Schimbare distributie citroen C3

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 24-Ian-2012 09:29

Bun, acum nu ca vreau sa dau in tine, mai ales acuma cand ai probleme cu masina, dar daca pe curea zicea 5 ani si ai pus-o in noiembrie 2006, de ce nu ai schimbat-o in noiembrie 2011? Ce marca a fost cureaua sa stim si noi?
"If in doubt, flat out!"

mariustipa
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
Localitate: timisoara
Contact:

Mesajde mariustipa » Dum 25-Mai-2014 16:07

Mihai29 scrie:
Castor scrie:Dar la un C4 1.4i 8v 2006 la ce numar de kilometri este recomadata schimbarea distributiei?

Manualul zice la 120k in conditii normale de utilizare si la 80k in conditii severe sau la fiecare 10 ani.
Imagine


Asa am vazut si eu in manualul meu, 120.ooo km sau 10 ani. Masina mea are 72.000 km si 7 ani, si m-a lasat distributia in mers. Acum e la service Citroen, ma astept la 2.500 lei cel putin, pana in 3.000. Cat priveste faptul ca incerci sa o pornesti si e mai grav, ma indoiesc: daca se rupe in mers distrugerile au loc in prima secunda cand axul cu came nu mai acitoneaza supapele dar pistoanele se misca inca. De aia se rup supape si pistoane uneori.

De simtit nu simti nimic decat un carait apoi liniste.

crysti79
pasionat
Mesaje: 674
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023

Mesajde crysti79 » Dum 25-Mai-2014 18:24

Nu stiu cum este la motoarele pe benzina, dar la cele diesel am inteles ca nu se intampla aproape nimic. Sunt niste piese care se rup, protejand astfel supapele si pistoanele. Se schimba acele piese din chiulasa, cureaua, rolele si pompa si se poate porni. Asta mi-a spus-o un mecanic care lucreaza in general pe PSA, dar am auzit-o si cu ani in urma de la o cunostinta.

mariustipa
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
Localitate: timisoara
Contact:

Mesajde mariustipa » Dum 25-Mai-2014 18:38

nicic eu nu stiu cum e la diesel, stiu cum e la C3-ul asta care ma lasa in drum a doua oara, cu cate o piesa care cade mult inainte de data specificata pentru inlocuire. Nu as mai lua a doua oara Citroen nici taiat in bucati. Ideea mesajului nu e asta insa, ci ceea ce scrisesem mai uss initial.

mariustipa
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
Localitate: timisoara
Contact:

Re: re

Mesajde mariustipa » Dum 25-Mai-2014 18:53

crispauly scrie:la 1.4.i mi s-a rupt cureaua acum o saptamana la fix 98000 km luata din noiembrie 2006. concluzia este sa o schimbati cand va spune mecanicul nu mai mult de 70000 sau maxim 5 ani pt ca orice curea daca va uitati la termenul de garantie are undeva la 5 ani asa ca .... distractia este urmatoarea: supapele strambe, curea distributie, pompa de apa, rola curea, garnitura chiuloasa, carnitura capac, semering supape 8 bucati, refacere chiuloasa, dat tot jos de pe masina - electrice, filtre, etc....distractie de vreo 2000-2500 lei in regim prietenesc la citroen---NEPRETUIT :lol: :lol:


Asta ma asteapta si pe mine, in 2-3 zile aflu devizul, sper sa nu se fi spart pistoanele macar. Dar de ce refacere chiulasa !? Garnitura odata data jos haipa, trebuie alta ,dar corpul chiulasei ce a avut ?? Nu ai pus schimb antigel, probabil si schimb ulei, nu?

mariustipa
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
Localitate: timisoara
Contact:

Reparatie

Mesajde mariustipa » Dum 01-Iun-2014 11:23

Asa este: tocmai am scos masina de la Citroen, reparatia a costat 2150 lei, iar daca schimbam din timp ajungean la 500 probabil. Asa a trebuit inclouit tot ,plus testarea hidraulica a chiulasei, supape, semeringuri, etc etc

cielok
just curious
Mesaje: 6
Membru din: Vin 05-Apr-2013 20:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde cielok » Dum 20-Iul-2014 10:43

@mariustipa.
Salut.Urmaza sa schimb si eu distributia la acelasi tip de masina.Poti sa ma informezi ce fel de piese sau folosit?Si daca a trebuit schimbate rolele.Ce fel de role si cate sunt.Ca la mine se pare ca trebuie schimbate mai multe role pe langa kitul de distributie.Masina mea are 40.000 km si fabricatie 2005.Informativ, cureaua de accesorii arata foarte imbatranita cu urme vizibile de crapaturi pe latura neteda.Multe role scartaie si scot sunete ciudate.Cu stima.
"Orice problema are o solutie simpla,care intotdeauna e greu de gasit". P.Murphy

mariustipa
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 30-Noi-2010 16:33
Localitate: timisoara
Contact:

Mesajde mariustipa » Dum 20-Iul-2014 10:49

cielok scrie:@mariustipa.
Salut.Urmaza sa schimb si eu distributia la acelasi tip de masina.Poti sa ma informezi ce fel de piese sau folosit?Si daca a trebuit schimbate rolele.Ce fel de role si cate sunt.Ca la mine se pare ca trebuie schimbate mai multe role pe langa kitul de distributie.Masina mea are 40.000 km si fabricatie 2005.Informativ, cureaua de accesorii arata foarte imbatranita cu urme vizibile de crapaturi pe latura neteda.Multe role scartaie si scot sunete ciudate.Cu stima.


Imi pare rau, nu stiu ce marca sunt componentele, le-au ales cei de la reprezentanta. Da, erau ovalizate rolele de multisor ,acum le-am schimbat si pe ele.

bluesnake
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Vin 07-Feb-2014 21:00
Localitate: Bucuresti

distributie

Mesajde bluesnake » Lun 22-Sep-2014 20:24

Datorita voua prieteni am prins frica si ca sa nu am probleme am schimbat distributia dupa 9 ani si 48000km!Costul total a fost 750 ron piese+manopera incluzand kit role pompa antigel curea alternator!

Avatar utilizator
sabian
simpatizant
Mesaje: 29
Membru din: Lun 25-Iun-2007 22:55
Localitate: Bucuresti

Mesajde sabian » Mar 28-Apr-2015 08:17

mariustipa scrie:
Mihai29 scrie:
Castor scrie:Dar la un C4 1.4i 8v 2006 la ce numar de kilometri este recomadata schimbarea distributiei?

Manualul zice la 120k in conditii normale de utilizare si la 80k in conditii severe sau la fiecare 10 ani.
Imagine


Asa am vazut si eu in manualul meu, 120.ooo km sau 10 ani. Masina mea are 72.000 km si 7 ani, si m-a lasat distributia in mers. Acum e la service Citroen, ma astept la 2.500 lei cel putin, pana in 3.000. Cat priveste faptul ca incerci sa o pornesti si e mai grav, ma indoiesc: daca se rupe in mers distrugerile au loc in prima secunda cand axul cu came nu mai acitoneaza supapele dar pistoanele se misca inca. De aia se rup supape si pistoane uneori.

De simtit nu simti nimic decat un carait apoi liniste.

Asa s-a intimplat si la mine. Aia e virsta. Ce scrie in manual e la misto.
Imagine[/url]

crysti79
pasionat
Mesaje: 674
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023

Mesajde crysti79 » Joi 25-Iun-2015 22:26

Am comandat o curea de distributie Dayco pentru 1.4 HDI si am vazut ca, atat pe cutie, dar si pe curea, este inscriptionat "made in china". Acum nu stiu daca sa o duc inapoi sau sa o montez. S-a mai intalnit cineva cu situatia asta, sa gaseasca curea de distributie fabricata in China?

calorifer4
pasionat
Mesaje: 371
Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
Localitate: Focsani

Mesajde calorifer4 » Vin 26-Iun-2015 08:57

kitul de distributie original contine:
-curea distributie Contitech
-rola intinzatoare SKF/Ina
-rola transmisie SKF/INA
-pompa apa HEPU/Valeo

cand nu sunt bani de OE recomand GATES 8)

crysti79
pasionat
Mesaje: 674
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023

Mesajde crysti79 » Vin 26-Iun-2015 11:52

Eu iti garantez ca pe 1.4 HDI kitul original este alcatuit numai din curele Dayco, role INA si pompa de apa Pierburg (daca imi aduc bine aminte). Pe ambele masini am asa ceva, una decembrie 2004, cealalta iunie 2008. Se pare ca din 2009 au pus si curele Gates PowerGrip. Dar de la aparitie si pana in 2009 curele din fabrica au fost numai Dayco. Mecanicul la care merg a lucrat ani buni la Peugeot si Citroen si mi-a confirmat si el asta. Zilele trecute am fost in reprezentanta sa ridic ceva si mi-a desigilat o cutie cu un kit de distributie si cureaua era Dayco, doar ca era scris cu rosu, nu cu albastru.
Pe Contitech nu mai merg nici marcile germane, Opel, VW/Audi si rudele lor au trecut si ei de cativa ani pe echipare OEM Dayco.
Sunt kit-uri "de origine" Renault cu curele Gates care au avut probleme, dinti retezati sau rupte complet.

calorifer4
pasionat
Mesaje: 371
Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
Localitate: Focsani

Mesajde calorifer4 » Vin 26-Iun-2015 12:57

@crysti79 stai linistit, sunt divizii clare de ambalare pentru diferitele zone de distributie in europa/lume... sa nu crezi ca in kitul OE la neamt sau francez vei gasii Dayco sau Gates... pentru tarile slab dezvoltate exista aceasta nisa de ambalare, per ansamblu dayco si gates nu face treaba proasta si nu vreau ca cineva sa inteleaga gresit dar intotdeauna calitatea este reprezentata de un pret pe masura. Marii constructori de autoturisme lucreaza foarte riguros si isi optimizeaza costurile de productie pana la ultimul surub pentru destinatia produsului, sa nu crezi ca masina ta cumparata din Romania va fii la fel ca alta cumparata din Franta... vise!

crysti79
pasionat
Mesaje: 674
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023

Mesajde crysti79 » Vin 26-Iun-2015 13:31

Legat de ultima parte, asta e clar, cei mai multi producatori procedeaza asa. O linie de productie pentru lumea a treia (in care ne incadram si noi, din pacate) si o linie pentru lumea buna.
Legat de distributie, C3-ul meu din 2008 este adus din Franta si are tot Dayco curelele. Citroenul cred ca a fost unul dintre putinii producatori la care diferentele de care spuneai mai sus nu s-au observat atat de evident ca la alte marci.
SX-ul caruia vreau sa-i schimb distributia este din decembrie 2004. Nu a fost schimbata niciodata pana acum si primul proprietar de la care am luat-o a tinut la ea. El a cumparat-o din Romania.


Înapoi la “Mecanica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern