Putere foarte scazuta la turatii joase la 1.4 HDi 68 cp

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

SoulTrain
just curious
Mesaje: 11
Membru din: Joi 05-Mar-2009 23:22
Localitate: Oradea
Masina: Citroen C5 III 2.0 hdi, 140cp

Putere foarte scazuta la turatii joase la 1.4 HDi 68 cp

Mesajde SoulTrain » Dum 01-Iun-2014 12:47

Va salut,
A aparut (in timp) o problema la motor. Spun in timp pentru ca nu mi-am dat neaparat seama. Nu conduc foarte sportiv. Problama am observat-o oarecum din greseala cand am scos mufa de la debitmetrul de aer si am uitat-o scoasa. Am observat ca motorul tragea foarte bine de la relanti, puteam sa plec mult mai bine cu ea din loc, sa "tasnesc" la intersectii. Nu am stiut ce s-a intamplat pana cand mi s-a aprins becul de check engine in bord. Dupa o diagnoza, am aflat ca am uitat mufa scoasa :)).
Bun. Evident, mi-a placut mult mai mult cu merge motorul fara debitmetru, dar nu puteam sa umblu asa.

Masina are 201000 km.
Am schimbat turbina pe la 180000 km nu pentru ca nu mai functiona, ci pentru ca scapa ulei in intercooler si nu am vrut sa risc sa-mi sparg motorul.
Am presupus ca debitmetrul e defect. L-am schimbat, dar nu s-a imbunatatit nimic.
Am demontat EGR-ul si l-am curatat, dar tot fara niciun rezultat.
Filtrele sunt recent schimbate.

Am avut ceva probleme cu injectoarele (cred) in sensul ca la relanti, motorul nu mergea rotund si tremura mult mai tare, dar neavand timp sa ma ocup de masina, si-a revenit. Acuma merge rotund. Inca nu am facut nimic cu ele.
Ce mai e de spus e ca peste 3000-3500 rpm scoate fum negru exagerat de mult.

Ma gandesc la posibilitatea de a fi catalizatorul infundat, dar nu vad de ce ar trage bine la turatii mai mari (cand presupun ca debitul de aer e mult mai mare) decat la turatii mici. Oare daca scot catalizatorul (fara sa il inlocuiesc) mai merge bine motorul ?
De specificat e ca fara mufa de la debitmetru, si in gol, sare turometrul, pe cand cu mufa scoasa, calc pedala si ma uit la ac cum urca relativ incet.

Ce credeti ca as putea sa mai fac cu ea ?
Apreciez orice idee si va multumesc anticipat.

crysti79
pasionat
Mesaje: 674
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023

Mesajde crysti79 » Dum 01-Iun-2014 18:21

Daca ai facut diagnoza, care a fost rezultatul? Ai facut cu Lexia sau un tester universal?
Parametri turbina, corectii injectoare, parametri EGR (test actuatori) astea cum au iesit?
Fumul negru este dat de surplus carburant sau admisie aer obturata.
Debitmetrul l-ai pus nou sau sh?
Ai intercooler pe ea? Ca eu nu am vazut pe 1.4 8v intercooler.

SoulTrain
just curious
Mesaje: 11
Membru din: Joi 05-Mar-2009 23:22
Localitate: Oradea
Masina: Citroen C5 III 2.0 hdi, 140cp

Mesajde SoulTrain » Dum 01-Iun-2014 22:45

Diagnoza am facut-o cu un tester universal. Nu am facut teste atat de amanuntite.
Debitmetrul l-am pus nou, dar cand am vazut ca nu merge mai bine l-am returnat pt ca era foarte scump, undeva pe la 400 lei.
Intercooler-ul l-am pus eu de pe un Peugeot 206. S-a simtit diferenta. Oricum, de mult timp il am.

Mihai29
pasionat
Mesaje: 307
Membru din: Lun 12-Ian-2009 21:59
Localitate: Turda-Cj

Mesajde Mihai29 » Lun 20-Oct-2014 08:31

Salutari tuturor. De la un timp ma confrunt si eu cu aceasta problema, dar nu pot sa zic ca trage rĂŁu la turații mici, de fapt turbo intra doar la cca. 2000 ture, deci poate ceva normal, problema e ca scoate fum exagerat daca o turez mai tare, adicĂŁ la o depĂŁșire. Am schimbat filtrul de motorina, dar nici o modificare a fumului. Am observat ca sub filtrul de aer se vede ca si cum ar fi curs ulei, se vede umed. Cineva a zis ca scĂŁpa pe la garnitura de la EGR. E grav, ați mai ĂŽntâmpinat așa ceva? Multumesc anticipat si drumuri bune.

SoulTrain
just curious
Mesaje: 11
Membru din: Joi 05-Mar-2009 23:22
Localitate: Oradea
Masina: Citroen C5 III 2.0 hdi, 140cp

Mesajde SoulTrain » Joi 12-Mar-2015 01:46

Pana la urma la mine a fost problema cu EGR-ul. Nu am avut bani sa il schimb, asa ca, dupa multe cercetari si intrebari puse mecanicilor de la Peugeot, am hotarat sa il blindez. Adica am facut o alta garnitura, fara gaura. Masina merge perfect, nu mai scoate fum, dar din cand in cand mi se aprinde becul de check engine si eroarea va las pe voi sa ghiciti care e :P Cand voi avea bani, il voi schimba.


Înapoi la “Mecanica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern