Pagina 1 din 2
Caracteristica Putere-turatie si Cuplu-turatie
Scris: Mie 25-Ian-2006 15:02
de B25BUY
Salut !
Am tot discutat la topicul cu "viteze la HDI pentru tonti" despre cat de bine si unde e bine sa schimbam vitezele...
mars2k, a si pus un set de grafice cu turatiile si puterea, respectiv cuplul maxim...
Propun ca cine are, sa faca cunoscut pentru toata lumea linkul cu graficele efective ale caracteristicilor de putere, respectiv cuplu in raport cu turatia motorului pentru cat mai multe dintre motoarele masinutelor noastre.
Scris: Mie 25-Ian-2006 15:39
de mars2k
Eu am doar graficele pt:
- 1.6 16v - 110 CP (TU5JP):

- 1.4 HDI 16v - 92 CP (DV4TED4)
Later edit: - si 1.4 HDI 8v - 70 CP (DV4TD)

Scris: Mie 25-Ian-2006 16:47
de B25BUY
Merci frumos...
dar de unde le ai poti sa-mi spui te rog ?
Andrei !
Scris: Mie 25-Ian-2006 17:09
de mars2k
Cred ca erau de pe Planete Citroen, in sectiunea C3 -> Documentation, pe care n-o mai gasesc

- cred ca au reorganizat site-ul.
Subforumul de C3 este aici:
http://www.planete-citroen.com/forum/fo ... y.php?f=28
Scris: Mie 25-Ian-2006 20:12
de White Wizard
Acele grafice le gasesti si pe acest link:"
http://www.citroen.com/CWW/en-US/RANGE/ ... SATION.htm "
...de fapt, o sa gasesti toate motorizarile pentru C4!
Scris: Mie 25-Ian-2006 20:41
de mars2k
Mersi pt link
White Wizard, am mai gasit pe pagina de la C2 graficul pt 1.4 HDI 8v.
Din pacate nu gasesc graficul pt motorul meu

Scris: Vin 27-Ian-2006 10:22
de B25BUY
da...asa e ! nicaieri nu am reusit sa gasesc graficul pentru 1.4i 8v, 75 CP
Dar cred ca este foarte asemanator cu cel de pe Solenza...
Poate Cuplu maxim la 3300 RPM - 118 Nm este mai ridicat un pic
e bine de stiut in schimb relatia de transformare :
Puterea (CP) = Cuplu (Nm) * Turatia (RPM) * 1/5250
deci puterea si cuplul sunt egale la 5250 RPM, iar cu cat puterea este atinsa la turatii mai joase, cu atat cuplul dezvoltat este mai mare, de-aia avem cupluri ridicate pe motoarele diesel,care reusesc "caluti" multi de la 1800 - 2000 RPM.
Pentru motorul de 1.4i, am dedus ca sunt doua "cocoase" de putere maxima, una la 3300 RPM (unde avem si cuplul maxim) si alta la 5200 RPM (unde cuplul este mai modest, adik in jur de 75 Nm).
Numai bine,
Andrei
Scris: Dum 26-Mar-2006 13:05
de DanCld
Un articol care pare bine scris şi documentat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engineDeci avem practic 2 familii de motoare - 1.4HDI şi 1.6HDI cu care producătorul s-a "jucat" trăgând de caii putere ĂŽn sus şi ĂŽn jos, de am ajuns să nu mai ştim exact de ce sunt ĂŽn stare motoarele noastre

Acum urmează ĂŽntrebările:
(1) ce putere are de fapt motorul 1.4HDI "clasic" ? 67, 68, 69 sau 70cp?
(2) care e turaţia de putere maximă, 4000 sau 4500rpm?
(3) care e turaţia de cuplu maxim, 1750 sau 2000rpm?
(4) care e de fapt cuplul maxim, 150 sau 160Nm?
Observaţii personale:
(a) Am avut parte de o depăşire "ĂŽn forţă" a unui camion cu a 2-a, şi am ajuns la 75km/h / 4500rpm, iar asta contrazice flagrant graficul de mai sus!! Mai sus nu a urcat, s-a simţit că ĂŽi taie alimentarea, şi a trebuit să bag a 4-a direct, că ĂŽn a 3-a riscam o frână de motor

Acum nu zic că am exploatat toţi caii putere ai motorului ĂŽn operaţiunea descrisă aici

- dar ĂŽn viteza a 5-a se cam opreşte pe la 3700rpm...
(b) La 2000rpm şi un pic peste se simte că "trage" cel mai bine, mai ales de la viteza a 3-a ĂŽn sus, dar e doar o impresie personală.
Scris: Lun 27-Mar-2006 16:14
de khan
cel mai normal era sa schimbi a 3-a, nu se facea nici o frina de motor decit daca nu mai accelerai dupa ce schimbai. cu restul lucrurile stau altfel: viteza maxima se atinge in cea mai mare treapta de viteza (a 5-a la tine) la turatia de putere maxima. cuplul maxim inseamna randamentul optim al motorului, acceleratia se resimte cel mai puternic incepind de la turatia de cuplu maxim si descreste catre turatia de putere maxima a motorului. de aici mai departe ramine sa afli tu valorile exacte
Scris: Lun 27-Mar-2006 18:42
de maximus
exact khan si bine zis cu mai bine schimba a 3-a
Scris: Lun 27-Mar-2006 18:45
de balanel
exista si masini la care ultima treapta este doar pentru reducerea turatiei la viteza de autostrada. la aceste masini, viteza maxima se atinge in penultima treapta.
exemplu: c1 1.0i.
Scris: Lun 27-Mar-2006 18:48
de maximus
OFFTOPIC
salut balanel ce ai facut ai achizitionat c1 de care vorbeai
Scris: Lun 27-Mar-2006 18:50
de balanel
inca nu am vandut bx-ul.
cu parere de rau va anunt ca urmatoarea mea masina nu va fi un citroen.
poate peste niste ani, cand o sa am alte posibilitati financiare, iar drumurile vor arata altfel.
Scris: Lun 27-Mar-2006 18:51
de DanCld
OK, deci concluzia ar fi că la C3, 1.4HDI - clasic avem cuplul maxim de 160Nm obţinut la 2000rpm, iar turaţia de putere maximă variază ĂŽn funcţie de viteza ĂŽn care eşti, fiind limitată electronic la 4500rpm şi mecanic pentru fixarea vitezei maxime?

Scris: Lun 27-Mar-2006 20:05
de khan
eu nu cred ca la C3 1,1 e asa cum spune balanel, dar ma rog. ideea e ca (asa cum s-a mai scris pe aici) viteza maxima se atinge la turatia de putere maxima in ultima treapta a cutiei si toata povestea asta e calculata in functie de indicele aerodinamic, greutatea masinii, dimensiunile rotilor, incarcatura maxima... etc. asa ca nu cred ca daca motorul tau are puterea maxima pe la 4500, nu sare de 3700. cred ca trebuie sa mai calci tu un pic si sa ai rabdare. la mine de ex am atins 200km/h iar turometrul era pe la 4600 (nu era la vale!!!), adica mult dupa ce incepea linia rosie (4200-4300).