BX (fost) 19 TRD, actual 17 TURBO Diesel

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

BX (fost) 19 TRD, actual 17 TURBO Diesel

Mesajde DanT » Dum 22-Mar-2009 16:07

Toata lumea isi prezinta masinile aici asa ca am zis ca... de ce nu? :D:D


Am sa scriu povestea masinii mele ..

A intrat in Romania in august 1992, fiind cumparata de un medic din Buzau. Apoi a cumpart-o cineva din Mizil, de la care eu am cumparat-o eu in 2004.

Masina pe atunci se prezenta intr-o stare decenta, nu foarte stralucita insa nu pot spune ca era o cazatura. o masina intretinuta cum s-a putut.

Prima revizie a masinii a fost facuta la 5 zile dupa ce a ajuns pe numele meu. Schimbat toate zemurile din ea, schimbat retururile hidraulice, distributie noua, ambreiaj nou, ulei mtor si cutie schimbate si alte maruntisuri. .. Costul primei revizii a crescut cu 40% costul de achizitie al masinii (care nu a fost tocmai mic ... 2000 de euro .. :!: :roll: )
Ultima oară modificat Dum 22-Mar-2009 17:00 de către DanT, modificat 1 dată în total.
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Dum 22-Mar-2009 16:12

apoi, dupa cinci luni a inceput sa-mi placa atat de mult, incat am zis .. de ce sa nu o fac impecabila? ..

si asa a inceput totul ..

imi trebuia un interior schimbat .. era OK ce aveam eu pe masina, insa nu grozav .. asa ca ... am cumparat inca un BX ..de piese de data asta, un 16 TZi din Austria din 1992 cu un motor la 92.000 km impecabil.

Si asa am facut "transplant" de interior: scaune fata, bancheta fractionabila 1/3, 2/3 spate, interior portbagaj, fete de usi, mocheta si bord..

Scaunele fata erau nteresante, insa .. pentru ca nu avea nimeni am montat pe masina o pereche de scaune electrice de XM .. care functioneaza impecabil ..:):)

nu trece mult si apoi schimb stopurile spate cu unele de GTi si atunci se schimba si farurile .. CIBIE .. prietenii stiu de ce. Apoi in ele se monteaza un set de becuri Philips Night Vision Plus... H4 8)
Ultima oară modificat Dum 22-Mar-2009 17:01 de către DanT, modificat 1 dată în total.
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Dum 22-Mar-2009 16:17

chiar eram curios care e masina ta si asteptam o prezentare.
a fost a unui medic din buzau?interesant..care doctor? 8)
a..si eu am dat mult pe ea si am mai bagat in ea inca pe atat cel putin daca nu mai mult.. :lol: asa se intampla cand iti place o masina constient fiind ca nu se mai pot recupera banii vreodata.

a..si zici tu de faruri..pai tu nu aveai CIBIE pe ea?nu au toate faruri cibie?
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Dum 22-Mar-2009 16:18

Asteptam de mult timp topicul asta! Nu te zgarci la vorbe, da cat mai multe detalii si mai ales pune poziliii :razz:

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Dum 22-Mar-2009 16:18

urmeaza , in ordinea numerele de pe tricouri o revizie integrala la sistemul hidraulic, revizie cu ocazia careia se schimba tot ce parea nelalocul lui.

Interesant, insa nu suficient asa ca, dupa ceva timp, se intervine din nou asupra sistemului hidraulic si se monteaza o caseta de servo ...

Apoi, rasare ideea in cap .. ce-ar fi daca imi schimb franele de la BX cu unele de Xantia .. serie 1

Zis si facut :!:

Si asa incepe cautarea: se gasesc 4 etrieri in speta langa Deva ..Super tare insa cam departe pentru bucuresti ..Insa, cu ajutorul colegului nostru cit_a, acestia ajung intr-o nopate la bucuresti cu trenul de la deva ce mergea pe litoral .. 8)

Se cumpara 4 discuri Brembo, seturile de placute fata-spate, se merge la atelierul TotCitRo Serv din Ploiesti si acolo incepe operatiunea monstru! :lol: :D
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Dum 22-Mar-2009 16:32

Pozele le aqdug pe masura ce le mai gasesc ca multe sunt pierdute in negura timpului .. :)

insa, aici prima modificare fotografiata:
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Dum 22-Mar-2009 16:43

Cu aceeasi ocazie ii montez masinii si proiectoare, o varianta after market:

Imagine

Intre timp ma ocup cu o droaie de maruntisuri: montarea comenzii de geam de la sofer pe buton cu impul, oglinda electrica pe dreapta, carlig de remorcare, volan de pe modelul Ourane.

Tot asa, printe unele picaturi se schimba toata puntea fata, cealalata cedand nervos ..

Parbrizul masnii a fost inlocuit prin " bunavointa"unui vecin .. :twisted: :evil:

In fine .. Putin cate putin am inlocuit toata masina, mai putin sasiul, usile si haionul .. Motorul si cutia de viteze ramasesera deasemeni un tabu ..Ambele au beneficiat de revizii si intretinere permanenta.

Pana cand, a cum o luna de zile, ma trezesc intr-o buna dimineata si-mi spun: ..Bai ar fi cazul sa montam un Turbo pe masina ..Asa ca incepe din nou cautarea si "vanatoarea" dupa in BX turbo ca sa fie "donator" de pise pentru a mea.

Dupa saptamani de cautare, intamplarea face ca la Ploiesti Cristi Stan sa ma ajute sa gasesc un BX 17 Turbo din 1990 cu numere de Franta, tot o masina a nui medic :D (am eu ce am cu medicii astia) :lol: (al 4 BX cumparat pentru piese ..:D) Masina avea 266.000 KM, insa a beneficiat in Franta de o revizie integrala a motorului.

Zis si facut si de data asta! Cumpar masina si apoi incepe desfacerea ei! .. Dupa o saptamana de munca asidua se extrage si se prepara motorul Turbo in cauza si cutia aferenta.

Motorul si cutia sunt curatate ca in ziua in care au fost fabricate ..Se consuma cantitati impresionante de motorina, degresant, alte chimicale si apa casa ajunga intr-o conditie cat mai buna.

Achizitionez din nou un kit complet de distributie, ambreiaj SACHS, Ulei Castrol Magnatec 15w40 semisintetic si ulei de cutie. Antigelul este subinteles ..
Ultima oară modificat Dum 22-Mar-2009 17:05 de către DanT, modificat 1 dată în total.
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Dum 22-Mar-2009 16:44

Joi, pe 19, incepe o noua operatiune! ..De dat asta masina sufera o "operatie pe cord deschis ..I se schimba motorul:

Imagine

Imagine

Imagine

Cu aceeasi ocazie se inlocuieste caloriferul de caldura din interior, disjunctr, conjunctorul, distribuitorul de servo si toate furtunele motorului ce prezentau orice fel de urma de imbatranire.
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Dum 22-Mar-2009 16:59

Urmeaza la rand la modificari schimbarea farurilor originale (care au fost cibie sau valeo ! :idea: ) cu un set de faruri morette, insa si ele putin modificate 8)

Adica se pastreaza ochelarul de la morette si blocurile optice sunt luate de la BMW 740i (E32) cu un set de becuri H1 Osram (50% mai multa lumina) cu ajuotrul colegului nostru Khan.

Apoi, in ordinea numerelor de pe tricouri urmeaza schimbarea pragurilor (cu unele noi) inlocuirea barelor fata si spate cu unele impecabile, schimbarea bordului cu unul de BX 16 valve si montarea un manometru pentru presiunea din turbina .. :):)

Vopsirea barelor, ochelarilor de la faruri si a capotei se vor face in culoarea negru mat sau gri antracit metalizat (insa inlclin catre negru mat).

La fel, poriectoarele aftermarket vor fi schimbate cu o perche de proiectoare originale (cele de acum ramn suplimentare, ca sa fie 4 bucati 8) ).

La fel se monteaza la bara fata eleronul de bara fata de BX 16 valve serie 1. Scaunele fata de XM se vor inlocui cu unele orginale de BX, insa de la modelul GTi (in scaunele de 16 valve nu incap :( )

Toate piesele exista si sunt pregatite sau in curs de ..doar timp mai trebuie
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Dum 22-Mar-2009 17:15

Toate modificarile si intretinerea masinii au fost facute prin amabilitatea si cu ajutorul colegului nostru Cristi Stan si atelierului TotCitRo Serv din Ploiesti!

Mi se pare firesc sa mentionez cine a adus aportul de munca, timp, nervi si concomitent know-how-ul pentru ca masina sa fie ceea ce este acum ..:):)

Pe aceasta cale doresc sa le multumesc pentru tot ce au focut pana acum si pentru diponibilitatea de a ma ajuta si ulterior in a face masina mea insa din masinile cu care Club Citroen Romania sa se poatra mandri :!:

Poate nu va fi complet originala, insa cu siguranta va avea bun gust!
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Dum 22-Mar-2009 20:33

ai pus deja motorul turbo? da repede v-ati miscat frate!
oricum suna bine de tot ce spui tu pe aici.


ps: planetarele sunt cele de la masina donatoare?

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Dum 22-Mar-2009 22:59

salutare ! planetarele au ramas de la masina de baza .. din simplu motiv ca sunt reconditionate.. si in stare exceptionala ! eu la masina am tot de 1.9 pana fac rost de buget pentru cele mai mari .. si nu am reusit sa le rup ! avand in vedere ca am 20 de cai in plus si aproximativ 80-100 nm in plus ! daca stii sa mergi elegant nu se rup ! imi este totusi frica dupa ce o sa maresc presiunea in turbina si o sa umblu iar la setarile de motorina... dar deja vorbim de 130 de cai si 280 NM !
am condus masina lui dan imediat dupa ce a pus motorul si vreau sa spun ca trage incredibil ok pentru un turbo 1.7 ! + sunetul turbinei care chiar este de senzatie ! pe viitor sper sa imi dea voie sa ma joc la setarile turbinei si la motorina pentru performante sporite ! pana atunci cateva poze si de la mine !

Imagine

Imagine

Imagine

p.s. Transplantul complet a durat 3 zile + pregatirile motorului dinainte (admisie marita, curatat motor , curatat cutie , schimbat distributie , schimbat ambreiaj , schimbat uleiuri etc !) per total multumiti de aceasta lucrare !
dupa cum am mai spus ,adevaratii pasionati de citroen se pot numara pe degete ! iar Dan se afla printre ei !
Felicitari ! sa stapanesti sanatos masina! speram la Franta anul acesta ! 8)
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 22-Mar-2009 23:27

a fost testata deja masina, lucrarea e facuta excelent, n-am nici un repros (traitz' Domnii Stan!!!) ar mai fi mici chestii de reglat (deh, kinezu ala mic din mine ...) dar per total e blannaaaahhhh!!! sa ia intii omologarea si dupa ...

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Dum 22-Mar-2009 23:32

khan ! intotdeauna e ceva de facut :lol: crezi ca noi ne vom oprii vreodata !?!?! sa fim seriosi !
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 23-Mar-2009 09:40

sa mai intreb la ce valoare a ajuns bixu' asta?


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11817
    Cel mai nou membru Storm199