Pagina 1 din 4

problema ciudata c3 1.4hdi 68cp

Scris: Vin 18-Iun-2010 18:42
de rekhinu
problema foarte ciudata...a inceput brusc sa tremure la relanti. apoi sa moara motorul in mers. apoi nu a mai pornit decat chinuita si mi-a scos un fum alb de sub capota. am dus-o la un service, pe tester a aparut doar o problema la senzorul de punct mort de la arborele cotit. s-a schimbat senzorul dar...nici o reactie, doar ca nu mai apare eroarea pe tester. din cate am inteles de la mecanic are tendinta sa invarta invers....ceva de genul si scoate fum pe la filtrul de aer. s-au gandit ca poate fi sarita distributia de pe punct, au desfacut-o si au constatat ca in momentul in care e "la semn" si faci 10 rotatii in sensul acelor de ceasornic(am inteles ca asa se verifica) nu ajunge din nou la semn ci abia dupa inca 2 rotatii(adica 12). inca nu au reusit nici baietii de la service sa ii dea de cap, sa gaseasca sursa problemei. daca cineva a mai intalnit problema asta(din cate am inteles destul de rara) si ma poate ajuta...dau o bere(chiar si o lada).

Scris: Vin 18-Iun-2010 19:06
de robistan25
Ai schimbat de curand kit-ul de distributie ?

nu chiar

Scris: Vin 18-Iun-2010 19:19
de rekhinu
in urma cu mai bine de un an, si am facut 15000km de atunci fara probleme

Scris: Sâm 19-Iun-2010 21:11
de vlad c4
In manualul de reparatii spune sa invirti arborele cotit de 6 ori in sensul acelor de ceasornic, deci e normal ca la a 12-a tura sa se alineize semnele si nu la a 10-a.

Scris: Mie 23-Iun-2010 20:32
de khan
zici ca da fum alb pe la filtrul de aer? nu cumva ai niste supape strimbe? iar aia cu motorul care porneste invers.. e chiar tare, adica electromotorul tau se invirte invers? sau tu pornesti motorul cu puterea gindului cum pornea Yoda racheta, si mai gresesti citeodata si dai invers?

cine mai stie...

Scris: Mie 23-Iun-2010 21:46
de rekhinu
maine o sa imi verifice axul cu came sa vada daca nu cumva e vreo cama sau mai multe miscata de la loc si sa vada si supapele. oricum...e nasoala rau. n-am inteles nici eu mare lucru din chestia cu invartitul invers. electromotorul oricum nu isi poate schimba sensul brusc:P. sper sa nu ma coste mai mult decat una adusa din germania cu recarosare sau chiar pria inmatriculare

Scris: Joi 24-Iun-2010 11:34
de khan
camele nu se pot misca de la locul lor... unde gasiti frate mecanicii astia?

Re: problema ciudata c3 1.4hdi 68cp

Scris: Vin 25-Iun-2010 14:12
de georgeck
rekhinu scrie:problema foarte ciudata...a inceput brusc sa tremure la relanti. apoi sa moara motorul in mers. apoi nu a mai pornit decat chinuita si mi-a scos un fum alb de sub capota. am dus-o la un service, pe tester a aparut doar o problema la senzorul de punct mort de la arborele cotit. s-a schimbat senzorul dar...nici o reactie, doar ca nu mai apare eroarea pe tester. din cate am inteles de la mecanic are tendinta sa invarta invers....ceva de genul si scoate fum pe la filtrul de aer. s-au gandit ca poate fi sarita distributia de pe punct, au desfacut-o si au constatat ca in momentul in care e "la semn" si faci 10 rotatii in sensul acelor de ceasornic(am inteles ca asa se verifica) nu ajunge din nou la semn ci abia dupa inca 2 rotatii(adica 12). inca nu au reusit nici baietii de la service sa ii dea de cap, sa gaseasca sursa problemei. daca cineva a mai intalnit problema asta(din cate am inteles destul de rara) si ma poate ajuta...dau o bere(chiar si o lada).

Verifica supapele sa inchida. Ai trecut cumva prin vreo balta mai mare......?

cam da

Scris: Vin 25-Iun-2010 16:53
de rekhinu
am trecut, dar nu chiar atunci...cu ceva timp inainte...cel putin 1 saptamana. o sa fie verificate si supapele...inca nu le-a venit randul.

Scris: Vin 25-Iun-2010 19:12
de Keket
Ce se poate intampla cand treci prin balti mari? :?: :?: :?: :?: :?:

nush

Scris: Vin 25-Iun-2010 21:16
de rekhinu
nush nici io...ca delcou nu are ca dacia...dar daca zice lumea, probabil ca asa o fi

Scris: Dum 27-Iun-2010 08:14
de vlad c4
Daca balta e prea mare si e aspirata apa in motor se v-a produce acel soc hidraulic indoind bielele. Apa nu e compresibila si atunci cind motorul incearca sa o comprime ceva trebuie sa cedeze (biele, arbore cotit).

...

Scris: Dum 27-Iun-2010 13:10
de rekhinu
dar banuiesc ca trebuia sa se intample imediat ce am trecut prin balta, nu dupa 2 saptamani...sau nu?

edit by khan: apasa pe raspunde, nu pe subiect nou daca vrei sa raspunzi. atentie mai mare

Scris: Dum 27-Iun-2010 19:56
de robistan25
Ai dat chiulasa jos ? Daca da, ce ai gasit pe acolo in neregula ?

...

Scris: Dum 27-Iun-2010 22:33
de rekhinu
inca nu am ajuns la chiulasa. acum e la faza de verificat axul cu came si supapele. din cate am inteles de la mai multi mecanici la modelul asta nu se indoaie supapele ci se deplaseaza camele...deja incep sa tampesc cu masina asta. da e cineva interesat, o vand pe viteza dupa ce o fac, si sa nu mai aud de masini franceze cat traiesc