BX 2.1 Turbo D12
Moderator: Echipa Tehnica
BX 2.1 Turbo D12
stiu ca am mai scris despre masina mea pe aici dar disparat, asa ca m-am gindit sa adun tot la un loc
asadar, e vorba de un BX TZD Turbo care la achizitie se afla intr-o stare jalnica, dar care nu fusese lovit, avea doar usoare zgirieturi, dar multe, si nu avea pic de rugina. hidraulica era la pamint, avea jante de tabla strimbe si cu cauciucuri vraiste, se ridica greu, nu tacanea (mergea in continuu pompa), servodirectia mergea greu, dar avea LHM si nu era chiar murdar. motorul fumega usor si batea, planetarele clantaneau amindoua, furtunele de apa cam crapate si prinse cu coliere romanesti, radiatorul era infundat si curgea, pornea greu, bateau pivotii, bieletele de directie si antiruliu, bucsile de brat rupte, rotile spate erau cracanate si bucsile de la punte nu mai erau, doseurul de frina fisiia in continuu, usile de pe stg nu mai aveau opritor, becurile de bord arse, turometrul nu mergea, insa avea esapamentul perfect, interiorul neingrijit si murdar dar fara uzuri si rupturi, cutia de viteze ok, amortizoare fata uzate... stiu o sa ma intrebati de ce am mai luat-o. raspuns: nu stiu, dar azi nu mai e decit amintirea din masina aia.
asa arata azi
ce s-a facut intre timp
- schimb motor cu alt 1.7 TD reparat complet, apoi cu un 1.9 TD de Xantia (sau P405..) cu cutia originala de BX
- schimbat planetare, articulatii, rulmenti, bucsi, bielete, practic tot ce misca pe dedesubt
- sfere de XM Hydractive fata cu gaura de 0.7 si 35 bar pt fata si sfere XM Hyractive fata cu gaura de 0.6 si 25 bar pt spate
- jante Compomotive Motorsport de rallye 7J16, ET36, 4 X 114.75, PCB 66 montate cu adaptor cu gauri defazate grosime 20mm, cauciucuri 205/50-16 Michelin MXM, roti iarna cu jante P307 6.5J15 cauciucuri 185/65-15, cele de 14 nu mai incap din cauza discurilor mari
- esapament complet Borla, inox integral diam 65mm downpipe, diam 57mm restul, o singura toba sport, de trecere
- frine Xantia Turbo CT, fata disc diam 283mm grosime 26mm ventilat, etrier cu pistonas diam 57mm (fata de disc diam 266mm grosime 10mm neventilat, pistonas etrier diam 50mm), spate disc diam 224 grosime 9 mm etrier cu pistonase diam 34mm (fata de diam 224mm grosime 7mm, pistonase diam 30mm)
- bord (ceasuri) BX GTI 16V (la care s-a schimbat turometrul cu cel de TD) plus senzorii specifici (temp apa, temp ulei, nivel/presiune ulei)
- ceasuri suplimentare marca Pilot presiune supraalimentare, presiune ulei
- manete faruri si stergator de P405 cu comanda stergator spate inclusa (am renuntat la butonul din bord care functiona defectuos)
- volan BX GTI 16V
- ambele oglini electrice cu buton de comanda de Citroen CX
- hidraulica schimbata si revizuita complet, ar mai fi cite ceva de rezolvat dar functioneaz OK
- proiectoare noi originale Valeo si buton de comanda original
- bare fata/spate, eleron si grile aerisire originale BX GTI 16V MkII, urmeaza si restul kit-ului de caroserie (praguri, adaosuri aripi)
- instalatie Xenon
- interior
-radioCD Pioneer cu control iPod
asadar, e vorba de un BX TZD Turbo care la achizitie se afla intr-o stare jalnica, dar care nu fusese lovit, avea doar usoare zgirieturi, dar multe, si nu avea pic de rugina. hidraulica era la pamint, avea jante de tabla strimbe si cu cauciucuri vraiste, se ridica greu, nu tacanea (mergea in continuu pompa), servodirectia mergea greu, dar avea LHM si nu era chiar murdar. motorul fumega usor si batea, planetarele clantaneau amindoua, furtunele de apa cam crapate si prinse cu coliere romanesti, radiatorul era infundat si curgea, pornea greu, bateau pivotii, bieletele de directie si antiruliu, bucsile de brat rupte, rotile spate erau cracanate si bucsile de la punte nu mai erau, doseurul de frina fisiia in continuu, usile de pe stg nu mai aveau opritor, becurile de bord arse, turometrul nu mergea, insa avea esapamentul perfect, interiorul neingrijit si murdar dar fara uzuri si rupturi, cutia de viteze ok, amortizoare fata uzate... stiu o sa ma intrebati de ce am mai luat-o. raspuns: nu stiu, dar azi nu mai e decit amintirea din masina aia.
asa arata azi
ce s-a facut intre timp
- schimb motor cu alt 1.7 TD reparat complet, apoi cu un 1.9 TD de Xantia (sau P405..) cu cutia originala de BX
- schimbat planetare, articulatii, rulmenti, bucsi, bielete, practic tot ce misca pe dedesubt
- sfere de XM Hydractive fata cu gaura de 0.7 si 35 bar pt fata si sfere XM Hyractive fata cu gaura de 0.6 si 25 bar pt spate
- jante Compomotive Motorsport de rallye 7J16, ET36, 4 X 114.75, PCB 66 montate cu adaptor cu gauri defazate grosime 20mm, cauciucuri 205/50-16 Michelin MXM, roti iarna cu jante P307 6.5J15 cauciucuri 185/65-15, cele de 14 nu mai incap din cauza discurilor mari
- esapament complet Borla, inox integral diam 65mm downpipe, diam 57mm restul, o singura toba sport, de trecere
- frine Xantia Turbo CT, fata disc diam 283mm grosime 26mm ventilat, etrier cu pistonas diam 57mm (fata de disc diam 266mm grosime 10mm neventilat, pistonas etrier diam 50mm), spate disc diam 224 grosime 9 mm etrier cu pistonase diam 34mm (fata de diam 224mm grosime 7mm, pistonase diam 30mm)
- bord (ceasuri) BX GTI 16V (la care s-a schimbat turometrul cu cel de TD) plus senzorii specifici (temp apa, temp ulei, nivel/presiune ulei)
- ceasuri suplimentare marca Pilot presiune supraalimentare, presiune ulei
- manete faruri si stergator de P405 cu comanda stergator spate inclusa (am renuntat la butonul din bord care functiona defectuos)
- volan BX GTI 16V
- ambele oglini electrice cu buton de comanda de Citroen CX
- hidraulica schimbata si revizuita complet, ar mai fi cite ceva de rezolvat dar functioneaz OK
- proiectoare noi originale Valeo si buton de comanda original
- bare fata/spate, eleron si grile aerisire originale BX GTI 16V MkII, urmeaza si restul kit-ului de caroserie (praguri, adaosuri aripi)
- instalatie Xenon
- interior
-radioCD Pioneer cu control iPod
Ultima oară modificat Dum 17-Oct-2010 14:34 de către khan, modificat 1 dată în total.
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
Felicitari, Khan ..E prima da ta cand vad si eu povestea masinii tale ..
Frumos ..
Haideti mai oameni ca se poate! .. Trebuie sa mai fie masini care pot fi laudate aici
Frumos ..
Haideti mai oameni ca se poate! .. Trebuie sa mai fie masini care pot fi laudate aici
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
multumesc de aprecieri in primul rind
n-am masurat sa vad cit face cu asta, cu cel vechi facea 10 fix. urma sa adaug si lucrarile ce se anunta dar n-am mai apucat aseara.
asadar:
- kit-ul de 16 valve complet (pragurile si adaosurile de aripi)
- interiorul de 16V pe care l-am gasit cu ajutorul lui Nick (care stia de la alt coleg de forum, oricum, vineeeeee beeerreeeeaaaaaaaaa!!!!)
- vopsire integrala in aceeasi nuanta
- modificat presiunea turbinei, tarajul pompei si alte mici reglaje si dupa aia masuram si 0-100
sa nu uit nr. ORGA 5093
am mai uitat sa va spun cu ce optiuni a venit masina:
- 4 geamuri electrice cu comanda secventiala la sofer si cu tenta verde
- inchidere cu telecomanda (plip) originala
- oglinda electrica dr
- trapa electrica cu 2 pozitii
- servodirectie
- vopsea metalizata nuanta Gris Dolmen (cod ETB)
- preechipare audio + boxe originale fata (tweeter-e si difuzor bas in usi)
- perdelute retractabile pe polita de la portbagaj
toate acestea au fost pastrate si unele chiar imbunatatite
si da, neaparat cititi printre poze, scrisul e mult mai mic decit imaginile :-(
sper ca n-am mai uitat nimic de data asta :-)))
n-am masurat sa vad cit face cu asta, cu cel vechi facea 10 fix. urma sa adaug si lucrarile ce se anunta dar n-am mai apucat aseara.
asadar:
- kit-ul de 16 valve complet (pragurile si adaosurile de aripi)
- interiorul de 16V pe care l-am gasit cu ajutorul lui Nick (care stia de la alt coleg de forum, oricum, vineeeeee beeerreeeeaaaaaaaaa!!!!)
- vopsire integrala in aceeasi nuanta
- modificat presiunea turbinei, tarajul pompei si alte mici reglaje si dupa aia masuram si 0-100
sa nu uit nr. ORGA 5093
am mai uitat sa va spun cu ce optiuni a venit masina:
- 4 geamuri electrice cu comanda secventiala la sofer si cu tenta verde
- inchidere cu telecomanda (plip) originala
- oglinda electrica dr
- trapa electrica cu 2 pozitii
- servodirectie
- vopsea metalizata nuanta Gris Dolmen (cod ETB)
- preechipare audio + boxe originale fata (tweeter-e si difuzor bas in usi)
- perdelute retractabile pe polita de la portbagaj
toate acestea au fost pastrate si unele chiar imbunatatite
si da, neaparat cititi printre poze, scrisul e mult mai mic decit imaginile :-(
sper ca n-am mai uitat nimic de data asta :-)))
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187675
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern