Pagina 1 din 4

Martor autodiagnostic motor aprins in mers

Scris: Mar 03-Ian-2006 12:40
de mars2k
C3-ul meu s-a gandit sa inceapa anul nou cu o mica "bucurie":
In timp ce rulam s-a aprins timp de aprox 1 secunda martorul autodiagnostic motor (conform manualului, indica un "incident de functionare al sistemului de injectie, aprindere sau antipoluare").

Concomitent cu aprinderea martorului, am simtit o pierdere de putere (ca si cum as fi intrat in frana de motor).
De fapt pierderea de putere m-a facut sa ma uit pe bord si sa constat "grozavia".

Incidentul s-a petrecut aprox la km 70 dintr-un drum de 350 km, a durat cca o secunda, dupa care totul a revenit la normal, restul drumului desfasurandu-se fara alte evenimente.
E prima oara (in cca 1 an si 8 luni) cand am "onoarea" sa fac cunostinta cu martorul respectiv.

Extra info: rulam cu cca 100-110 km/h, in accelerare usoara, cu AC + faza scurta si Radio CD-ul pornite. Benzina OMV Super 100.

Am dat telefon la ATS-receptie, explicatia primita: cel mai probabil incidentul a fost cauzat de o impuritate in benzina,
iar din cauza ca nu este o problema permanenta (martorul neramanand aprins), nu e necesar sa ma duc la service.
Mi s-a spus ca pt. un incident din acesta nu se memoreaza un cod de eroare. Asa sa fie oare?

Later edit:
Am gasit ceva aparent similar aici (tot 1.4i 8v): http://www.planete-citroen.com/forum/sh ... hp?t=33197
suspectul principal fiind bobina de inductie (asta daca nu-i vreo problema Y2k6 :) )

Scris: Mar 03-Ian-2006 13:05
de sorin.
Am dat telefon la ATS-receptie, explicatia primita: cel mai probabil incidentul a fost cauzat de o impuritate in benzina,

Cred ca si masina ta are filtru de benzina. :lol:
Presupun ca nu a fost o impuritate asa de mare incat a obturat filtrul timp de o secunda :lol:

Scris: Mar 03-Ian-2006 13:15
de mars2k
Sorin, analiza ta e cam superficiala.
N-a spus nimeni ca impuritatea era de natura solida. :twisted:

Am o intrebare pt posesorii de Citroen-uri clasice: are cineva motor TU3JP?
E vreo problema cunoscuta cu bobina de inductie? (OK, asta-i a doua intrebare :) )

Scris: Mar 03-Ian-2006 13:34
de sorin.
Din cate stiu eu, impuritatile lichide care nu sunt miscibile cu benzina nu prea trec prin filtre.

Scris: Mar 03-Ian-2006 16:26
de Cristina
Hello,

In primul rand "la multi ani" la toata lumea si un an nou cat mai bun
Nu stiu cat o sa te ajute intamplarea mea dar just in case , eu am un C.3, 1.4 benzina care are 2000 km si vreo 4 luni , dar mi s-a intamplat ceva similar cu ceea ce povestesti tu, adica in timpul mersului sa mi se aprinda beculetul "martorul autodiagnostic motor " si sa faca "beep"pt o sec -doua .
Am fost cu masina in service pt prima revizie, ocazie cu care am facut niste teste cu masinuta conducand un tehnician de la ATS.
In prima faza mi s-a spus ca e o problema de injectie .Cand au terminat revizia mi s-a spus ca au verificat si ca nu pare a fi nici o problema .
cert este ca de atunci (circa 3 sapt nu mi-a mai facut asa in timpul mersului ci doar dimineata )ceea ce demonstreaza ca exista o problema .

Nu ma pricep si deci nu pot spune decat ca, sper ca inf mele sa te fi ajutat in vreun fel ceea ce mi-au spus mie specialistii.

O zi buna

Scris: Mar 03-Ian-2006 20:28
de mars2k
sorin. scrie:Din cate stiu eu, impuritatile lichide care nu sunt miscibile cu benzina nu prea trec prin filtre.

Imi amintesc ca am citit un articol despre cum moare un common-rail daca ajunge apa sau vreo impuritate in rampa comuna sau in injectoare.
Si tine cont de faptul ca filtrele de combustibil de la motoarele common-rail sunt mai scumpe (si implicit, mai complicate) - au de protejat un sistem mult mai fin decat la motoarele pe benzina.

In sfarsit, n-am de gand sa transformam topicul asta in teoria filtrelor de combustibil.
Fiind topicul meu, urmatoarele 2 afirmatii se vor considera axiome (combaterea lor se va face pe alte topicuri):

1. Nu exista filtru perfect.
2. OMV Super 100 e cea mai buna benzina disponibila in Romania pt un TU3JP Euro4. ;)

Cristina scrie:Nu stiu cat o sa te ajute intamplarea mea dar just in case , eu am un C.3, 1.4 benzina care are 2000 km si vreo 4 luni , dar mi s-a intamplat ceva similar cu ceea ce povestesti tu, adica in timpul mersului sa mi se aprinda beculetul "martorul autodiagnostic motor " si sa faca "beep"pt o sec -doua .
Am fost cu masina in service pt prima revizie, ocazie cu care am facut niste teste cu masinuta conducand un tehnician de la ATS.
In prima faza mi s-a spus ca e o problema de injectie .Cand au terminat revizia mi s-a spus ca au verificat si ca nu pare a fi nici o problema .
cert este ca de atunci (circa 3 sapt nu mi-a mai facut asa in timpul mersului ci doar dimineata )ceea ce demonstreaza ca exista o problema.

Cristina, multumesc mult pentru raspuns.
Nu am inteles insa foarte clar, tie acum ti se aprinde martorul de autodiagnostic motor in fiecare dimineata, dupa ce ai pornit motorul?
Daca-i asa, nu-i prea bine... :(

Scris: Mar 03-Ian-2006 20:44
de sorin.
Atunci, tinand cont de ce au spus cei de la ATS (daca ar fi asa), nu crezi ca ar trebui sa verifice filtrele? (apa nu trece nici macar prin sita pompei de benzina).

Scris: Mar 03-Ian-2006 21:43
de Arise
mars2k scrie:se vor considera axiome:
2. OMV Super 100 e cea mai buna benzina disponibila in Romania pt un TU3JP Euro4. ;)


Corolarul axiomei tale cred ca este: OMV Super 100 e si cea mai scumpa benzina disponibila in Romania. Sa tot dai ~39000 pe litru... :)

Scris: Mar 03-Ian-2006 22:24
de m.s.
OMV Super 100 e cea mai buna benzina disponibila in Romania pt un TU3JP Euro4.


Eu cred ca ar trebui sa tii cont si de faptul ca la noi( in Romania ) e foarte probabil sa gasesti mai multe tipuri de benzine Super 100 in functie de statie si de angajatii de acolo....daca intelegi ce vreau sa spun... :wink:
Pot sa-ti exemplific prin ceea ce mi s-a intamplat mie, cu Fiatul pe care l-am avut inainte. In 240K pe care i-am facut cu el am avut de 3 ori probleme asemanatoare cu a ta si de fiecare data dupa ce am alimentat de la o statie Mol din Sibiu (alimentam ca si acuma,dealtfel,numai de la statii Mol). Nu cred ca ar fi putut fi o coincidenta...[/quote]

Scris: Mie 04-Ian-2006 01:14
de White Wizard
mars2k scrie:OMV Super 100 e cea mai buna benzina disponibila in Romania pt un TU3JP Euro4. ;)


...nu te contrazic, dar pt. " TU 5JP4 " mai mult ca sigur nu este buna OMV Super 100! Cum bag aceasta benzina in masina, cum este "puturoasa" si "lenesa"... chiar nu-mi place cum merge ...si mai dai si o galagie de bani pe ea! Asta este parerea mea!

Iar referitor la acel martor, cred ca ai avut o "eroare" in calculator , asa cum mi-au zis si mie baietii de la service! Am patit si yo o chestie aprozimativ la fel ca tine, doar ca nu era in mers , tocmai pornisem motorul ...si ca senzatie era ca atunci cand motorul merge in 3 pistoane!

Scris: Mie 04-Ian-2006 09:29
de kata
marius, referitor la axioma no 2:

2. OMV Super 100 e cea mai buna benzina disponibila in Romania pt un TU3JP Euro4.


ia uite ce zice "protectia consumatorului" la americani:

http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/autos/octane.pdf

(ok, documentul e destul de vechiut da cred ca principiile nu s au schimbat) :wink:

Scris: Mie 04-Ian-2006 15:10
de mars2k
@Contestatarilor axiomei 2 le-am raspuns pe topicul specializat: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... 5919#15919

@m.s. - observ ca ai o "pasarica" cu MOL, la fel cum am eu cu OMV. :)
Chiar daca "pasarica" difera, cred ca ne putem intelege ;)

Ziceai ca la Fiat ti s-a intamplat de 3 ori in 240 mii km.
Eu am doar 13 mii, sincer mi se pare cam devreme...

@sorin - daca brainstorming-ul de pe acest topic va converge in directia teoriei filtrului de benzina infundat, probabil ca o sa-l schimb.
Idea ar fi sa fiu eu convins de asta, ca daca ma duc acum la ATS cu "va rog schimbati-mi filtrul de benzina", risc sa raman si cu martorul aprins si cu banii luati...
Oricum exista o "usoara tendinta" la ATS sa dea vina pe combustibil pt orice e legat de motor... :twisted:

@White Wizard: deci eroarea era memorata si au sters-o sau...?

Scris: Mie 04-Ian-2006 15:42
de White Wizard
mars2k scrie:@White Wizard: deci eroarea era memorata si au sters-o sau...?


Cel putin, la mine s-a memorat acest incident (ca sa-i zic asa), si cand am fost la service au sters aceasta "eroare"!

Scris: Mie 04-Ian-2006 16:52
de sorin.
@sorin - daca brainstorming-ul de pe acest topic va converge in directia teoriei filtrului de benzina infundat, probabil ca o sa-l schimb.

Ca de obicei, nu ai inteles ce am vrut sa demonstrez. Unde am zis eu ca ar fi filtrul infundat?

Scris: Mie 04-Ian-2006 19:10
de paga
sorin. scrie:
@sorin - daca brainstorming-ul de pe acest topic va converge in directia teoriei filtrului de benzina infundat, probabil ca o sa-l schimb.

Ca de obicei, nu ai inteles ce am vrut sa demonstrez. Unde am zis eu ca ar fi filtrul infundat?

iti recomand alta exprimare, mai eleganta, poate:"nu m-am facut bine inteles..."