Pagina 1 din 1

Tip Motor 8HX

Scris: Dum 21-Ian-2007 23:13
de pr_ovidiu
Imi poate spune si mie cineva ce semnificatie are acest cod 8HX, inafara de faptul ca e tipul motorului. De ce cand mi-am luat rovineta aia au stiut sa imi zica ca masina mea are EURO 3? Are vre-o SimbolisticĂŁ 8HX? daca da vreau sa o stiu si eu.
Inca ceva imi poate spune cineva cum pot sa cumpar vopsea pt masina mea (decand cu vanturile astea a picat pe ea o bucata de eternit si s-a Âşifonat un pic) . In talon scria simplu ALB. are si vopseaua asta ceva cod?

Scris: Lun 22-Ian-2007 12:49
de vldst
Pentru codul culorii caroseriei, baga un ochi pe eticheta de la usa soferului, in stanga pedalierului, langa cheder.

Vei gasi vreo 4 numere acolo, din care primul de sus este numarul ORGA (indica locul si data fabricatiei). Cred ca al 2-lea sau al 3-lea numar de sus in jos e codul culorii (nu sunt sigur, dar parca la mine e un numar serial din litere, nu din cifre).

Alta varianta ar fi sa consulti site-ul www.citroen-pr.net. Trebuie sa-ti faci un cont acolo, dar vei afla multe detalii interesante despre masina pe care o ai tu (motorizare, culoare, optiuni), introducand doar seria de sasiu a masinii.

Pentru norma Euro e suficient sa te uiti in talon, la numarul de omologare. Acolo se uita si cei de la benzinarie cand iti calculeaza pretul rovignetei. Numarul de omologare se termina cu o secventa de genul "E<x>", unde x este norma Euro cu care este conforma masina (in cazul meu, la 1.4 HDi, numarul meu de omologare se termina cu E3, adica Euro 3).

Scris: Lun 22-Ian-2007 14:07
de DanCld
8HX este codul motorului ( Peugeot diesel engine identification ).

Eu am pe talon codul 8HZ insa nu am reusit sa gasesc nicaieri vreo lista cu diferente intre 8HX si 8HZ, doar ceva de genul "8HX a fost pus pe 206 iar 8HZ pe 307" - ceea ce ma face sa ma indoiesc ca ar exista vreo diferenta dpdv hardware intre ele doua. Insa calculatorul de injectie e posibil sa fi fost programat diferit in sensul obtinerii altei curbe de cuplu, ceva mai avantajoasa pentru echiparea unei masini mai grele in cazul 8HZ.

Oricum eu cred ca avem ceva de genul:

8HX: 150Nm la 1750rpm
8HZ: 160Nm la 2000rpm

Scris: Lun 22-Ian-2007 19:24
de pr_ovidiu
Multumesc pt. raspunsuri. pt. Dancld intradevar al meu trege bine incepand cu 1750 rpm sunt foarte multumit de el.
Dar asta inseamna ca acesta este cupulul maxim? adica 150? sau poate mai mult la turatie mai mare?

Scris: Lun 22-Ian-2007 19:33
de vldst
Da, acela e cuplul maxim pe care-l poate furniza motorul. Avantajul la diesel este ca ai cuplul maxim disponibil pe o plaja larga de turatii, incepand chiar de la turatii joase, fata de motoarele pe benzina unde cuplul maxim se obtine la turatii mai mari (3.500-4000). Parca DanCld postase pe forum, la sectiunea C3, niste grafice de putere si cuplu pentru motorizarea 1.4 HDi de pe C3. Rasfoieste nitel forumul si ar trebui sa dai de ele.

Scris: Joi 02-Sep-2010 20:31
de costin_dude
In urma unui test al motorului facut la centrul de diagnosticare inainte de a cumpara masina:

specificatie motor 8HX(referinta)............................motor testat 8HZ
putere=68/turatie=4000 ........................................putere=65,6/turatie=3729
cuplu=15/turatie=1750...........................................cuplu=15,7/turatie=2580

scuze ca nu am pus unitatile de masura si ca nu pot reproduce graficul raportului de analiza
obs. : fabricatie motor 8hz-2005, inmatriculare ian.2006, actual 71k kilometri parcursi deci se poate trage o mica concluzie. probabil unele valori sunt diferite fata de specificatiile standard(8hz) mai mult ca sigur datorita uzurilor inerente.