Pagina 1 din 1

se poate schimba antigelul?

Scris: Joi 29-Oct-2009 20:35
de flavius
este greu de schimbat antigelul in fata blocului? ce scule sunt necesare? mentionez ca de profesie sunt electromecanic auto si ma bag la becuri, filtre, placute de frina si maruntisuri din astea....
am din fabricatie antigel verde bagat care nu se mai gaseste si trebuie sa completez. asa ca mam hotarit sa il schimb de tot cu din cel portocaliu care se gaseste si care este recomandat 5 ani.
voi ce ziceti? masina este cea din semnatura....

Scris: Sâm 31-Oct-2009 20:19
de khan
peste cel verde poti pune din cel albastru daca nu ma insel. asta daca nu vrei sa il schimbi acum

Scris: Sâm 31-Oct-2009 20:31
de flavius
acum nu stiu exact culoarea dar in orice caz este ori verde ori albastru. dar nu gasesc TOTAL albastru si nici verde...

Scris: Sâm 31-Oct-2009 20:37
de khan
toate au glycol in compozitie deci sint total miscibile

Scris: Sâm 31-Oct-2009 20:39
de flavius
si atunci dc se spune ca nu pot fi combinate? dar as putea sa il schimb eu? ce trebuie sa desfac ca sa se scurga cel vechi? cam cit lichid de racire intra? aerisirea se face automat?

Scris: Dum 01-Noi-2009 16:04
de PEDROS69
Antigelul de completere trebuie sa fie cu etilen glycol, nu se amesteca intre ele cele pe baza de glicerina cu cele cu etilen glycol, poti pune si de la alti producatori ex: tip G12 de care folosesc cei din grupul VAG care este mai raspandit. dca vrei sa il inlocuiesti trebuie sa ai putina experienta in ale surubaritului. In principiu se scoate furtunul de la radiator din parte cea mai de jos a motorului si se lasa sa se scurga apoi se sufla in vasul de expansiune efectiv cu gura ( grija mare sa nu inghiti cumva vreo gura de antigel deoarece este foarte toxc) si se obtureaza alternativ capatul scos al furtunului din radiator si apoi se tine palma pe gatul radiatorului de unde a fost scos furtunul in tot acest timp se sufla in vasul de expansiune , pana nu mai curge deloc antigel .Se monteaza futunul la loc pe radiator , se strange colierulde fixare si apoi se aduga direct in vasul de expansiune antigelul concentrat direct din bidon, se pun cam trei litri de antigel concentrat si apoi se adauga apa distilata, se apasa cu mana usor pe furtununele de la radiator pentru o mai buna umplere. Se porneste motorul si se lasa sa se incalzeasca pana se deschide termostatul . se mai completeaza cu apa distilata pana la nivelul maxim al vasului de expansiune se pune dopul si cu asta se sfarseste operatiunea. In tot acest timp si la golire si la umplere robinetu de la calorifer rtrebuie sa fie deschis pe pozitia de aer cald. Succes.

Scris: Dum 01-Noi-2009 16:45
de flavius
daca completez si este vorba cam de 400 grame il pot pune nediluat cu apa distilata?

Scris: Dum 01-Noi-2009 20:01
de mbc
imi zice cineva cum se face golirea de antigel la bx tzd turbo? Merci

Scris: Dum 01-Noi-2009 20:06
de vldst
flavius scrie:daca completez si este vorba cam de 400 grame il pot pune nediluat cu apa distilata?


Antigelul nediluat poate avea performante mai proaste decat cel diluat (punct de inghet mai ridicat). Este recomandabila si chiar necesara diluarea lui cu apa distilata.

Scris: Dum 01-Noi-2009 20:46
de bogdan78
Nu cred ca este adevarat, este ca si cum ai spune ca alcoolul rafinat ingheata mai usor ca alcolul amestecat cu apa.
Sa adaugi doar antigel nediluat pentru completare, nu este nici o problema, dar preferabil este sa completezi mereu antigel diluat in raportul indicat pe eticheta.

Scris: Dum 01-Noi-2009 21:16
de mbc
vldst scrie:
flavius scrie:daca completez si este vorba cam de 400 grame il pot pune nediluat cu apa distilata?


Antigelul nediluat poate avea performante mai proaste decat cel diluat (punct de inghet mai ridicat). Este recomandabila si chiar necesara diluarea lui cu apa distilata.


CORECT!

Am vazut un grafic in care arata ca inainte de raportul optim, temperatura de inghet era mai ridicata iar la raportul optim, temperatura era mai scazuta (performante mai ridicate a antigelului). Dupa un anumit punct, scadea iar performanta antigelului.

Scris: Dum 01-Noi-2009 23:13
de bogdan78
Ciudat, dar AI DREPTATE. Insa doar pentru antigelul cu etilen glicol.
In plus o completare presupune existenta deja in instalatie a unui anumit procent de apa.
oricum insa este mai ieftin sa combini cu apa decat sa torni doar antigel.
La etilen-glicol:
- amestec 50% antigel 50% apa - ingheata la -37C
- amestec 70% antigel 30% apa - ingheata la -64C
- amestec 100% antigel 0 % apa - ingheata la -14C - Atentie mare.

La propilen-glicol:
- amestec 50% antigel 50% apa - ingheata la -32C
- amestec 60% antigel 40% apa - ingheata la -47C
- amestec 100% antigel 0 % apa - ingheata la -57C

Scris: Lun 02-Noi-2009 23:19
de khan
MBC, ai un robinet mic in partea de jos a radiatorul, spre motor, pe partea soferului. curge mai incet dar curge