Hello everyone,
Astazi mi-am ridicat noua masinuta, si ma simt dator pe de o parte sa ma inregistrez in club, si pe de alta parte sa va povestesc despre experientele placute si neplacute de pana acum.
Este vorba de un C4 TechnoEvolution, motor 1.6 110cp benzina.
Dealer-ii din Brasov au fost foarte amabili, am reusit sa obtin vopseaua metalizata cadou, iar masina a venit de vineri pana luni. Aici, nota 10. Un 10 spus cu toata inima (mai ales ca au fost foarte receptivi atat in showroom cat si la test drive). 10-le se transforma insa intr-un 10 minus, datorita faptului ca nu era spalata prea bine (destula ceara pe caroserie), iar capacul de la baterie (care acopera o borna din cate imi dau eu seama - dar se poate sa gresesc) era rupt - lucru de care mi-am dat seama abia cand am ajuns acasa. Deoarece este un simplu plastic, nu cred ca o sa le reprosez nimic - il lipesc cu superglue si sanatate
Despre masina ce sa zic ... stau acum si ma gandesc ca n-o sa dorm acasa, ci in masina in seara asta ... Nu sufera comparatie cu Ibituca (de care sunt insa foarte multumit). Spatiul interior, design-ul si ... motorul sunt fantastice.
Planuiesc sa-i fac rodajul cat mai cuminte, si sa alimentez cu OMV Carrera 95.
Daca aveti alte sfaturi (rodaj, combustibil etc) chiar va rog !
Inca un mic minus ar fi receptia radio. In plus, as vrea sa cumpar un adaptor USB, dar nu sunt sigur daca se poate, impreuna cu niste difuzoare mai de doamne-ajuta ...
Cam atat pentru acum, ca oricum m-am lungit.
Rares
L.E. As atasa si cateva poze, daca as sti cum ...
Joining the club ...
Moderator: Echipa Tehnica
Da-i petrom 99 sau mai bine carera 100.
In rodaj plimb-o prin toate treptele, odata la 100Km da-i si cite un sprint scurt (dar scurt!) in 5000rpm, in rest sa nu treci de 3000 (daca ai carera 95 nu ai ce cauta cu ea peste 4500rpm, deci sa te opresti acolo). Nu apasa brusc acceleratia la turatii mici, foloseste frina de motor cind poti (motorul se unge mai bine atunci), daca o rodezi in afara nu fa greseala sa mergi pe regulator kilometri intregi si in aceeasi treapta de viteza.
Verifica nivelul de ulei la fiecare 300-500km in primii 3-5 mii. Si cind schimbi treptele apasa ambreajul pina la asfalt.
In rodaj plimb-o prin toate treptele, odata la 100Km da-i si cite un sprint scurt (dar scurt!) in 5000rpm, in rest sa nu treci de 3000 (daca ai carera 95 nu ai ce cauta cu ea peste 4500rpm, deci sa te opresti acolo). Nu apasa brusc acceleratia la turatii mici, foloseste frina de motor cind poti (motorul se unge mai bine atunci), daca o rodezi in afara nu fa greseala sa mergi pe regulator kilometri intregi si in aceeasi treapta de viteza.
Verifica nivelul de ulei la fiecare 300-500km in primii 3-5 mii. Si cind schimbi treptele apasa ambreajul pina la asfalt.
- catalin_dsc
- simpatizant
- Mesaje: 45
- Membru din: Vin 22-Dec-2006 17:09
- Localitate: Bucuresti
In principiu ar trebui sa nu depasesti 3500 cu ea,insa de asemenea in nici un caz sa nu mergi mult la 2000 de ture,de preferat ar fi sa mergi intre 2200-2800 de ture si daca ai chef din brasov spre bucuresti sa dai o tura dupa ce faci 500 de km cu ea si sa faci cateva depasiri adica sprinturile alea scurte de care zicea mituc pot fi in depasiri
Oricum o sa ai o revizie gratuita intre 1500-2500 dupa care poti merge normal cu masina dar pana atunci tre sa mergi in mod uzual intre 2000 si 3500 si evident poti sa o calci un pic in depasiri nu e nici o problema,doar sa nu mergi in spatele vreunei dacii in treapta a 4-a la 50 la ora ca nu e indicat.
Sa o stapanesti sanatos si fara probleme.
Oricum o sa ai o revizie gratuita intre 1500-2500 dupa care poti merge normal cu masina dar pana atunci tre sa mergi in mod uzual intre 2000 si 3500 si evident poti sa o calci un pic in depasiri nu e nici o problema,doar sa nu mergi in spatele vreunei dacii in treapta a 4-a la 50 la ora ca nu e indicat.
Sa o stapanesti sanatos si fara probleme.
catalin_dsc scrie:Oricum o sa ai o revizie gratuita intre 1500-2500 dupa care poti merge normal cu masina dar pana atunci tre sa mergi in mod uzual intre 2000 si 3500 si evident poti sa o calci un pic in depasiri nu e nici o problema,doar sa nu mergi in spatele vreunei dacii in treapta a 4-a la 50 la ora ca nu e indicat.
Da, foarte buna observatia. Mai ales sa nu mergi la turatii mici in sarcina. Daca esti cu a 4-a la 50Kmph in mers constant si vezi ca ai consumul instantaneu de peste 6.5 da-i a 3-a. La fel si cu a 6-a in jurul lui 64-65, daca ai peste 6l/100 consum instantaneu da-i a 4-a. Ideal at fi sa ajungi sub 2000rpm in treptele superioare (ma refer mai ales la 4 si 5, dar si 3) doar in frina de motor.
Mers normal se cheama si asta, chiar daca e mai batrinesc pentru a da timp masinii sa se cunoasca pe ea insasi. Recomandarea mea insa e sa nu incepi sa dai in ea (acceleratie la fund kilometri intregi, schimbari de trepte exclusiv peste 5000-5500rpm, etc) decit peste 5-7 mii. Rodajul lui tu5jp4 (PSA 1.6i 16V 110PS/107BHP) este considerat complet undeva intre 9 si 10k km din cite stiu eu. Posibil si altele sa aiba rodajul considerat complet undeva intre 5 si 10 mii, dar nu m-a interesat (hondele pe benzina il au mai scurt parca, vreo 4-5k).
Salut,
Multumesc pentru sfaturi.
Eu eram obisnuit de pe vremea vechii Dacii (si asa am procedat si cu Ibituca anul trecut) sa fac rodajul cam 1000-1500 km, cu mers cuminte timp de vreo ora, dupa care tras pe dreapta, pauza 15 min, pipat o tigara, si din nou la drum. Stiam de asemenea ca e de preferat ca masina sa fie cat mai putin incarcata (cel mai bine doar soferul).
Vad insa ca metodele s-au schimbat. Am facut deja un drum "batranesc" Bv - Tm. de Sus, dar am avut "noroc" cu trafic mai aglomerat care m-a obligat sa mai schimb treptele.
De acum, voi proceda cum ati spus.
Intrebare: Radio-CD-ul nu vrea sa citeasca nimic din ce-i dau (Traxdata CD-RW / Traxdata CD-R). Ce ma fac?
Rares
L.E. Pe cand cu o intalnire ? Daca e, PM pls !
Multumesc pentru sfaturi.
Eu eram obisnuit de pe vremea vechii Dacii (si asa am procedat si cu Ibituca anul trecut) sa fac rodajul cam 1000-1500 km, cu mers cuminte timp de vreo ora, dupa care tras pe dreapta, pauza 15 min, pipat o tigara, si din nou la drum. Stiam de asemenea ca e de preferat ca masina sa fie cat mai putin incarcata (cel mai bine doar soferul).
Vad insa ca metodele s-au schimbat. Am facut deja un drum "batranesc" Bv - Tm. de Sus, dar am avut "noroc" cu trafic mai aglomerat care m-a obligat sa mai schimb treptele.
De acum, voi proceda cum ati spus.
Intrebare: Radio-CD-ul nu vrea sa citeasca nimic din ce-i dau (Traxdata CD-RW / Traxdata CD-R). Ce ma fac?
Rares
L.E. Pe cand cu o intalnire ? Daca e, PM pls !
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
mituc scrie:La fel si cu a 6-a in jurul lui 64-65, daca ai peste 6l/100 consum instantaneu da-i a 4-a.
Ori e o greseala, ori au pus astia cutii in 6 trepte pe C4.
@icarus86: multi km fara probleme!
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Hello again,
Iata inca doua poze cu Patrocle:
http://www.flickr.com/photos/icarus86/3005311083/
http://www.flickr.com/photos/icarus86/3006146826/
Sper sa va placa
Rares
Iata inca doua poze cu Patrocle:
http://www.flickr.com/photos/icarus86/3005311083/
http://www.flickr.com/photos/icarus86/3006146826/
Sper sa va placa
Rares
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187668
Total subiecte 18616
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11703
Cel mai nou membru Vertu