Ca inceputul sa fie inceput, povestea sta in urmatorul fel, acum 5 ani masinile de servici de la tata au fost scoase la vanzare, ele fiind in mare parte Xsara mk2 Hdi, si inclusiv o Xantiuta mk2 1.8i 16v. Xantia a fost cumparata dupa scurt timp de un coleg de a lui tata, iar tata a decis sa cumpere o xsara, fiind atras de consumul exceptional (pe care pana in ziua de azi o considera ca un plus extrem de mare pentru modelul respectiv). Sa revenim la zilele noastre, prin luna martie posesorul xantiei l-a sunat pe tata si i-a zis ca inca nu sa decis sigur, dar e dispus sa vanda masina pentru ca el vrea una noua nouta. Tata stia de ce masina e vorba si deja in ziua aia m-a intrebat pe mine daca nu cumva as fi interesat pe viitor, eu evident i-am raspuns ca nu sunt sigur ca pot face rost de banii necesari, si asa "proiectul" a murit. In luna aprilie proprietarul iarasi la sunat pe tata tot cu intrebarea veche "nu stii cineva interesat de masina?", tata repede m-a sunat si a zis ca masina e scoasa la vanzare la un pret avantajos si daca pot sa imprumut bani de la cineva. Asa am si facut, iar a doua saptamana eram deja la garajul masinii, unde a stat cel mai mult timp, cauza fiind ca proprietarul avea acasa doua masini de firma si evident pe alea le folosea mai des iar asta saraca dormea in garaj. Dupa ce am ajuns la concluzia ca vrem masina, peste o saptamana o si aduceam acasa cu: bateria dusa si praf de 2cm pe ea, rugina la praguri si alte mici defecte.
In prima zi, am schimbat bateria cu una noua, am rezolvat treaba cu sigurantele arse, schimbat antena (lipsea o parte din ea), peste o luna am dus masina la service pentru antifonat si vopsit praguri, am reparat miciile defecte din interior (lipsa maner de plafoniera etc.), recent am desfacut bordul si am schimbat toate becurile arse (~5-7), si acum aproximativ doua luni (~940km facuti de atunci) am schimbat si kitul de ambreiaj care era dus rau de tot si n-am vrut sa fortez nici cutia, asadar totul a fost schimbat cu unul Sachs despre care stiti ca e fiabil. Am reusit sa fac rost de un set de proiectoare pe care le-am montat, tot in acelasi timp am schimbat si cureaua de alternator. O sa postez cateva poze din prima zi, si poze facute ieri, dar asta ramane pe maine sau cel putin pe mai tarziu!
Ca sa clarific doua situatii am sa explic ca desi a fost masina de firma, a fost intretinuta (vad si masinile care apartin momentan la fabrica) si pe vremea ei a fost masina de director deci cu atat mai mult a fost ingrijita. Cealalta "situatie" ar fi ca posibil daca va uitati la "varsta" o sa va ganditi "uite si asta a primit o masina de ziua lui de la parinti" iar asta nu este adevarat, masina a fost platita doar de mine si tata m-a ajutat cu decizia doar.

