buna seara!
cum stiti,am 2 xm-uri. unul e ce din semnatura,celalalt era pt nevasta mea,care intre timp a nascut 2 copii,nu prea a mai vrut masina. masina ei a stat cam 2 ani,dupa ce am vrut s-o vand. cum nimeni n-a vrut sa-si cumpere,si am gasit pe la fier vechi un motor de stivuitor(sau ce e),m-am gandit sa schimb motorul diesel cu asta. asa am si facut. era un vineri dupa masa,repede am vorbit cu un service sa fac verificarea masinii,luni trebuia sa o aduc.dar pana sambata seara am scos deja dieselul.
nu prea am vrut sa public treaba,ca masina e ruginita,am folosit inainte in constructie,pt carat. abia dupa ce am incept am observat c e vreau/trebuie sa fac. nu e simplu. o data motorul mare. trebuie facut o flansa intre cutia de viteza si motor. hidraulica are un motor separat,care porneste cu contact,pozitia 1,motorul mare are un releu care cupleaza pe pozitia2. nu de mult am terminat controllerul motorului,care are 20buc. mosfet pe un radiator in locul radiatorului de incalzire. ei sunt comandati prin PWM cu un sg3525 si un mosfet driver.de vfapt e chinuiala sa faci o masina electrica asemanator al unui normala,dar am vrut sa fie la fel ca sa nu fie greu de schimbat. momentan am 48v,24 din asta cu baterii de masina,pt teste. incarcarea completa e la 2-5 ron,cu care nu stiu cat merge. eu sper pe la 50km/1ora.
masina trebuia sa se duca la reparatia capitala,dar cu bateriile astea n-am avut curaj sa o duc,m-am gandit sa astept pana mai cumpar cel putin 24v. cam asta e.
am facut cateva filmulete cu masina.am sa le urc undeva si postez linkul.
daca va place (sau nu),orice comentariu e binevenit. si va rog sa ma scuzati daca am gresit gramatical sau technical,nu folosesc zilnic lb romana.
awar: Citroen XM EV, 1991
Moderator: Echipa Tehnica
http://www.youtube.com/watch?v=oANs9g8VuT4
http://www.youtube.com/watch?v=j2vsXvLoxuk
filmulete mai vechi,in miscare,fara controller,in primul stadiu
http://www.youtube.com/watch?v=j2vsXvLoxuk
filmulete mai vechi,in miscare,fara controller,in primul stadiu
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7679
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
eu am vazut, si mi-a placut atat de tare ideea incat acum o sa fac si eu. de fapt awar a fost cel care m-a convins ca merge si pe xm treaba asta. inainte traiam cu impresia ca trebuie un cazan usor si simplu, dar daca merge si pe ditamai baraca e si pacat sa nu faci.
awar, spor la lucru in continuare!
awar, spor la lucru in continuare!
a trecut ceva timp si am incercat masina pe drum si nu mi-a placut,asa ca (probabil.nu-mi mai aduc aminte) mi-am deschis o bere si am inceput sa ma gandesc. telefonari,calcule,si am decis asa:
se pare ca am trecut peste problemele mari,mai sunt planetarele si hidraulica de rezolvat.
Uploaded with ImageShack.us

se pare ca am trecut peste problemele mari,mai sunt planetarele si hidraulica de rezolvat.

Uploaded with ImageShack.us
- stan cristian
- pasionat
- Mesaje: 530
- Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
- Localitate: ploiesti
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
am si eu o idee.ca sa faci o economie serioasa de curent eu zic sa pui o pompa hidraulica de c5 (avantajul mare e ca va merge mult mai putin odata masina ridicata) .la xm problema mare e ca pompa trebuie sa mearga aproape continuu.pentru a fi eficienta cea de c5,renunti la: pompa frana (pui una clasica) si la cele 2 corectoare de inaltime fata,spate.in locul lor pui senzorii de pe barile de torsiune de la c5 si cablajul aferent.pompa de c5 iti va porni doar cind va sesiza o lipsa de presiune.deci ai scos din ecuatie urmatoarele piese,mari consumatoare de debit: pompa frina,corectoare inaltime si cel mai lacom conjunctorul si distribuitorul servo.am uitat sa-ti zic ca trebuie sa faci ceva si cu caseta,eventual tragi mai tare de volan.iti ramin la hidraulica doar telescoapele care teoretic nu scapa.c5 ul nu mai are sfera centrala ,avind pompa electrica.
altfel,banuiesc ca ai o baterie separata doar pentru pompa hidraulica care te tine si foarte putin.
apropo,cu pompa electrica de acum reuseste vreodata conjunctorul sa decupleze? nu prea cred.
altfel,banuiesc ca ai o baterie separata doar pentru pompa hidraulica care te tine si foarte putin.
apropo,cu pompa electrica de acum reuseste vreodata conjunctorul sa decupleze? nu prea cred.
Ultima oară modificat Mie 13-Iul-2011 20:22 de către sandor mihai, modificat 1 dată în total.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187791
Total subiecte 18657
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11827
Cel mai nou membru FHV