Dupa lupte seculare ce au durat mai bine de 2 luni am reusit sa-i montez distantierele si implicit jantele de aliaj. Nu fara emotii...
Tinand cont de figurile facut de cei de la sama vis a vis de distantiere, le-am montat la mine in cartier, la IPSO, care btw e in procedura de lichidare (divizia roti) si au lichidari de stocuri la anvelope.
Am pus distantierele (conform manualului), prezoanele s-au strans cu cheia dinamometrica (aveau tabel
) si am plecat fericit.
Dupa 30m realizez ca am un sunet asemanator cu cel obtinut in copilarie daca puneam intre spitele bicicletei o bucata de pahar de inghetata...aveam motoras, care se auzea mai intens la viteze mici...si culmea eu il auzeam pe ambele parti... Shukar mare, m-am invartit vreo juma de ora prin zona (oricum la ce intersectii si ambuteiaje sunt in Baneasa nu ma puteam intoarce usor la IPSO)...deja ma vedeam vanzand jantele, cautand altele etc...ce mai, eram negru.
Ajung din nou la IPSO, le zic de zgomot, punem rabla pe elevator si hai sa invartim precum copiii tampiti de roti. In spatele fuzetei este ceva ca o farfurie din tabla ordinara, o aparatoare de noroi pentru disc/etrier/fuzeta care doar la o roata era usor descentrata si se freca de janta (oala) dand acel minunat zgomot. Am tras de farfuria aia, am indreptat-o si nu mai am nici un zgomot suspect.
Momentan sunt fericit (directia pare ok, n-am vibratii, dupa schimbarea placutelor, culmea, pe spate, mi-a disparut vuietul care-l aveam la franare) DAR:
- nu am verificat inca geometria (o voi face, probabil la ATS, ca la sama nu-s incantat);
- nu am facut testul autostrazii (adica am mers cu maxim 100/ora, deh, prin bucuresti).
Dupa aceste doua teste ma voi putea declara multumit...
Poze:
the spacers
rotile au ramas frumos in interiorul caroseriei, oricum rolul distantierelor este nu estetic, ci mai mult functional