Pagina 1 din 1
servo c3 1.4 hdi
Scris: Sâm 24-Ian-2009 00:40
de silentdj
an 2002 170000km, cateodata imi moare servo, pur si simplu. De exemplu mer g cu masina undeva, opresc motorul, iar la plecare nu imi mai porneste servo, ba chiar am patito si mai nasol, adika am plecat cu servo de acasa si la semafor am stat vreo 50 sec. iar la plecare nu mai aveam servodirectie. Mi se intapla "faza" asta cam din 1500 in 1500 de km aprocimativ. Cateodata se repeta mai des. Precizez ca nare treaba cu temperatura de afara.
Scris: Dum 25-Ian-2009 13:55
de khan
pai ai aruncat un oki la ulei? mai e? ce culoare are? curge pe undeva? daca totul e in regula probabil ca e o problema de pompa sau de control al ei (e elctrica sau pe curea?)
Scris: Lun 26-Ian-2009 17:33
de silentdj
pai..... pe unde e baia de ulei de servo sau borcanelul ca nul gasesc, am doar borcanu de apa, de apa ptr parbriz, si cel se servo-frana. si nu stiu daca e electrica. din cate stiu e dintre primele modele diesel la c3. an 2002 noiembrie.
mersi de sfat, daca mai ai idei, te rog sa ma ajuti
Scris: Lun 26-Ian-2009 22:30
de robistan25
C3-ul are servo electric, asistat de computer. Trebuie pus Lexia pe masina.
Scris: Mar 27-Ian-2009 10:53
de silentdj
lexia e vreun program de verificare?
Scris: Mar 27-Ian-2009 12:49
de khan
trebuie sa fie un capac cu un volan pe el, iar pompa cred ca e in partea dreapta a masinii (partea pasagerului) in contraaripa in fata rotii din fata. arunca un oki pina sa ajungi la lexia
Scris: Mar 27-Ian-2009 15:33
de silentdj
mersi khan chiar azi o sa ma uit si daka dau de el ma uit si la ulei. revin cu detalii. mersi ptr. ajutor
Scris: Mar 27-Ian-2009 21:00
de MUGUREL PIRSCOVEANU
uite, te ajut eu:
masina are servodirectie electrica asistata de calculator. calculatorul de directie citeste viteza (prin intermediul ABS-ului) si sarcina motorului.
in primuul rand verifica sa ai dimensiunile corecte si IDENTICE la roti.
In al doilea rand verifica bateria si gradul de incarcare al alternatorului (motorul de servo consuma 60Ah la ralanti pe loc)
daca astea sunt ok, fa asa:
Pui contactul, mergi pana la 7km/h, opresti si iei contactul. Apoi pornesti mai mergi pana la 7km/h si te opresti. Mai faci o data chestia asta, si dupa aceea, calculatorul este initializat.
Daca nu iti va merge nici dupa chestia asta, verifica mufele cu fire groase de putere ale motorului de servo si de la calculator (sa nu fie oxidate, sau sa nu cumva sa nu faca contact).
Daca nici asa nu rezolvi... e naspa! iti trebuie caseta de directie noua. Atentie sunt de 2 feluri: de 65Ah pt jante pe 15" si de 60Ah pt jante de 14".
Tot ce ti-am scris mai sus e valabil daca ai ABS. Daca nu ai ABS din fabrica vezi Lexia.
Succes!
Scris: Mar 27-Ian-2009 21:52
de silentdj
am ABS mersi mult de sfat, chiar maine o sal incerc, si revin cu amanunte.
P.S. tre sa am motorul in vitza sau scos din viteza in timpul mersului?
Scris: Joi 26-Feb-2009 14:50
de badea marian
sal ,lichidul de servo directie este in acelasi vas cu cel de frana,verifica manualul si convingete,la c3
Scris: Joi 26-Feb-2009 15:06
de vldst
Nimic mai fals. Vasul de expansiune cu lichid de frana deserveste 2 circuite hidraulice: frana si ambreiajul. NU are nicio legatura cu servo-directia, care este 100% electrica la C3, dupa cum s-a aratat mai sus.
Scris: Joi 26-Feb-2009 15:24
de badea marian
ok
Scris: Joi 11-Feb-2010 18:39
de raicasilviu
e alternatorul. masoara tensiunea din baterie