Pagina 1 din 4

bereczky_sandor:Citroen Xantia,1.8i 16v,1992,visiniu metal

Scris: Mie 24-Aug-2011 03:11
de bereczky_sandor
Am decis sa deschid si eu un topic pentru "masina mea".
Ca inceputul sa fie inceput, povestea sta in urmatorul fel, acum 5 ani masinile de servici de la tata au fost scoase la vanzare, ele fiind in mare parte Xsara mk2 Hdi, si inclusiv o Xantiuta mk2 1.8i 16v. Xantia a fost cumparata dupa scurt timp de un coleg de a lui tata, iar tata a decis sa cumpere o xsara, fiind atras de consumul exceptional (pe care pana in ziua de azi o considera ca un plus extrem de mare pentru modelul respectiv). Sa revenim la zilele noastre, prin luna martie posesorul xantiei l-a sunat pe tata si i-a zis ca inca nu sa decis sigur, dar e dispus sa vanda masina pentru ca el vrea una noua nouta. Tata stia de ce masina e vorba si deja in ziua aia m-a intrebat pe mine daca nu cumva as fi interesat pe viitor, eu evident i-am raspuns ca nu sunt sigur ca pot face rost de banii necesari, si asa "proiectul" a murit. In luna aprilie proprietarul iarasi la sunat pe tata tot cu intrebarea veche "nu stii cineva interesat de masina?", tata repede m-a sunat si a zis ca masina e scoasa la vanzare la un pret avantajos si daca pot sa imprumut bani de la cineva. Asa am si facut, iar a doua saptamana eram deja la garajul masinii, unde a stat cel mai mult timp, cauza fiind ca proprietarul avea acasa doua masini de firma si evident pe alea le folosea mai des iar asta saraca dormea in garaj. Dupa ce am ajuns la concluzia ca vrem masina, peste o saptamana o si aduceam acasa cu: bateria dusa si praf de 2cm pe ea, rugina la praguri si alte mici defecte.
In prima zi, am schimbat bateria cu una noua, am rezolvat treaba cu sigurantele arse, schimbat antena (lipsea o parte din ea), peste o luna am dus masina la service pentru antifonat si vopsit praguri, am reparat miciile defecte din interior (lipsa maner de plafoniera etc.), recent am desfacut bordul si am schimbat toate becurile arse (~5-7), si acum aproximativ doua luni (~940km facuti de atunci) am schimbat si kitul de ambreiaj care era dus rau de tot si n-am vrut sa fortez nici cutia, asadar totul a fost schimbat cu unul Sachs despre care stiti ca e fiabil. Am reusit sa fac rost de un set de proiectoare pe care le-am montat, tot in acelasi timp am schimbat si cureaua de alternator. O sa postez cateva poze din prima zi, si poze facute ieri, dar asta ramane pe maine sau cel putin pe mai tarziu!
Ca sa clarific doua situatii am sa explic ca desi a fost masina de firma, a fost intretinuta (vad si masinile care apartin momentan la fabrica) si pe vremea ei a fost masina de director deci cu atat mai mult a fost ingrijita. Cealalta "situatie" ar fi ca posibil daca va uitati la "varsta" o sa va ganditi "uite si asta a primit o masina de ziua lui de la parinti" iar asta nu este adevarat, masina a fost platita doar de mine si tata m-a ajutat cu decizia doar. :lol: Cu toate astea clare, astept parerile voastre, criticiile si tot ce vine cu acest Topic in continuare! :)

Scris: Mie 24-Aug-2011 12:10
de bereczky_sandor
Cum am zis, am revenit cu poze, postez trei poze din ziua in care ne-am uitat la masina

Imagine

Imagine

Imagine

La a doua poza se poate vedea rugina de suprafata pe care o avea pe praguri si putina rugina si pe aripa stanga, astea au fost scoase dupa cumparare :D

Scris: Mie 24-Aug-2011 12:16
de bereczky_sandor
Postez inca cateva poze facuta ieri :D

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Scris: Mie 24-Aug-2011 18:50
de stan cristian
Salutare, sa o stapanesti sanatos si sa faci multi km fara probleme....
PS. ar fi bine sa-i faci o revizie la toata instalatia hidraulica...., inlocuit LHM si verificat presiunea in sfere

Scris: Mie 24-Aug-2011 19:09
de bereczky_sandor
stan cristian scrie:Salutare, sa o stapanesti sanatos si sa faci multi km fara probleme....
PS. ar fi bine sa-i faci o revizie la toata instalatia hidraulica...., inlocuit LHM si verificat presiunea in sfere


Mersi mult! :) zici asta cu vreun motiv vizibil de pe poze?
din cate stiu nu de mult au fost schimbate sferele, cam stiam cate ceva si pe parcurs, nu numai la vanzare mia zis stapanul anterior.

Scris: Mie 24-Aug-2011 19:44
de stan cristian
:lol: cum sa vad din poze...? de obicei se,, scapa din vedere,, sistemul hidraulic ,daca s-au schimbat sfere e bine de stiut unde si ce sfere au fost schimbate , si lichidul hidraulic la fel .... se mai primeneste la cativa ani...se mai curata si filtrele ... daca nu se stie cand a fost ultima data inlocuit ... ar fi bine sa faci si un schimb de LHM...

Scris: Mie 24-Aug-2011 21:12
de bereczky_sandor
ma gandesc ca si lichidul hidraulic e schimbat, mio dat si mie inca putin de ulei hidraulic ce a mai ramas, e bine sa stiu ce ulei sa folosesc...dar ce a ramas in sticla lam turnat in rezervorul lhm, pentru ca am avut o mica scurgere la un furtun din spatele rotii din fata stanga, bine ca nu era sub presiune acolo. :)

Scris: Joi 08-Sep-2011 15:37
de kady28
Sa o stapanesti sanatos :) si cati mai multi km ce ea! Si cand ma gandesc ca eu cautam sa-mi iau opel astra :lol: , iar acum cand vad cate o xantia mk2 ma simt mandru ca am si eu 8).La mine in oras sunt vreo 2 dar xantia mk1...multi prieteni nici nu stiau de masina asta. Intr-o zi eram la masina si s-au adunat mai multi pustani sa le arat cum se ridica masina...si cum coboara :)))

Scris: Joi 08-Sep-2011 22:40
de bereczky_sandor
Lumea se uita uimit la masina, m-au intrebat si la spalatorie ca "astai din aia care se ridica, am vazut maneta langa frana de mana!" :)) si se uita cum se ridica cand plecam. Ori la R.a.r am patit acum 2 zile ca vine la mine si zice "dute in spate la Kia" si ii zic: "bine"...pornesc motorul, astept sa se ridice masina si zice "da' de ce nu mergeti?", i-am zis "asa sta treaba cu ridicatul!" :))

Scris: Joi 08-Sep-2011 22:43
de bereczky_sandor
Ah, da! Masina are numere noi: MS 92 BSS, de azi :D. Am pus-o pe numele meu, pentru cei interesati, in total ma costat 525ron, cu asigurare pe jumat de an, fara rovineta, si fara sa platesc impozitul ramas pe anul asta (44ron). Daca optam pentru asigurare de 1an+rovineta+impozit= ~700-800.

Scris: Vin 16-Sep-2011 23:30
de the judge
foarte frumoasa! sa o stapanesti sanatos si sa nu schimbi decat ulei si filtre! :)

Scris: Sâm 17-Sep-2011 12:45
de bereczky_sandor
the judge scrie:foarte frumoasa! sa o stapanesti sanatos si sa nu schimbi decat ulei si filtre! :)


Mersi, incerc sa o tin intro forma cat mai originala pe cat posibil. De schimbat, ma gandesc dupa ce am citit postul in legatura cu Daylight-ul (pe topicul de la Xantia) sami pun si eu cumva :-?, ramane de vazut :)

Scris: Lun 10-Oct-2011 17:45
de bereczky_sandor
Masina in zilele trecute a primit o curea de alternator noua (cea veche a fost mancata de ulei care curgea la un simering de la servopompa), simeringul a fost schimbat, si uleiul a fost completat.
Ceea ce mi se pare EXAGERAT de scump este tamponul din spate, pe care se aseaza masina cand se "culca"...o bucata de cauciuc si costa 120/buc. (fiind doua bucati, asta inseamna aproape 2,5mil. pe doua bucati de cauciuc...)

Scris: Lun 10-Oct-2011 18:24
de dj01fad
ma uit eu sa vad, stiu ca aveam cateva tampoane dinalea bune. daca le gasesc te anunt. tre' sa fi putin defect sa dai atatia bani pe ele, mai ales ca nu te incurca cu numic la mers. doar cand o lasi jos detot se asaza pe ele, dar daca le ai doar uzate, da-le pace si nu te agita.

Scris: Lun 10-Oct-2011 21:44
de bereczky_sandor
te rog uitate, si zi-mi un pret, poate rezolvam cumva.