Salut!
Urmãresc forumul de ceva vreme ºi am hotãrât sã scriu câte ceva despre C3-ul meu.
L-am luat SH la vreo cu 100.000 de km ĂŽn bord Âşi am parcurs cam 20.000 pânĂŁ acum. PânĂŁ ĂŽn prezent nu am avut nicio problemĂŁ majorĂŁ cu el. Singura problemĂŁ pe care o are este eroarea de temperaturĂŁ. Ăn primii 5 km de la pornire, martorul de temperaturĂŁ a lichidului de rĂŁcire indicĂŁ urcĂŁri bruÂşte cam de 4-5 ori consecutiv apoi revine la normal Âşi mai are uneori scĂŁpĂŁri la drumuri lungi, când fenomenul reapare sporadic. ÂŞtiu cĂŁ problema e cauzatĂŁ de senzor Âşi nu am de gând sĂŁ ĂŽl ĂŽnlocuiesc prea repede ĂŽntrucât nu mĂŁ deranjeazĂŁ. TotodatĂŁ, legat de aceeaÂşi problemĂŁ, dacĂŁ opresc motorul ĂŽnainte ca temperatura eroantĂŁ sĂŁ revinĂŁ la normal, ventilatorul de rĂŁcire nu se mai opreÂşte.
Avantajele pe care le vĂŁd eu la maÂşina mea sunt destule:
Consumul de ulei, de la ultima revizie (fãcutã cu 8000 de km În urmã) pânã În prezent, este neglijabil (1/3 dintr-o mãsurã).
Consumul de carburant, ĂŽn regim combinat, este excelent (4.5 fĂŁrĂŁ AC, 5.2 cu AC).
Cutia foarte bine etajatĂŁ (rapoarte lungi, mai ales ĂŽn treapta a treia).
Confort sporit pentru ocupanÞii locurilor din faÞã, având În vedere categoria din care face parte.
Cuplul maxim pânã În 2000 de ture.
Nu obiºnuiesc sã circul cu vitezã foarte mare, dar am dus-o pânã la 155 ºi am rãmas surprins sã observ cã nu am nicio vibraÞie/bãtaie pe nicãieri (având În vedere nr. de km).
Nu ĂŽmi place sensibilitatea motorului la turaĂžii mai joase de 2200. De regulĂŁ o Ăžin ĂŽntre 2200 Âşi 3000 Âşi schimb la 3200. Uneori, ĂŽn trafic aglomerat, am tendinĂža de a merge subturat (1400-2000), motiv pentru care, la repornire, motorul se supratureazĂŁ pentru circa 2 secunde pânĂŁ la 2500 de rotaĂžii Âşi apoi revine la normal. Ăn momentul ĂŽn care se supratureazĂŁ scoate mult fum negru, funingine ĂŽn exces de la mers subturat. Când o exploatez nominal, de obicei la drumuri mai lungi sau când nu este trafic aglomerat, fenomenul dispare.
Ăn condiĂžii de mers subturat, pe o perioadĂŁ ĂŽndelungatĂŁ, pot apĂŁrea probleme la turbinĂŁ Âşi la valva EGR.
Avantajul major rãmâne acela cã la un plin de carburant parcurg peste 1000 de km, perfomanÞã cu care nu orice auto se poate lãuda .
Noroc!
Citroen-ul meu: C3 1.4 HDI, 2002
Moderator: Echipa Tehnica
Parca vorbesti de masina mea ! Dumnezeule cat de identice sunt masinile astea! Eu am 120000 km si am aceleasi probleme identice cu tine! Am aceiasi belea cu senzorul de temp, pornirea turata cu fum negru dupa mers subturat,eu am avut de schimbat o fulie si un intinzator de curand ca troncanea si bucsaraia s-a cam dus dupa iarna asta dificila in care am mers zilnic de parca era un minitanc! Toti vecinii stateau acasa si eu faceam partie cu ea! Nu m-a dezamagit deloc de cand o am! Senzorul cred ca am sa il schimb in curand ca eu sunt cam tipicar si ma sacaie! La mine sa stii ca nu face la fiecare pornire eroarea asta(cam odata la zi/prima pornire)
Keket scrie:Parca vorbesti de masina mea Laughing ! Dumnezeule cat de identice sunt masinile astea! Eu am 120000 km si am aceleasi probleme identice cu tine! Am aceiasi belea cu senzorul de temp, pornirea turata cu fum negru dupa mers subturat,eu am avut de schimbat o fulie si un intinzator de curand ca troncanea si bucsaraia s-a cam dus dupa iarna asta dificila in care am mers zilnic de parca era un minitanc! Toti vecinii stateau acasa si eu faceam partie cu ea! Nu m-a dezamagit deloc de cand o am! Senzorul cred ca am sa il schimb in curand ca eu sunt cam tipicar si ma sacaie! La mine sa stii ca nu face la fiecare pornire eroarea asta(cam odata la zi/prima pornire)
Nici la mine nu fĂŁcea ĂŽn fiecare zi. A ĂŽnceput sĂŁ reaparĂŁ zilnic, la fiecare pornire, ĂŽn ultimii 5000 de km. Iar ĂŽn legĂŁturĂŁ cu fumul negru, mĂŁ bucur cĂŁ nu are FAP . Ăn altĂŁ ordine de idei, la tine când s-a fĂŁcut completarea cu ulei ĂŽn cutie, la ce nr. de km?
Cer scuze moderatorilor. Am vãzut prea târziu rubrica "Maºina mea". Dacã se doreºte ºi dacã se poate, rog mutare topicului acolo.
Sãptãmâna trecutã am luat câteva gropi mai zdravene iar În weekend am fãcut un drum ceva mai lung. Pe la 125 km/h maºina vibra puternic. Ieri am reechilibrat toate roÞile ºi i-am facut un test pânã pe la 150 km/h ºi totul e din nou ok. Cred cã la urmãtoarea revizie va trebui sã schimb kitul de ambreiaj. La apãsarea pedalei de ambreiaj aud un fluierat neuniform iar pedala a Început sã opunã rezistenÞã (nu exagerat).
Rezumatul ultimelor ~15 mii de km
Schimbat 2-3 becuri faza scurta (h7) si vreo 2 de pozitie.
Recent mi s-a ars un bec la unul din proiectoare si urmeaza sa il schimb cand ajung pe un canal.
Revizie (schimbat filtre + ulei).
Pus gume de iarna.
Completat antigel.
Rulmentul la ambreiaj a ramas neschimbat.
Cam atat.
Schimbat 2-3 becuri faza scurta (h7) si vreo 2 de pozitie.
Recent mi s-a ars un bec la unul din proiectoare si urmeaza sa il schimb cand ajung pe un canal.
Revizie (schimbat filtre + ulei).
Pus gume de iarna.
Completat antigel.
Rulmentul la ambreiaj a ramas neschimbat.
Cam atat.
DupĂŁ 3000 de km:
1. Contact imperfect la becul de poziĂžie de pe dreapta spate.
2. Mi s-au ars becurile de la plĂŁcuĂža de ĂŽnmatriculare.
3. Hayonul se Închide cu greutate ºi nu-mi dau seama care este cauza (când Îl las jos, cârligul nu Încalecã veriga ºi se aude sec, la fel ca o portierã pe care Încerci sã o Închizi În timp ce Încuietoarea este deja pe poziÞia Închis).
4. La ultima spãlare cu jet sub presiune am observat cã Îmi picurã apã Înãuntru pe la hayon, pe lângã cheder (nu exagerat, câteva picãturi).
1. Contact imperfect la becul de poziĂžie de pe dreapta spate.
2. Mi s-au ars becurile de la plĂŁcuĂža de ĂŽnmatriculare.
3. Hayonul se Închide cu greutate ºi nu-mi dau seama care este cauza (când Îl las jos, cârligul nu Încalecã veriga ºi se aude sec, la fel ca o portierã pe care Încerci sã o Închizi În timp ce Încuietoarea este deja pe poziÞia Închis).
4. La ultima spãlare cu jet sub presiune am observat cã Îmi picurã apã Înãuntru pe la hayon, pe lângã cheder (nu exagerat, câteva picãturi).
- daniel_kid1
- pasionat
- Mesaje: 104
- Membru din: Joi 03-Dec-2009 15:45
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Bruckner scrie:4. La ultima spãlare cu jet sub presiune am observat cã Îmi picurã apã Înãuntru pe la hayon, pe lângã cheder (nu exagerat, câteva picãturi).
la fel se intampla si la mine.cred ca intra pe la plasticul acela de care este prins al 3-lea stop. Eu am doar 45.000 km si tot se intampla, cred ca e din cauza caldurii vara, a mea e din 2006 si a stat mult (2 ani) degeaba, nu a mers nimeni
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187675
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern