Tutorial instalare PC in Xantia 2.0 HDI

Aşteptam descrieri şi poze cu maşinile membrilor

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Mie 12-Oct-2011 20:21

SSD pe XP nu merge, il rade XP-ul intr-o saptamana cu pagingul, trebuie neaparat Win7 dar atunci nu mai imi merge bluetoothul, comenzile de pe volan si radioul, sa nu mai vb ca imi ia 20 gb de disc degeaba. Stiu pt ca l-am probat.

Mai e o solutie XPEmbedded, dar tre sa manaresti licenta si e mai complicat la instalare si pe urma dupa ce activezi WORM-ul nu mai poti modifica sistemul.

in sistem a mai fost la un moment dat un dvd-rw extern, pe usb, cu slotin, era superb, statea sub bricheta si era super cum iesea discul, dar adaptorul de EIDE - usb s-a ars si a luat dvd-ul cu el :(

Avatar utilizator
viorelovidiu
pasionat
Mesaje: 788
Membru din: Vin 10-Apr-2009 20:37
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive
2: Ex: 3 x Citroen c5 2005 (2.0i, 2.0hdi, 2.2hdi)

Mesajde viorelovidiu » Mie 12-Oct-2011 20:47

wow, ce bine documentati sunteti :lol:
Citroen C6 2010 3.0HDI Exclusive 280cp dpf off 8)

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Mie 12-Oct-2011 20:59

te rog sa vb la persoana intai ca ma simt mai batran decat trebuie :)

Cred ca totalizez mult peste o suta de nopti nedormite informandu-ma si stand de vb pe diverse forumuri de profil.

Am invatat cu ocazia asta electronica de DC, la 12 V asupra careia aveam doar vagi notiuni, am invatat sa lipesc cu letconul- habar nu aveam, am invatat sa calculez instalatia audio - inainte zero barat :), am demontat scaunele/mocheta/bordul la masina de n ori, acum stiu toate componentele masinii in afara de compartimentul motor, si nu in ultimul rand mi-am aprofundat cunostintele in informatica.

Asa incat nu doar faptul ca pot asculta 35000 mp3-uri sau 60gb de videouri sunt rasplata pt toata aceasta munca. Per total am castigat mult mai mult

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 12-Oct-2011 21:12

xp-ul nu suporta TRIM, dar asta este partea a doua. nu e o tragedie. Pagefile-ul il poti dezactiva pur si simplu dar ai vreo 2gb ram. revenind, la windows 7, ar fi o optiune mai buna in ideea in care nu vrei BSOD toata ziua, fiind mai bun pentru hardware-ul mai nou. dar lasa ca eu nu stiu, sunt doar un incepator. faptul ca ti s-a ars adaptorul ala usb-ide ar trebui sa iti dea de gandit in legatura cu calitate componentelor.

prin ssd nu m-am referit neaparat la drive-urile care se vand pe piata ci si la un adaptor sata to CF sau ceva de genul.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Mie 12-Oct-2011 21:38

Bsod am intre foarte rar si deloc, doar daca pornesc radioul. Crede-ma ca sistemul este extrem de bine pus la punct si configurat ca la carte.

Am avut win 7 si pe langa componentele care nu imi functioneaza am avut multe neplaceri legate de el, l-am concediat.

Dupa cum spuneam, hardware-ul nu e''mai nou, '' ci are deja 4 ani.

Trimul n-are nici o legatura cu asta, iar daca tu crezi ca un amarat de CF poate inlocui un hdd te inseli amarnic. si costa si mai mult. si are toate dezavantajele SSD . numar limitat de scrieri.

WORM-ul e Write Once Read Many- o tehnica pt win xpembedded prin care sistemul isi face o imagine a discului si pe urma nu mai scrie nimic, doar citeste. E facuta special pt embedded, nu e accesibila in xp normal.

Acuma nu stiu daca s-a ars primul adaptorul si a luat drive-ul cu el sau invers. idea e ca s-au ars.

Mediul auto e unul din cele mai dificile posibile pt electronica. Zgomote, vibratii, campuri EM, apa soare praf.
De ce crezi tu ca boxele auto cele mai amarate au membrana din cauciuc iar cele mai scumpe boxe pt pc de acasa se multumesc cu hartie.


Numai bine

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Joi 13-Oct-2011 21:11

Sa continuam.

Am mai montat o camera sub bara din spate sa ma ajute la parcare. Fiind spatele f sus si bara de protectie care iese destul de mult in afara, nu pot aprecia cu exactitate distanta la parcare, mai ales in garaj unde oricum masina e cu 2 palme mai lunga decat spatiul alocat asa incat il stanjenesc ori pe vecinul din spate ori pe cel din lateral cand vor sa iasa. Si cum m-am saturat sa ma tot dau jos din masina si sa ma uit in spate si sa mai misc pe urma masina cativa centimetri, am pus o camera in capacelul de la carlig, e luata de pe net cu vreo 15 euro. Am conectat-o pt curent tot la calculator iar imaginea am dus-o prin RCA pana la monitor in intrarea auxiliara. Am un buton in monitor pentru comutare intre intrari.

Imagine

Imagine

Noapte imaginea nu prea buna, dar imi ajunge . Ea vine si cu leduri infrarosii pt noapte si cul ledurile are o imagine muuul mai buna, dar am fost nevoit sa le ascund sa nu se vada, adica am dat gaura in acel capacel doar cat este obiectivul pt ca ledurile lumineaza rosu noaptea si atrag atentia baietilor.... buni.

Cand mai am timp si bani o sa mai iau una sa o pun in fata , in grilajul capotei.

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Vin 14-Oct-2011 00:43

http://picasaweb.google.com/10654533127 ... UfV_gOB5A#

Uitati cum arata intr-un C4, inca unul de la noi :)

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Vin 14-Oct-2011 08:24

felicitari pentru ce ai realizat!!!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 14-Oct-2011 08:42

C4 ala arata bine, dar am o intrebare si promit ca nu este din rautate sau ceva:

nu era mai eficient sa incorporezi in bord un Ipad? in principiu pe el ai cam toate aplicatiile necesare pentru navigatie, video, audio plus gps, 3g. Nu era mai simplu asa? Sau daca e prea mare, nu era mai ok un smarphone andoid cu display mai mare, gen 4.3 inch sau daca nu, o tableta andoid?
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Vin 14-Oct-2011 17:37

Tu ai dreptate cand spui ca unele dispozitive multifunctionale fac multe chestii dar pe jumatate, numai ca nu ai stiut sa te exprimi corect.
Luate separat, fiecare din modulele necesare, film, muzica, gps, etc, le indeplinesc corect.
Problema e ca in masina nu ai posiblitatea sa manevrezi aplicatiile ca in calcul de acasa sau cu telefonul/tableta in mana.

Ecranele sunt mici, pozitia e naspa si mai trebuie sa te uiti si in fata :lol:

Eu initial am montat sistemul audio pt ca nu am avut bani sa cumpar sursa de calc, si am mers cu tel mobil Nokia 5800 o vara intreaga. Ascultam muzica, vedeam video si aveam si gps. Problema e ca aceste module se actioneaza separat, in sensul ca tre sa intri in meniu sa activezi gps, pe urma pornesti muzica, pui gps in fata sa se vada, cend vrei sa schimbi muzica tre sa iesi din gps sa pui muzica si pe urma sa pui iar gps, etc.

Asta e valabil si la android, symbian, iOS.

Softul Centrafuse pe care va recomand calduros sa-l descarcati de proba si sa va jucati un pic acasa cu el, nu este altceva decat o interfata gandita special pt folosire in masina cu butoane mari pt tactil.

Centralizeaza toate modulele intr-o singura interfata si cu o apasare pe buton faci ce vrei. Daca te uiti pe pozele de mai inainte cu interfata, vezi ca in timp ce am gps pornit, in partea de sus e o bara pt control media, sa poti schimba melodia fara sa iesi din gps, are si tastatura care sare imediat la o apasare pe buton, butoanele de volum sunt prezente in fiecare modul, totul e gandit pt utilizare in masina.

Este f usor de folosit si configurat, totul e sa stii un pic de engleza. Eu am inceput la un moment dat sa fac o traducere in romana dar astia la cateva luni scot versiuni noi si nu se mai potriveste traducerea asa ca am renuntat, mai ales ca nu aveam nici un avantaj.

Se pot adauga enorm de multe chestii intr-un pc .
La un tel/tableta, configuratia hardware e fixa si neschimbabila.

In pc poti adauga cam tot ce visezi.

Cum spuneai mai inainte, poti pune o placa audio separata pt un sunet mai bun. Spune-mi te rog cum adaugi asa ceva la o tableta sau la o unitate dedicata Alpine.

Pt cei cu masini mai noi cu CAN bus, te conectezi prin OBD si ai absolut toate inf din ECU masinii, plus poti manevra cum ar fi climatizarea, ferestrele, blocare masina, stergatoare, etc. Este pe youtube un filmulet cu un C4 si sa vezi cum face un baiat din calc sa se deschida usile, pliaza oglinzile, etc.

Exista niste dispozitive de control cu motorase si actuatoare pt a face aceleasi chestii si in masinile mai vechi, si totul se conecteaza la calc. Se cheama FusionBrain, cautati pe net si vedeti, sunt f faine numai ca scumpute.

Eu vreu sa iau mai incolo senzori de parcare si sa cumpar de la un Roberto Montanari din Italia placuta de control prin USB ca sa-l conectez la carpc si as sa nu mai pun inca un ecran pe bord. Tot el a mai hackuit si sistemul de senzori de presiune pneuri de la BMW-ul lui si a adaptat sistemul la carpc si e mult mai imbunatatit fata de ce era de fabrica.

Poti pune webcam, internet, tot ce vrei si totul e gandit si configurat pentru folosire in masina.

De asta nu poti folosi tablete sau tel pt ca ele sunt gandite sa le folosesti in mana, sa te uiti la ele si fiecare modul separat.

De exemplu am cumparat din Coreea adaptor pt comenzile de volan prin usb. Cum pui asa ceva la tel?

Centrafuse nu e singurul soft pt asa ceva. dar e cel mai bun.

In SUA se foloseste mult RideRunner, care e gratis,si e f bun, dar trebuie configurat manual foarte mult si in principiu trebuie sa stii un pic de programare, si eu aici sunt cam.......... paralel.

Mai sunt si altele. O varianta f buna este cea de la cartft.com, au ei un soft bunicel pe care l-am folosit si eu un pic, dar la fel, fiind gratis, mai scartiie pe ici pe colo.

Un alt exemplu ca mi-am adus acum aminte, eu pe placa de sunet am 3 mufe, 2 pt boxe ca sistemul l-am configurat quadrafonic, si intrare pt microfon.

Radioul are si el nevoie de un linein pt sunet. Asa ca am luat cu 2 € o placa de sunet USB si gata, problema rezolvata, si vreau sa spun ca acea placa atat de ieftina are un sunet superb.
Am probat-o acasa si am boxe maricele Creative si se aude IMPECABIL.

Deci vezi ca un PC e mult mai versatil si il poti configura la infinit.

Sa vezi ce sisteme quad core si watercooled au niste baieti din domeniu, mori incet. Sunt care au investit mii de euro in asta.

Numai ca eu nu am nevoie de atata putere de calcul. Dupa cum spuneam la inceput, criteriul numarul unu e alimentarea cu curent.

Sistemele CarPC au aparut inca din anii '90.
Sa vezi ce inventii au facut unii pentru alimentare si cum atunci nu existau LCD-uri, problema mare era displayul. Unde naiba pui ditamai hardughia de monitor pe bord. Aveau diverse afisaje cu leduri si chestii care te lasa masca. Dar trebuia sa fii doctor docent in electronica sa poti face asa ceva.

Aveam niste poze dar nu le mai gasesc acum, sa vezi tel de 32 inch :) pe bord si subwoofere cat portbagajul. Cu un pc faci tot ce vrei.

Are un tip in SUA un Jeep cat casa si are ......... 6 calculatoare. Fiecare scaun cu pc-ul lui. Nici el n-a avut bani sa le ia deodata dar pt a nu demonta masina de fiecare data a mers un an de zile fara scaune si fara mochete si fara tapiterie, il oprea politia la tot pasul sa-l intrebe daca a fost jefuit .. :)

Mai sunt si alte avantaje...piesele se pot schimba. De exemplu mie mi s-a dus dvd-ul oricand pot da 30 euro si iau altul. Monitorul iar l-am schimbat. Orice.

La o unitate compacta e jale daca pica ceva.

Daca vrea cineva indicatii despre instalarea unui carpc, fara probleme stau la dispozitie cu orice fel de sfaturi sau ajutor pot. Inclusiv daca e nevoie cumpararea de componente de pe ebay, pt ca sunt multi vanzatori care nu expediaza in RO.

Am f multa vreme de cand imi bat capul cu asta, am deja aproape 3 ani de cand sistemul e montat si il folosesc zilnic, pot da sfaturi competente in instalarea/folosirea unui carputer. Sau in cazul nostru Citroputer
Nu e nevoie de achizitionarea de noi a tuturor componentelor. Oricine e pasionare de calculatoare probabil ca are pe acasa o gramada de chestii ramase de pe la diverse upgrade-uri.
Orice proc peste 800 MHz este bun.
Eu initial am luat de la un mag de calc unde lucram un K6-2 la 450 MHz si intentionam sa-l folosesc dar nu putea reda filmele. Muzica si internet zbarnaia. Mergea mai bine pe XP decat pe win '98.

Eu am avut monitor sh si sursa la fel si e f buna. Merge si un hdd de desktop, nici o problema.

Cateva cabluri si conectori si e gata.

Se poate incepe cu componentele de baza si pe urma se adauga. aici e frumusetea pc-ului, pt ca nu trebuie sa dai toti banii gramada. Eu asa am inceput.

Mai intai sunetul cu tel mobil. Apoi pc-ul barebone.

Apoi, treptat, gps, bluetooth, obd2, radio, etc.


Inca un lucru.

Desi componentele mele sunt destul de vechi, imi asigura absolut toata puterea de calcul de care am nevoie. No voi schimba nimic in configuratie decat daca pica ceva. In informatica este vorba aceea ''If it ain't broke don't fix it ''. Configuratia actuala merge snur si nu am de gand sa o schimb. Cel mult daca o sa am bani de un Artigo de la Via sa mai pun unul pentru ICE in locurile din spate.

In proiect mai intra ecrane lcd pentru aparatorile de soare de la pasager si in tetiere.

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Vin 14-Oct-2011 17:48

In alta ordine de idei, in ce priveste comparatia intre pc si alte dispozitive multifunctionale.

La redare multimedia, nu exista nici un alt dispozitiv sa redea cantitatea de formate si calitatea unei placi de sunet de pc.

GPS. un dispozitiv dedicat merge super, dar are un proc de 400 mhz si 2-300 mb ram. Pc-ul are de cateva ori mai mult si daca ai antena buna merge pas in pas cu o unitate dedicata. Eu am probat la mine cam cu toate modelele de pe la prieteni. Am strabatut europa cap coada si nici nu clipeste gps-ul de pe calc. Inca, fiind aceeasi firma am mers cu un dispozitiv Garmin, tel nokia cu garmin XT si carpc-ul cu Garmin PC----- toate 3 aveau aceeasi harta, si anuntau simultan indicatiile.

Internet, la fel il utilizezi mai bine pe un pc decat pe o tableta, e si ecranul mai mare si poti adauga o tastatura sa nu ocupe din ecran etc.

ma rog, lista poate continua.

Eu nu incerc sa combat unitatile traditionale de muzica in masina. Doar va arat o alta latura, si pentru ca in ziua de azi e f usor sa faci asa ceva, de ce nu. Deja am vazut pe forum la mp3car cativa romani cu carpc. incet incet se misca treaba si la noi. Este unul pe o astra in timisoara, mai e pe la craiova unul, si cel mai fain e pe un olcit, e super.

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Joi 27-Oct-2011 05:43

Urban myths

mbc scrie:1. nu poti folosi hdd decat daca il pui in multa spuma sau ceva pentru ca va ceda din cauza vibratiilor repetate. va trebui sa folosesti ceva ssd.
2. calitatea audio dintr-un car pc este... mediocra, daca ma intelegi. nu cred ca o sa dai 2000 lei pe un Asus Essence one ca sa fie sunet calumea.
3. exista placi de baza micro itx care au sursa lor de alimentare si au nevoie doar de 12v.
4. iesi mult mai castigat cu un HU decent decat cu pc-ul in masina si cu erori de OS si cu update-uri si cu alte prostii.



Mythbusters

Sa le luam pe rand.
1 vibratia la care este supus hardul nu este facuta de cineva care il loveste cu ciocanul in timp ce functioneaza. Este datorata miscarilor/trepidatiilor masinii in mers si nici o spuma din lume nu afecteaza asta. Gravitatia si inertia actioneaza asupra componentelor interne din hdd si anume capul de citire/scriere care este suspendat deasupra discului. La socuri acel cap poate lovi discul producand asa numitele bad-uri, sectoare defecte. Spuma aplicata exterior nu poate amortiza lovirea discului de catre capul de citire.
Mai importanta este pozitia in care se afla discul.
Si aici parerile sunt impartite. O teorie spune ca hdd trebuie pozitionat pe cant in sensul de mers al masinii pt ca la socuri care in general sunt pe verticala sa nu produca loviri interne. Alta teorie spune ca daca il punem pe cant e rau pr ca vaselina de ungere din rulmentii discului , la incalzire se lichefiaza si se strange in partea de jos si ramane axul fara lubrifiere..

In general se prefera hdd de laptop pt ca sunt mai putin sensibile la vibratii si incorporeaza diverse mecanisme de protectie la socuri.De asemenea se alimenteaza doar cu 5V si elibereaza linia de 12V pt procesor si placa de baza. Dar sunt multi care merg cu hdd de desktop de ani de zile fara probleme.

Aici depinde de fiecare cum il taie capul si ce spatiu are la dispozitie.Majoritatea il pun normal, ca in calcul de acasa. Eu asa il aveam, dar cum am schimbat pozitia carcasei, acum e pe verticala, chiar daca e perpendicular pe directia de mers a masinii. Sa vedem cum e si cu vaselina asta. Deocamdata are cam 3 ani de cand merge uns :).

2. sunetul. Poti pune placa audio nu de 2000 lei ci de 2ooo euro si daca nu ai boxe si amplificator ca lumea nu auzi nimic bun. Calitatea sunetului de pc este departe, foarte departe de a fi mediocra, ma rog, in afara de cazul daca folosim o placa pe ISA sau ceva de pe vremea bunicii. Orice sunet onboard modern scoate calitate medie spre buna si am probat destule creative sa stiu ca diferenta e mai mult marketing si se simte in jocuri unde ai nevoie de pozitionare spatiala. Acolo intradevar ai diferenta. In masina unde mediul este infect pt sunet se aude motorul, pneurile, o mie de alte sunete simultan si 99% din atentie e concentrata la mers, va asigur ca nu e nici o diferenta . Calitatea se scoate din amplificator si boxe precum si cablaj /conectori corespunzatori. O impamantare rau facuta si sistem de sunet de 'nspe mii € se duce la gunoi.Daca ai bani de niste boxe bune e super OK.

3 Curentul.
In masina nu ai 12 V. Asta e pt usurarea calculelor. Ai 13, 14 ,16, 10, chiar 6 la demarare, orice mai putin 12. Si nu e constant. E produs incontinuu de alternator si preluat imediat de o gramada de consumatori. E o varza de voltaje acolo. Interferente cu carul. Ori un calc e un utilaj f sensibil la curent. De asta are sursa dedicata care scoate ce are nevoie, cat are nevoie si cat si cand are nevoie. Acele placi micute care merg la 12V sunt facute pt utilizare in casa la 220V nu 12 iar transformatorul lor este similar celui de laptop. Variatiile de curent din masina ar innebuni pe loc un transformator de genul asta, plus ca el este pt 220 nu 12. Ai nevoie de un regulator pt curent ceea ce complica inutil instalatia, mai ales ca solutia exista deja.

Sursele automotive de la minibox sau dsatx din SUA sunt gandite special pt utilizare in masina. Preiau toata plaja de voltaje din masina, o filtreaza si redau un curent curat, fara spikes si denivelari, exact ce are nevoie un calc. Suporta fara probleme 6 - 24 V. Aprind singura calcul si il si sting , dupa cum pui/iei contactul. Daca se blocheaza winul, taie curentul hardware dupa un timp prestabilit. Taie de asemenea si linia de 5 V pt USB care normal ramane activa chiar daca calcul este stins.

Mai nou placile de baza moderne au incorporata solutia asta si pe mine ma dispera ca nu imi pot incarca peste noapte mouse-ul wireless de acasa :)

4 Cred ca am raspuns deja in posturile precedente, nici in visurile lor cele mai erotice nu pot HU-urile clasice sa faca ce face un PC.

Intradevar, pt un neavizat sau pt cei care imi intra in casa si cand vad monitorul de 24'' LED zic ''mamaaa, ca calculator frumos ai ( desi unitatea e sub birou si nu se prea vede :)''', un Car PC e complicat

Trebuie sa stii sa-l repari din mers , ce inseamna diversele mesaje si erori ce apar. dar pt cineva care e cat de cat in tema cu problema , e ok.
Cel mai complicat e cu partea hardware, trebuie sa stii sa faci singur pt ca e mult de munca si daca face altcineva pe urma va trebui mereu sa apelezi la el, precum si cu toate cablajele daca nu le stii pe fiecare care cum ce face si de unde este iti cam prinzi urechile. Sunt multi cei care au montat asa ceva si au renuntat dupa cateva BSOD-uri. E OK pt ei, fiecare face ce vrea. Eu personal nu mai accept dupa 3 ani de folosire zilnica sa nu am carpc in masina. Pur si simplu nu pot.
La fel cum dupa cativa ani de utilizare diverse smartphone-uri nu m-as mai putea intoarce la tel clasice.




Ca tot veni vorba, zilele trecute mi s-a dus windowsul, a refuzat sa porneasca. Nimic nou sub soare.
Dupa cateva teste care au aratat ca este busit, am adus calcul in casa, salvat date, formatare, reinstalare, un pic de prins urechile cu garminul ca dupa 2 ani uitasem cum se instaleaza ( vaya tecnico --cum ar zice spaniolul :) ) , si la drum neica. merge uns.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 27-Oct-2011 07:14

Marea diferenta este ca mythbusters chiar testeaza chestiile, tu nu te-ai obosit sa faci asta. Afirmatiile tale sunt cel putin nefondate.

1. La gropi, socul transmis catre hdd e similar cu cel a unei persoane lovind un laptop / desktop. Daca spuma de care ti-am zis ar fi asa fara sens, de ce producatorii de laptopuri high end pun amortizoare de spuma pentru hdd-uri? Avand in vedere constructia HDD-urilor in ziua de astazi, un hdd se poate pune orizontal sau vertical, dupa preferinte, dar nu se poate pune la 45 de grade de exemplu. Citeste pe site-ul unui producator de hdd-uri sau pe instructiunile de instalare a unui hdd nou. daca teoria ta ar fi valabila, rulmentii rotilor unei masini s-ar gripa foarte repede. conducem masini cu rulmenti pe verticala de cand lumea. Hdd-ul de laptop are ca unica masura anti-soc parcarea capetelor in cazul caderii libere (FFS, Free Fall Sensor) in rest, inafara faptului ca mananca 5v nu 5 si 12 v, turatia unor de 5400 ar mai avea ceva bun de oferit. Daca nu ma insel, parca ai zis ca ti-a picat un hdd, ceea ce intareste cele spuse de mine.

2. Pentru a avea sunet de calitate ai nevoie de sursa buna (flac, mp3 cu bitrate mare, cd, dvd) transport bun (playerul in sine, placa de sunet, etc) amplificare buna (evident amplificatorul) si redare corecta (difuzoare). Tu tot imi zici cu placa de 2000 lei sau 2000 de euro nu face nimic fara amplificare, dar tu nu vezi ca placa ta cu chip de 5 dolari (realtek) nu face nimic calumea nici cu mama amplificarii.

3. Poate nu stii ca nici la priza nu ai 220v, dar cred ca nu ai fost curios sa masori. Daca teoria ta era adevarata, nu ai fi avut incarcatorare de laptop pentru masina, dar uite ca sunt si functioneaza acceptabil. Dar cred ca teoria iti place mai mult.

4. Problema este alta, problema care am mai semnalat-o o data aici. Eu cand ma duc in masina, vreau neaparat neaparat sa imi mearga audio, nu sa stau sa ma gandesc daca windows-u e in stare buna, daca vezi doamne nu cumva mi-am stricat hdd-ul la groapa luata aseara samd. Gresesti cand zici ca nici un HU nu face ce face un CAR PC. Face! face navi, face touch, face navigare pe net (si nu cu un mouse penibil in masina sau cu tastatura care o scoti de sub scaun) face si citire de comenzi de volan, face si tracking gps daca e pus, face si sat radio (dar nu in romania) face si radio de pe net, tot ce vrei face si esti sigur ca atunci cand ii dai power iti porneste si nu zice "NTLDR missing" sau ceva bsod de toata frumusetea.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Sâm 29-Oct-2011 12:46

Salut.
Eu aici doar am incercat sa aduc in lumina un subiect despre care stiu ca in RO nu e prea comun. CarPC-ul sau carputer, sau cum vreti.
Ceea ce am incercat sa explic despre criteriile care trebuie avute in vedere la instalarea/proiectarea unui carpc nu le-am inventat eu, le-au inventat si probat milioane de oameni din toata lumea, pe sute de mii de configuratii, cu sute de mii de tipuri si modele de masini si aceleasi sute de mii de configuratii software.
Fenomenul dateaza de prin anii '90 cand trebuia sa fii cel putin doctor in electronica sa poti face o alimentare pt un pc iar singurele monitoare posibile erau cele cu afisaj de led matrix, cam ca la calculatoarele de buzunar din scoala .

Teoriile despre anumite aspecte ale functionarii unui carpc doar asta sunt, teorii emise de fiecare la timpul lui si apoi dezbatute in comunitatea din lumea intreaga.Nimeni nu a venit cu o proba definitiva ca una sau alta e adevarata, precum nimeni nu a demonstrat contrariul. Fiecare e liber sa faca ce vrea si cum vrea, ceea ce conteaza e rezultatul. Cata vreme functioneaza pc-ul, chiar nu conteaza pozitia hdd-ului.

Daca cineva s-ar obosi sa intre un pic pe www.mp3car.com sa vada despre ce e vorba, ar realiza ca discutie pe care o avem aici nu e noua, aceste probleme au aparut pe site de foarte multe ori si intotdeauna comunitatea a fost saritoare si a incercat sa ajute, chiar daca persoana in cauza e un necunoscut. Exact ceea ce se intampla si pe forumul nostru aici unde sunt atati oameni de suflet care intotdeauna au un sfat competent si ajuta dezinteresat pe noi, ceilalti mai putin stiutori.

Sunt oameni care au aruncat in portbagaj un P3 acum 10 ani si care au si uitat ce configuratie au si care se bucura in fiecare zi de avantajele utilizarii unui carpc. Dupa cum sunt si oameni care au tot timpul probleme si se chinuie f mult sa-l faca sa functioneze corect. Exact cum e la masinile noastre. Unele merg impecabil, altele dau tot timpul probleme.

In fiecare zi apar noi componente hardware care treptat sunt integrate in calc. Cineva apoi publica despre cum functioneaza. De exemplu, dupa cum spuneam intr-un post anterior, stiu ca placile cu Atom nu sunt excelente pt carpc din anumite motive, si asta fara sa probez eu personal 15 placi diferite, dar le-au probat deja mii de oameni, si in functie de ce configuratie are fiecare si de ce cerinte de sistem are, unii sunt multumiti si altii nu. Eu deja stiu ca pt mine nu merge pt ca nu imi indeplineste cerintele mele. Asta e doar un exemplu.

Daca cineva se obosea sa citeasca chiar toate cuvintele pe care le-am scris ar fi inteles deja ca sistemul meu nu e ultimul racnet in materie, e chiar destul de vechi are deja 4 ani, dar functioneaza impecabil si nu il schimb absolut pt nimic, doar daca se arde ceva. Este un sistem economic, face absolut tot ceea ce am eu nevoie, consuma putin si e usor de intretinut. Sunetul meu nu e de calitatea unui studio de inregistrari, dar in acelasi timp a costat doar putin peste 100€ cu totul si e instalat de mine. Un sunet profesional este extrem de scump, costa de cateva ori mai mult decat masina mea. Oricine e liber sa puna pe masina lui ce vrea si ce isi poate permite, eu asta am facut.

Un HU traditional face intradevar multe chestii pe care le face un pc. Nimeni nu contesta asta. Dar un HU este diferit de un carpc fundamental, prin insasi principiul de functionare si prin design.
Un HU este prin natura lui o un minipc, daca vreti, dar cu configuratie fixa, neschimbabila. Probabil singurul avantaj e ca porneste mai repede decat un pc. ( si asta e discutabil pt ca din hibernare se trezeste in sub 20 secunde)

Are in chip-ul lui o serie de codecuri pt muzica/video/foto, dar aceste codecuri nu se pot schimba sau upgrada. Apare un format nou, adio si n-am cuvinte.
Daca ulterior achizitionarii vreau o noua functionalitate, la fel, adio - OBD2, GPS, TV, etc
Se strica ceva, dumnezeu cu mila, s-ar putea sa coste reparatia mai mult ca o unitate noua.
O unitate care chiar are multe optiuni enumerate mai sus costa de te usuca, si s-ar putea ca in anumite tari/regiuni sa nu poti folosi acele optiuni atat de scumpe.
De exemplu, GPS poate sa nu aiba acoperire buna pe RO, si atunci adio pt ca nu accepta sa schimbi sistemul de navigatie. La multe modele navigatia e pe CD/DVD si atunci esti obligat sa asculti doar radio in timp ce functioneaza GPS. Daca se strica/zgarie/pierde cd-ul, coste f mult inlocuirea pt ca e protejat la copiere si credeti-ma ca protectia e f greu de ocolit. La fel si cu TV, daca nu e TDT nu merge peste tot.

Modelele care accepta comenzi pe volan sunt cele de top si pe langa pretul extrem de mare, mai costa undeva la 100€ adaptorul pt fiecare model de masina .( daca schimbi masina trebuie sa iei alt adaptor, chiar daca pastrezi HU-ul)

Interfata e destul de simpla si dupa un timp devine banala.

In schimb e usor de instalat, e foarte usor de folosit si porneste aproape instant. In general softul e rezistent, nu se prea strica. Au un design frumos, dar in acelasi timp sunt scoase in evidenta si atrag atentia ''baietilor de cartier''.



Ideea e sa gasim o solutie functionala sa ne bucuram de timpul pe care il petrecem in masina.

Eu doar am incercat sa prezint o noua optiune pentru ICE -In Car Entertainment.
In ziua de azi este extrem de usor sa montezi un pc, ai toate optiunile la dispozitie, componente puternice, ieftine si de consum scazut la dispozitie, solutii profesionale de alimentare, monitoare performante, etc. Trebuie doar sa ai ceva cunostinte de calculatoare, si din moment ce cineva este prezent pe un forum in internet presupun ca notiunile de baza sunt deja prezente.:)

In acelasi timp un HU clasic e de asemenea o optiune demna de luat in considerare, sunt si modele mai ieftine si destul de bunicele, care isi indeplinesc corect functiile.

Dupa cum spuneam, fiecare are avantaje si dezavantaje.

Depinde de fiecare ce vrea de la jukeboxul lui.

Eu chiar ma bucur sa avem o discutie in care sa prezentam aspectele pro si contra astfel incat sa fiecare sa isi faca o imagine cat mai corecta si apoi sa decida ce vrea sa-si instaleze.

Pana la urma poate ca cineva chiar se gandea sa faca ceva asemanator si nu stia cum sa inceapa. Eu deja am spus ca am dat de comunitatea asta absolut din intamplare, cautand de fapt un HU cu comenzi pe volan.

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Sâm 29-Oct-2011 13:12

Mi s-au stricat de fapt vreo 3 hdd-uri, dar nu in masina ci un calcul de acasa, unul s-a ars misterios, iar celelalte au prezentat clasicul ''clac-clac'' la pornire si toate au fost schimbate in garantie de magazin :)
12V consuma hdd de desktop, pentru motor iar 5 V electronica. Cel de laptop se multumeste cu 5V pentru tot, se alimenteaza chiar si dintr-un port USB.
Chiar nu stiam ca doar 5 USD valoreaza chipul realtek, uite ca in fiecare zi invatam cate ceva nou, dar face o pereche minunata cu amplificatorul de mana a doua pe care il am si cu boxele chinezesti de 15 € si se aude f bine, chiar am zis ca am un coleg de munca cu BMW si sistem Alpine de 1200€ componente si 500€ manopera de instalare si a ramas cu gura cascata de ce scoate acest chip de 5 dolari si m-a intrebat deja daca nu vreau sa-i montez si lui un carpc, pt ca sunetul lui e cel putin jalnic.. Ideea e ca eu am un sistem lowcost, mediu ca si performante dar echilibrat. daca tot pui un HU f scump, atunci trebuie sa pui si celelate componente pe masura, iar rezultatul are foarte multe zerouri in termeni de cost.

Sincer sa fiu, in trei ani de cand functioneaza carpc-ul, singura chestie care s-a stricat a fost unitatea dvd externa care posibil sa fi fost arsa de adaptorul de usb, nu am nici o idee cum. Monitorul l-am ars eu pt ca am uitat un surub de fixare pt placuta cu electronica nestrans calumea si in timp s-a slabit si a cazut producand un scurtcircuit, dar dupa cum spuneam, al doilea e chiar mai bun asa incat ma consider multumit.

Bsod am f rar, uneori face radioul probleme la scanare dar e vina xp pt ca nu e prevazut cu dll nativ si cel compilat de un tip din anglia nu suporta bine hibernarea.

Chiar niciodata nu imi fac probleme daca dimineata mai merge sau nu pc-ul, pt ca merge intotdeauna. In top acest timp am reinstalat SO de vreo 3-4 ori, ceea ce pt xp e mai mult decat bine, iar odata am vrut eu sa instalez win7 dar nu mi-au functionat toate componentele, nici pe 32 nici pe 64 de biti.

Mouse nu am pt ca nu e nevoie, iar tastatura flexibila USB din silicon nu e sub scaun ci rulata frumos in cotiera cu care e prevazuta masina care are un spatiu de depozitare in interior.si o folosesc doar daca vreau sa intru in BIOS sa modific ceva parametri. In rest am tastatura virtuala pe ecran , dupa cum spuneam softul Centrafuse e gratis 30 zile si chiar va invit sa-l probati un pic, este exceptional.


Înapoi la “Masina mea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern