am "chinuit" 10 minute sa dau plasticul acela jos ( are doar 3 cleme care le gasesti usor si lei iei usor jos, mi-a luat mai mult pana am scos plasticul de acolo afara,iese destul de greu de acolo..cu rabdare si grija l-am scos fara sa il rup. )
- dupa ce ce scoti plastcul se vede amortizorul care are 2 surube ( ai nevoie de o cheie de 16 si una de 20 )
- inca 2 minute pentru surubul de sus.
- la al 2-lea surub, cel de jos...a fost mai greu.La mine era blocat, deci asigura-te ca ai WD-40, dar cu greu l-am desfacut.Apoi trebuie sa il bati inauntru ca sa poti scoate amortizorul. ( 30 de minute la mine...m-am "muncit" destul de mult sa bat surubul inauntru)
- montarea la loc nu dureaza mai mult de 10 min( pus amortizor, plasticul acela, roata)
Total: aprox 1 ora./amortizor.
Tipul de la magaziunul de unde le-am cumparat mi-a zis ca in service timpul alocat pentru schimbarea unui amortizor e de 0.60 dintr-o ora.Eu nu-am m-am grabit, si a fost si prima data.
-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
Ma cam bate si pe mine gandul sa schimb amortizoarele pe spate. M-am interesat la mai multe persoane de la care am cumparat piese de-a lungul timpului si am primit diverse raspunsuri. Eu am zis sa aleg intre KYB, TRW si eventual Monroe. Sachs am vazut ca nu mai exista in catalogul lor pentru puntea spate a C3-ului.
Despre KYB mi s-a spus ca se fabrica in Spania, contrar parerii generale ca sunt originale japoneze.
Am primit recomandarea sa pun Bilstein B4 pentru ca ar fi foarte bune si persoana respectiva a vandut foarte multe pentru masini din grupul VW neavand nici un fel de reclamatie. Si aici, contrar parerii generale ca s-ar fabrica in Romania si tot ce este romanesc este prost, persoana respectiva mi-a spus ca la noi se fabrica doar niste componente, amortizorul in sine fiind fabricat in Germania. Si daca la Sibiu se produc arcuri si alte componente pentru suspensia marcilor germane, inclusiv Mercedes, s-ar putea sa fie chiar bune.
Acum astept si niste pareri ale celor ce si-au schimbat amortizoarele spate.
Despre KYB mi s-a spus ca se fabrica in Spania, contrar parerii generale ca sunt originale japoneze.
Am primit recomandarea sa pun Bilstein B4 pentru ca ar fi foarte bune si persoana respectiva a vandut foarte multe pentru masini din grupul VW neavand nici un fel de reclamatie. Si aici, contrar parerii generale ca s-ar fabrica in Romania si tot ce este romanesc este prost, persoana respectiva mi-a spus ca la noi se fabrica doar niste componente, amortizorul in sine fiind fabricat in Germania. Si daca la Sibiu se produc arcuri si alte componente pentru suspensia marcilor germane, inclusiv Mercedes, s-ar putea sa fie chiar bune.
Acum astept si niste pareri ale celor ce si-au schimbat amortizoarele spate.
-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
Dupa mai bine de un an, tot nu am schimbat amortizoarele. Am inceput sa ma mai documentez iar in ultimele zile despre Sachs, Monroe, KYB si alte marci. Vad ca cele mai injurate sunt Sachs si KYB, dar si laudate pe alta parte de altii. Monroe, in special Reflex, cred ca au cele mai multe laude, vin pe multe masini ca echipare de fabrica.
Incep sa scot din carti Sachs si oscilez intre KYB si Monroe Reflex.
Are cineva alte pareri sau detalii/impresii dupa schimbarea amortizoarelor?
Incep sa scot din carti Sachs si oscilez intre KYB si Monroe Reflex.
Are cineva alte pareri sau detalii/impresii dupa schimbarea amortizoarelor?
-
- pasionat
- Mesaje: 112
- Membru din: Joi 30-Sep-2010 18:41
- Localitate: Baia Mare
-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
La acelasi pret le-am gasit si eu, la fel ca cele de origine in reprezentanta. Sachs in jur de 125, KYB pe la 150-160.
Monroe Reflex sunt mai rigide decat cele de origine? Citisem pe alte forumuri ca ar fi mai dure. Unii isi montasera si pe fata si spuneau ca nu sunt pentru drumuri de oras, mai mult pentru autostrada. Zdruncina cam tare pe drumuri denivelate sau cu gropi.
In schimb, KYB am inteles ca sunt mai elastice, absorb altfel socurile.
Monroe Reflex sunt mai rigide decat cele de origine? Citisem pe alte forumuri ca ar fi mai dure. Unii isi montasera si pe fata si spuneau ca nu sunt pentru drumuri de oras, mai mult pentru autostrada. Zdruncina cam tare pe drumuri denivelate sau cu gropi.
In schimb, KYB am inteles ca sunt mai elastice, absorb altfel socurile.
-
- pasionat
- Mesaje: 429
- Membru din: Sâm 14-Mar-2009 22:04
- Localitate: Großwardein
- Masina: Citroen C3 facelift 2006 1,1i, 61 CP 225 kkm
- 2: Hyundai Elantra 2015 1,6i 132 CP 59 kkm
Eu am pus pe faÞã KYB Âşi sunt foarte dezamĂŁgit. Sunt producĂžie Brazilia, dar nu cred cĂŁ are importanÞã. Unul din telescoape are Âşi un zgomot "tehnic" anormal la schimbarea direcĂžiei vehiculului (s-a verificat: nu este rulment Âşi nici altceva). DacĂŁ nu curge, ciuciu schimbare ĂŽn garanĂžie. ĂinutĂŁ de drum mai proastĂŁ decât cele stock care le-am schimbat. Poate e doar un caz izolat dar eu nu aÂş mai lua KYB never - ever. AÂş opta clar pentru Sachs sau cele de origine.
Eu nu repar nimic. Informatii si detalii pe PM.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
Kurt Cobain a aratat fanilor ca faima nu inseamna doar stralucirea scenei, adoratia multimilor si gramezile de bani.
-
- pasionat
- Mesaje: 674
- Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
- 2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
- 3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023
Mda, acum ce sa zic, cam grea alegere, mai ales ca eu vreau sa le schimb singur si in cazul in care as avea si cea mai mica problema n-as beneficia de garantie.
In alta ordine de idei, eu eram pornit tot pe Sachs la inceput din cauza numelui, dar si pentru ca erau un pic mai scazute la pret decat restul. Apoi am zis sa fac o cautare pe net si cand am vazut cati nemultumiti sunt, in special pe forumurile marcilor germane sau ale rudelor prin alianta, m-am desumflat.
Acum oscilez intre Monroe Reflex si cele de origine. Pretul este aproximativ acelasi, in jur de 140 lei bucata.
Un material de la Monroe: http://ro.scribd.com/doc/53098114/Monro ... -Suspensii
In alta ordine de idei, eu eram pornit tot pe Sachs la inceput din cauza numelui, dar si pentru ca erau un pic mai scazute la pret decat restul. Apoi am zis sa fac o cautare pe net si cand am vazut cati nemultumiti sunt, in special pe forumurile marcilor germane sau ale rudelor prin alianta, m-am desumflat.
Acum oscilez intre Monroe Reflex si cele de origine. Pretul este aproximativ acelasi, in jur de 140 lei bucata.
Un material de la Monroe: http://ro.scribd.com/doc/53098114/Monro ... -Suspensii
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187669
Total subiecte 18617
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11704
Cel mai nou membru wilson