Un BX va renaste!

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 25-Ian-2011 21:05

Super! Vad ca se descurca BX-ul !!! :D
Da!!! Cu un consum de 6L% pe drumuri grele, e altceva ! Probabil ca una pe benzina ar sari de 10L.
E de luat in calcul zona, pt. viitoare drumetii. Noi nu santem asa de norocosi...la Braila...Nu avem nici un obiectiv la mai putin de 130 de km...Abia pe langa Buzau poti spune ca ai ajuns la munte...In rest...
Poate doar in M-tii Macinului...dar nu prea sant traseie de facut cu masina...E mai mult pt. ATV-uri, motociclete si biciclete...pt. ca zona e f. stancoasa...Chiar e periculos sa intri cu masina pe acolo, pt. ca e f. multa piatra colturoasa.

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Mie 26-Ian-2011 21:00

O dotare pentru masinile exportate in tarile nordice ... e vorba de piesa nr2

Imagine
am aplicat/o la masina noastra.....inca de anul trecut,

Imagine


Imagine
o folosim numai cand e foarte rece .....
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 26-Ian-2011 22:07

io folosesc un carton intre cele 2 radiatoare, dar tot rece merge, adica nu se ridica mai mult de 80 de gr in nici o situatie
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Joi 27-Ian-2011 08:41

khan scrie:io folosesc un carton intre cele 2 radiatoare, dar tot rece merge, adica nu se ridica mai mult de 80 de gr in nici o situatie

:) probabil daca ai avea si scut la motor...... ar merge si mai cald.
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 28-Ian-2011 02:14

Interesanta faza cu piesa asta :idea: ...Nu am avut habar de existentza ei...Daca as fi stiut ca exista asa ceva, mai mult ca sigur ca mi-as fi comandat/cumparat, cat am avut BX-ul... :cry:
E f. important ca pe vreme geroasa, compartimentul motorului sa fie cat mai bine izolat de exterior...
Chiar ma gandeam sa-mi fac asa ceva la Xantia, dintr-o bara veche de la alta masina...Am avut asa ceva la Oltcit, pt. ca ma saturasem de scotch-uri lipite pe bara masinii...
...Eu la Xantia, acum la -13 grd. merg cu 2 cartoane de dosar puse in fatza radiatorului de apa (intre radiatoare...). Practic am astupat tot radiatorul de apa si vreau sa va spun ca nu creste apa mai mult de 85 grd...In seara asta am mers 15 Km in continuu cu masina si o singura data a ajuns apa aproape de 87...90 grd., dar s-a deschis termostatul si a revenit instantaneu la 82-83 grd...Nici gand sa porneasca electroventilatoarele...
...Pe langa cele doua cartoane, mai am si o patura pusa pe motor :idea: (pe partea din fatza si superioara a acestuia...). Am avut-o si iarna trecuta... Aceasta ajuta intrucatva la pastrarea caldurii motorului, o perioada mai lunga de timp, cand se merge cu masina pe distante scurte...dar fereste si motorul de aerul rece ce intra fie pe langa radiator, fie pe sub bara...
... Am inteles ca la Xantia HDI exista un scut din plastic sub motor...Chiar cred ca o sa-mi fac rost de unul...Scutul e f. important in mentinerea unui regim termic acceptabil al motorului pe timp de iarna...pt. ca se limiteaza patrunderea jeturilor de aer f. rece in compartimentul motorului si mai ales pe baia de ulei...
Din experientza va asigur ca nu exista nici un pericol de supraincalzire a motorului, cu patura pe el si cu cartoanele in fatza radiatorului, cand afara e ger...Mie imi urca apa la 60 grd dupa 1...1,5 Km, cu caldura oprita, dar dupa aceea urca destul de greu spre 70-75 grd...Asta in conditiile in care e motor pe benzina (se incalzeste mai repede ca un Diesel) si are termostatul OK (l-am verificat...)
...E f. important ca motorul sa ajunga cat mai repede la temperatura de regim, pt. a limita uzurile produse in perioada cat functioneaza rece si pt. a diminua consumul de carburant...
...Solutii mai sant multe...Eu am vrut sa-mi fac mai multe dispozitive pe BX, dar la Xantia nu prea imi mai da mana sa fac modificari...Mi-e mila de ea...Toate sant originale..in regula...etc...Dar am vrut sa fac urmatoarele...
1 - Serpentina din cupru pe galeria de evacuare, conectata la circuitul de racire al motorului...Evacuarea se incalzeste f. rapid, chiar si pe vreme geroasa...(in cateva zeci de sec. trece de 50 grd...nu poti tine mana pe ea...cand afara sant -5...-10 grd...Asta ar grabi incalzirea motorului cu mult...
2 - Serpentina de cupru in radiator, prin care sa treaca combustibilul care intra in motor (carburator/injectie)
3 - Termos izolat, care sa stocheze cativa litri de lichid de racire cald, cateva ore si pe care sa-l elibereze in circuit cand se pune contactul...Totul comandat de niste electrovalve...
4 - Priza de 220 V, cu rezistentza electrica in corpul termostatului...La pornirile dimineatza de acasa, se poate pleca cu motorul incalzit deja la 50-70 grd.
...............................
Toate acestea nu sant inventiile mele...Sant solutii tehnice folosite de producatorii auto, pt. masinile destinate tarilor nordice...
Cea mai desteapta idee ar fi montarea unei sobe Webasto, cu combustibil, programabila...Aceasta are ceas, si poate fi programata sa porneasca la o anumita ora, fara ca motorul sa fie pornit...In felul acesta, in momentul in care te sui in masina, motorul are temperatura de regim, nu se mai uzeaza, nu mai consuma excesiv, si ai caldura in masina din prima secunda...Toate acestea cu un consum destul de mic de carburant...
Singura problema e ca e destul de scumpa...Dar cum exista dezmembrari... :D si au inceput sa se dezmembreze si masini relativ noi... 8)
M-a preocupat problema aceasta, pt. ca nu suport frigul...Ma enerveaza cat nu va inchipuiti !!!
Sa va mai dau si alte idei ?!? :wink:

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Vin 28-Ian-2011 07:44

La golful meu diesel umblu cu cartonul si mai folosesc o "tehnica de incalzit": dimineata, la prima pornire nu dau drumu la ventilatorul de incalzire pt ca radiatorul de habitaclu functioneaza exact ca radiatorul principal cand pornesc ventilatoarele si nu apuca sa sa incalzeasca.
Pe -10...-15 grade, primile sute de metrii sunt cu tr 1 ca sa se mai inmoaie uleiul din cutie. Primii 2-3 km fara ventilatie de interior, apoi dupa ce misca acul la temperatura ii dau drumul pe treapta 2. Daca in timpul asta se abureste parbrizul folosesc scurt ventilatia la maxim

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Vin 28-Ian-2011 09:12

Ma gandesc sa mesteresc o incalzire suplimentara cu bujii incandescente..... am vazut la xantia2 cu motorul HDI o treaba din asta.........

Imagine
e vorba de piesa nr 6......
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 29-Ian-2011 17:32

jgr1001 - Mie imi ingheatza instantaneu aburul respiratiei, pe parbriz, chiar si cu aeroterma pe poz.3 (din 4...aproape de max) cat timp nu dau drumul la caldura...Peste toate astea, dupa fiecare ninsoare, am geamurile electrice inghetzate cateva zile...Deci nici geamurile nu le pot deschide...Cum nu se poate mai rau...
...Nu e nevoie sa opresti ventilatorul daca caldura e oprita...In functie de sistem, ori circulatia apei prin calorifer este oprita si nu mai are importantza daca trece aerul rece prin el...ori exista clapete care dirijeaza aerul, in asa fel incat aerul nu mai trece prin calorifer...Deci nu are sens sa te chinui fara aeroterma...
...Am remarcat ca motorul se incalzeste mai repede, daca las masina cu motorul pornit pe loc, cele 5 min. ...cat curat geamurile...Probabil ca stand pe loc, nu mai circula aerul prin compartimentul motorului si motorul nu se mai raceste excesiv...
Daca plec imediat dupa ce am pornit motorul, acesta se incalzeste mai greu...cu toate ca este pus in sarcina si ar trebui sa se incalzeasca mai repede...
...Pune in cutia de viteze un ulei mai subtire si nu va mai fi nevoie sa rulezi sute de metri in treapta 1-a...Eu am in cutie parca 75W80 si nu am nici o problema cu cutia la temperaturile de acum...Intra perfect in orice treapta, chiar de la inceput...

stan cristian - Interesanta treaba cu bujiile incandescente !!! :idea: Nici de treaba asta nu am stiut... :oops: . Ar fi interesant de aflat ce curent absorb bujiile incandescente...Sa nu cumva sa puna in cap alternatorul (la unele masini...nu toate au alternatoarele de aceeasi putere...)...Sau sa nu inceapa sa descarce bateria...
Cred ca s-ar putea "planta" aceste 4 bujii incandescente, chiar si pe corpul acela din aluminiu, pe care sant prinse termostatul si sondele de temperatura...
Totusi nu prea am incredere ca aceste 4 bujii incandescente vor avea suficienta putere sa incalzeasca o cantitate asa de mare de apa, in timp rezonabil...Daca ar avea o asemenea putere, atunci sigur nu ar face fatza instalatia electrica a masinii...
Sigur...aceste bujii sant mai mult pe post de ajutor de incalzire, nu ca sursa principala de caldura, dar cred ca sant prea slabe, pt. ca prezentza lor sa se faca simtita...
...Eu cred ca mai curand ar trebui exploatata caldura degajata de esapament...de gazele de ardere...care oricum se pierde (spre deosebire de curent, care e f. necesar, mai ales in perioada de iarna...cu porniri dificile...multi consumatori...etc...)
Cred ca s-ar putea face un schimbator de caldura, chiar la iesirea din galeria de evacuare (intre ea si toba primara)...cu niste racorduri de apa duse pana acolo, conectate in paralel cu caloriferul de incalzire...eventual si cu o electrovalva care sa opreasca circuitul apei prin el...la nevoie...Problema e cum poate fi scos acesta din functiune, dupa ce motorul s-a incalzit, fara ca apa sa ajunga sa fiarba in el...?!?
Chiar nu stiu in ce masura s-ar putea pune in practica un astfel de dispozitiv...ca sa mai dea si randament... :(

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Sâm 29-Ian-2011 20:42

Jucaria asta cu cu bujii incandescente trebuie sa fie montata la intarea apei in calorifer..... , deocamdata am vazut ca s/au montat si pe CLIO.... luni dau o fuga prin magazine si vad daca gasesc jucaria gata facuta......

Imagine

Imagine
sper sa o gasesc si sa fie la un pret acceptabil ... la citroen costa cca 750 ron :(
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 29-Ian-2011 21:03

pui buton on off, sau pui releu cu senzor de temp exterioara + temp apei ca sa nu mearga tot timpul? nu de alta, dar la Cit/Peug, ala e comandat din BSI dupa toate conditiile astea, tocmai ca sa nu mearga decit cind e nevoie. iar schema asta e mai greu de realizat din cauza ca necesita un integrat programabil si senzori. o idee ar fi senzori de temp cu bimetal, cel de temp ext sa declansez (anclanseze) sub 5 grC, cel de temp apei sa declanseze (anclanseze) dupa 50 grC si comanda prin relee in cascada: cind temp ext >5grC, nu alimenteaza urm releu, care daca ar fi alimentat (prima conditie indeplinita), sa taie cind senzorul de 50 grC din apa isi schimba starea. valorile ma gindesc ca ar fi cele apropiate de adevar, dar pot fi variate functie de necesitati
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 29-Ian-2011 21:04

Ar fi mult mai usor sa o cumperi din magazin, gata facuta...Totusi e prea mult 750 RON...!!!
Nu te astepta ca la Renault sa fie mai ieftina...pt. ca si piesele de Renault sant f. scumpe...
Cred totusi ca merge facuta din AL brut, strunjit...Nu e chiar asa de greu...Se face corpul de baza, cu un capac cu filet, iar pe corp se practica 4 gauri filetate pt. bujii...Eventual inca una pt. prinderea pe motor...
Nu merita sa dai 750 RON pe piesa asta...Bujiile cat costa???...Eu nu am habar pt. ca nu am avut Diesel...Banuiesc ca 100-150 RON toate...
Ar merita incercat...Chiar as fi curios sa vad cum se comporta...
Mi se pare aiurea sa fie montata pe intrarea in calorifer...Toata caldura pe care o dau, se pierde prin calorifer...in cabina...E mai important sa se incalzeasca motorul mai repede...mai curand as monta-o pe iesirea caloriferului, spre motor...
Dar nici asa nu are rost, pt, ca daca opresti caldura, se opreste si circulatia apei prin circuitul caloriferului...Ar trebui montat pe un circuit de apa independent de calorifer...
...............................
Ar fi totusi mai interesanta zic eu, o soba Webasto...In conditiile in care se dezmembreaza atatea masini destul de noi, nu cred ca e greu de gasit una...

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 29-Ian-2011 21:11

khan - Cred ca ar fi mai simplu si ami sigur sa fie actionata simplu...cu buton on-off si releu alimentat prin contact +1 LED care sa clipeasca cat timp e actionat sistemul...
Spun asta, pt. ca nevoile pot fi foarte variate...iar un sistem de automatizare performant ar fi prea costisitor...Macar de ar da randament si singura grija care o ai, sa ramana cea de a opri sistemul...Oricum nu cred ca reuseste sa supraincalzeasca motorul (mai ales pe timpul iernii...)

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 29-Ian-2011 21:14

Eventual...in cel mai rau caz...se monteaza o sonda de temp. pt. electroventilator, care sa deconecteze bujiile, atunci cand temp. apei din chiulasa (circuitul mic...) a depasit 87...92 grd...

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Sâm 29-Ian-2011 21:19

dan1972 scrie:jgr1001 - Mie imi ingheatza instantaneu aburul respiratiei, pe parbriz, chiar si cu aeroterma pe poz.3 (din 4...aproape de max) cat timp nu dau drumul la caldura...Peste toate astea, dupa fiecare ninsoare, am geamurile electrice inghetzate cateva zile...Deci nici geamurile nu le pot deschide...Cum nu se poate mai rau...
...Nu e nevoie sa opresti ventilatorul daca caldura e oprita...In functie de sistem, ori circulatia apei prin calorifer este oprita si nu mai are importantza daca trece aerul rece prin el...ori exista clapete care dirijeaza aerul, in asa fel incat aerul nu mai trece prin calorifer...Deci nu are sens sa te chinui fara aeroterma...
...Am remarcat ca motorul se incalzeste mai repede, daca las masina cu motorul pornit pe loc, cele 5 min. ...cat curat geamurile...Probabil ca stand pe loc, nu mai circula aerul prin compartimentul motorului si motorul nu se mai raceste excesiv...
Daca plec imediat dupa ce am pornit motorul, acesta se incalzeste mai greu...cu toate ca este pus in sarcina si ar trebui sa se incalzeasca mai repede...
...Pune in cutia de viteze un ulei mai subtire si nu va mai fi nevoie sa rulezi sute de metri in treapta 1-a...Eu am in cutie parca 75W80 si nu am nici o problema cu cutia la temperaturile de acum...Intra perfect in orice treapta, chiar de la inceput...


Am incercat diverse variante cu ventilatorul si cel mai repede se incalzeste daca la inceput nu il folosesc; la mine cate vreme robinetul de caldura e deschis aerul trece prin calorifer (dar nu vorbesc de citroen...)
Daca as pune ulei mai subtire in cutie, nu sunt sigur la cald cum o sa mai mearga. Oricum pe frigul asta nu vreau sa fac nimic decat sa o tin in functiune, pt ca fac cam 50 km pe zi prin Bucuresti

Avatar utilizator
stan cristian
pasionat
Mesaje: 530
Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
Localitate: ploiesti

Mesajde stan cristian » Sâm 29-Ian-2011 22:35

Dracia asta o sa fie motata la intarea in calorifer pentru ca trebuie sa faca repede cald in masina si sa ajute la incalzirea motorului... si o sa functioneze cand temperatuara apei este sub 80 de grade... adica comandata de o sonda cu bimetal..... bineinteles va avea un martor in bord pentru a semnaliza cand e in functiune.....
,, WE MAKE HONEY OUT OF DOGSHIT , MIRACLES TAKE LONGER AND COST A LOT MORE ,,


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern