Un BX va renaste!

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Dum 30-Ian-2011 18:33

jgr1001 - Asa este! Pe gerul asta, chiar nu e de lucrat la masina. Aseara am avut in Braila -20 grd...Am gasit parbrizul inghetzat si pe exterior si pe interior...Nu stiu cum Dumnezeu...Am racait la parbriz de nu mi-a mai trebuit nimic...
Daca masina functioneaza e suficient. :D
Te asigur ca nu e nici o problema daca pui ulei mai subtire in cutie...La toate masinile pe care le-am avut am pus ulei 75W80...Spre deosebire de T 90 (SAE 90) este mult mai subtire, dar isi pastreaza vascozitatea si la temperaturi mai mari...Este aditivat in acest sens...De aceea si indicativul 75W80 are 2 cifre...pt. ca acopera o gama mai mare de temperaturi...
La Xantia, nici macar aseara la -20 grd, nu am simtit sa intre greu in viteze...Daca prinzi o zi mai calda, chiar merita sa schimbi uleiul...Nu e f. scump.
..............................
Cu aeroterma...Pai eu spuneam de cazul cand opresti caldura si mai lasi doar ventilatorul aerotermei sa mearga...
Da! Cu caldura deschisa asa este...Se incalzeste mai greu motorul...
Pe frigul asta, aeroterma va da mai multa caldura, daca se trece pe "Recirculare"-a aerului, pt. ca nu mai intra aer rece de afara si se recircula aerul din habitaclu....

stan cristian - Eu deja am pus pe hartie dispozitivul asta... :D O sa fotografiez desenul si o sa pun o poza...
Totusi nu stiu daca voi reusi sa il si pun in practica... :cry:...Si financiar si din cauza gerului (nu am garaj...).
Cat costa o bujie incandescenta ???

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Dum 30-Ian-2011 18:51

Cred ca pentru dezghetarea rapida a parbrizului, poate fi mesterita rapid o mini-aeroterma dintr-un cooler de calculator si o bucata dinrt-o rezistentza de resou, pe 2 suporturi metalice, conectata la priza de bricheta...si pusa pe bord...
.........................
Nu am fost atent...Nici nu stiu...Xantia oare mai are dispozitivul acela prin care iarna motorul aspira aer cald de pe evacuare ???
.....Stiu ca e f. important pt. incalzirea rapida a motorului si scaderea consumului de combustibil...
.........................
Ma gandeam daca nu ar merge facut un sistem de incalzire suplimentara, ca la Oltcit...Direct de pe galeria de evacuare...
O carcasa din tabla pe galerie, de unde sa traga aer cald aeroterma (in loc sa ia aer de afara....) prin intermediul unui furtun gofrat pt. hota de bucatarie, pana la intrarea in aeroterma...
E rau ca trebuie perforat peretele jgheabului de la parbriz (ce dinspre motor...)
Repet...Galeria de evacuare se incalzeste f. repede (cateva zeci de secunde) iar caldura aceea se pierde aiurea...Aceea e zona care trebuie exploatata, dupa parerea mea...
Eu pt. BX (la vremea aceea) am apucat sa cumpar teava de cupru pt. o serpentina montata pe evacuare cu 2 coliere metalice...Am modelat-o sub forma de arc...era gata sa fie montata pe evacuare...dar nu am mai apucat sa termin lucrarea, pt. ca imi mai trebuiau niste furtune si 2 T-uri...Cred ca o mai am si acum...
O sa vad daca reusesc sa fac ceva cu ea...

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Mar 01-Feb-2011 18:34

pentru ca nu am bani sa cumpar incalzitorul ...... au inceput sa/mi vina ideile.... :D

Imagine

Imagine

Imagine
maine daca este timp.... o sa fie montat pe masina.....
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 01-Feb-2011 19:17

La anul o sa montez si eu o bujie pe care o s-o alimentez noaptea , sa fie cat de cat apa mai calda dimineata la pornire. O sa consume cam un kw pe noapte, deci nu foarte mult. Cu ocazia asta o sa incarc si bateria.Dupa ce a pornit, utilizarea unor bujii nu cred ca genereaza suficienta caldura ca sa fie ceva semnificativ.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 02-Feb-2011 01:40

sorin - Pai inteleg ca cei de la Citroen si Renault fac dispozitivul asta in serie...Inseamna ca da rezultate...

stan cristian - Nu exista nici o varianta de a mai monta pe acest dispozitiv facut de tine, inca o bujie macar ???...Ma gandesc sa nu fie prea slab asa...doar cu 2 bujii...
Ai ideie ce putere (in W) are o bujie ???...Sau cati Amperi "papa" ???

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 02-Feb-2011 01:55

am avut mai demult un reno 19 care avea incalzitor suplimentar cu rezistenta, si o pompa electrica pentru recirculare. nu stiu daca gangania era originala, pt ca nu am mai vazut la altele... totusi, daca o incingeam prea tare, dupa ce opream motorul pompa aia mai mergea cateva minute...

