Pagina 1 din 2
Filtru Motorina C3 1,4 HDi
Scris: Mie 28-Feb-2007 14:11
de pr_ovidiu
In primul rand as vrea sa stiu la ce interval se schimba filtrul de motorina?
La mine in cartea originalĂŁ a masinii (in lb. FrancezĂŁ) sunt specificate urmĂŁtoarele: la 30.000 km se curãÞã (nu scrie cum dar nu am reuÂşit deoarece este capsat, poate la alte modele de filtre), iar la 60.000 km se schimbĂŁ. ĂÂştia de la service au zis ca trebuie ĂŽnlocuit la 15.000 km.
Oricum nu stiu ce sa cred!
Ceea ce mĂŁ dezamĂŁgeÂşte este preĂžul filtrului cam 200 lei!
Voi l-aĂži schimbat? L-aĂži curĂŁĂžat? La ce preĂž l-aĂži gĂŁsit Âşi de unde l-aĂži cumpĂŁrat?
AÂştept pĂŁreri sĂŁ rĂŁspunsuri! MulĂžumesc.
Scris: Mie 28-Feb-2007 14:52
de vldst
Chiar la 15.000 de km nu cred ca trebuie inlocuit. Mi se pare prea putin. Eu unul nu m-as baza pe filtre curatate, le-as inlocui cu totul. Ma rog, depinde si cum arata filtrul de motorina respectiv. S-ar putea ca intr-o prima faza sa fie suficient sa-l sufli cu compresorul de aer. Dar sa-l inlocuiesti cu totul la 15.000 de km mi se pare cam ciudat. Mai ales ca nu e un filtru care sa se murdareasca asa repede ca un filtru de ulei sau de aer.
Scris: Mie 28-Feb-2007 19:46
de pr_ovidiu
Tu ai schimbat filtrul sau l-ai curatat vreodata?
Cât te-a costat un filtru?
Scris: Mie 28-Feb-2007 19:55
de vldst
Pai eu nu am pana acum decat aproape 6.000 de km cu buburuza. N-am ajuns pana acum la vreo revizie (decat la inspectia de 1500/2500 de km). Dar din cate-mi amintesc eu ca am citit in carnetul de service al masinii, filtrul de motorina nu se curata / schimba asa des. Cel putin nu la prima revizie.
O sa arunc un ochi acasa inca o data pe carnetul meu de service si iti dau de veste. Stiu sigur ca filtrul de ulei trebuie obligatoriu inlocuit la fiecare schimb de ulei. Filtrul de polen trebuie sa fie si el schimbat cam o data pe an. Ar mai fi filtrele de aer si de motorina pentru care o sa-ncerc sa arunc un ochi pe carnetul meu de service.
Scris: Mie 28-Feb-2007 22:06
de MixMagic
Filtrul de motorina se schimba la 60.000 Km.Am sunat la service sa ma programeze pentru o revizie de 60.0000 km.I-am intrebat car m-ar costa.Mi-au raspuns ca la 60.000 Km trebuie schimbat si filtrul de motorina si ca o sa ma coste mai mult.In loc de 550 ROL am platit 750 ROL cu tot cu manopera.Deci in concluzie se schimba la 60.000 KM
Bafta!
Scris: Mie 28-Feb-2007 22:10
de vldst
Am consultat si eu carnetul meu de service. Filtrul de aer, filtrul de motorina si bujiile de aprindere se inlocuiesc la 60.000 de km pentru conditii normale de exploatare, sau la 40.000 de km pentru conditii severe.
Scris: Mie 28-Feb-2007 23:23
de pr_ovidiu
"O chestie interesanta pe care am observat-o este ca in interiorul filtrului de motorinĂŁ se aflĂŁ niÂşte piese pe o placĂŁ (un microcip) care funcĂžioneazĂŁ efectiv ĂŽn contact cu motorina. Ăntrebarea este ce fece acel cip? Din cauza lui este asa de scump filtrul? Astept pĂŁreri!

"
Am schimbat filtrul de motorina si treaba sta in felul urmator:
Filtrul de motorina are placa cu piese care sta efectiv in motorina tot timpul.
M-am interesat si am aflat la ce foloseste.
1. Motorina nu conduce electricitatea. 2 Apa conduce electricitatea. Cz: in momentul cand intra apa in filtru de motorina scurcircuiteaza ceva pe placa de piese iar aceasta trimite un semnal (printr-un cablu atasat dedesubtul filtrului) si se aprinde un martor luminos pe bord (nu stiu care

).
Deci daca avem apa in motorina vom sti.

Scris: Mie 28-Feb-2007 23:31
de vldst
pr_ovidiu scrie:O chestie interesanta pe care am observat-o este ca in interiorul filtrului de motorinĂŁ se aflĂŁ niÂşte piese pe o placĂŁ (un microcip) care funcĂžioneazĂŁ efectiv ĂŽn contact cu motorina. Ăntrebarea este ce fece acel cip? Din cauza lui este asa de scump filtrul? Astept pĂŁreri!

Esti sigur ca minunea aia e un cip? Exista si niste fire sau contacte electrice care sa plece din filtrul respectiv?
Scris: Mie 28-Feb-2007 23:37
de pr_ovidiu
Ca ii cip asta ii sigur. Interesant este ca nu plecĂŁ fire de la el. Atunci mĂŁ ĂŽntreb pentru ce o fi? Cipul se aflĂŁ ĂŽn partea de jos a filtrului Âşi se desface prin desfiletare. (poti sa incerci dar ii destul de greu sa il desfaci iar apoi trebuie amortizatĂŁ alimentarea).
Scris: Joi 01-Mar-2007 11:55
de vldst
pr_ovidiu scrie:Ca ii cip asta ii sigur. Interesant este ca nu plecĂŁ fire de la el. Atunci mĂŁ ĂŽntreb pentru ce o fi? Cipul se aflĂŁ ĂŽn partea de jos a filtrului Âşi se desface prin desfiletare. (poti sa incerci dar ii destul de greu sa il desfaci iar apoi trebuie amortizatĂŁ alimentarea).
Ar fi bine daca ai putea sa-i faci o poza. Poate ne prindem cam ce-ar putea fi...
Scris: Joi 01-Mar-2007 13:27
de pr_ovidiu
Daca il mai desfac promit sa fac o poza dar asta un pic mai incolo.
Scris: Joi 02-Aug-2007 14:20
de pr_ovidiu
Am schimbat filtrul de motorina si treaba sta in felul urmator:
Filtrul de motorina are placa cu piese care sta efectiv in motorina tot timpul.
M-am interesat si am aflat la ce foloseste.
1. Motorina nu conduce electricitatea. 2 Apa conduce electricitatea. Cz: in momentul cand intra apa in filtru de motorina scurcircuiteaza ceva pe placa de piese iar aceasta trimite un semnal (printr-un cablu atasat dedesubtul filtrului) si se aprinde un martor luminos pe bord (nu stiu care

).
Deci daca avem apa in motorina vom sti.
Scris: Joi 02-Aug-2007 22:46
de vldst
Interesant. Deci asta e scopul senzorului, sa detecteze apa din motorina.
Scris: Joi 02-Aug-2007 23:50
de pr_ovidiu
Yep.
Ii destul de interesant, dar ar fi bine daca ar sti cineva in cazul in care intra apa in filtru ce martor luminos se aprinde pe bord?

Scris: Joi 02-Aug-2007 23:52
de vldst
Se aprinde SERV probabil

Go to service...