Pagina 1 din 2
COMPRESORUL AERULUI CONDITIONAT !!!
Scris: Mie 04-Ian-2006 13:14
de B25BUY
Salut !
Am avut cateva discutii in contradictoriu cu diversi "priceputi" legat de aerul conditionat...
A/C functioneaza numai pe rece...e adevarat ?!
asa ca aerul conditionat combinat cu pozitia maxima (spre rosu) a robinetului climatizor...nu face nimic...adik combina aerul rece-rece de la A/C cu aerul cald-cald de la calorifer...e adevarat ?
Scris: Mie 04-Ian-2006 15:16
de DanCld
La mine când apăs butonul magic "A/C" se aude un zgomot ca şi cum ar porni un alt angrenaj, probabil compresorul, şi asta indiferent de temperatura de afară. Ideea e că parbrizul s-a dezaburit mai repede cu aerul condiţionat pornit, fără recirculare - şi orientat la parbriz - probabil din cauza "uscării" aerului din habitaclu (cu luneta oricum e altă treabă).
A/C functioneaza numai pe rece...e adevarat ?!
Da, doar răceşte şi usucă aerul.
asa ca aerul conditionat combinat cu pozitia maxima (spre rosu) a robinetului climatizor...nu face nimic...adik combina aerul rece-rece de la A/C cu aerul cald-cald de la calorifer...e adevarat ?
Cam aşa ceva.
Scris: Mie 04-Ian-2006 15:25
de danmanea
daca tot suntem la A/C... mie mi s-a intimplat in citeva rinduri sa nu plece A/C. aleator. ba pornea, ba nu. vi s-a intimplat?
eu stiu ca are deumidificator si din acest motiv se dezaburesc mult mai repede. din acesta cauza, chiar daca mergi cu A/C si aer cald tot nu ti se aburesc. chiar daca il folosesti pe recirculare. doar pt atit cred ca il poti folosi iarna.
Scris: Mie 04-Ian-2006 16:30
de B25BUY
Deumidifcarea vine de la faptul ca instalatia de aer conditionat absoarbe efectiv umiditatea din aer... de aceea se usuca si parbrizul ud...
Asta se poate observa si prin uscarea pierlii, vara cand mergem drumuri lungi cu aerul pornit !!! De fapt este efectul de destindere a gazului (freon sau alt gaz) intr-un calorifer, dupa compresie la mare presiune in prima parte a serpentinei. Si intrucat presiunea de compresie este ridicata, a fost necesara montarea pe o fulie angrenata de mecanismul motor si nu prin centrifugare clasica, eventual electrica... de aceea A/C fura cam 10% din puterea motorului !!!
El are o cupla electromagnetica pe fulia instalatiei prinsa pe cureaua de distributie !
Odata apasat butonul, mai intai este "informat" minicomputerul de aceasta ultima operatie, mai dureaza 2-3 , maxim 5 secunde si este cuplata electrocupla aceea ! Din cate stiu, aerul conditionat nu porneste pentru temperaturi mai mici de -5 grade C.
La fel nu porneste daca "ne jucam " cu el, adik pornit-oprit de multe ori...
Numai bine !

Scris: Joi 05-Ian-2006 12:58
de Matrixu
La C1,C4 si parca C6(daca tin bine minte ce zicea Mugurel) compresorul nu pleaca daca temperatura este mai mica de 4-5 grade cu plus .
Scris: Joi 05-Ian-2006 13:04
de White Wizard
yo am patit ca la 8 grade ( cu plus ) sa nu plece AC

...

Scris: Joi 05-Ian-2006 13:05
de mars2k
Cred ca e necesara o precizare: daca temperatura aerului pe care trebuie sa-l raceasca e mai mica decat "x" grade (nu cunosc valoarea exacta).
Cu alte cuvinte, daca afara sunt -25 grade Celsius dar in masina sunt +10 sistemul de AC este operational.
Scris: Joi 05-Ian-2006 13:26
de Matrixu
Total Fals.
Daca temperatura exterioara, este 4-5 grade nu va pleca.
Asta la C4, la C3 am inteles ca merge oricand si oricum.
PS: Daca nu ai clima, deci implicit senzor de temperatura in interior, cum stie compresorul ce temperatura interioara are masina? NU STIE

Scris: Joi 05-Ian-2006 15:23
de mars2k
Ceea ce am spus este valabil pt orice AC.
Nu ma refeream la restrictii specifice, cum spui tu de C4 (care BTW, ce relevanta are in contextul acestui topic?).
Principial, o instalatie de AC are o sursa calda si una rece si scopul ei este transferul "fortat" al caldurii de la sursa rece la sursa calda.
Pt asta consumandu-se (mai corect transformandu-se) evident energie, ca pt orice alta operatie ce duce la scaderea entropiei unui sistem

