Mesajde CoolAir » Lun 04-Iun-2007 14:38
Ca sa fiu exact pe subiect, C1 se comporta bine la drum lung. Eu am facut un drum Iasi-Satu Mare- Budapesta -Vienna-Munchen-Zurich - Vevey - Geneva- Lyon -Geneva- Neuchatel - Montbelliard (unde se fabrica Peugeot) - Berna- Interlaken- Gstaad- Montreux - Evian - Berna- Lucerna- Zug - Lichtenstein - Munchen - Viena -Satu Mare - Iasi ., care a insumat 5900 km, fara nici cea mai mica problema tehnica, desi pe autostrazi aveam viteze de la 120 in sus, mergand pana la capatul vitezometrului, si mentinand cu orele incontinuu viteza la 140-150 pe ora.
Pe serpentinele din muntii Jura ori Alpi (si au fost din belsug - mai ales intre Bienne si Delemont, apoi la Les Diablellets, la Gstaad, la Gruyere, apoi pe drumul spre Lucerna), la faimoasele intrari in Cluj sau Zalau, prin Cheile Bicazului sau pe drumul plin de serpentine Joseni-Praid, masina s-a aratat foarte stabila si de incredere.
Acest traseu care include o dubla traversare a Alpilor elvetieni, pe sosele, nu pe autostrada, poate fi considerat un test de luat in seama la drum lung.
Si nu ca as avea ceva cu Loganul, dar la cat tam tam se face cu "marele succes pe pietele europene" ale acestuia, timp de 3 saptamani si pe aproape 5000 km prin Europa, am vazut in total 4 loganuri! Unul cu nr. de Romania (unul singur!), unul cu numar de Jura (Elvetia), condus de un batranel, apoi 2 Loganuri cu nr. de franta: un Break si un sedan, acesta din urma avand inscriptionat numele unui serviciu public de stat din orasul Belfort. In acelasi timp am vazut C1 de le-am pierdut numarul, mai ales in Franta.
In Germania am mers in paralel o vreme cu noul C4 Picasso! Arata foarte bine, are niste stopuri ca niste scuturi, cu un design indraznet, dar am auzit ca este f. scump.
Cat despre ironiile lui Matrixu legate de legatura intre garda la sol a masinilor si stabilitatea acestora, culmea, sunt mirat ca tocmai el la misto garda redusa la sol, el care conduce un C4, o masina proiectata si construita a fi joasa tocmai din acest motiv, sa fie stabila. De ce n-au facut cei de la Citroen un C4 cu garda la sol inalta precum Loganul?
Sau ce credeti, inginerii de la Ferrari de exemplu, fac masinile atat de joase de prosti, ori sa oblige pasagerii sa se gheboseze cand urca in ele, sau ca sa economiseasca dotandu-le cu arcuri mai mici?