Pagina 1 din 1

Circuit lichid racire C3 2007

Scris: Sâm 30-Sep-2017 14:16
de rave_base
Va salut stimati posesori de Citroen ! Dupa multi ani(2004 incoace) in care am fost dedicat unui alt forum cu masini de provenienta germana iata ca am ales un Citroen de data aceasta. Unul mai micut care imi place foarte mult si care cred ca a fost o alegere buna. Cat de cat am eu habar de principiile de functionare ale unei masini insa am o nedumerire si as ruga posesorii acestui model sa ma ajute. Este vb de motorizare 1.1 60cp din 2007 fara A/C. Nu inteleg logica in a omite montarea unui indicator pt temp. lichid racire in bord. Este doar un martor in bord care se stinge la pornire. Pe drum nu stiu cam in ce valori este temp. Plecand de la aceasta premisa am inceput sa fac cautari pe internet si teste la drum. Pornesc masina dimineata,deci motor avand temp ambientala undeva la 15 grade. Dupa aprox 2km pun mana pe furtunul de deasupra care intra in radiator si deja incepea sa se incalzeasca. Dupa alti cativa km(referirea se face strict la trafic de oras destul de aglomerat) motorul destul de fierbinte, furtunul si radiatorul la fel, deci pare sa fie in parametrii. Din cand in cand porneste ventilatorul, de obicei opresc la stopuri si daca dureaza mai mult de jumatate de minut porneste. O particularitate: de multe ori opresc motorul si porneste ventilatorul de pe radiator pt maxim 1 minut. M-am documentat si ar fi in regula totusi. Bun. Ce nu imi pot explica: in tot acest circuit nu am vazut sa se incalzeasca furtunul care vine din vasul de expansiune in radiator. Si am vazut ca in partea de sus este un furtunas f subtire numit furtun degazeificare. Deci vasul de expansiune nu face parte din circuitul continuu al lichidului? La Opel dupa ce deschidea termostatul intra apa si prin vas, aici chiar nu imi dau seama de sistem. Va multumesc!