Caracteristica Putere-turatie si Cuplu-turatie

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Caracteristica Putere-turatie si Cuplu-turatie

Mesajde B25BUY » Mie 25-Ian-2006 15:02

Salut !

Am tot discutat la topicul cu "viteze la HDI pentru tonti" despre cat de bine si unde e bine sa schimbam vitezele...

mars2k, a si pus un set de grafice cu turatiile si puterea, respectiv cuplul maxim...

Propun ca cine are, sa faca cunoscut pentru toata lumea linkul cu graficele efective ale caracteristicilor de putere, respectiv cuplu in raport cu turatia motorului pentru cat mai multe dintre motoarele masinutelor noastre.

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mie 25-Ian-2006 15:39

Eu am doar graficele pt:
- 1.6 16v - 110 CP (TU5JP):
Imagine
- 1.4 HDI 16v - 92 CP (DV4TED4)
Imagine
Later edit:
- si 1.4 HDI 8v - 70 CP (DV4TD)
Imagine
Ultima oară modificat Mie 25-Ian-2006 20:34 de către mars2k, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Mie 25-Ian-2006 16:47

Merci frumos...
dar de unde le ai poti sa-mi spui te rog ?



Andrei !

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mie 25-Ian-2006 17:09

Cred ca erau de pe Planete Citroen, in sectiunea C3 -> Documentation, pe care n-o mai gasesc :( - cred ca au reorganizat site-ul.
Subforumul de C3 este aici:
http://www.planete-citroen.com/forum/fo ... y.php?f=28

Avatar utilizator
White Wizard
pasionat
Mesaje: 246
Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
Localitate: Bucuresti

Mesajde White Wizard » Mie 25-Ian-2006 20:12

Acele grafice le gasesti si pe acest link:" http://www.citroen.com/CWW/en-US/RANGE/ ... SATION.htm "
...de fapt, o sa gasesti toate motorizarile pentru C4!

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mie 25-Ian-2006 20:41

Mersi pt link White Wizard, am mai gasit pe pagina de la C2 graficul pt 1.4 HDI 8v.
Din pacate nu gasesc graficul pt motorul meu :(

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Vin 27-Ian-2006 10:22

da...asa e ! nicaieri nu am reusit sa gasesc graficul pentru 1.4i 8v, 75 CP
Dar cred ca este foarte asemanator cu cel de pe Solenza...
Poate Cuplu maxim la 3300 RPM - 118 Nm este mai ridicat un pic
e bine de stiut in schimb relatia de transformare :

Puterea (CP) = Cuplu (Nm) * Turatia (RPM) * 1/5250

deci puterea si cuplul sunt egale la 5250 RPM, iar cu cat puterea este atinsa la turatii mai joase, cu atat cuplul dezvoltat este mai mare, de-aia avem cupluri ridicate pe motoarele diesel,care reusesc "caluti" multi de la 1800 - 2000 RPM.

Pentru motorul de 1.4i, am dedus ca sunt doua "cocoase" de putere maxima, una la 3300 RPM (unde avem si cuplul maxim) si alta la 5200 RPM (unde cuplul este mai modest, adik in jur de 75 Nm).

Numai bine,
Andrei

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Dum 26-Mar-2006 13:05

Un articol care pare bine scris şi documentat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine

Deci avem practic 2 familii de motoare - 1.4HDI şi 1.6HDI cu care producătorul s-a "jucat" trăgând de caii putere ĂŽn sus şi ĂŽn jos, de am ajuns să nu mai ştim exact de ce sunt ĂŽn stare motoarele noastre :twisted:

Acum urmează ĂŽntrebările:

(1) ce putere are de fapt motorul 1.4HDI "clasic" ? 67, 68, 69 sau 70cp? :-s

(2) care e turaţia de putere maximă, 4000 sau 4500rpm? :twisted:

(3) care e turaţia de cuplu maxim, 1750 sau 2000rpm?

(4) care e de fapt cuplul maxim, 150 sau 160Nm?


Observaţii personale:

(a) Am avut parte de o depăşire "ĂŽn forţă" a unui camion cu a 2-a, şi am ajuns la 75km/h / 4500rpm, iar asta contrazice flagrant graficul de mai sus!! Mai sus nu a urcat, s-a simţit că ĂŽi taie alimentarea, şi a trebuit să bag a 4-a direct, că ĂŽn a 3-a riscam o frână de motor :D Acum nu zic că am exploatat toţi caii putere ai motorului ĂŽn operaţiunea descrisă aici 8) - dar ĂŽn viteza a 5-a se cam opreşte pe la 3700rpm...

(b) La 2000rpm şi un pic peste se simte că "trage" cel mai bine, mai ales de la viteza a 3-a ĂŽn sus, dar e doar o impresie personală.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 27-Mar-2006 16:14

cel mai normal era sa schimbi a 3-a, nu se facea nici o frina de motor decit daca nu mai accelerai dupa ce schimbai. cu restul lucrurile stau altfel: viteza maxima se atinge in cea mai mare treapta de viteza (a 5-a la tine) la turatia de putere maxima. cuplul maxim inseamna randamentul optim al motorului, acceleratia se resimte cel mai puternic incepind de la turatia de cuplu maxim si descreste catre turatia de putere maxima a motorului. de aici mai departe ramine sa afli tu valorile exacte
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

maximus
pasionat
Mesaje: 151
Membru din: Mar 06-Sep-2005 14:21
Localitate: bucuresti

Mesajde maximus » Lun 27-Mar-2006 18:42

exact khan si bine zis cu mai bine schimba a 3-a
CITROEN C3 1.1i (vandut).
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Mesajde balanel » Lun 27-Mar-2006 18:45

exista si masini la care ultima treapta este doar pentru reducerea turatiei la viteza de autostrada. la aceste masini, viteza maxima se atinge in penultima treapta.
exemplu: c1 1.0i.
citroen - o pasiune permanenta

maximus
pasionat
Mesaje: 151
Membru din: Mar 06-Sep-2005 14:21
Localitate: bucuresti

Mesajde maximus » Lun 27-Mar-2006 18:48

OFFTOPIC
salut balanel ce ai facut ai achizitionat c1 de care vorbeai
CITROEN C3 1.1i (vandut).

HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.

OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Mesajde balanel » Lun 27-Mar-2006 18:50

inca nu am vandut bx-ul.
cu parere de rau va anunt ca urmatoarea mea masina nu va fi un citroen.
poate peste niste ani, cand o sa am alte posibilitati financiare, iar drumurile vor arata altfel.
citroen - o pasiune permanenta

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Lun 27-Mar-2006 18:51

OK, deci concluzia ar fi că la C3, 1.4HDI - clasic avem cuplul maxim de 160Nm obţinut la 2000rpm, iar turaţia de putere maximă variază ĂŽn funcţie de viteza ĂŽn care eşti, fiind limitată electronic la 4500rpm şi mecanic pentru fixarea vitezei maxime? :wink:

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 27-Mar-2006 20:05

eu nu cred ca la C3 1,1 e asa cum spune balanel, dar ma rog. ideea e ca (asa cum s-a mai scris pe aici) viteza maxima se atinge la turatia de putere maxima in ultima treapta a cutiei si toata povestea asta e calculata in functie de indicele aerodinamic, greutatea masinii, dimensiunile rotilor, incarcatura maxima... etc. asa ca nu cred ca daca motorul tau are puterea maxima pe la 4500, nu sare de 3700. cred ca trebuie sa mai calci tu un pic si sa ai rabdare. la mine de ex am atins 200km/h iar turometrul era pe la 4600 (nu era la vale!!!), adica mult dupa ce incepea linia rosie (4200-4300).
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available


Înapoi la “Mecanica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst