Pagina 1 din 1
Fierbe apa in motor !!!
Scris: Vin 09-Mai-2008 15:06
de jackal_kidd
Salutare,
pentru inceput o intrebare simpla: ce poate fi defect cand ti se ridica nivelul apei in motor la Xsara ?A mai avut cineva problema asta ?
Se ridica si ramane la 100 oC iar mai apoi intra pe rosu si-mi apare "STOP" pe bord.Si cam la ce temperatura ar trebui sa stea: la 60 sau la 90 oC ??
Merci mult anticipat de ajutor !
Scris: Vin 09-Mai-2008 15:09
de cbx
termostatul este defect
Scris: Vin 09-Mai-2008 15:10
de jackal_kidd
Te pricepi sa-l schimbi pls ??Platesc deranjul.
Cineva mi-a zis ca pot fi mai multe cauze si se poate ajunge pana la garnitura de chiuloasa...dar ma indoiesc...
Merci
Scris: Vin 09-Mai-2008 18:34
de cit_a
nuuuuuu, nu ai termostatul defect ! mare grija ca la motoarele hdi e mult mai complexa problema , poti incepe cu sigurantele de alimenatre . apropo daca pornesti clima cu motorul mai rece ti se aprinde indicatorul de avertizare ? sa nu uit ! se aprinde cel portocaliu sau rosu ??
Scris: Vin 09-Mai-2008 19:16
de dj01fad
ia verifica mai intai daca porneste electroventilatorul de la radiator.... daca da, atunci cauti in alta parte. daca nu, de acolo e. apa la diesel sta intre 85 si 95 sau ceva de genul, depinde de precizia indicatorului in primul rand.
Scris: Dum 11-Mai-2008 17:30
de jackal_kidd
cit_a : nu se aprinde cand pornesc aerul cu mot rece, se aprinde la mers in aglomeratie si incepe cu ridicarea acului de la apa pana se ajunge la aprinderea LED-ul rosu apoi la 2 sec se aprinde si textul "STOP" clipind pe mijlocul bordului.
dj01fad: porneste electroventilatorul si sta mai tot timpul pornit...probabil observa ca nu se mai raceste apa si tot incearca el s-o raceasca...Deci singura chestie este LED-ul de pe bord de la apa si semnul STOP..
Sper sa aveti dreptate si sa scap doar cu termostatul...Doamne ajuta..
E cineva priceput in mecanica printre voi sau tre sa caut un mecanic sau un service ?
Merci
Scris: Dum 11-Mai-2008 19:21
de mbc
am avut problema identica la masina veche. sper la tine sa nu fie ce a fost la mine.
termostat ok (intr-un final)
ventilatoare ok
apa ajungea in radiator si facea circuitul
problema a fost de la motor - motor uzat - uzura excesiva la segmenti.
Scris: Lun 12-Mai-2008 02:06
de dj01fad
daca electroventilatorul porneste si sta mai tot timpul pornit, atunci verifica daca in mometul in care este pornit, radiatorul este fierbinte, dar, verifici pe toata suprafata!!! daca este rece, ai termostatul blocat; daca este cald dar doar in zona unui furtun, posibil sa ai radiatorul infundat si sa nu faca fata la racire... daca in schimb este cald aproape uniform, inseamnca ca radiatorul este ok, termostatul se deschide... poti incerca totusi sa dai afara detot termostatul si sa faci teste...
uzura excesiva la motor... nu prea cred sa fie, dar inclin sa cred ca este de la radiator sau termostat, si de asemenea sper asta. ai chinuit cumva excesiv masina?
Scris: Lun 12-Mai-2008 06:27
de jackal_kidd
De chinuit n-am chinuit-o dar recunosc ca m-am dat o singura data(si asta chiar inainte sa mi se aprinda prima data) cu un X5 pe care nu am vrut sa-l las sa treaca...imi taiase fata pe sosea...deci m-am luat cu el si recunosc ca i-am dat brusc talpa pana pe la 200...iar la cateva secunde dupa repriza asta nebuna s-a aprins STOP-ul pe bord...si de atunci o tot tine asa.
Recunosc pt ca n-are rost sa ma ascund daca tot caut un raspuns pt problema mea.
O sa verific si treaba cu radiatorul
Scris: Lun 12-Mai-2008 09:08
de cit_a
jackal_kidd ! dupa cate stiu eu noi nu avem tremostat

, noi avem o sonda electronica care lucreaza dircet cu calc-ul de pe masina se unde comanda releele dintre ventilatoare . sonda poate fi curatata intr-o solutie alcalina pt. a da jos eventaualele depuneri de calcar de pe sonda de unde ,,posibil " sa ai erori la calculatorul masinii . dar tind sa cred ca tu ai alte probleme de genul circulatiei apei in motor , pompa apa , nive , etc ....
Scris: Lun 12-Mai-2008 10:08
de alexd
posibil sa fie usor ciupita garnitura de chiuloasa, suficient cat sa genereze mici perne de aer in spatele carora se formeaza puncte de fierbere, nepermitand apei sa circule normal. Furtunele se intaresc mai tare decat de obicei in apropierea supraincalzirii (zona 90-95 grade) ?
Scris: Lun 12-Mai-2008 11:54
de dj01fad
jackal_kidd scrie:deci m-am luat cu el si recunosc ca i-am dat brusc talpa pana pe la 200...iar la cateva secunde dupa repriza asta nebuna s-a aprins STOP-ul pe bord...si de atunci o tot tine asa.
in cazul asta... cred ca poti trage singur o concluzie; nu este 100% ca s-a intamplat ceva atunci, dar... cam asta pare a fi. cel mai bine ar fi sa mergi la un mecanic si sa ii povestesti si lui ce s-a intamplat cu exactitate. cand ai facut treaba asta motorul era cald sau rece? cam cati km are?
Scris: Lun 12-Mai-2008 11:57
de jackal_kidd
Va multumesc mult tuturor...problema era....termostatul !
Am schimbat jucaria si merge fara probleme.
Apa sta cum a spus dj01fad:"intre 85 si 95 " si nu mai urca sub nici o forma oricat as accelera sau merge mai "sportiv", pentru ca am facut-o si p-asta...trebuia sa testez nu ?
Deci inca o data multumiri tuturor....oricum am mai gasit cate ceva de schimbat daca tot am dus-o la doctor acum in pragul ITP-ului...
Stima
Scris: Lun 12-Mai-2008 12:00
de jackal_kidd
"treaba" cu talpa am facut-o dupa cam 80 Km de drum...deci era cald.
Masina are 97.000 Km.Se poate sa se fi blocat de la socul accelerarii puternice...apa s-a incalzit instant...cine stie..
Scris: Joi 07-Aug-2008 14:11
de cocolinno
Cel mai probabil e de la electroventilator, cel putin la mine asa a fost. Si nu s-a intamplat din cauza accidentului pe care l-am avut ci pentru ca firul de la electroventilator a frecat de claxon si s-a ars in cele din urma. Pe mine m-a costat cam 200 de Ron un alt electroventilator...si de schimbat s-a ocupat tatal meu... Bafta!