Pagina 1 din 2

awar: Citroen XM EV, 1991

Scris: Mie 29-Dec-2010 19:58
de awar
buna seara!

cum stiti,am 2 xm-uri. unul e ce din semnatura,celalalt era pt nevasta mea,care intre timp a nascut 2 copii,nu prea a mai vrut masina. masina ei a stat cam 2 ani,dupa ce am vrut s-o vand. cum nimeni n-a vrut sa-si cumpere,si am gasit pe la fier vechi un motor de stivuitor(sau ce e),m-am gandit sa schimb motorul diesel cu asta. asa am si facut. era un vineri dupa masa,repede am vorbit cu un service sa fac verificarea masinii,luni trebuia sa o aduc.dar pana sambata seara am scos deja dieselul.
nu prea am vrut sa public treaba,ca masina e ruginita,am folosit inainte in constructie,pt carat. abia dupa ce am incept am observat c e vreau/trebuie sa fac. nu e simplu. o data motorul mare. trebuie facut o flansa intre cutia de viteza si motor. hidraulica are un motor separat,care porneste cu contact,pozitia 1,motorul mare are un releu care cupleaza pe pozitia2. nu de mult am terminat controllerul motorului,care are 20buc. mosfet pe un radiator in locul radiatorului de incalzire. ei sunt comandati prin PWM cu un sg3525 si un mosfet driver.de vfapt e chinuiala sa faci o masina electrica asemanator al unui normala,dar am vrut sa fie la fel ca sa nu fie greu de schimbat. momentan am 48v,24 din asta cu baterii de masina,pt teste. incarcarea completa e la 2-5 ron,cu care nu stiu cat merge. eu sper pe la 50km/1ora.
masina trebuia sa se duca la reparatia capitala,dar cu bateriile astea n-am avut curaj sa o duc,m-am gandit sa astept pana mai cumpar cel putin 24v. cam asta e.
am facut cateva filmulete cu masina.am sa le urc undeva si postez linkul.
daca va place (sau nu),orice comentariu e binevenit. si va rog sa ma scuzati daca am gresit gramatical sau technical,nu folosesc zilnic lb romana.

Scris: Mie 29-Dec-2010 20:09
de retro
Salut awar!
Imi pare rau ca anul trecut nu am vazut pe viu lucrarea ta, dar abia astept sa vad filmuletele.

Scris: Mie 29-Dec-2010 20:15
de awar
salut! toata lumea a fost invitata la mine :oops:

Scris: Mie 29-Dec-2010 20:18
de retro
oh, da, imi pare rau ca eu mereu sunt pe fuga... :oops:

Scris: Mie 29-Dec-2010 20:27
de awar

Scris: Mie 29-Dec-2010 20:29
de awar
http://www.youtube.com/watch?v=oANs9g8VuT4
http://www.youtube.com/watch?v=j2vsXvLoxuk

filmulete mai vechi,in miscare,fara controller,in primul stadiu

Scris: Mie 29-Dec-2010 20:30
de dj01fad
eu am vazut, si mi-a placut atat de tare ideea incat acum o sa fac si eu. de fapt awar a fost cel care m-a convins ca merge si pe xm treaba asta. inainte traiam cu impresia ca trebuie un cazan usor si simplu, dar daca merge si pe ditamai baraca e si pacat sa nu faci.
awar, spor la lucru in continuare!

Scris: Mie 29-Dec-2010 20:34
de awar
mersi! eu am vrut un gs inainte,dar n-am gasit. a ramas xm-ul si nu regret,am familie,trebuie sa fie o masina mai mare.cu hidraulica.

Scris: Dum 06-Mar-2011 20:17
de awar
a trecut ceva timp si am incercat masina pe drum si nu mi-a placut,asa ca (probabil.nu-mi mai aduc aminte) mi-am deschis o bere si am inceput sa ma gandesc. telefonari,calcule,si am decis asa: :shock:
se pare ca am trecut peste problemele mari,mai sunt planetarele si hidraulica de rezolvat.Imagine

Uploaded with ImageShack.us

Scris: Dum 06-Mar-2011 21:32
de mbc
daca faci atelier de conversii in electric sa ma anunti si pe mine dupa aceea :)

Scris: Dum 06-Mar-2011 21:57
de awar
nu trebuie sa te anunt,ca o sa vezi aici totul,sper. :wink: nu mai e mult pana testul final

Scris: Vin 08-Iul-2011 07:35
de stan cristian
Salutare, uite tocmai am gasit o constructie asemanatoare :D
http://www.evalbum.com/3743

Scris: Vin 08-Iul-2011 08:51
de mbc
hai cu testul final :)

Scris: Lun 11-Iul-2011 13:01
de awar
da... testul nu a fost testul final,masina vroia sa mearga prea repede,fara putere,deci din start imi trebuiau reductoare de 1:2 sau 1:3,deci am abandonat proiectul,acuma am revenit la cutia de viteze originala,si caut un motor de minim 10kw :cry:

Scris: Mie 13-Iul-2011 19:58
de sandor mihai
am si eu o idee.ca sa faci o economie serioasa de curent eu zic sa pui o pompa hidraulica de c5 (avantajul mare e ca va merge mult mai putin odata masina ridicata) .la xm problema mare e ca pompa trebuie sa mearga aproape continuu.pentru a fi eficienta cea de c5,renunti la: pompa frana (pui una clasica) si la cele 2 corectoare de inaltime fata,spate.in locul lor pui senzorii de pe barile de torsiune de la c5 si cablajul aferent.pompa de c5 iti va porni doar cind va sesiza o lipsa de presiune.deci ai scos din ecuatie urmatoarele piese,mari consumatoare de debit: pompa frina,corectoare inaltime si cel mai lacom conjunctorul si distribuitorul servo.am uitat sa-ti zic ca trebuie sa faci ceva si cu caseta,eventual tragi mai tare de volan.iti ramin la hidraulica doar telescoapele care teoretic nu scapa.c5 ul nu mai are sfera centrala ,avind pompa electrica.
altfel,banuiesc ca ai o baterie separata doar pentru pompa hidraulica care te tine si foarte putin.
apropo,cu pompa electrica de acum reuseste vreodata conjunctorul sa decupleze? nu prea cred.