comportamentul la drum lung

Problemele suspensiei Âşi a trenului de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: comportamentul la drum lung

Mesajde khan » Lun 04-Iun-2007 13:14

nicum scrie:
Madalina P scrie:
Matrixu scrie:
La cat schimbi vitezele?



in afara orasului merg cu a doua pana la 40, cu a treia pana la 80 si dupa aia cu a patra, nu am trecut niciodata de 110 si deci nu am bagat a cincea


Cred ca mergi cam turat.

nu merge deloc turat, cutia de C1 e ffff lunga. eu cred ca e chiar subturat un pic, a doua ajunge pina la 80 km/h la C1, deci e la jumatea turometrului la 40 km/h
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

CoolAir
pasionat
Mesaje: 105
Membru din: Mar 14-Noi-2006 13:02
Localitate: undeva in Romania

Mesajde CoolAir » Lun 04-Iun-2007 14:38

Ca sa fiu exact pe subiect, C1 se comporta bine la drum lung. Eu am facut un drum Iasi-Satu Mare- Budapesta -Vienna-Munchen-Zurich - Vevey - Geneva- Lyon -Geneva- Neuchatel - Montbelliard (unde se fabrica Peugeot) - Berna- Interlaken- Gstaad- Montreux - Evian - Berna- Lucerna- Zug - Lichtenstein - Munchen - Viena -Satu Mare - Iasi ., care a insumat 5900 km, fara nici cea mai mica problema tehnica, desi pe autostrazi aveam viteze de la 120 in sus, mergand pana la capatul vitezometrului, si mentinand cu orele incontinuu viteza la 140-150 pe ora.

Pe serpentinele din muntii Jura ori Alpi (si au fost din belsug - mai ales intre Bienne si Delemont, apoi la Les Diablellets, la Gstaad, la Gruyere, apoi pe drumul spre Lucerna), la faimoasele intrari in Cluj sau Zalau, prin Cheile Bicazului sau pe drumul plin de serpentine Joseni-Praid, masina s-a aratat foarte stabila si de incredere.

Acest traseu care include o dubla traversare a Alpilor elvetieni, pe sosele, nu pe autostrada, poate fi considerat un test de luat in seama la drum lung.

Si nu ca as avea ceva cu Loganul, dar la cat tam tam se face cu "marele succes pe pietele europene" ale acestuia, timp de 3 saptamani si pe aproape 5000 km prin Europa, am vazut in total 4 loganuri! Unul cu nr. de Romania (unul singur!), unul cu numar de Jura (Elvetia), condus de un batranel, apoi 2 Loganuri cu nr. de franta: un Break si un sedan, acesta din urma avand inscriptionat numele unui serviciu public de stat din orasul Belfort. In acelasi timp am vazut C1 de le-am pierdut numarul, mai ales in Franta.

In Germania am mers in paralel o vreme cu noul C4 Picasso! Arata foarte bine, are niste stopuri ca niste scuturi, cu un design indraznet, dar am auzit ca este f. scump.

Cat despre ironiile lui Matrixu legate de legatura intre garda la sol a masinilor si stabilitatea acestora, culmea, sunt mirat ca tocmai el la misto garda redusa la sol, el care conduce un C4, o masina proiectata si construita a fi joasa tocmai din acest motiv, sa fie stabila. De ce n-au facut cei de la Citroen un C4 cu garda la sol inalta precum Loganul?

Sau ce credeti, inginerii de la Ferrari de exemplu, fac masinile atat de joase de prosti, ori sa oblige pasagerii sa se gheboseze cand urca in ele, sau ca sa economiseasca dotandu-le cu arcuri mai mici?

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Lun 04-Iun-2007 14:53

Nu sunt ironic cu nimic..doar am zis sa lasi teoriile astea deoparte cand vine vorba de C1, pentru ca in cazul lui C1 sunt doar teorii..

1. C4-ul este o struto camila, este o masina inalta nicidecum o masina joasa!! O sa iti pun poze cu ea inainte de schimbarea arcurilor si cu ea dupa schimbarea arcurilor!
2. Una e sa ai incredere in masina cand mergi cu 80km/h si alta e sa ai incredere in masina cand mergi cu 120km/h.

Nu vreau sa intru in polemica cu voi, si vreau sa zic doar atat(parerea mea)
- C1 este o masina de oras, fara nici un fel de pretentii sportive sau de stabilitate..
- Un logan are forta necesara, sa se descurce mult mai bine pe serpentine decat un C1 de 60CP sau cat are
- Nu mai compara ferrari, sau masini supersport cu C1(vad ca tot o tii cu astea, si cu F1). C1 la cat de mica este, cum ar putea fi altfel decat destul de joasa? Nu trebuie sa se pastreze proportiile ?
- Nu am zis niciodata ca iti iei zborul cu un C1 pe serpentine, insa poti orice sa zici despre masina aia dar nu ca e stabila.. Fa un test al elanului la 60km/h, si zi-mi cat de stabila sau nu este masinuta...(ai curaj sa faci asta? )
- Ai mers cu Logan pana acum, l-ai fortat pe serpentine, ai vazut ce pot aia 90CP, sau aia 105CP? Daca ai facut asta si ramai la concluzia ca C1 este mai stabil si mai fasnet decat loganul, esti cu adevarat "pasionat Citroen"!

Avatar utilizator
dionescux
pasionat
Mesaje: 187
Membru din: Dum 09-Iul-2006 09:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde dionescux » Dum 01-Iul-2007 08:59

Ok, am facut si eu cam 5.500 km pana in Elvetia si inapoi.

Concluzii:

Pe autostrada se descurca la 130, am mers si cate o zi intreaga la viteza asta dar problema cu rampele mari, de cate 1-2 km, de la Austrieci, Elvetieni si Croati. Se simte lipsa de putere. De la 130 in a V-a ajungeam sa o tin cu greu in 110 in a IV-a.

In rest pentru a te incadra la mersul pe autostrada am cam schimbat pe la 4000 si a fost ok.

Consum mediu cu AC non stop 5.5 % (in afara de Italia unde din cauza modului absolut idiot in care se merge am sarit de 6%).


Ps:

Romanul tot Roman.

In Ungaria, de pe marginea drumului imi facea semne disperate unul cu masina cu numar de Romania.

Ok, opresc si incepe omul sa se planga ca a ramas fara benzina, ca nu mai are nici bani de benzina pentru ca a avut o defectiune la masina si a reparat-o la unguri si ca este disperat si nu stie ce sa faca. Ca imi da buletinul, pasaportul, telefonul etc doar sa-i dau niste bani sa ajunga in tara.

Ok, eu papagal impresionabil nu i-am luat nici un act si i-am dat 50 euro sa aiba de benzina pana in tara cu promisiunea ca ma suna a doua zi sa-mi dea banii inapoi. A doua zi a fost ieri. :)

Oricum e bine ca am scapat doar cu o tzapa de 50 euro data de un conational.

Boul!

Avatar utilizator
skynet
pasionat
Mesaje: 154
Membru din: Mar 03-Iul-2007 14:24
Localitate: Brasov

Mesajde skynet » Mar 03-Iul-2007 15:34

k...sal tuturor care au buburuze :D. cel mai des drum in afara l-am facut brasov - bucuresti dar ultima oara am facut ploiesti - campina numa cu 140 km/h si cu aerul conditionat pornit pe 2 si mi-a placut cum s-a comportat masina la viteza aia. vineri am facut cel mai lung drum cu ea si anume : Brasov - Cartisoara - Balea Lac - Vidraru - Curtea de Arges - Rm. Valcea - Sibiu - Brasov si pot spune ca s-a comportat chiar foarte bine pe Transfagarasan numa ca nu recomand sa mergeti spre vidraru ca drumul e varza si cum masina are suspensile tari o sa va cam blestemati zilele. in rest sunt foarte multumit de masina si va urez cati mai multi km cu masina ;)

radu_dude
pasionat
Mesaje: 126
Membru din: Sâm 31-Mar-2007 01:05
Localitate: SIBIU

Mesajde radu_dude » Vin 01-Feb-2008 02:13

sal am revenit si eu pe forum deci am facut in 10 luni 26000 de km.comportamentul la drum lung este ........... exceptional am facut 620 km sibiu suceava manastirui cu doar 29 l benzina calculele sunt ne importante avnd in vedere ca mam speriat ca nu mai scadea benzina. am mers enorm de mult cu ea si inafara de scartaituri la portbagaj nimic de mare amploare.este exact ce mi-am dorit.

Avatar utilizator
Bogdan98
simpatizant
Mesaje: 50
Membru din: Sâm 08-Mar-2008 17:05
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Bogdan98 » Mie 12-Mar-2008 19:33

Exceptional este putin spus. 378km dus, 378 intors, numai un singur plin. La intoarcere mai bine de jumatate de drum, am mers cu AC-ul pornit. Drum intins, autostrada, drum european, si destule serpentine prin munti - 2 persoane, si bagajul aferent pentru o saptamana la mare.
De tras trage bine si la deal, cu AC.
Dupa care, in miez de august, 1000 km facuti in aceleasi conditii, ba chiar mai vitrege, gen transfagarasan - consum aproximativ la fel, n-am stat sa calculez cat la suta. Ma refeream la comportamentul pe drum. E normal sa trancane putin si sa faca masaj, doar e masina mica mica.
C1 1.0i 68CP 5P Rosu B61VBF (2007) + C4 1.6i 16v 110CP 5P (2008) B04VBF

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Mie 12-Mar-2008 21:41

Un singur lucru vreau sa adaug la aceasta polemica Logan vs C1...faptul ca in ceea ce priveste siguranta C1 este mai ok decat Loganul pt ca C1 a scos 4 stele din 5 la NCAP iar Loganul doar 3...deci ca siguranta la impact C1 este peste Logan ceea ce ma face pe mine sa ma simt mai in siguranta intr-un C1 decat intr-un Logan.

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Mie 12-Mar-2008 22:22

mishoo, nu da cu bata in balta, pt ca masinile sunt din clase total diferite, asa cum si punctajul NCAP este diferit. In acest scop sunt si clasificate categoriile de vehicule testate de ei.

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Mie 12-Mar-2008 22:34

http://www.euroncap.com/tests/citroen_c1_2005/218.aspx
http://www.euroncap.com/tests/dacia_logan_2005/221.aspx

Daca vei da clik pe linkurile de mai sus vei vedea 3 imagini cu protectia oferita soferului si pasagerului.Stiu, ai dreptate testele NCAP sunt pe categorii de masini, pe clase, insa soferul tot om e si cand imi zice ca la torso am la C1 protectie adecvata iar la Logan protectie marginala, ma gandesc ca e totusi o diferenta tinand cont ca tot eu as conduce ambele masini.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 13-Mar-2008 11:17

Mishoo scrie:Un singur lucru vreau sa adaug la aceasta polemica Logan vs C1...faptul ca in ceea ce priveste siguranta C1 este mai ok decat Loganul pt ca C1 a scos 4 stele din 5 la NCAP iar Loganul doar 3...deci ca siguranta la impact C1 este peste Logan ceea ce ma face pe mine sa ma simt mai in siguranta intr-un C1 decat intr-un Logan.


Nu contest numarul de punctaje si nici nu vreau sa aflu vreodata care dintre cele doua masini e mai safe. Cred ca nici tu nu vrei sa aflii si nu cred ca o idee buna sa te bazezi pe asa ceva. La urma urmei, stelele astea sint si ele mai mult sau mai putin marketing. Insa, atit timp cit masinile sint din clase diferite, comparatia e fortata. 4 stele la un C1 nu inseamna acelasi lucru cu 4 stele de la un SUV.
Pentru linistea ta pot sa iti spun ca am vazut o ciocnire intre un P107 (practic e aceeasi masina difera doar sigla de pe capota) si un golan care nu a dat prioritate si drept urmare a fost lovit din lateral. Avariile la pejo erau mici: bara sparta, capota indoita, far spart, dar radiatorul nu s-a spart, masina a tras pe dreapta pe rotile ei. La golan in schimb, avariile au fost majore: fuzeta strimbata, planetara smulsa din cutie, uleiul scurs din cutie, etc. Ce-i drept impactul la golan a fost din lateral.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Joi 13-Mar-2008 11:56

Eu nu am spus ca inseamna acelasi lucru stelele respective.Eu am dat ca si completare la ce ai citat tu doua linkuri in care erau infatisate gradele de afectare sau protectie in caz de impact la C1 si la Logan.Manechinul din teste sufera aceleasi bruscari, iar un om care conduce un C1 sau un Logan e acelasi om, nu devine mai puternic cum porneste Loganul.Ceea ce arata baietii aia din desene e ca sternul si abdomenul unui om care conduce un C1 la un impact frontal e mai protejat decat a unui om intr-un Logan.
Evident ca nu vreau sa testez pe pielea mea aceste rezultate, insa discutia se pusese la modul C1 e o masina de 2 lei si esti in ea ca in fundul gol in mijlocul strazii si nu e chiar asa...
Am incercat sa dau exemple comparative de siguranta a omului(nu ma pasioneaza cat de tare se indoaie tabla, omul e important), in cele doua masini de unde si linkurile.Eu nu spun ca Loganul nu pare mai "safe" insa conform testelor soferul e mai in siguranta intr-un C1...

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 13-Mar-2008 16:36

C1 nu e o masina de 2 lei, dar nici mai tapana ca loganul cand vine vorba de stabilitate/putere.

Mishoo
pasionat
Mesaje: 243
Membru din: Mar 11-Mar-2008 14:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mishoo » Joi 13-Mar-2008 17:05

Mda...nu vreau sa intru in polemica cu nimeni pe ideea ca ce masina are fiecare e cea mai buna :roll:
Eu am avut posibilitatea sa aleg ori logan ori c1 si am ales c1 pentru ca e mica si consuma putin, are celeasi dotari ca un logan(evident aceleasi plastice) ba poate ca la aceesi bani c1 are mai multe gadgeturi gen airbaguri laterale...si nu am familie deci mi se pare anormal sa car dupa mine ditai hardabaia daca nu am nevoie de ea.In ceea ce priveste stabilitatea am mers si cu una si cu alta si pot sa iti spun ca la viteze mai mari de 130 Loganul pare mai stabil decat c1(dar eu nu merg cu nicio masina mai tare de 130-e viteza maxima la care ma simt confortabil conducand), la viteze mai mici nu vad diferenta insa in oras loganul e greu de parcat(nu se vede nimic in spate)+consuma enorm pe benzina fata de c1.
Conform testelor NCAP corpul uman e mai in siguranta la un impact cu aceasi viteza in C1 insa am vazut accident cu victime la viteze infime(ciocnire din lateral-dat cu capul de stalpul usii-murit), deci chestia cu NCAP e de marketing dupa cum spunea cineva insa marketingul vinde masina iar cei de la Logan nu se pot lauda decat cu spatiul mare pe care il ofera masina...singurul lor plus.Daca nu cari cartofi nu vad avantajul :lol:
Ca o concluzie c1 e bun la drumurile lungi daca mergi cu pana in 130, vrei consum mic, si nu ai copii sau damigene de carat...pentru ce nu ofera c1 sfatuiesc lumea sa isi ia Logan fiind la acelasi pret:D

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 13-Mar-2008 19:02

:mrgreen:
Ultima oară modificat Mar 18-Mar-2008 01:07 de către XENON, modificat de 2 ori în total.


Înapoi la “Suspensie - C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187668
    Total subiecte 18616
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11703
    Cel mai nou membru Vertu