Pagina 3 din 7

Scris: Dum 16-Ian-2011 19:29
de stan cristian
:lol: Pai si luciul final e facut tot mecanic.... 8)

Scris: Lun 17-Ian-2011 14:44
de dan1972
Iese din pasla si pasta de slefuit ??? Nu am avut ocazia sa incerc...Eu am preferat mereu slefuirea manuala, cu toate ca e chinuitoare...
Incape biaxul prin galeriile alea???

Scris: Lun 17-Ian-2011 19:25
de stan cristian
Pai da... la pasla si pasta ..... ceva imaginatie + multa rabdare.... :) , pe mine ma apuca lustruiala cand sunt foarte stresat, ma ajuta sa ma deconectez si cu ocazia asta iese ceva frumos si util.... :D

Scris: Mar 18-Ian-2011 14:48
de dan1972
:lol: :lol: :lol: 8) ...Eu cand sant stresat nu am rabdare de nici un fel....Cred ca doar o duduie cu 90-60-90 ma destreseaza... :lol:
Stiu cum este cu rabdarea...La astfeld de operatii, trebuie sa fii f. calm si sa nu te zoreasca nimic...
Si eu cred ca voi face operatia asta la Xantia, dar vreau sa cumpar o alta chiulasa identica, ca sa nu stau cu masina pe dreapta (alta nu am) si sa nu fac operatia asta pe graba...Voi vedea cum ma descurc cu banii...
Nu e exclus sa iau o Xantia cu totul...pt. dezmembrare... 8) ,pt. ca imi trebuie mai multe piese...si cred ca ies mai avantajos asa...
Partea proasta e ca piesele de care am eu nevoie, se gasesc pe masinile cu motorizari de top, iar motorul de la care am eu nevoie de chiulasa (1,8-8V) vine cu o echipare medie...fara Hydractive...fara oglinzi electrice...fara scaune electrice...fara...fara....fara....
Doar daca ma hotarasc sa schimb motorul cu totul cu u n 2,0L-8...16V, dar e mai complicat cu RAR-ul...
Pana la urma ajung la concluzia ca trebuie sa schimb masina... :D si nu prea vreau...Chiar imi place asta!
Voi vedea...
Spor la treaba! Abia astept sa vad cum va merge BX-ul cu galerii lustruite !!! :D

Scris: Mar 18-Ian-2011 15:05
de sorin.
Da pe exterior de ce se lustruiesc?.....or fi mai usoare? La oltcit am lustruit si culbutorii , pistoanele pe interior, palaria supapelor , plus ca am taiat fustele la pistoane (n-au crapat cu gazolina :lol:)

Scris: Mar 18-Ian-2011 15:17
de dj01fad
sorine... cristi vrea sa si arate bine. pe mine unul nu ma intereseaza aspectul asta, poate sa fie si plin cu pamant motorul cand salti capota, dar sa mearga bine :lol:

Scris: Mar 18-Ian-2011 15:37
de dan1972
Daca ai motorul dezmembrat...pe masa...e bine sa se lustruiasca toate piesele in miscare...Nu neaparat pt. ca se usureaza, cat pt. faptul ca le creste rezistentza mecanica...In special bielele e bine sa fie lustruite la motoarele suprasolicitate...
Toate piesele pe langa care se plimba gaze in miscare, este bine sa fie cat mai bine lustruite...De ex. prin admisie, amestecul aer/benzina "alearga" cu aprox. 300 Km/h...La acasta viteza, orice shicana sau gatuire influienteaza negativ umplerea cilindrilor...
Usurarea pistoanelor prin scurtarea fustelor poate da rezultate, dar de obicei este nevoie de o reechilibrare a ansamblului ambielaj-pistoane....Este f. important ca toate pistoanele sa fie cantarite si sa nu existe diferentze mai mari de 1 gram intre ele !!!
Se pot intari arcurile supapelor, prin montarea de saibe strunjite sub ele (de aprox 2 mm grosime)...Motorul va merge mai bine la turatii mai mari, unde supapele au tendintza de a ramane in urma si sa se inchida cu intarziere si cu oscilatii (cand se trantesc pe scaunele de supapa....)
Remodelarea galeriei de evacuare si reconstruirea ei dupa modelul 4 in 2 in 1 din teava din inox de diametru marit, lustruita la interior, da rezultate f. bune....
Usurarea volantei motorului, face ca motorul sa raspunda mult mai prompt la acceleratii si sa consume mai putina putere pt. punerea ei in miscare...
Comprimarea motorului mareste randamentul motorului, dar nu poate fi facuta peste o anumita limita...De obicei 10,5...11:1
Pt. motoarele suprasolicitate, este necesar sa se utilizeze niste bujii mai reci...Culoarea lor spune daca au fost alese corect...
La Oltcit se poate exploata presiunea creiata de turbina de racire...Daca cutia din tabla a turbinei este f. bine inchisa...Se racordeaza la ea, un stutz/teava din plastic, care sa bage aer sub presiune in filtrul de aer...Treaba asta a fost utilizata pe un Citroen 2CV si banuiesc ca da rezultate la turatie mare...
Ar mai fi multe de spus despre sportivizarea motoarelor, dar nu vreau sa plictisesc lumea.

Scris: Mar 18-Ian-2011 15:40
de dan1972
Asa este! Galeriile acelea lustruite sant de mare efect, cand deschizi capota...Eu nu am cum sa fac asa ceva, pt. ca motorul meu cu 8V nu are galeria de admisie in forma de "coarne de berbec". E o galerie rudimentara...scurta...Aproape ca nu se vede...

Scris: Mar 18-Ian-2011 15:49
de stan cristian
Motorul asta .... o sa primeasca doar o chiuluasa si galerie de admisie portate si lustruite doar pe interior , o cutie de viteze noua....., probabil si biele usurate si balansate... e de ajuns pentru o masina de toata ziua... :), in schimb motorul la CX... ...e altceva..... 8)

Scris: Mar 18-Ian-2011 17:43
de sorin.
Usurarea pistoanelor prin scurtarea fustelor poate da rezultate, dar de obicei este nevoie de o reechilibrare a ansamblului ambielaj-pistoane....Este f. important ca toate pistoanele sa fie cantarite si sa nu existe diferentze mai mari de 1 gram intre ele !!!

Mi-am cumparat atunci balanta de farmacie si le-am cantarit la zecime de mg. :lol: Bani aruncati :lol:
Ce nu inteleg, masinile care au cuplu mare la turatii mici, trebuie sa aiba galeria lunga.La cel de 8v zici ca este scurta?

Scris: Mar 18-Ian-2011 20:14
de dan1972
Pt. motoarele mai lente si nepretentioase...cu un cuplu mai jos, nu e o regula...Sant luate in calcul mai mult considerentele economice...Sa iasa cat mai ieftin...Acesta este si motivul pt. care galeriile nu sant slefuite din fabrica...Ar fi prea scumpa mana de lucru...
Da! La Xantia 1,8-8V accesoriile motorului au fost compactizate destul de mult. Galeria de admisie este scurta...modelul clasic...ca si la Dacia...Filtrul de aer are corp comun cu capacul culbutorilor...etc...
Totusi motorul acesta are cuplul maxim la doar 3000 rpm, dar puterea maxima este tocmai la 6000 rpm. Si dispune de un cuplu aproape de max. de la numai 2000 rpm... Dar are un gol de putere in jurul turatiei de 5000 rpm...Probabil e un regim la care motorul nu are o umplere cu amestec prea buna...
La 1,8-16V, cuplul maxim este la 4250 rpm, iar puterea max. la doar 5.500 rpm...Ciudat pt. un motor 16V...
Rolul galeriilor de admisie tip "coarne de berbec" este acela de a aduce la aceeasi lungime toate cele 4 galerii pt. toti cilindrii, precum si eliminarea curbelor bruste din admisie...Lucru care nu se intampla la un motor cu galerie clasica...Cilindrii 1 si 4 au galerii mai lungi, iar curbele traseielor de admisie sant facute destul de in scurt...
In principiu, la motoarele pe carburator, carburatorul ar trebui pus cat mai aproape de motor (de chiulasa). Acest lucru nu se poate realiza decat cu 4 carburatoare (sau 2 duble)...
La motoarele cu injectie, aceasta lungime nu mai e foarte importanta, intrucat injectoarele sant in imediata vecinatate a supapelor de admisie...
........................................
Asa este! Nici eu nu vreau sa fac mai mult la masina mea...Pt. o masina utilizata in viata de zi cu zi, nu sant necesare asemenea modificari...Probabil ca ar fi suficienta doar o slefuire a galeriilor si poate o usoara comprimare a chiulasei, pt. ca motorul sa prinda un pic de suflu si un sound mai viguros...mai placut...
In rest e mai important ca masina sa fie mentinuta in perfecta stare de functionare...lucru destul de greu de realizat in tara asta in care traim si din veniturile pe care le are o familie la noi...

Scris: Mar 18-Ian-2011 21:04
de sorin.
Tot nu m-am lamurit cu cuplul la motoarele de 1.8 16v si 1.8 Cand o sa am timp o sa caut diagramele de cuplu/turatie la cele 2 motoare sa le punem una langa alta. Nic ar putea sa masoare cu un gps viteza la o anumita turatie intr-o anume treapta la cele 2 masini.Cred ca este totusi mai lunga cutia de la 16v.
La benzina o modificare tare ar fi montarea a cate unei clapete de acceleratie pe fiecare cilindru. Fara un colector comun, cilindrii nu se mai incurca intre ei.
La oltcit cu cele 2 carburatoare duble, si aproape fara galerii de admisie, relantiul statea bat la 400 rot./min.

Scris: Mie 19-Ian-2011 00:36
de dj01fad
la banzina, daca ii pui ITB-uri s-a terminat joaca... se tureaza instantaneu si o ia mama dreaq :lol:

Scris: Mie 19-Ian-2011 16:24
de dan1972
Din cate stiu eu, pe 1,8-16V s-au montat cutii scurte (mai scurte decat cele de pe 8V).

Treaba cu cuplul la cele 2 motoare...
Nu am diaramele de cuplu/putere ale celor 2 motoare (nu o am decat pe cea de la 8V) dar iti pot spune ca la 2000 rpm, 1,8-16V e moarta (din cate spune lumea) iar 8V are deja disponibil un cuplu apropiat de valoarea maxima (m-am uitat acum pe diagrama...)
Galeriile de admisie ale celor doua motoare nu cred ca au vre-o legatura cu cuplul...Mai curand solutia constructiva (8V vs. 16V) si diagramele de distributie...
Este stiut faptul ca daca camele de admisie si evacuare se incruciseaza mai mult, motorul are un temperament mai sportiv, tureaza mai mult, dar are si un relanti mai instabil si un consum mai mare de benzina...
Invers...Daca camele se incruciseaza mai putin, motorul este mai lent, nu tureaza excesiv, dar are un mers mai regulat si un consum mai mic de benzina...
Cu sigurantza si diagramele de cuplu si putere au stransa legatura cu incrucisarea camelor...
Axa/axele cu came sant element esential in tunarea unui motor.
............................
Iar solutia constructiva...8v vs. 16V este definitorie in temperamentul motorului, pt. ca umplerea cilindrilor se face altfel...De aici si cuplul la alta turatie...

Scris: Sâm 22-Ian-2011 13:24
de stan cristian
:D si uite asaa.... micul BX capata un scut metalic, ca sunt vremuri grele......

Imagine
si cam face plimbari pe drumuri grele......

Imagine

Imagine
poate cu putin noroc ... va primi o transmisie 4x4..... 8)