completare ulei

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

simburica
de-abia inscris
Mesaje: 2
Membru din: Vin 25-Aug-2006 15:38
Localitate: bucuresti

completare ulei

Mesajde simburica » Vin 25-Aug-2006 15:45

am un C3 si a iesit din garantie. vreau sa fac un drum destul de lung si am bagat de seama ca a scazut nivelul la ulei. zdravan. vreau sa completez da nu stiu cu ce. sintetic? mineral? n-a umblat nimeni la masina, doar la service citroen? cartea tehnica nu o am la mine si sint in pana de timp. ce folosesc ei in mod normal?

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Re: completare ulei

Mesajde vldst » Vin 25-Aug-2006 16:10

simburica scrie:am un C3 si a iesit din garantie. vreau sa fac un drum destul de lung si am bagat de seama ca a scazut nivelul la ulei. zdravan. vreau sa completez da nu stiu cu ce. sintetic? mineral? n-a umblat nimeni la masina, doar la service citroen? cartea tehnica nu o am la mine si sint in pana de timp. ce folosesc ei in mod normal?


Din cate stiu eu, Citroen recomanda ulei Total 5W40. La mine e un abtibild sub capota pe care e trecut uleiul recomandat. Alternativ, poti sa pui si Castrol cred, dar cred ca iesi mai scump. Ai verificat la joja nivelul de ulei sau cum ti-ai dat seama ca a scazut nivelul?

simburica
de-abia inscris
Mesaje: 2
Membru din: Vin 25-Aug-2006 15:38
Localitate: bucuresti

Mesajde simburica » Vin 25-Aug-2006 16:12

da, intr-o doara
ca a cam venit timpul reviziei, si pentru ca plecam la drum lung...
ideea e ca ma vrut sa cumpar si m-a intrebat de care sintetic sau mineral, si cum sint bita...
deci sintetic sau mineral

merci

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Vin 25-Aug-2006 16:27

simburica scrie:da, intr-o doara
ca a cam venit timpul reviziei, si pentru ca plecam la drum lung...
ideea e ca ma vrut sa cumpar si m-a intrebat de care sintetic sau mineral, si cum sint bita...
deci sintetic sau mineral

merci


In momentul asta nu stiu sa-ti spun daca uleiul Total Quartz 5W40 e sintetic sau mineral. Oricum nu cred ca exista 2 feluri de ulei Total 5W40, unul sintetic altul mineral. Sfatul meu e sa-ti pui ulei Total sau Castrol, ca a 2-a varianta.

Pai revizia nu o faci intr-un service Citroen? Aia trebuie sa stie exact ce ulei iti trebuie tie la masina.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Vin 25-Aug-2006 16:30

E sintetic 5W, nu e mineral. Masinile noi nu mai merg cu mineral. Oricum, daca e 5W40, e bun.
Intreba si vanzatorul, mai stiu si ei cum sta treaba cu motoarele noi.

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Vin 25-Aug-2006 18:27

Si motoarele noi merg cu uleiuri minerale, dar se recomanda folosirea uleiurilor sintetice. Daca ai facut reviziile la ATS/ un dealer Citroen, acestia pun la schimb Total 5w40. In concluzie ar fi indicat sa completezi cu acelasi tip de ulei. Daca nu gasesti acelasi tip, macar sa iei cu aceleasi caracteristici 5w40!!!

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Joi 21-Dec-2006 16:35

da, ok...
dar de ce trebuie sa completezi !?!?!?!?
E normal sa-ti haleasca ulei intre 2 schimburi ?
EU cred ca n-ar trebui sa-ti ia fir de ulei intre 2 schimburi consecutive ...
Noi , hai ca mai vorbim pe aici, si ne mai pricepem cat de cat...
dar cineva care nu se pricepe deloc , ce face ??
sta sa i se gripeze motorul ????

Voi ce credeti ???
Mi se pare mai mult decat alarmant sa consume ulei, o masina la 20.000 Km... intretinuta cum trebuie !

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Joi 21-Dec-2006 16:54

Consumul de ulei este normal. Chiar Fiat, daca nu ma insel, recomanda completarea uleiului la un anumit nr de km. La mine nu a fost nevoie sa fac nici o completare intre schimburi. Si am facut schimburile si la 15000km.
Daca initial ti se pune cantitatea exacta de ulei, trebuie sa-ti indice toate cele 000000 pe suprafata plana. Pe parcurs se oserva cum scade. Cand am facut schimbul dupa 15000km de mers, imi indica uleiul 00_ _ _ _, dar niciodata nu mi s-a intamplat sa ajung la beep.

In concluzie, cred ca este normal sa "pape"ulei, dar daca papa mult atunci clar este o problema. In mod normal nu ar trebui sa se completeze ulei intre revizii (cam asta ar fi consumul normal).

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Joi 21-Dec-2006 16:58

Deci, am completat cu ulei...si bipul tot persista...
si anul trecut pe vreme rece tot imi dadea bip...
o sa las uleiul sa cada tot in baie...pe suprafata plana perfecta...si completez la maximum cu ulei...sa vedem daca tot se aude bipul...

Multumesc frumos de sfat !
Andrei !!!

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Joi 21-Dec-2006 18:41

B25BUY scrie:Deci, am completat cu ulei...si bipul tot persista...
si anul trecut pe vreme rece tot imi dadea bip...
o sa las uleiul sa cada tot in baie...pe suprafata plana perfecta...si completez la maximum cu ulei...sa vedem daca tot se aude bipul...

Multumesc frumos de sfat !
Andrei !!!


Ai grija cu completatul. Nu e bine nici sa ai sub minim pe joja, dar nici peste maxim! Daca completezi uleiul, verifica intotdeauna nivelul pe joja si nu turna ulei cu polonicul ca o sa fie foarte greu sa-l mai scoti dup-aia (doar pe rampa). Daca joja indica un nivel bun al uleiului si masina totusi bipaie, problema e in alta parte (poate la sonda de ulei). In concluzie, nu te juca cu nivelul la ulei decat daca esti sigur de ce faci.

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Vin 22-Dec-2006 12:22

Pai, uleiul nu trebuie sa fie la maxim tot timpul ?!?!
Un motor bun, nu ar trebui sa mentina nivelul maxim neschimbat intre 2 schimburi consecutive ???

Mi se pare descurajant ca la 23.000 Km sa ti se duca 15% din ulei in 2.800 Km , adica in 6 saptamani.

Eu cred ca si la 10.000 Km cand mi-au schimbat, mi-au pus tot 3 L si s-a bulit motorul intre timp...si acum haleste...cam mult
Noroc ca e in garantie...si e vina lor...si m-am prins de pe acum ce mi-au facut !

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Vin 22-Dec-2006 13:21

NU e musai sa ai tot timpul nivelul la maxim pe joja! Chiar daca nivelul e la minim pe joja, asta nu inseamna ca in baia de ulei nu mai e strop de ulei! Joja masoara un nivel relativ al uleiului, nu un nivel absolut! Orice motor are prostul obicei sa mai si haleasca ulei, n-ai ce-i face. Nu pot sa-ti dau o explicatie savanta a fenomenului, poate cineva mai priceput in ale mecanicii ne-ar putea lamuri de ce motarele "mananca" ulei. Important e sa nu dispara mult ulei intr-un timp relativ scurt, dar nu e cazul sa te impacientezi decat daca trebuie sa completezi sistematic cu mult ulei ca sa mentii nivelul intre minim si maxim pe joja.


Înapoi la “Mecanica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst