Pagina 1 din 1

inchidere centralizata-double locking

Scris: Sâm 18-Mar-2006 21:38
de scozmin
urmatorul citat e luat din programul autodata si se refera la modul de operare al inchiderii centralizate la xsara

"-Pressing lock button (Fig.1) once activates central locking and alarm.
-Pressing lock button (Fig.1) again whithin 5 seconds of locking the vehicle activates double locking system. "

fig1 este o cheie cu butoane de xsara si lock button e bineinteles butonul de inchis de pe cheie
Intrebarea mea este daca stie cineva ce este acest "double locking system" si ce face el.

Scris: Sâm 18-Mar-2006 21:40
de adytzu
Ioi! Eu nu am curajul sa incerc! :lol:

Scris: Sâm 18-Mar-2006 21:42
de scozmin
incredibil de prompt :lol:
eu am avut curajul dar nu mi s-a parut sa se intample ceva

Scris: Sâm 18-Mar-2006 21:51
de adytzu
Serios acum, din cate stiu, odata cu inchiderea centralizata, cand am luat masina mi s-a spus ca se imobilizeaza si motorul. Nu in sensul propriu ca nu se mai misca...nu sariti pe mine. :lol:
Adica din computer se dezactiveaza ceva pe-acolo si nu mai poate fi pornit chiar daca ai cheie (ma refer aici si la cheia de rezerva, dar care nu are butoanele alea). Deci, eu nu m-as "juca" cu chestii din astea decat dupa ce stiu foarte bine ce fac. Au fost cateva cazuri printre noi care au ramas pe langa masini si nu-mi doresc acest lucru.

Scris: Sâm 18-Mar-2006 22:06
de scozmin
Imobilizatorul motorului are legatura doar cu chipul din cheie; daca ai o cheie cu chip in raza de actiune a imobilizatorului atunci motorul se deblocheaza si poate porni; evident cu conditia ca si cheia sa fie "cunoscuta" de calculator.
Nu cred ca e vreun pericol cu chestia asta double locking pt ca e f probabil s-o actionezi si involuntar ; daca ar spune sa tii apsat un buton pt 5 secunde atunci inseamna ca e o masura de protectie.
Eu oricum nu am alarma la masina si daca cheia e la mine in mana n-am cum sa raman pe afara 8)

Scris: Dum 19-Mar-2006 17:05
de Matrixu
Sa nu fie ca la c4 acea inchidere supercentralizata,parca asa se numea. Scopul ei era de a inchide usile astfel incat sa nu poata fi deschise nici din interior. (sparge hotu geamu, si vrea sa deschida usa, din interior dar surpriza, nu se deschide :D).

Scris: Dum 19-Mar-2006 17:40
de tartorul
adytzu scrie:Ioi! Eu nu am curajul sa incerc! :lol:


Sa inteleg ca din cauza asta umbli cu zabrele in avatar? :P Zabrelele reprezinta o transpune artistica a sistemului "double lock"? :wink:

Scris: Mar 21-Mar-2006 00:25
de bezz
de fraier ce sunt, de multe ori am apasat de doua ori butonul lock in intervalul sus mentionat si singura urmare a fost ca au mai clipit o data semnalizatoarele...fara alte consecinte wheew
in schimb destul de repede mi s-a stricat un contact la usa si a trebuit schimbat (o fi fost vina mea? n-o fi fost :?: :!: ) mi se descuia masina singura pe ploaie nu e de ras...sama fi vazut cum stergeam apa de la incuietoare si stalp :evil:
ceea ce pizmuiesc eu la alte inchideri centralizate este cum uita omu sa-si inchida geamul, armeaza alarma si minune, daca apasa de doua ori, se-nchide si geamul...
parca noi eram aia in contact cu tehnologia :twisted:

Scris: Mar 21-Mar-2006 13:32
de Arise
La mine se inchide geamul din telecomanda parca...

Scris: Mar 21-Mar-2006 17:11
de Costin
din cate stiu chestiunea cu inchisul geamurilor este o optiune a alarmei , parca ii zice confort , si unele o au altele nu , deasemenea la unele care au aceasta optiune nu e activata , merita sa arunci o intrebare la cineva care se ocupa cu montari de alarme auto

Scris: Mie 22-Mar-2006 16:36
de Matrixu
La C4 este standard sa inchizi geamurile din telecomanda. Tii mai mult apasat pe butonul de inchidere si se inchid si geamurile.

Scris: Mie 22-Mar-2006 18:05
de ovicti
double lock= dead lock= secure lock = safe lock = super lock = inchiderea supercentralizata.

Toate se refera la acelasi lucru , denumirea difera in functie de producatorii masinilor.

La Xsara mea (productie 2001) nu pare sa am asa ceva, desi este echipare de varf. Probabil a aparut mai tarziu.

Oricum e curioasa chestia cu secure lock la a doua apasare.
La Audi se face secure pe prima si daca se mai apasa o data butonul de lock trece in lock simplu (cand masina poate fi deschisa totusi de la manerele din interior).
La BMW daca se opreste motorul inainte de a deschide usa atunci face secure. Daca se deschide intai usa si apoi e oprit motorul face doar lock (la un cabrio se poate si sari peste usa si atunci tot lock simplu se obtine - si la alte tipuri de caroserii se poate iesi târâs, pe fereastra) :)

Functia a doua se numeste intr-adevar "Comfort Open/Close" si are o mai mare legatura cu inchiderea/deschiderea geamurilor decat cu incuierea usilor sau alarma.

Aici exista multe variatii: de la inchiderea/ deschiderea simpla, comandata prin apasarea lunga a butoanelor lock/unlock ... pana la inchidere automata daca incepe sa ploua sau deschidere automata cand calitatea aerului din habitaclu nu e corespunzatoare (o foloseste BMW la masinile cu hidrogen).