Pagina 1 din 1
ulei pe la turbo!
Scris: Mie 25-Noi-2009 11:16
de flavius
azi un coleg de serviciu, care are un c3 1.4 hdi, 2005, modelul fara facelift, mi-a aratat ca ii da ulei pe la turbina. si pe la furtunul care intra in dreapta turbinei, pe dedesubt, acolo se cunoaste mai rau ca si cum ar fi curs ulei si pe la imbinarea turbinei cu carcasa de plastic a filtrului de aer. plus ca aparatoarea aia de tabla cu pisla deasupra este plina de ulei. si asta in conditiile in care daca curata acolo, in maxim 20 km, traseul ploiesti- baicoi, uleiul este la loc. ce ar putea fi? ce se poate intimpla daca mai merge asa?
Scris: Mie 25-Noi-2009 11:32
de C i t r o n e l
Bubu(ruza) are buba...
posibilitati daca nu merge la doctor:
- uleiul sa ajunga in admisia de aer, blocheaza clapetele, imbacseste senzorii ( nu stiu daca are si intercooler si nici nu ma uit prin doc sa vad fara serie de masina, dar daca are e naspa de intercooler ) etc.
- risc autoaprindere... face buba mare motor.
- poate in curand pica si turbo-ul...
- daca ajunge ulei si pe evacuare dupa turbo - adio catalizator... sunati la Pompieri daca apare fum de la motor.
=> adio cadouri de Craciun
de verificat:
- capacul motor - separatorul de gaze.
- turbo + lubrication, conductele tur - retur.
...
Scris: Mie 25-Noi-2009 15:21
de flavius
dar care ar fi cauza?
mentionez ca masina este adusa din franta acum 1 an si jumatate, avea 98.000 km iar acum are 116.000 km.
Scris: Mie 25-Noi-2009 16:19
de C i t r o n e l
Cauza-Problema exacta ti-o va spune mecanicul care va verifica masina nu cineva de pe internet care nu a deschis capota de la motor.
Ce sunt aproape sigur este ca nu se poate verifica/repara online.
Deci amicul sa faca o vizita cu Bubu(ruza) la un service/mecanic ca se apropie Craciunul.
Scris: Mie 25-Noi-2009 19:37
de flavius
totusi, o parere?
Scris: Joi 26-Noi-2009 08:33
de PEDROS69
Axul turbinei este uzat si scapa din uleiul de ungere in corpurile turbinei, pe partea de admisie vaporii de ulei se duc prin intercooler si ajung inapoi in camera de ardere. Daca ami mergi mult asa pana la urma se strica turbina si trebuie inlocuita, daca pleci la un drum lung si nu completezi cu ulei la timp risti sa ramai fara ungere la motor si de aici tot felul de probleme grave.
Scris: Joi 26-Noi-2009 10:35
de flavius
PEDROS69 scrie:Axul turbinei este uzat si scapa din uleiul de ungere in corpurile turbinei, pe partea de admisie vaporii de ulei se duc prin intercooler si ajung inapoi in camera de ardere. Daca ami mergi mult asa pana la urma se strica turbina si trebuie inlocuita, daca pleci la un drum lung si nu completezi cu ulei la timp risti sa ramai fara ungere la motor si de aici tot felul de probleme grave.
si care ar fi cauza?
Scris: Vin 27-Noi-2009 21:04
de khan
hai s-o luam metodic: cit ulei consuma intre schimburi? daca f putin atunci singura problema e lipsa de etanseitate in zona respectiva. daca insa consuma mult, atunci ar putea sa fie vorba de o problema la turbina cu adevarat. din pacate cred ca cea mai buna solutie e inlocuirea, nu am incredere in cei care repara turbine mai ales daca nu au echipamentul cu care se reechilibreaza axul cu cele 2 turbine. si un second e ok, nu trebuie sa fie noua turbina (parca era ceva de vinzare pe forum cu km putini si motor 1,4 hdi)
Scris: Dum 29-Noi-2009 11:54
de flavius
consuma foarte putin. colegul a fost la d-nul molocea din ploiesti care i-a spus ca nu este nici o problema. mersi celor care au raspuns