calin_bursuc: Citroen BX , 1.9 tzd, alba

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7664
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 09-Mai-2011 09:36

da... aseara cand am intrat nu se vedea nimic, de aia am zis ca e tare :lol: acum o vad, si ala cred ca e suportul.
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Lun 09-Mai-2011 10:31

ar fi f bine daca ar fi ala suportu! pune o poza mai buna si daca e , il pui pe posta :lol:
Citroen BX 17. TD '89

Avatar utilizator
calin_bursuc
pasionat
Mesaje: 272
Membru din: Sâm 04-Dec-2010 18:26
Localitate: deva

Mesajde calin_bursuc » Mar 10-Mai-2011 20:00

in seara asta a iesit si masina mea din servis :D are motoras nou,pivoti noi,bielete noi,capti de bara noi,distributie noua,filtru de motorina si ulei noi,ulei si lhm noi.toate bune si frumoase masina merge perfect dar am iesit sa dau o tura sa vad cum merge motorasul iar cand am ajuns in fata blocului a puscat o conducta de la hidraulic iar masina este iar pe "butuci" :cry: :cry: :cry:

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Mar 10-Mai-2011 20:53

asta-i bx-ul! asta-i pasiunea! keep walking!!!
Citroen BX 17. TD '89

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 19-Mai-2011 09:15

calin_bursuc - Mai mult ca sigur, acea conducta a fost atinsa sau fortzata atunci cand ai schimbat motorul....De aceea a si cedat la scurt timp dupa ce ai scos masina din service...Probabil ca a si fost imbatranita....ruginita...fisurata...etc...
Nu te complica sa o carpesti pe cea veche, pt. ca nu va tine...Inttereseaza-te la un magazin care aduce piese de Citroen...S-ar putea sa ai surpriza sa nu coste f. mult....Eu cand mi-am cumparat conducte pt. BX-ul meu, au fost in medie cate 70 RON/buc (intre 40 si 120 RON, in fct. de lungime....)...Dar la cat s-au ieftinit piesele in ultima perioada, s-ar putea sa nu coste prea mult...
..................
ViperDodo - Spui ca : "Asa-i BX-ul..." Nu este adevarat !!! Asa sant BX-urile de la noi din tara, care, dupa ce le-au alergat strainii cate 300.000 Km si s-au saturat de ele, le-au cumparat romanii "de odihnite" si au inceput sa traga de ele pe drumurile astea de rht. din Romania, fara sa le intretina...Si au tot tinut saracele, dar dupa ce au ajuns si aici in Romania la al 3-lea...al-4-lea proprietar...care mai de care mai "priceput" si mai inventiv in a lega cu sarma si a face carpeala, au inceput sa nu mai poata...sa se defecteze...Le ajunge! Cat vrei sa tina ?!? Unele din ele poate ca au si 1.000.000 Km... si 25 - 26 de ani. Mai au putin si devin masini de epoca....
Permite-mi sa te contrazic ...BX-ul chiar si asa, la o varsta venerabila, cu multe sute de mii de km in bord si cativa proprietari rai, tot se incapataneaza sa mai functioneze si sa ne incante inimile....sufletele...BX-ul este o masina extrem de fiabila si nepretentioasa, in comparatie cu cele moderne....Trebuie doar schimbate cateva componente, care de obicei cedeaza dupa 10-15-20 de ani si care nu costa o avere...dupa care o sa aveti surpriza sa va bucurati de masinile voastre....Veti avea surpriza sa constatati ca BX-urile voastre vor fi disponibile la orice ora din zi sau noapte, pt. un drum de 1000 km fara nici un incident tehnic...Eu am ajuns la aceasta performantza cu BX-ul meu, fara sa investesc prea mult in el....Imi aduc aminte si acum cu mare placere, ca atunci cand am inceput sa-mi caut Xantia, am avut de facut un drum Braila-Dorohoi (700...750 Km) contra cronometru (am fugit de la serviciu in partea de dimineata si pana la miezul noptii am fost inapoi acasa...)...Toate astea fara sa am timp sa verific masina...Seara la 21:00 am vorbit cu proprietarul Xantiei, dimineata am fost la serviciu, iar la ora 15:00 eram in Dorohoi...
In tot acest periplu de 700 de km, nu am pus mana nici macar pe o surubelnita din trusa de scule, sau sa fie nevoie sa deschid capota motorului...Asta in conditiile in care masina era folosita la deplasarea la serviciu si la cumparaturi...in regim de oras....
Motorul masinii aceleia nu a beneficiat decat de un schib de ulei in cei 4 ani cat am tinut-o... La 8 luni-1 an dupa ce am cumparat-o, i-am pus un Castrol Edge 10W60, cu care a mers pana am vandut-o, pret de vre-o 30.000 km parca...Mi-a ramas 0,5 L cand am turnat uleiul si l-am avut in camara pe balcon, pana am vandut-o, pt. ca nu consuma ulei aproape deloc (a consumat 0,2 L ulei la vre-o 12.000 Km...Pare de necrezut dar va astigur ca e adevarat !!!
Probabil voi fi inteles gresit...Cum ca mi-am batut joc de masina....Chiar nu aveam de ce sa schimb uleiul, daca motorul nu consuma ulei....era un ulei full-sintetic care prin definitie rezista fara probleme 20...30.000 Km...In plus, in ciuda faptului ca era un motor pe carburator, uleiul s-a pastrat multi km curat (pt. ca aprinderea si carburatorul erau reglate la mare arta si aveam pe ea bujii Bosch cu 4 electrozi....)...
Era un motor fantastic cel de 1.905 cu carburator si 105 cp...(BX 19 TRS). Nu cred ca voi mai avea vre-o data o masina cu un motor atat de bun...de performant si economic...
Masina aia cat a fost la mine, a fugarit multe Octavia si Passat-uri 1,9 TDI. :lol:
Imi pare rau ca masina aceea a ajuns la un om care nu e nici pasionat de Citroen si e total nepriceput la mecanica...I-au bagat niste mecanici din sat ca trebuie sa segmenteze motorul, pt. ca dadea un pic de abur pe la capacul culbutorilor si facea spuma maron pe busonul de umplere ulei........M-am luptat din rasputeri sa-i explic ca nu trebuie sa se bage in acel motor...ca nu are nimic...ca sant firesti aceste lucruri...Ca nu e un motor nou si ca e de generatie mai veche si ca e firesc sa mai dea ceva aburi pe gura de umplere cu ulei (cu capacul deschis...). Iar spuma de pe buson e din cauza condensurilor din motor, atunci cand il exploatezi prin oras iarna...Era clar !!! Atat timp cat pe esapament nu scotea nici un fel de fum...esapamentul se facea caffeniu dupa un drum mai lung...Motorul nu fierbea...nu bolborosea in vasul de expansiune...nu consuma apa...etc...Chiar nu avea sens sa se bage in acel motor....Nu stiu ce a facut pana la urma, dar m-am ofticat in asa hal, incat la un momentdat ma gandeam sa cumpar inapoi masina....Am tinut atat de mult la ea, incat nu suportam sa o stiu exploatata aiurea...
In fine...O sa ma opresc aici cu povestirile...Oricum...as putea scrie o carte cu povesti frumoase despre acea masina extraordinara...
.....................................................
Mentalitatea conform careia in masina trebuie sa bagi cat mai putini bani, e perdanta din start si nu voi fi nici o data de acord cu ea...Am preferat ca atunci cand trebuia sa schimb o piesa la masina, sa renunt la un weekend la munte, dar sa cumpar pt. masina o piesa originala Citroen...
Revenind la problema cu conductele metalice de la suspensie....daca ele sant schimbate cu un set de conducte noi, se elimina definitiv aceasta problema, cat va mai tine acea masina...Fiindca asta supara cel mai mult la BX...Se sparge o conducrta metalica de sub masina...se crapa sau sare un furtun imbatranit de retur de la una din componentele hidraulice...se mai descarca cate o sfera....etc...
Daca toate acestea sant in perfecta stare, masina incepe sa nu mai puna probleme prea des...
Spre exemplu, pt. cate 2 garnituri de 35 de RON pt. fiecare amortizor din fatza si cateva ore de munca, multi posesori de BX se chinuie amarnic sa tot carpeasca furtunele de retur de pe amortizoare, care crapa, datorita faptului ca pe acolo apare un debit insemnat de LHM, scapat din amortizoare...E indicat sa elimini cauza, nu doar efectul...
....................................................
Acum, criza asta afurisita, m-a daramat complet...N-am mai reusit sa ma mai ocup de nimic la Xantia...Peste asta au grija copii de la bloc sa mai sparga cate un far...cate o oglinda...cate un parbriz...Mai scapa cate o minge plina de noroi cu pietre pe vposeaua impecabila a Xantiei si lasa cate o urma zgariata ovala....
Probabil ca va veni o perioada cand voi avea posibilitatea sa-schimb toate componentele stricate de "bunii" mei vecini...Nici nu ma mai agit, pt. ca nu fac decat sa-mi fac sange rau....Sant demoralizat cand stiu cum arata masina proaspat adusa din Germania (impecabila) si cand vad cum arata acum si vad ca in fiecare saptamana mai apare cate o zgarietura pe ea...
N-am ce face...Asta e tara de rht in care traim...Romania !!! :vom: Oricat am vrea noi sa ne mandrim ca santem o natie mandra...tare...desteapta...plina de genii...etc....Nu santem altceva decat o natie de marlani...de ciobani...de cocalari...de giboni...si ne meritam soarta, multi dintre noi...
Imi cer scuze daca am deranjat pe cineva !

MikePop
pasionat
Mesaje: 182
Membru din: Vin 08-Oct-2010 22:24
Localitate: Slatina, Olt

Mesajde MikePop » Joi 19-Mai-2011 10:21

Si prin capul meu trec exact aceleasi ganduri despre tara asta de cacao...dar, cum ai spus, nu are rost sa ne mai facem sange rau.In schimb poti sa " fii tu schimbarea pe care vrei sa o vezi in jurul tau" cum spunea Mahatma Gandhi :)
Zambeste! Maine poate fi mai rau.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7664
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 19-Mai-2011 10:53

e... nu va mai enervati si voi ca faceti riduri :lol: oricum, aveti dreptate, iar doza de nezimtire si indiferenta a acestui popor este mult prea mare. si noi suntem vinovati ca acceptam, cand ar trebui sa ne bagam picioarele si sa ne vedem de drum!

legat de bx... este o masina veche, un concept vechi, iar majoritatea exemplarelor sunt imbatranite, si nu ai ce sa le mai faci. si eu am fost iubitor de vechituri, si stiti majoritatea cate xm-uri si cx-uri am avut, dar am ajuns la concluzia ca daca nu ai foarte multi bani nu iti poti permite sa tii o vechitura in batatura. oricat ai incerca sa o tii in stare perfecta, nu se poate. in afara de piese care ar trebui schimbate toate ca sa fie ca noua, pana si caroseria e dezlanata si imbatranita... dane, nu te supara pe mine si pe parerea mea, dar consider ca cine se incapataneaza sa repare un bx,xm si sa bage bani gramada in el este masochist! eu i-am zis lui catalin sa abandoneze ideea si sa ia o xantie sau altceva, si acum cred ca daca aduna cat a dat pe masina a doua si cat a mai bagat in piese si in manopera, o sa inceapa sa creada ca aveam dreaptate. da, daca ai una care e intretinuta si doar schimbi consumabile la ea e una, dar cand masina e terminata si trebuie sa o faci din bara in bara... sa avem pardon. eu de cand mi-am luat xantia sunt mai curat pe maini, si intr-un an si ceva de cand o am, i-am schimbat doar bucsele la brate si radiatorul de caldura din bord, in rest... apa, talpa si claxon! nu i-am dus grija deloc, nu am mers cu frica cu ea, si chiar am plecat cu ea la plimbare prin europa cateva mii de km. ori... sa ii vad io pe aia cu bx-uri de au curaj sa plece cu ele in danemarca sau olanda. da... nu ma refer la bx-ul lui khan, si mai sunt cateva vechituri de genul, dar alea sunt deja alta socoteala. peste asta, sincer o spun, si xantia mi se pare acum imbatranita moral... dar cum nu sunt deocamdata bani de c5, mai stam la panda :lol: incercati sa intelegeti ce vreau sa spun, nu ca as avea ceva cu bx-ul. viata e prea frumoasa ca sa stam sa ne tocam nervii cu masinile! mai bine timpul liber mi-l petrec la plimbare, in parc, la padure, sau in orice alt fel decat sa stau cu draci si sa bag bani in masina! la mine e alta socoteala, am taiat o gramada, am piese de nu mai am loc de ele, mi le repar singur orice ar avea, si totusi M-AM SATURAT.
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]

Avatar utilizator
calin_bursuc
pasionat
Mesaje: 272
Membru din: Sâm 04-Dec-2010 18:26
Localitate: deva

Mesajde calin_bursuc » Joi 19-Mai-2011 12:22

dane nu am carpit conducta stai linistit ca la cati bani am bagat acum in masina era si culmea sa nu mai cumpar o conducta.
dj01fad:sa sti ca nu am bagat asa multi bani de la mine.multe piese am avut noi de la mariusbv de la care am cumparat masina si ii multumesc iar manopera la service a fost platita din bani car iam primit pe masina lovit care a ajuns la rabla cu mici interventii.si chiar daca nu ajungea nu cred ca la 800-900eur cat am ajuns cu masina imi cumparam o xantia diesel inmatriculata.benzina nu imi trebe pt ca nu imi permit sa bag atata benzina.
Acum masina merge excelent parca este o alta masina nu mai troncane,nu mai bate nimic pe ea.intradevar nu am tupeu sa plec cu ea din tara dar ori cum pt. o masina de mers la scoala zilnic si prin oras si la o iarba verde este o masina excelenta.acuma mai ales ca a primit tot nou pe ea iar motorul merge impecabil nu are nici macar o scurgere sau altceva si mai consuma si in bataie de joc de putina motorina.adica un 5l/100km in oras.
AAA si app am si eu ceva piese daca vrea cineva ceva dar numai de saptamana viitoare.

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Joi 19-Mai-2011 13:00

@dan1972
imi pare rau ca m-ai inteles gresit dar pe de alta parte imi pare bine ca ai scris pataniile tale sau mai de graba aventurile tale.

din punctul meu de vedere, bx-ul este o masina nemaipomenita. nu as da-o pe nimic, imi face placere sa o conduc si este o masina care ma provoaca mereu.
cand zic, ca ma provoaca, ma refer la faptul ca in orele mele de plictiseala imi da voie sa ies din monotonie. decat sa stau cu curu pe canapea la aceleasi emisiuni infecte, ma duc si ma mai joc pe ici pe colo cu toate ca problemele majore le-am rezolvat de mult.
banii mei de plecari prin weekend s-au dus in ultima vreme pe anumite piese (de care nu-mi pare rau) pe care de abia astept sa le schimb, nestiind sigur daca vor rezolva acei pitici din capul meu.
pentru mine masinile intotdeauna au fost o pasiune. pentru mine bx-ul va ramane psiunea suprema. ma intrga, ma incita si ma atrage. nu pot sa nu o bibilesc , sa sper ca intr-o zi va arata si se va simti ca iesita din fabrica!
dar tara si conducatorii ei ma impiedica sistematic sa realizez visul asta mai repede...

cu toata stima, din nou iti spun ca imi pare rau pentru intelegerea gresita. "asa-i bx-ul" la mine = ce scrie mai sus.
nu am vrut sa supar.
Citroen BX 17. TD '89

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 01-Iun-2011 16:56

MikePop - Pai chiar am incercat sa fiu eu schimbarea...asa cum ai spus tu...dar in situatia asta, risti si ai toate sansele sa fii luat cel putin drept ridicol, bizar sau figurant si sa starnesti oprobiul multimii de cocalari (giboni)...
Eu chiar incerc sa ma port altfel, dar comportarea mea nu se observa intr-o mare de indivizi neciopliti...
...Ma uit si la copiii care ies la joaca pe langa bloc...Nu au nimic in capetele alea seci !!! Nu stiu decat minge...fotbal...aruncat cu pietre...scot numai onomatopeie...etc...Au impresia ca daca au pe ei un tricou al unui club de fotbal, cumparat din second-hand, sant vedete...Se cred "Ronaldinio"...Pt. ca asta vad in jurul lor si la randul lor, parintii lor sant niste ciobani...
In generatia mea si in generatiile anterioare, toti copiii aveau o pasiune pt. ceva...se ocupau de ceva...Unul era pasionat de electronica...unul se ducea la navomodelism...altul la Karting...altul la aeromodelism...altul era pasionat de barci si mergea cu unchiul la pescuit...se pleca cu bicicletele la plimbare...etc...Si toate astea cu posibilitati materiale reduse...pt. ca inainte de 89 nu existau de nici unele...
Pana si in preajma blocului...Iarna desertam in parcare cativa saci de polietilena plini cu apa (incarcati din spalatorul de la parter) ne faceam patinoar, apoi ne improvizam sanii-bob (din cateva scanduri si cuie, cu patine din cornier indoit)...cu pioleti din fier-beton ascutit pe asfalt...Se iscau adevarate batalii pe gheatza...pe echipe...Un soi de hochey cu sanii...Era nebunie... :lol:
Toamna era sezonul barcilor din scartzaitoare cu panze, prin santurile pline cu apa din jurul blocului...Inaltam zmeie...
Vara mergeam la Dunare la scaldat (si nu se mai ineca nimeni...)...etc...etc...etc...
...Stau si ma intreb...Ce vremuri ne asteapta cu generatiile astea proaspete de "giboni" care nu au creier nici cat musca...?!? Plozii astia parca sant mutanti...Nu stiu decat sa se bata...sa distruga lucruri (ale lor sau ale altora...) si in rest doar mingie...fotbal...si asculta manele pe telefon....etc. etc.etc....Probabil si pt. ca doar asta vad in jurul lor...Doar Monici si Irinei...Zavorance, Vijelie, Salam, si alti minunati....
...Degeaba incerc eu sa nu fac mizerie in jurul meu, sa ma port ECO, sa merg cat mai mult cu bicicleta (acolo unde nu e necesar sa tarasc dupa mine 1 tona de fier care consuma 10-12L de benzina...daca gibonii astia sparg in fatza blocului tuburi cinescoape de TV, rastoarna tomberoanele de gunoi, manjesc usile de la intrarea in bloc cu vopsea, bat mingea plina de noroi pe peretii blocului...iar parintii lor merg cu Q7 la supermarket, sau cand se duc la iarba verde sa incinga gratarele cu mici, lasa in urma lor munti de gunoaie...
...Dar probabil, in timp se vor trezi din ce in ce mai multi si vor lua atitudine impotriva gibonilor astia...

dj01fad - Acceptam sa traim in mediul asta, pt. ca nu avem de ales...Santem victime, pt. ca santem in minoritate, printre gibonii despre care vorbeam mai devreme...
Da! Poate ca ar fi si varianta de a emigra intr-o tara mai civilizata, dar uite ca noi romanii santem educati in felul asta si santem legati de locul unde ne-am nascut...de lucrurile noastre...etc...Si oricat am vrea sa ne rupem de traditia asta, nu prea merge...Nu se descurca afara decat cei care nu au avut de pierdut nimic...cei pe care nu ii mai leaga nimic de locurile astea...nu au nimic...casa...familie...etc...
............................
Despre BX....Da-mi voie sa te contrazic si sper sa nu fie cu suparare...BX-ul, cu toate ca are o forma mai neconventionala si pare mai dezlanat, sa stii ca nu e asa...BX-ul chiar e o masina destul de legata, foarte simpla si destul de fiabila...
Sigur ca nu merita sa te apuci sa restaurezi un putregai de masina...sa te chinui sa carpesti o masina plina de rugina, accidentata de 3 ori...etc...etc...etc...
Dar daca ai sansa sa ai un BX in stare buna (si inca mai exista astfel de exemplare, pt. ca BX-ul a fost foarte bine protejat la coroziune...) cum e al lui Khan, sau cum l-am avut eu, chiar merita....
Eu in 4,5 ani cat am avut BX-ul, nu am schimbat decat urmatoarele piese:
...Am schimbat la un momentdat pompa hidraulica si conjunctor-disjunctorul, pt. ca nu-i dadeam de cap cu servodirectia...Am mai schimbat dozatorul de frana, pt. ca se lasa de spate, dar nu a fost de acolo...Am mai avut ceva probleme cu cateva furtune de retur care erau imbatranite....Am schimbat carbunii si bucsele de la electromotor...simeringurile de la planetare...capsula de vacuum de pe delco...modului de inchidere centralizata care s-a ars din senin...toba de esapament finala...a sarit la un momentdat o tija de comanda de la cutia de viteze (dar am putut ajunge acasa fara probleme....)....si cam atat...
Restul au fost consumabile...filtre...bujii...uleiuri...cauciucuri...etc...
...Toate astea in 30-40.000 Km...(nu mai stiu exact cati Km am facut cu el...)...Nu m-a lasat nici o data in drum...Nu s-a stricat nici o data in afara localitatii....La o sapt. dupa ce am luat-o, am plecat la munte de revelion, fara ca macar sa fi apucat sa o controlez sau sa-i schimb macar uleiul...Asta in conditiile in care masina aia a stat pe dreapta 6 luni inainte de a o cumpara...
Am plecat noaptea la Bucuresti....Am facut 700 de Km contra cronometru in aceeasi zi, fara ca macar sa ridic capota sa ma uit ce e pe acolo...Am mers pe viscol sute de km...Am mers la munte unde am prins -20 grd de un revelion, unde a pornit mai bine decat Golf-urile...Octaviile...etc...nu s-a pus nici o data problema sa-mi fie frica sa plec departe de casa cu el...
M-a salvat din niste situatii pe sosea...aparent fara iesire...despre care am mai scris...
Mie BX-ul mi-a lasat o impresie extraortdinara...de masina care e inperturbabila...nepretentioasa...care functioneaza perfec in orice conditii, la fel de fiecare data...Asta e cel mai important...
Si marele avantaj pt. vremurile pe care le traversam, e faptul ca e foarte simpla, aerisita....poti s-o repari singur in garaj...Nu esti sclavul service-urilor auto...
Cat am avut masina aia, cu toate ca era din 86 si probabil avea multi km, nu am schimbat o planetara, motorul a mers perfect, cutia de viteze nu a pus nici o problema, nu am schimbat nici un pivot sau bucsa...Nici macar placutele de frana nu au trebuit schimbate in totalitate (doar pe cele de pe fatza le-am schimbat...cu toate ca nu era absolut necesar)...nici un disc de frana...
Xantia.....Si ea este destul de simpla, dar are mai multa electronica, care in general pune mai multe probleme....si este muuult mai incalcita...Pana si daca ai de schimbat filtrul de aer la 1,8i-8v, muncesti 1 ora si demontezi o multime de plasticuri si furtune...La BX il schimbam in 30 de sec...
Sa nu mai vorbesc de ceva probleme prin bord, unde te-a vazut sfantul daca ai de lucrat...
E adevarat! E mai curata...mai eleganta...mai legata ca masina...mai placuta la condus decat BX-ul, dar toate aceste calitati se rasfrang negativ in intretinere...
E foarte adevarat ca Xantiile fiind maini mai tinere si cu mai putini Km...mai putin folosite, sansele sa se strice ceva sant mai mici...Acesta e si motivul pt. care am schimbat BX-ul cu Xantia...Acum...sincer....nu stiu daca am castigat mare lucru...
Mai este o chestie...Cu BX-ul era imposibil sa treci neobservat pe strada...Forma caroseriei total neconventionala si balansul caroseriei, caracteristic Citroen-urilor pana in 1990, faceau parte din farmecul acestei masini...
Xantia nu se mai leagana asa de frumos....chiar daca totusi este comfortabila...Xantia e altfel, chiar daca si ea e frumoasa...
Totusi BX-ul are farmecul lui...Daca as avea posibilitati financiare si as gasi sa cumpar un BX in stare buna, nu as ezita...Iti da o placere aparte cand il conduci....
Asa este! BX-ul e imbatranit moral....Si Xantia e relativ imbatranita moral, in comparatie cu celelalte masini de pe strada...Dar oare dece ar trebui sa mergem toti cu masini de ultima ora....Dece ar trebui sa fim toti sclavii societatilor de leasing...al bancilor...sau poate al service-urilor de care vom fi legati de maini si de picioare...sa punem masina moderna pe tester, ca sa ne putem da seama ce defec are...?!? Eu nu sant curentul acestui curent...
In plus, consider ca pana in 1998...2000 inca se mai faceau masini bune...Acum....Dumnezeu cu mila!!!Nici macar liniile caroseriilor actuale nu imi mai plac....
In sensul asta, pot spune ca acum 3 ani, cand am fost in Grecia cu familia, am primit o lectie neasteptata...In momentul in care am intrat in Grecia si am apucat sa mergem cateva zeci de km, am constatat cu stupoare ca pe strazi circula camionete Mazda de prin 1980, Citroen-uri BX si Xantia, Audi 80, Suzuki Samurai si Vitara de prin 90...etc.
Acolo nimeni nu se da in vant dupa masini de ultima ora, cu toate ca bani avea toata lumea atunci...Nu erau in criza...Probabil ca stiu ce stiu...Numai romanii veniti acolo, mergeau cu BMW X5...Audi Q7...Passat de ultima generatie...etc...etc...etc...
Nu stiu...Parca noi romanii traim din filme, nu dupa niste criterii reale...
Oamenii aia (grecii) se miscau la fel de bine si cu masini din 80-90...Si chiar daca marea majoritate erau matuite de soare si nisip si destul de batrane, nu am vazut o masina cu capota ridicata pe marginea drumului, sau cu fum la esapament...Toate mergeau impecabil...
A fost o lectie deplina, despre cum trebuie privita aceasta problema...
.............................
Noi romanii am fost o piatza perfecta pt. marii producatori de masini din lumea asta...Niste"pinguini" dornici sa se indatoreze pe 10 ani la banci ca sa cumpere un balon de sapun...Acum tragem ponoasele acestei mentalitati bolnave...dar tot nu ne trezim...Probabil ca daca s-ar mai imbunatati putin conditiile economice in tara, iar se vor face cozi la dealerii Dacia-Renault, Hyundai sau VW-Skoda...
Din somn te trezesti...Din prostie nici o data... :lol:
Pana la urma trebuie sa vezi daca un lucru iti ieste cu adevarat util, sau e doar un moft...Pana unde trebuie dusa modernizarea???
Da! Si eu sant cu ochii dupa un C5...Dar cu toate ca nu stiu daca mi-ar fi utila o masina atat de mare si de luxoasa, cel putin am scuza ca un Citroen e altceva...Probabil ca C5-ul iti da o cu totul alta placere la condus...

ViperDodo - Stai linistit! Nu se pune problema de suparare...Doar discutam...De aceea santem aici!!!
Daca probabil am comentat mai vehement parerea ta despre BX, a fost tocmai ca sa aduc argumente si sa explic ca nu e neaparat atat de trista problema fiabilitatii BX-ului...
Iar cei care nu au BX doar din intamplare sau de nevoie (pt. ca bani de altceva nu au avut)...pt. ca mai cunosc si astfel de cazuri de oameni care nu au nici o legatura cu fenomenul...nu sant pasionati de masina asta, dar totusi merg zilnic cu BX-ul...Toti acei pt. care BX-ul nu e doar ceva intamplator, greu se despart de aceste masini...Si dupa aceea, dupa un timp, isi mai doresc unul...
Nu stiu dece se intampla acest lucru...Are ceva masina asta... :D

MikePop
pasionat
Mesaje: 182
Membru din: Vin 08-Oct-2010 22:24
Localitate: Slatina, Olt

Mesajde MikePop » Vin 03-Iun-2011 01:47

"...Dar probabil, in timp se vor trezi din ce in ce mai multi si vor lua atitudine impotriva gibonilor astia... "

De asta incerc mereu sa impartasesc alte idei in afara de prostiile de emisiuni si manele de la tv. Ii sfatuiesc p multi sa isi caute hobby-uri adevarate...altceva. De asta incerc sa fiu schimbarea pe care vreau sa o vad in jurul meu :) ironia este ca s-a putea sa nu apuc sa o vad...cel putin nu prea curand...
Zambeste! Maine poate fi mai rau.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 03-Iun-2011 17:13

Apropos de gibonii astia....Ieri mi-am gasit si cea de-a 2-a oglinda de la Xantia, rupta...atarnand in cabluri... :evil: :vom:
Urmare a faptului ca imi parchez masina in fatza blocului in care locuiesc de 10 ani, inconjurat de giboni, in 8 luni de zile mi-au fost distruse urmatoarele piese:
- Parbriz - fisurat de la stg. la dr.
- Oglinda Stg.- rupta
- Oglinda Dr. - rupta
- Far Dr. - crapat
- Semnalizare Stg.F. - zgariata
- Vopsea Caroserie - nenumarate urme de julituri de minge cu noroi
....................................
Cred ca toate acestea costa in jur de 2.000 RON...Cine plateste ?!?...Evident eu...
Ce vina am eu in toata treaba asta ?!? Probabil faptul ca traiesc in tara asta de rahat, in care vom astepta schimbarea in bine, mult si bine...ca ea nu va veni nici de acum in 20 de ani...Astia san romanii !!!
...................................
Cred ca cu prima ocazie cand dau de bani, o sa-mi montez pe masina o alarma la care o sa adaptez un dispozitiv cu descarcare de 18.000 V, ca nu mai tine cu gibonii astia...Sa dea cu ei de pamant ca nu mai tzine...Chiar n-am chef sa muncesc numai sa repar ce strica nemernicii astia...Si chiar vorbesc serios !!! Ma enerveaza atat de tare faptul ca nu-mi pot tine in bune conditii masina asta la care chiar tin...in cat nici nu va puteti imagina...Cand mai gasesc cate ceva rupt/spart pe la ea, imi vine sa mor de oftica...cand vad cat de bine arata masina si cand vad ca niste boi, isi bat joc de ea, fara nici un drept...
Aveti ideie cum se poate construi un astfel de dispozitiv ?!? Declansarea este simplu de facut...Daca alarma are senzor de prezentza, acesta va porni si dispozitivul de electrocutare...Problema e cum se poate face izolarea celor 2 poli (+ si -) ca sa poata curenta cand cineva atinge caroseria...
Probabil veti spune ca sant nebun, dar chiar nu mai pot...Am ajuns la limita rabdarii !!!!
Ieri am fost la Politie la Furturi Auto, dar nu mai era nimeni la 18:00...M-au chemat in alta zi, sa faca poze masinii.......Dar cred ca raman cu pozele si cu reclamatia...si cu timpul pierdut....Voi face totus si acest lucru...
..................................
Apropos de hobby-uri....N-am sa inteleg nici o data persoanele care afirma ca se plictisesc !!! Mie nu-mi ajung timpul si energia sa fac tot ce as vrea sa fac...Imi vine sa mor cand aud persoane spunand ca s-au plictisit acasa....
Cred ca sant persoane care nu au chemare pt. nimic pe lumea asta...Iar principala scuza e:"- N-am rabdare sa mesteresc..." sau "Nu ma pricep la asta..."
N-am sa reusesc sa inteleg astfel de oameni !!!
.....Daca tot vorbim de hobby-uri, ultima mea pasiune e cea pt. aeromodelism....Inainte de a ride, uitat-va pe site-urile astea:
www.sierra.ro si www.phoenixmodels.ro...
Sant si filmuletze cu fiecare aeromodel selectat...E fantastic sa vezi o dracovenie de 1...2 m din placaj si hartie, cu un motoras electric si un acumulator, ca zboara la niste inaltimi ametitoare...demne de un avion in marime reala...Ba mai mult....Mai face si acrobatii si mai si filmeaza imprejurimile, de acolo de sus...E super !!! Chiar merita sa va uitati...
...Cu o astfel de pasiune, sigur nu o sa va plictisiti si e doar un exemplu...
Am fost sambata asta la un meeting aviatic, care s-a tinut aici langa Braila (la Vadeni)...A fost fantastic sa vad avioanele acelea decoland si aterizand la 20 m de mine...Au fost prezente avioane ultra-usoare, hidroavioane, moto-deltaplane, parapante cu motor, girocopter-e, aeromodele la scara...A fost super!!! Am putut "pipai" elici din fibra de carbon...motoare boxer de avion...cokpit-uri de avioane...etc. etc. etc...S-au depanat povesti ale pilotilor, care de care mai hazlii sau mai inspaimantatoare...A fost uimitor sa vad cum un pilot inhamat la o parapanta cu motor de 125 cmc si 12 cp, cu 10 L de benzina in spate, pleaca la 18:00 spre casa...la Brasov (doar)...si dupa 2-3 tururi deasupra pistei, se ridica catre zari, disparand undeva pe o directie aproximativa, ce ar fi putut duce spre Brasov... :D...Incerc sa-mi imaginez doar, privelistea pe care o poate admira pilotul, la traversarea muntilor...
E super !!! Daca as avea posibilitati financiare, nu as sta pe ganduri nici o secunda sa-mi iau macar un moto-deltaplan (12-14.000 euro)...daca nu un avion ultra-usor (30.000 euro)...Chiar merita! Va asigur!
.................................
Scuze ca am deviat discutia de pe acest topic!!!

Avatar utilizator
calin_bursuc
pasionat
Mesaje: 272
Membru din: Sâm 04-Dec-2010 18:26
Localitate: deva

Mesajde calin_bursuc » Mar 07-Iun-2011 19:04

dinozaurul a primit bara noua plus un cioc de bara urmeaza sa fie vopsita. :D
Imagine

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Mie 08-Iun-2011 06:54

foarte misto! :lol:
Citroen BX 17. TD '89

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 08-Iun-2011 10:27

Super! Acesta e singurul spoiler care arata bine pe BX...Cel original...Vopseste toata bara in alb (nu mai vopsi partea de sus in negru...) sa vezi cum arata...
Sigur...Era doar un sfat... :D


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern