salut, ieri mi-am facut si yo cont pe site pt k de 2 sapt am un xsara.
am 2 intrebari.
masina e facuta cu roti de 195/65 dar are 185/65 (omologat), treaba e k daca merg cu 120 am impresia ca merg cu 100-110.poate fi din cauza rotilor mai mici (185/65) cu toate ca sunt omologate.ma refer la faptul ca afisajul stie sa arate viteza corecta daca rotile sunt de 195 nu de 185,e posibil asa ceva sau doar mi se pare mie ??
si a doua intrebare:
masina e din '99, cine stie sa-mi zica daca are suspensie independenta (asa mi-a zis cineva, si eu nu ma pricep la masini)
Mersi !
afisarea vitezei
Moderator: Echipa Tehnica
Salut si bun venit pe forum!
Ambele anvelope sunt pe 14 " nu ? Daca amandoua au talonul de 65 si tu ai 185 in loc de 195 la latimea anvelopei atunci vitezometrul va avea o eroare de 2.1%(iti arata o viteza mai mare cu 2.1%). Adica in loc sa indice 120km/h, tie ti-ar arata 117.48km/h. E o eroare foarte mica si insesizabila. Oricum toate masinile au o eroare de afisare in plus a vitezei cuprisa intre ~3 si 7% deci daca mai adaugi sa inca o eroare de 5% sa zicem(am luat o valoare medie) ajungi la 111.60 km/h care se apropie de cei 110km/h resimtiti de tine.
Tatal meu are Xsara dar e din 2004, iar la e idependenta de tip McPerhson parca(pe spate doar).
Sper sa te lamureasca mai bine din cei care au Xsara.
Numai bine!
Ambele anvelope sunt pe 14 " nu ? Daca amandoua au talonul de 65 si tu ai 185 in loc de 195 la latimea anvelopei atunci vitezometrul va avea o eroare de 2.1%(iti arata o viteza mai mare cu 2.1%). Adica in loc sa indice 120km/h, tie ti-ar arata 117.48km/h. E o eroare foarte mica si insesizabila. Oricum toate masinile au o eroare de afisare in plus a vitezei cuprisa intre ~3 si 7% deci daca mai adaugi sa inca o eroare de 5% sa zicem(am luat o valoare medie) ajungi la 111.60 km/h care se apropie de cei 110km/h resimtiti de tine.
Tatal meu are Xsara dar e din 2004, iar la e idependenta de tip McPerhson parca(pe spate doar).
Sper sa te lamureasca mai bine din cei care au Xsara.
Numai bine!
In Bucuresti mersul cu metroul/pe jos este obligatoriu 

- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
In primul rind daca ai renunta la exprimarea de tip mIRC ti-am fi recunoscatori si mesajele tale ar fi mai usor de citit.
Daca ai anvelopele stock viteza reala e intotdeauna mai mica decit cea reala. Se intimpla asa la toate masinile. Daca vrei sa aflii exact abaterea poti sa incerci cu un GPS.
Suspensia e independenta: McPherson pe fata si bare trase pe spate.
Daca ai anvelopele stock viteza reala e intotdeauna mai mica decit cea reala. Se intimpla asa la toate masinile. Daca vrei sa aflii exact abaterea poti sa incerci cu un GPS.
Suspensia e independenta: McPherson pe fata si bare trase pe spate.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- tataie2010
- simpatizant
- Mesaje: 55
- Membru din: Lun 07-Iul-2008 10:54
- Localitate: Cluj Napoca
intradevar exista o abatere intre viteza care o arata ceasul si ea reala, doar ca am sesizat 2 erori aici. cineva scria ca indicatorul de bord arata mai putin de cat viteza reala, ceea ce e fals. in 99% din cazuri indicatorul de bord arata mai mult decat viteza reala cu un anumit procet. Acest procent este determinat de mai multe cauze:
-este o abatere pe care producatorul o tolereaza, din cauza factorului psihologic. exemplu: merg cu 140 pe autostrada in austria sa nu ma incalte radarul. real eu am vreo 130 si atunci cu siguranta nu ma opreste.
-dimensiunea cauciucurilor (talonul) si a jantei, care in cazul colegului nostru sunt aceleasi.
-tipul cauciucului (aderenta si rezistenta compozitiei).
-uzura cauciucului, care mai poate influenta abaterea cu 0,5-2%.
intradeva poti verifica abaterea vitezometrului cu gps-ul, care este mai precis decat vitezometrul de bord, dar care are si el abatere.
-este o abatere pe care producatorul o tolereaza, din cauza factorului psihologic. exemplu: merg cu 140 pe autostrada in austria sa nu ma incalte radarul. real eu am vreo 130 si atunci cu siguranta nu ma opreste.
-dimensiunea cauciucurilor (talonul) si a jantei, care in cazul colegului nostru sunt aceleasi.
-tipul cauciucului (aderenta si rezistenta compozitiei).
-uzura cauciucului, care mai poate influenta abaterea cu 0,5-2%.
intradeva poti verifica abaterea vitezometrului cu gps-ul, care este mai precis decat vitezometrul de bord, dar care are si el abatere.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11817
Cel mai nou membru Storm199