Salut. Daca ai posibilitatea, incearca urmatoarele masuratori:
- imprumuta o baterie si vezi daca tot nu se aprinde nimic in bord. E posibil sa nu fie de la baterie.
- scoate bornele bateriei. Pune multimetrul pe scala de volti curent continuu, eventual pe valoarea de max 20V. Masoara tensiunea intre bornele bateriei. Ar trebui s afie undeva peste 12,5V daca e in stare OK. Daca e sub, e descarcata, functie de valoare, mai mult sau mai putin.
- pune la loc cablul de pe borna minus. Pune multimetrul pe masurat amperajul (probabil va trebui sa muti si cordonul rosu de masurare al aparatului in celalalt pin disponibil, functie de aparat - e marcat pe el ce si unde). Conecteaza cablurile de masurare intre borna de plus a bateriei si cablul de plus al masinii. Valoarea cosnumului ar trebui sa fie undeva pana in 50miliamperi. E bine sa stai putin, s-ar putea sa indice o valoare mai mare, apoi dupa circa 1 minut sa scada si sa se stabilizeze.
- pune si borna de plus la loc si masoara tensiunea (voltii) intre borna de plus a bateriei si carcasa cutiei de viteze, sau motor. Ar trebui sa indice aceeasi valoare ca si cea masurata intre bornele bateriei. Daca ai o valoare mai mica, ai o masa imperfecta intre baterie si motor. Cel mai probabil cablul de minus.
- dupa ce reusesti sa pornesti motorul, masoara tensiunea de incarcare, pe bornele bateriei. Ar trebui sa fie undeva in jur de 14,2V. E posibil sa se fi ars becul martor din bord si excitatia alternatorului mai mult ca sigur e prin bec.
Mai poate fi de vina chiar contactul.
