Pagina 1 din 2

Bucsa amortizor spate

Scris: Sâm 31-Mar-2012 18:47
de liviustoica601
Trebuie sa schimb bucsile de la amortizoarele spate, scartaie de ma scoate din minti ,cum ma asez in masina sau ma ridic scartaie ,nu am gasit nimic pe site-urile de piese ,a shimbat cineva aceste bucsi? unde le gasesc? sau nu se schimba decat cu tot cu amortizor?

Scris: Sâm 31-Mar-2012 19:19
de stan cristian
Salutare, parerea mea e ca scartie din cauza rulmentilor de la brate nu din cauza bucsilor de la amortizor ....

Scris: Sâm 31-Mar-2012 22:44
de liviustoica601
Am inteles si tiind sa va dau dreptate fiind mult mai in tema decat mecanicul care mi-a spus despre bucsi,as dorii va rog sa imi spuneti ce se poate intampla daca merg cu ei asa ,sincer merg cu ia asa din toamna, doar ca nu fac nici 100km pe saptamana, si eventual pe PM un pret cu costul reparatie.Va multumesc

Scris: Dum 01-Apr-2012 09:22
de stan cristian
Salut, daca rotile stau inca drepte.... nu sa intampla mai nimic ,dar incet incet se sparg rulmentii si o sa inceapa sa frece cauciucurile in caroserie, vedeti ca sunt destule topicuri aici ca sa va lamuriti mai bine despre problema asta.

Scris: Dum 01-Apr-2012 11:44
de toro
Daca ai un atelier sau curte sa ridici masina de spate , dai in mijlocul butucului (jos) o gaura si pui un gresor ( 1 stanga -1 dreapta ) Gaura va fii in raport de gresorul pe care il gasesti ( 6-8 sau 10 mm) bagi cu gresorul vazelina la greu si scapi de acel scartait plus ai o ungere la lagare. Uite o poza cu locul unde dai gaura : http://img694.imageshack.us/img694/4612/punte206.jpg -- http://img339.imageshack.us/img339/3532/bucse.jpg

Scris: Dum 01-Apr-2012 11:51
de toro
O reparatie de genu' (rulmentii schimbati -- bucsii -- axe) cu manopera cu tot , te scoate la 1600-1700 ron. Scump !! dar este o operatie data dracului de grea si nu o poti face chiar in fata blocului si fara sculele aferente.

Scris: Dum 01-Apr-2012 12:33
de liviustoica601
Am inteles ,cred ca ar fii o solutie rapida si simpla,dar spanul de la gaura si de la filet care cade inauntru nu afecteaza cu nimik?

Scris: Dum 01-Apr-2012 12:50
de dj01fad
nu are nimic, oricum spiralul trage spanul afara, nu il baga inauntru.
pe de alta parte, 1700 lei pe reparatia asta... mi se pare enorm de mult, ca la dublul acestei sume cumperi o masina deja :shock: altfel spus, eu unul nu as da! mai bine schimbi puntea spate, si la aia de o cumperi ii pui gresoare si gata.

Scris: Dum 01-Apr-2012 12:56
de liviustoica601
Momentan o sa ii pun gresoare ca in afara de scartait nu are nimik,ma refer ca rotile nu stau /sau \ ,si ai dreprate la 1000 euro gasesti alta masina

Scris: Dum 01-Apr-2012 13:00
de toro
Gaura care urmeaza sa o dai se va face in partea de jos si in mare parte spanul va cadea. La strapungere dai mai usor si nu apasat sa rupi burghiul. Daca ai un magnet , tine burghiul pt. 5 minute pe el. Filetul se va da cu un tarod in raport cu gresorul. Recomand- Gresoare M 8x1 .

Scris: Dum 01-Apr-2012 13:12
de toro
Nick ! O punte noua te sparge la buzunar. Una SH daca o cumperi poate fii mai proasta ca cea avuta. Iar demontarea - montarea puntii si inlocuirea cu piese noi la 17 milioane nu mi-se pare mult. Eu sunt convins ca tu stii ce munca de sisif este acolo. In cazul lui Liviu ,daca zice ca rotile stau bine, este suficient de o gresare (deocamdata)

Scris: Dum 01-Apr-2012 13:32
de liviustoica601
Toro iti multumesc foarte mult pt sfaturile tale,cand o sa revii in tara o sa vb si despre flase+rulmenti, o zii buna iti doresc

Scris: Dum 01-Apr-2012 13:44
de toro
Liviu ! suntem colegii de bucurii si suferinte in domeniul auto pe acest forum .Daca cineva poate ajuta cu un sfat bun si cel sfatuit este multumit ... multumirea mai mare este la cel care ajuta cu sfatul sau .

Scris: Dum 01-Apr-2012 16:21
de mariuss
Deci ideea cu gresorul e foarte buna dar cu conditia sa nu fie deja afectati rulmentii.

In poze mi se pare ca e o punte de pug 206.La xsara principiul e acelasi dar difera putin puntea. Cred ca nu merge bagat gresor acolo unde a recomandat Toro.

Recomandarea mea e sa desfaci puntea si sa inlocuiesti rulmentii si simeringul aferent dupa care sa montezi gresorul.
Rulmentii costa 120 setul la citroen iar daca ai inclinatii spre mecanica poti sa faci tu operatiunea cu conditia sa te documentezi intai si sa ai un manual dupa care sa lucrezi.

In alta ordine de idei sper ca dupa paste sa reusesc sa fac un tutorial cu reparatia la xsara unui amic.

Scris: Dum 01-Apr-2012 17:13
de toro
mariuss ! ...daca erau rulmentii - bucsile ,rotile stateau /-\ . Puntea aratata este de Berlingo si este ca la Xsara. Eu am pus la Xsara mea acum 2 ani gresoare si e ok. Posibil la Liviu sa fie semeringul uzat si a intrat apa... mizerie . Nu atat costul rulmentilor e problema cea mare. Acolo poti da de uzura bucsilor care sunt cale de rulare a rul.Ce faci ? Ai strung sa-ti faci alte bucsii ? si nu din orsice material. Le faci din OLC-45>69 sau MoC. Axul uzat -il faci dar unde faci tratamentul ? Fara presa nu dai bratele jos ,doar daca dai puntea jos cu totul si o iei nene la baroase pana i-ti ies ochii din cap ca la melc. Manualul i-ti da anumite repere de desfacere si atat .Pentru unul care nu a avut parte de o asemenea operatie , i-se pare simplu. Intra la service-uri si roaga-i sa-ti repare - schimbe puntea. Cand aud meseriasii i-ti vor spune ca sunt in inventar sau zugravesc si nu pot ,sau se apuca si i-ti fac o gaura in buget de numai cu tubul de oxigen i-ti mai revii.