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Mie 02-Feb-2011 08:49

dan1972 scrie:sorin - Pai inteleg ca cei de la Citroen si Renault fac dispozitivul asta in serie...Inseamna ca da rezultate...

stan cristian - Nu exista nici o varianta de a mai monta pe acest dispozitiv facut de tine, inca o bujie macar ???...Ma gandesc sa nu fie prea slab asa...doar cu 2 bujii...
Ai ideie ce putere (in W) are o bujie ???...Sau cati Amperi "papa" ???

Decat nimic..... incercam asa cu 2bujii , trebuie sa fie un pic mai bine .......
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mie 02-Feb-2011 15:56

O bujie are aprox. 150w

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Mie 02-Feb-2011 18:26

Astazi am facut o incercare....am alimentat 1 bujie intr-un borcan cu apa rece de cca 1l .... s/a incalzit binisor in mai putin de 3 minute....
Imagine

maine daca am timp sper sa montez pe masina jucaria....
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Mie 02-Feb-2011 19:44

Nu e cam mult sa le ti 3 minute? Le pui cu releu sau cum?
BX

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Joi 03-Feb-2011 08:39

:) nu e mult..... or sa fie alimentate cat e nevoie, adica pana ajunge apa pe la 60 de grade.....
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 03-Feb-2011 23:41

stan cristian - Nuuu! Ma gandeam ca poate mai gasesti spatiu pe piesele acelea din aluminiu, sa mai dai 1-2 gauri...sa le filetezi si sa mai bagi inca 1-2 bujii, ca sa sporesti puterea dispozitivului...
E super daca o singura bujie a reusit sa incalzeasca 1 L de apa in doar 3 min !!! Inseamna ca 2...3...4 bujii ar putea face fatza cu brio celor cativa L din instalatie (motor + calorifer +furtune)
Cred ca s-ar putea gandi si o instalatie de alimentare separata a bujiilor...2 cate 2...in trepte...
Abia astept sa aflu ce rezultate da dispozitivul acesta si cum se comporta... !!! :D

sorin - Multumesc pt. informatie ! 4 bujii inseamna aprox. 600 W...Cam mult !
De aceea vroiam sa stiu ce putere are o bujie, ca sa-mi fac o idee asupra dimensionarii prealabile a sistemului...

mariusbv - Nu cred ca e vre-o problema cu bujiile, daca le tii mai mult, pt. ca ele nu ajung nici o data la temperatura prea mare, fiind scufundate permanent in apa...Se racesc cu apa...Probabil s-ar arde daca le-ai tine mai mult timp alimentate in aer...Dar in apa rece, nu cred ca sant probleme...

dj01fad - Interesanta instalatia de pe Renault 19...Mai ales cu pompa electrica...E o alta idee...Si ca protectie, dar si ca sursa de incalzire independenta de functionarea motorului (sigur...cu o baterie auxiliara...)
In schimb treaba cu bujiile incandescente mi se pare f. inspirata, pt. ca pot fi schimbate f. usor cu altele din magazin, in cazul in care se ard si e exclus vre-un scurt-circuit intern...

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 04-Feb-2011 00:01

da, merge si cu bujii, dar cred ca doar cu motorul pornit, ca altfel s-ar incalzi decat local, si e posibil sa si fiarba apa in locul ala; zic si eu, nu stiu sigur treaba asta pt ca nu am testat. daca ai pune si o pompa electrica suplimentara pe circuit, ai putea sa incalzesti motorul si fara sa il pornesti :lol:

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 05-Feb-2011 00:03

dj01fad - Cred ca e cel mai bine ca dispozitivul asta sa poata fi actionat doar cand e motorul pornit...Sa poata fi alimentat doar cand e pus contactul...
Fara o baterie suplimentara cred ca e exclus sa functioneze cu motorul oprit...La cei 600 W cat insumeaza cele 4 bujii (daca se monteaza 4) cred ca epuizeaza bateria in cateva minute...
Dar cu motorul pornit si fara alti consumatori puternici, cred ca poate functiona...Daca se monteaza doar 2 bujii (adica o putere de 300 W) situatia e ceva mai lejera...
Ma uitam la poza de mai sus...Mai apare o intrebare...Nu cumva apa va avea tendinta sa fiarba si sa se creieze bule de aer in jurul bujiilor ???...Mi-e teama ca nu cumva sa fie nevoie sa aerisesti f. des instalatia de racire, daca se foloseste dispozitivul acesta...
Este posibil ca daca motorul functioneaza si apa se plimba prin jurul bujiilor, sa nu se mai formeze bule de aer...
Acum...ramane sa ne spuna stan cristian daca cu 2 bujii sistemul reuseste sa incalzeasca apa suficient de repede...si cum se comporta in timp...daca nu apar alte probleme... :?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Sâm 05-Feb-2011 10:58

o sa faca treaba cu 2, sunt sigur de asta...


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11818
    Cel mai nou membru alexanes