.
La contactul aerului cald din masina cu sursa rece se produc 2 fenomene:
1. Aerul se raceste
2. Vaporii de apa se condenseaza pe sursa rece.
Acum, daca aerul din masina e mai rece decat sursa rece, cele doua fenomene susmentionate
nu se mai produc.
Nu are nevoie de senzor de temperatura sa-i spuna ca e mai rece decat sursa rece, stie el asta ;)
Scris: Vin 06-Ian-2006 09:25
de danmanea
mars2k scrie:Ceea ce am spus este valabil pt orice AC.
Nu ma refeream la restrictii specifice, cum spui tu de C4 (care BTW, ce relevanta are in contextul acestui topic?).
Principial, o instalatie de AC are o sursa calda si una rece si scopul ei este transferul "fortat" al caldurii de la sursa rece la sursa calda.
Pt asta consumandu-se (mai corect transformandu-se) evident energie, ca pt orice alta operatie ce duce la scaderea entropiei unui sistem

.
La contactul aerului cald din masina cu sursa rece se produc 2 fenomene:
1. Aerul se raceste
2. Vaporii de apa se condenseaza pe sursa rece.
Acum, daca aerul din masina e mai rece decat sursa rece, cele doua fenomene susmentionate
nu se mai produc.
Nu are nevoie de senzor de temperatura sa-i spuna ca e mai rece decat sursa rece, stie el asta ;)
deci sa inteleg ca daca de ex am dat drumul azi de dimineata la A\C si nu a pornit e din aceasta cauza? daca lasam motorul sa mearga si se incalzea in masina pornea?
Scris: Vin 06-Ian-2006 12:47
de mars2k
danmanea scrie:deci sa inteleg ca daca de ex am dat drumul azi de dimineata la A\C si nu a pornit e din aceasta cauza?
Nu a pornit compresorul sau activarea AC-ului "nu a produs efecte"?
Conform explicatiei mele, ar trebui sa fie situatia a doua.
danmanea scrie:Daca lasam motorul sa mearga si se incalzea in masina pornea?
Afirmativ. ;)
Pornea si producea efecte (dezaburire accelerata, senzatia de aer proaspat si un pic mai rece), cel putin in cazul meu asa se intampla.
Scris: Vin 06-Ian-2006 13:16
de MUGUREL PIRSCOVEANU
La masinile cu aer conditionat simplu, porneste compresorul DE LA APASAREA butonului AC.
La masinile cu clima de asemenea porneste atunci cand se apasa pe acest magnific buton (sau AUTO), indiferent de temperatura ext, adica si la minus 10 grade. Chestia asta e valabila pentru toate masinile din generatie mai veche... C2, C3(primul tip), C5, C8, Picasso, Xsara, XM, Xantia, etc.
Numai ca smecherii astia sau gandit ei la masinile astea noi sa nu mai porneasca la masinile cu climatizare automata decat atunci cand este temp ext mai mare decat plus 5 grade.
Ca sa fiu mai explicit: La C3 fabricate pana in sept 2005 pornea indiferent de temp ext. Din sept au adoptat metoda de la C4 adica sa nu mai porneasca si sa nu mai dezabureasca... Am patit-o toti sapt trecuta cand a plouat afara si erau +3 +4 grade... Cica ar consuma combustibil degeaba. Pornirea compresorului o face calculatorul de injectie ( dupa ce se apasa butonul mai sus pomenit), prin intermediul BSI-ului (calculatorul central care tine toata reteaua de calculatoare, inclusiv calculatorul de clima) care la randul lui are si informatia de temperatura exterioara si interioara.
Daca nu ne convine, singura metoda este sa le scrieti in Franta la fabricanti si sa schimbe softul! Este singurul loc in care se poate face ceva. Eu am incercat sa-i fac ceva la masina mea (C4) si nu am avut ce sa modific.
Scris: Vin 06-Ian-2006 13:43
de Matrixu
Banuiam eu ca si la C3-ul asta nou au folosit aceeasi schema ca si la C4.
Scris: Vin 06-Ian-2006 13:55
de sorin.
Cica ar consuma combustibil degeaba
Cred ca mai curand au vrut sa evite pornirea compresorului la temp. scazuta a acestuia, pt. a-i scadea uzura.
Scris: Vin 06-Ian-2006 13:57
de NttSkippy
Pai poate ar trebui ca ATS-ul sa scrie in Franta, nu ?
Facem lista cu adeziuni...si aia care vor sa li se dezabureasca masina iarna...vin si schimba softul.
A doua optiune ar fi sa facem rost de soft si sa-l hack-uim daca frantujii nu inteleg. Cu okazia asta poate dam si disable la ESP

)