Pagina 1 din 1

nu am curent in bord

Scris: Mie 28-Ian-2015 20:47
de creturodica
am citroen xsara diesel 1.9 td si desi i-am cumparat baterie noua, nu am deloc curent in bord. Seara mi-a indicat avertizorul de baterie, dar am crezut ca este gluma pentru ca bateria avea 2 zile de cand o cumparasem. Dimineata nu s-a mai aprins nimic in bord si nici curent in contact nu am avut ca sa pot porni.

Scris: Mie 28-Ian-2015 21:11
de cbx
si bateria masurata ?cati v?

Scris: Mie 28-Ian-2015 22:15
de creturodica
80V. Chiar daca este noua, trebuie formatata? :(

Scris: Mie 28-Ian-2015 23:07
de MARIAN
80 repreziontă amperjul. Tensiunea o poţi măsura cu volmetrul la bornele bateriei. Dacă ai cureaua de accesorii la locul ei, cel mai probabil, alternatorul (releul de încărcare) este defect. Acumulatorul nu trebuie formatat, dar instalaţia de încărcare a vehicului trebuie să funcţioneze.

Scris: Joi 29-Ian-2015 09:48
de james kilowatt
Incearca sa vezi si daca vreuna din borne nu e pusa aiurea, eventual mai curat-o si strange-o bine.

Verifica si daca n-ai un consumator cu probleme care ramane tot timpul sub tensiune si o descarca in timp ce sta (gen alarma).

PS
Nu prea vad legatura cu C1.... dupa cum se stie C1 e o masina care nu se strica niciodata :lol:

Scris: Joi 29-Ian-2015 11:48
de cristi_s
Salut. Daca ai posibilitatea, incearca urmatoarele masuratori:
- imprumuta o baterie si vezi daca tot nu se aprinde nimic in bord. E posibil sa nu fie de la baterie.
- scoate bornele bateriei. Pune multimetrul pe scala de volti curent continuu, eventual pe valoarea de max 20V. Masoara tensiunea intre bornele bateriei. Ar trebui s afie undeva peste 12,5V daca e in stare OK. Daca e sub, e descarcata, functie de valoare, mai mult sau mai putin.
- pune la loc cablul de pe borna minus. Pune multimetrul pe masurat amperajul (probabil va trebui sa muti si cordonul rosu de masurare al aparatului in celalalt pin disponibil, functie de aparat - e marcat pe el ce si unde). Conecteaza cablurile de masurare intre borna de plus a bateriei si cablul de plus al masinii. Valoarea cosnumului ar trebui sa fie undeva pana in 50miliamperi. E bine sa stai putin, s-ar putea sa indice o valoare mai mare, apoi dupa circa 1 minut sa scada si sa se stabilizeze.
- pune si borna de plus la loc si masoara tensiunea (voltii) intre borna de plus a bateriei si carcasa cutiei de viteze, sau motor. Ar trebui sa indice aceeasi valoare ca si cea masurata intre bornele bateriei. Daca ai o valoare mai mica, ai o masa imperfecta intre baterie si motor. Cel mai probabil cablul de minus.
- dupa ce reusesti sa pornesti motorul, masoara tensiunea de incarcare, pe bornele bateriei. Ar trebui sa fie undeva in jur de 14,2V. E posibil sa se fi ars becul martor din bord si excitatia alternatorului mai mult ca sigur e prin bec.

Mai poate fi de vina chiar contactul. :)