Pagina 15 din 17

Scris: Lun 24-Aug-2009 13:41
de mihaistan
vezi ca urmeaza una noua dedicata bx :wink: te asteptam :!:

Scris: Mar 25-Aug-2009 19:32
de abarth_mcm
Daca fac axa pe spate pana atunci, vin :lol:

In alta ordine de idei: am demontat bratele de la puntea pe care am cumparat-o. Am gasit in interior rulmenti Made In Romania seria 3200.
I-am dat jos, pus vaselina verde Castrol si cam atata..uzura nu e.Am curatat cu flexul bratul sa fie curat..am pus vaselina si la rulementul de la roata sa schimb cu totul bratul.

Intrebare: rulmentii originali de Citroen au camasa exterioara? :!: :?: :!: Trebuie sa aiba camasa ca doar e rulment conic acolo..(sau camasa exterioara e de fapt bratul??)(in manualul de reparatii exista doua poze care se bar cap in cap...in o poza e prezent inelul exterior, iar in alta nu)(numai cand o sa demontez la mine o sa imi dau seama cum trebuie sa vina pt ca stiu sigur ca la mine la masina nu s-a umblat vreodata) . Cei romanesti pe care i-am gasit pe acele brate au camasa exterioara.
Eu zic ca merg acesti rulementi romanesti din moment ce nu e uzura..maine cred ca pun si eu un brat pe masina sa vad cum e :lol: Ingenios cel care care a avut masina de unde am luat eu puntea..sa puna el rulmenti romanesti. :roll:Si sa mearga la fix..in fine, e cam dubioasa solutia. De fapt mi-a zis ca rotile ii stateau drepte in spate...

Scris: Mar 25-Aug-2009 20:37
de abarth_mcm
Am gasit in final desenul tehnic de la rulmentul original si are camasa exterioara. :wink: Cum am mai zis..era imposibil sa nu aiba camasa exterioara..doar era conic rulmentul si nu avea cums aintre in brat asa pur si simplu. :!:
S-ar putea sa fie la fel rulmentul romanesc cu cel frantuzesc.. Bratul si axul nu par sa fie luate din el..etc.. Daca as avea dimensiunile rulmentului frantuzesc original mi-as da seama....inca caut prin documentatie ..

Scris: Mar 25-Aug-2009 20:50
de retro
Rulmentii de la brat, originali sau nu, au dimensiunile: 22x41x14,4. Din cate stiu, cei romanesti folositi de unii mesteri populari, sunt mai mari in diametrul exterior.

Scris: Mie 26-Aug-2009 19:51
de abarth_mcm
Am masurat rulmentii romanesti de brasov:
au 20*41*14,31..
- deci la interior sunt mai mici cu 2mm, iar pt BX trebuie strunjit axul cu 2mm. Asa a facut cel de unde am luat eu acea punte.(a strunjit axul cu 2mm, insa numai unde vine rulmentul+ unde vine acea parte de metal(saiba cu cauciuc..nu stiu sa ma exprim) care a facut-o la strung cred).
-exteriorul e identic
-diferenta latimii e insesizabila.
Concluzia mea e ca se pot pune. Bineinteles nu sunt ca cei originali, dar la nevoie se pot pune fara probleme.

Scris: Mie 26-Aug-2009 22:07
de dj01fad
eu nu inteleg un lucru: ai bratele masinii tale fara inventii, ai bratele de pe masina berlina neumblat la ele, iar tu preferi sa pui un set de brate manarite si reinventate de cineva, cu rulmenti romanesti si asa mai departe. tu stii ca strangerea la rulmentii de la brat se face controlat, in functie de lungimea tubului, niste saibe puse intre rulment si capac, si asa mai departe? de unde stii daca cel care a facut bratele a respectat cotele intocmai? parerea mea este ca daca nu ai de lucru, iti faci foarte usor.

Scris: Joi 27-Aug-2009 17:09
de abarth_mcm
nu am spatiu absolut deloc sa umblu la ambele masini..asta e problema.. :cry: asa e cand nu ai o curte ceva...Iar eu NU pot sa am masina demontata..pt ca nu am unde sa o las demontata :cry:

Am demontat un brat de pe masina mea. Cocluzia: niciun pic de vaselina (totul uscat) si un rulment faramat iar bilele nu mai existau decat partial + ca a sapat si in brat. Sunt si destul de firavi rulmentii cei drept si nevand vaselina se intampla nenorocirea.
Am pus in loc bratul (nu e mancat din el si are si bucsa din mijloc buna) cu rulmenti romanesti care sincer eu cred ca sunt f buni. Stiu de acele saibe si stiu si de strangerea rulmentilor. Eu zic ca vin bine. Daca ai unde sa strunjesti axul in capat cu 2mm si unde sa faci si acele saibe din capat, solutia cu rulmenti romanesti o consider reusita. Modificarile nu sunt cine stie ce..

Rulmentul romanesc are seria 32004 A(auto) si e facut la brasov.Se intalneste doar in cataloagele dupa 1990. Latimea si exteriorul e la fel cu cel de citroen. Interiorul difera cu 2mm. Romania nu fabrica decat cu diametrul de 15, 20 sau 25..etc.... Iar 22 prin urmare nu exista. Am sunat si la brasov si de-abia i-au gasit si pe acestia :lol: deci nu prea se utilizeaza astfel de rulmenti.. Plus ca in unele cataloage pe care le am si eu pe acasa seria 32004 A nu apare..


Bratul acum montat sta drept si masina nu scataie :wink: Am si lansaj si masina nu e lemn.

Cu ocazia asta am schimbat si discul de frana(placute noi) dar si burduful la cilindru ca il aveam rupt.


Concluzia finala: e cam de migala de desfacut si pus la loc un brat si e de munca serios, iar daca nu iti place sa repari mai bine te lasi pagubas...plus ca trebuie sa ai scule multe, cricuri...eu am folosit vreo 4 la operatiunea asta pt ca nu e de joaca :!:
Si mai am un brat(cel care e mai rau )... :roll:

Cu timpul strang bani si imi repar si bratele masinii mele cu piese originale sa le am de rezerva.

Scris: Mie 02-Sep-2009 14:06
de abarth_mcm
Misiune Indeplinita :D

Am montat si celalat brat. (la bratul meu practic rulmentii s-au macinat si nu mai existau DELOC..si de aceea nu aveam lansaj si masina era lemn)
Acum e alta viata. 8) Rotile stau ambele drepte si surpriza:masina se ridica egal de ambele parti, lucru ce nu se intampla inainte.

Ceea ce ma bucurua mai mult e ca am lansaj si masina nu mai e lemn de spate :twisted: bineinteles a disparut si scartaitul.

Sa vedem cum se comporta pe parcurs cu rulmentii romanesti de 9 lei/buc. :lol: Eu cred ca bine, nu ar de ce sa nu fie bine.

Scris: Joi 03-Sep-2009 14:57
de abarth_mcm
Azi am facut ultimele retusuri:

-schimbat si celalalt disc o roata spate.Noul disc nu avea acel bunghi ca sa pui roata mai bine. L-am luat de la vechiul disc, scos cu migala.
-scos si un surubul de 6 care prinde discul. Il rupsesem eu cu masina de gaurit pt ca nu mai avea cap sa il desurubez. Cum l-am scos apoi?Simplu:am gaurit cu burghiu de 4,5..apoi de 4,8 si in final cu 5. Pe urma am bagat tarod de 6 si am facut filetul din nou. Discul statea si fara acel mic surubel..dar na..sa fie toate piesele acolo.
-legat cum trebuie conducta pe brat. Acel colier original de plastic de pe brat a imbatranit si nu mai prindea cum trebuie.
-verificat bucse si pivoti fata - nu sunt probleme - oricum au doar 10.000km de cand le-am schimbat.

Scris: Joi 03-Sep-2009 15:05
de DanT
Dom'le draga, da' noi cand reusim sa iti vedem masina? Asaaa ... "in carne si oase" ... cum se spune... :)


Ca de povestit tot povestesti ca face si drege, insa hai sa o vada si ochiul nostru , sa ne minunam si noi! :)

Ca , tre' sa recunosc, esti cam scump rau la vedere, sau te sparie careva de p-aici? :D:):)

Scris: Sâm 28-Noi-2009 17:29
de abarth_mcm
pana una alta, poze proaspete :lol:

Imagine

Scris: Sâm 28-Noi-2009 17:32
de abarth_mcm

Scris: Sâm 28-Noi-2009 17:41
de mariusbv
arata foarte, foarte bine....sa o stapanesti sanatos si sa ai grija de ea sa fie in starea asta cat mai mult timp.

Scris: Sâm 28-Noi-2009 17:44
de abarth_mcm
Multumesc frumos...pai de aproape trei ani de cand o am am tot mesterit la ea


Imagine


si poze cu motorul:
Imagine

Imagine


tot cu motorul..se observa scutul
Imagine

Scris: Sâm 28-Noi-2009 19:32
de Andrei Anghel
misto volanu' de xantia. vad ca ti-ai schimbat si usile, scaune, etc, ai si geamuri electrice acuma? ai mutat si modulu' de abs de pe-o masina pe alta, sau doar semnu :D ?