Pagina 1 din 1

electroventilator

Scris: Mie 19-Feb-2014 22:03
de Jorj
Buna seara
Electroventilatorul de la Xsara 1.4i / 2004 nu mai cupleaza la prima treapta (aprox 75 grade), pleaca la a doua treapta cand indicatorul din bord arata 90 de grade (in motor e aprox 105 grade). Am demontat cei doi senzori din fata radiatorului si am descoperit prin masurare, ca la cel de jos rezistenta de 0,52 omi nu este buna. Am inlocuit rezistenta cu una echivalenta dar acelasi rezultat. La 90 de grade pe indicator, apare martorul STOP in bord, porneste electroventilatorul, vibreaza motorul. Opresc motorul si dupa cateva secunde pornesc; masina merge normal pana apa ajunge iar la 90 de grade.

Ce poate fi ? Poate fi decalibrata nichelina din acel modul (senzor) ? Sau?
Multunesc
Astept raspuns

Scris: Joi 20-Feb-2014 16:05
de cbx
rezistenta termica montata la cate grade decupleaza ?

electroventilatoe

Scris: Sâm 22-Feb-2014 22:49
de Jorj
Rezistenta este pentru prima treapta, si cred ca se cupleaza pe la 70 - 80 de grade
Insa exista cate un motoras pentru alimentarea fiecarei trepte a electroventilatorului?
Daca da, poate fi ceva in neregula cu primul motoras pentru treapta 1?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri

Scris: Dum 23-Feb-2014 21:02
de cbx
rezistenta termica trebuie sa decupleze la 180 de grade , electroventilatorul are 1 motor ...siguranta de 40A ai verificat ?

Re: electroventilatoe

Scris: Lun 24-Mar-2014 16:42
de dadan
Jorj scrie:Rezistenta este pentru prima treapta, si cred ca se cupleaza pe la 70 - 80 de grade
Insa exista cate un motoras pentru alimentarea fiecarei trepte a electroventilatorului?
Daca da, poate fi ceva in neregula cu primul motoras pentru treapta 1?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri
Rezistenta e buna dar este inseriata cu o siguranta termica, care sigur e arsa. Sunteaz-o si va merge. Asa am patit si eu.
Imagine

Imagine
:wink: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=22228

Scris: Mar 01-Apr-2014 20:51
de Jorj
Multumesc de sfat. Asa am facut si eu. Functioneaza corect.
Totusi este posibil ca din cauza faptului ca am suntat rezistenta sa nu mai functioneze la puterea nominala ventilatorul ptr treapta 1 si 2 pentru exterior. Ptr 3,4 functionarea pare sa fie normala.
Asa cel putin sesizez eu.
Multumesc.

Scris: Mar 01-Apr-2014 21:14
de Jorj
Am taiat corpul rezistentei si am legat piciorusele.
Momentan functioneazĂŁ

Scris: Mie 02-Apr-2014 17:52
de dadan
Jorj scrie:Am taiat corpul rezistentei si am legat piciorusele.
Momentan functioneazĂŁ
Cred ca te referi la siguranta termica. Rezistenta e cea mare in forma de arc. Nu aveai de ce s-o tai! Ventilatorul meu merge bine, dar trebuie sa-i pun siguranta termica. Acum s-a ars ea, dar daca nu e, se arde rezistenta :cry:

Scris: Mie 02-Apr-2014 21:23
de Jorj
Corect, este vorba de siguranta termica. De aproximativ trei saptĂŁmâni merg asa cum am scris mai sus. Nu am gĂŁsit siguranța termica sĂŁ o cumpĂŁr.
Am gĂŁsit tot modulul nou - 100 lei. Mai caut sigurantĂŁ.
Mulțumesc pentru promtitudine.

ventilator racire radiator

Scris: Joi 22-Oct-2015 19:17
de emil
Salut. am si eu o problema oarecum similara. Am un xsara 1.9d ,model ce are un singur ventilator ,comun pentru clima si racire radiator. la clima merge ok., insa la racire motor porneste foarte tarziu, adica pe la 95-97 grade.care sa fie motivul acestei porniri intarziate .as vrea sa sa nu urce acul mult peste 90 grade. astept un sfat. multumesc.

Re: ventilator racire radiator

Scris: Vin 23-Oct-2015 07:11
de dadan
emil scrie:Salut. am si eu o problema oarecum similara. Am un xsara 1.9d ,model ce are un singur ventilator ,comun pentru clima si racire radiator. la clima merge ok., insa la racire motor porneste foarte tarziu, adica pe la 95-97 grade.care sa fie motivul acestei porniri intarziate .as vrea sa sa nu urce acul mult peste 90 grade. astept un sfat. multumesc.
Vrifica siguranta termica. Ai si poze, e simplu. Sigur o rezolvi rapid. Trebuie sa dai grilajul masca fata, jos, si gasesti modulul din poza, acolo. Succes!

Scris: Mar 27-Oct-2015 19:42
de Jorj
Eu am inlocuit tot modulul si acum este OK. Am dat pe unul nou cred ca 38 sau 42 de lei. Acum nu mai am probleme. Atentie sa dai pentru verificare serialul de pe dispozitiv(am avut problene la comanda cu seria de identificare a masinii).