Citroen BX 19RD Break 1986

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Lun 24-Aug-2009 13:41

vezi ca urmeaza una noua dedicata bx :wink: te asteptam :!:
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 25-Aug-2009 19:32

Daca fac axa pe spate pana atunci, vin :lol:

In alta ordine de idei: am demontat bratele de la puntea pe care am cumparat-o. Am gasit in interior rulmenti Made In Romania seria 3200.
I-am dat jos, pus vaselina verde Castrol si cam atata..uzura nu e.Am curatat cu flexul bratul sa fie curat..am pus vaselina si la rulementul de la roata sa schimb cu totul bratul.

Intrebare: rulmentii originali de Citroen au camasa exterioara? :!: :?: :!: Trebuie sa aiba camasa ca doar e rulment conic acolo..(sau camasa exterioara e de fapt bratul??)(in manualul de reparatii exista doua poze care se bar cap in cap...in o poza e prezent inelul exterior, iar in alta nu)(numai cand o sa demontez la mine o sa imi dau seama cum trebuie sa vina pt ca stiu sigur ca la mine la masina nu s-a umblat vreodata) . Cei romanesti pe care i-am gasit pe acele brate au camasa exterioara.
Eu zic ca merg acesti rulementi romanesti din moment ce nu e uzura..maine cred ca pun si eu un brat pe masina sa vad cum e :lol: Ingenios cel care care a avut masina de unde am luat eu puntea..sa puna el rulmenti romanesti. :roll:Si sa mearga la fix..in fine, e cam dubioasa solutia. De fapt mi-a zis ca rotile ii stateau drepte in spate...
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 25-Aug-2009 20:37

Am gasit in final desenul tehnic de la rulmentul original si are camasa exterioara. :wink: Cum am mai zis..era imposibil sa nu aiba camasa exterioara..doar era conic rulmentul si nu avea cums aintre in brat asa pur si simplu. :!:
S-ar putea sa fie la fel rulmentul romanesc cu cel frantuzesc.. Bratul si axul nu par sa fie luate din el..etc.. Daca as avea dimensiunile rulmentului frantuzesc original mi-as da seama....inca caut prin documentatie ..
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Mar 25-Aug-2009 20:50

Rulmentii de la brat, originali sau nu, au dimensiunile: 22x41x14,4. Din cate stiu, cei romanesti folositi de unii mesteri populari, sunt mai mari in diametrul exterior.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mie 26-Aug-2009 19:51

Am masurat rulmentii romanesti de brasov:
au 20*41*14,31..
- deci la interior sunt mai mici cu 2mm, iar pt BX trebuie strunjit axul cu 2mm. Asa a facut cel de unde am luat eu acea punte.(a strunjit axul cu 2mm, insa numai unde vine rulmentul+ unde vine acea parte de metal(saiba cu cauciuc..nu stiu sa ma exprim) care a facut-o la strung cred).
-exteriorul e identic
-diferenta latimii e insesizabila.
Concluzia mea e ca se pot pune. Bineinteles nu sunt ca cei originali, dar la nevoie se pot pune fara probleme.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7666
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 26-Aug-2009 22:07

eu nu inteleg un lucru: ai bratele masinii tale fara inventii, ai bratele de pe masina berlina neumblat la ele, iar tu preferi sa pui un set de brate manarite si reinventate de cineva, cu rulmenti romanesti si asa mai departe. tu stii ca strangerea la rulmentii de la brat se face controlat, in functie de lungimea tubului, niste saibe puse intre rulment si capac, si asa mai departe? de unde stii daca cel care a facut bratele a respectat cotele intocmai? parerea mea este ca daca nu ai de lucru, iti faci foarte usor.
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 27-Aug-2009 17:09

nu am spatiu absolut deloc sa umblu la ambele masini..asta e problema.. :cry: asa e cand nu ai o curte ceva...Iar eu NU pot sa am masina demontata..pt ca nu am unde sa o las demontata :cry:

Am demontat un brat de pe masina mea. Cocluzia: niciun pic de vaselina (totul uscat) si un rulment faramat iar bilele nu mai existau decat partial + ca a sapat si in brat. Sunt si destul de firavi rulmentii cei drept si nevand vaselina se intampla nenorocirea.
Am pus in loc bratul (nu e mancat din el si are si bucsa din mijloc buna) cu rulmenti romanesti care sincer eu cred ca sunt f buni. Stiu de acele saibe si stiu si de strangerea rulmentilor. Eu zic ca vin bine. Daca ai unde sa strunjesti axul in capat cu 2mm si unde sa faci si acele saibe din capat, solutia cu rulmenti romanesti o consider reusita. Modificarile nu sunt cine stie ce..

Rulmentul romanesc are seria 32004 A(auto) si e facut la brasov.Se intalneste doar in cataloagele dupa 1990. Latimea si exteriorul e la fel cu cel de citroen. Interiorul difera cu 2mm. Romania nu fabrica decat cu diametrul de 15, 20 sau 25..etc.... Iar 22 prin urmare nu exista. Am sunat si la brasov si de-abia i-au gasit si pe acestia :lol: deci nu prea se utilizeaza astfel de rulmenti.. Plus ca in unele cataloage pe care le am si eu pe acasa seria 32004 A nu apare..


Bratul acum montat sta drept si masina nu scataie :wink: Am si lansaj si masina nu e lemn.

Cu ocazia asta am schimbat si discul de frana(placute noi) dar si burduful la cilindru ca il aveam rupt.


Concluzia finala: e cam de migala de desfacut si pus la loc un brat si e de munca serios, iar daca nu iti place sa repari mai bine te lasi pagubas...plus ca trebuie sa ai scule multe, cricuri...eu am folosit vreo 4 la operatiunea asta pt ca nu e de joaca :!:
Si mai am un brat(cel care e mai rau )... :roll:

Cu timpul strang bani si imi repar si bratele masinii mele cu piese originale sa le am de rezerva.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mie 02-Sep-2009 14:06

Misiune Indeplinita :D

Am montat si celalat brat. (la bratul meu practic rulmentii s-au macinat si nu mai existau DELOC..si de aceea nu aveam lansaj si masina era lemn)
Acum e alta viata. 8) Rotile stau ambele drepte si surpriza:masina se ridica egal de ambele parti, lucru ce nu se intampla inainte.

Ceea ce ma bucurua mai mult e ca am lansaj si masina nu mai e lemn de spate :twisted: bineinteles a disparut si scartaitul.

Sa vedem cum se comporta pe parcurs cu rulmentii romanesti de 9 lei/buc. :lol: Eu cred ca bine, nu ar de ce sa nu fie bine.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 03-Sep-2009 14:57

Azi am facut ultimele retusuri:

-schimbat si celalalt disc o roata spate.Noul disc nu avea acel bunghi ca sa pui roata mai bine. L-am luat de la vechiul disc, scos cu migala.
-scos si un surubul de 6 care prinde discul. Il rupsesem eu cu masina de gaurit pt ca nu mai avea cap sa il desurubez. Cum l-am scos apoi?Simplu:am gaurit cu burghiu de 4,5..apoi de 4,8 si in final cu 5. Pe urma am bagat tarod de 6 si am facut filetul din nou. Discul statea si fara acel mic surubel..dar na..sa fie toate piesele acolo.
-legat cum trebuie conducta pe brat. Acel colier original de plastic de pe brat a imbatranit si nu mai prindea cum trebuie.
-verificat bucse si pivoti fata - nu sunt probleme - oricum au doar 10.000km de cand le-am schimbat.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Joi 03-Sep-2009 15:05

Dom'le draga, da' noi cand reusim sa iti vedem masina? Asaaa ... "in carne si oase" ... cum se spune... :)


Ca de povestit tot povestesti ca face si drege, insa hai sa o vada si ochiul nostru , sa ne minunam si noi! :)

Ca , tre' sa recunosc, esti cam scump rau la vedere, sau te sparie careva de p-aici? :D:):)
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 28-Noi-2009 17:29

pana una alta, poze proaspete :lol:

Imagine
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 28-Noi-2009 17:32

Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Sâm 28-Noi-2009 17:41

arata foarte, foarte bine....sa o stapanesti sanatos si sa ai grija de ea sa fie in starea asta cat mai mult timp.
BX

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Sâm 28-Noi-2009 17:44

Multumesc frumos...pai de aproape trei ani de cand o am am tot mesterit la ea


Imagine


si poze cu motorul:
Imagine

Imagine


tot cu motorul..se observa scutul
Imagine
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Sâm 28-Noi-2009 19:32

misto volanu' de xantia. vad ca ti-ai schimbat si usile, scaune, etc, ai si geamuri electrice acuma? ai mutat si modulu' de abs de pe-o masina pe alta, sau doar semnu :D ?
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187674
    Total subiecte 18621
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern