Pagina 1 din 1

completare ulei

Scris: Vin 25-Aug-2006 15:45
de simburica
am un C3 si a iesit din garantie. vreau sa fac un drum destul de lung si am bagat de seama ca a scazut nivelul la ulei. zdravan. vreau sa completez da nu stiu cu ce. sintetic? mineral? n-a umblat nimeni la masina, doar la service citroen? cartea tehnica nu o am la mine si sint in pana de timp. ce folosesc ei in mod normal?

Re: completare ulei

Scris: Vin 25-Aug-2006 16:10
de vldst
simburica scrie:am un C3 si a iesit din garantie. vreau sa fac un drum destul de lung si am bagat de seama ca a scazut nivelul la ulei. zdravan. vreau sa completez da nu stiu cu ce. sintetic? mineral? n-a umblat nimeni la masina, doar la service citroen? cartea tehnica nu o am la mine si sint in pana de timp. ce folosesc ei in mod normal?


Din cate stiu eu, Citroen recomanda ulei Total 5W40. La mine e un abtibild sub capota pe care e trecut uleiul recomandat. Alternativ, poti sa pui si Castrol cred, dar cred ca iesi mai scump. Ai verificat la joja nivelul de ulei sau cum ti-ai dat seama ca a scazut nivelul?

Scris: Vin 25-Aug-2006 16:12
de simburica
da, intr-o doara
ca a cam venit timpul reviziei, si pentru ca plecam la drum lung...
ideea e ca ma vrut sa cumpar si m-a intrebat de care sintetic sau mineral, si cum sint bita...
deci sintetic sau mineral

merci

Scris: Vin 25-Aug-2006 16:27
de vldst
simburica scrie:da, intr-o doara
ca a cam venit timpul reviziei, si pentru ca plecam la drum lung...
ideea e ca ma vrut sa cumpar si m-a intrebat de care sintetic sau mineral, si cum sint bita...
deci sintetic sau mineral

merci


In momentul asta nu stiu sa-ti spun daca uleiul Total Quartz 5W40 e sintetic sau mineral. Oricum nu cred ca exista 2 feluri de ulei Total 5W40, unul sintetic altul mineral. Sfatul meu e sa-ti pui ulei Total sau Castrol, ca a 2-a varianta.

Pai revizia nu o faci intr-un service Citroen? Aia trebuie sa stie exact ce ulei iti trebuie tie la masina.

Scris: Vin 25-Aug-2006 16:30
de paco
E sintetic 5W, nu e mineral. Masinile noi nu mai merg cu mineral. Oricum, daca e 5W40, e bun.
Intreba si vanzatorul, mai stiu si ei cum sta treaba cu motoarele noi.

Scris: Vin 25-Aug-2006 18:27
de prafuit
Si motoarele noi merg cu uleiuri minerale, dar se recomanda folosirea uleiurilor sintetice. Daca ai facut reviziile la ATS/ un dealer Citroen, acestia pun la schimb Total 5w40. In concluzie ar fi indicat sa completezi cu acelasi tip de ulei. Daca nu gasesti acelasi tip, macar sa iei cu aceleasi caracteristici 5w40!!!

Scris: Joi 21-Dec-2006 16:35
de B25BUY
da, ok...
dar de ce trebuie sa completezi !?!?!?!?
E normal sa-ti haleasca ulei intre 2 schimburi ?
EU cred ca n-ar trebui sa-ti ia fir de ulei intre 2 schimburi consecutive ...
Noi , hai ca mai vorbim pe aici, si ne mai pricepem cat de cat...
dar cineva care nu se pricepe deloc , ce face ??
sta sa i se gripeze motorul ????

Voi ce credeti ???
Mi se pare mai mult decat alarmant sa consume ulei, o masina la 20.000 Km... intretinuta cum trebuie !

Scris: Joi 21-Dec-2006 16:54
de prafuit
Consumul de ulei este normal. Chiar Fiat, daca nu ma insel, recomanda completarea uleiului la un anumit nr de km. La mine nu a fost nevoie sa fac nici o completare intre schimburi. Si am facut schimburile si la 15000km.
Daca initial ti se pune cantitatea exacta de ulei, trebuie sa-ti indice toate cele 000000 pe suprafata plana. Pe parcurs se oserva cum scade. Cand am facut schimbul dupa 15000km de mers, imi indica uleiul 00_ _ _ _, dar niciodata nu mi s-a intamplat sa ajung la beep.

In concluzie, cred ca este normal sa "pape"ulei, dar daca papa mult atunci clar este o problema. In mod normal nu ar trebui sa se completeze ulei intre revizii (cam asta ar fi consumul normal).

Scris: Joi 21-Dec-2006 16:58
de B25BUY
Deci, am completat cu ulei...si bipul tot persista...
si anul trecut pe vreme rece tot imi dadea bip...
o sa las uleiul sa cada tot in baie...pe suprafata plana perfecta...si completez la maximum cu ulei...sa vedem daca tot se aude bipul...

Multumesc frumos de sfat !
Andrei !!!

Scris: Joi 21-Dec-2006 18:41
de vldst
B25BUY scrie:Deci, am completat cu ulei...si bipul tot persista...
si anul trecut pe vreme rece tot imi dadea bip...
o sa las uleiul sa cada tot in baie...pe suprafata plana perfecta...si completez la maximum cu ulei...sa vedem daca tot se aude bipul...

Multumesc frumos de sfat !
Andrei !!!


Ai grija cu completatul. Nu e bine nici sa ai sub minim pe joja, dar nici peste maxim! Daca completezi uleiul, verifica intotdeauna nivelul pe joja si nu turna ulei cu polonicul ca o sa fie foarte greu sa-l mai scoti dup-aia (doar pe rampa). Daca joja indica un nivel bun al uleiului si masina totusi bipaie, problema e in alta parte (poate la sonda de ulei). In concluzie, nu te juca cu nivelul la ulei decat daca esti sigur de ce faci.

Scris: Vin 22-Dec-2006 12:22
de B25BUY
Pai, uleiul nu trebuie sa fie la maxim tot timpul ?!?!
Un motor bun, nu ar trebui sa mentina nivelul maxim neschimbat intre 2 schimburi consecutive ???

Mi se pare descurajant ca la 23.000 Km sa ti se duca 15% din ulei in 2.800 Km , adica in 6 saptamani.

Eu cred ca si la 10.000 Km cand mi-au schimbat, mi-au pus tot 3 L si s-a bulit motorul intre timp...si acum haleste...cam mult
Noroc ca e in garantie...si e vina lor...si m-am prins de pe acum ce mi-au facut !

Scris: Vin 22-Dec-2006 13:21
de vldst
NU e musai sa ai tot timpul nivelul la maxim pe joja! Chiar daca nivelul e la minim pe joja, asta nu inseamna ca in baia de ulei nu mai e strop de ulei! Joja masoara un nivel relativ al uleiului, nu un nivel absolut! Orice motor are prostul obicei sa mai si haleasca ulei, n-ai ce-i face. Nu pot sa-ti dau o explicatie savanta a fenomenului, poate cineva mai priceput in ale mecanicii ne-ar putea lamuri de ce motarele "mananca" ulei. Important e sa nu dispara mult ulei intr-un timp relativ scurt, dar nu e cazul sa te impacientezi decat daca trebuie sa completezi sistematic cu mult ulei ca sa mentii nivelul intre minim si maxim pe joja.