Salut! Am un Citroen Xsara model 98 cu motor de 1.8i si 90CP. Problema este ca se incalzeste apa destul de repede asta insemnand cam 3 semafoare. Dupa termeratura apei creste mult peste 90grade ducandu-se spre zona rosie. Ideea e ca masina nici nu mai trage cum ar fi rece (pierde din putere) si mi se pare ca mananca si ulei. Multi zic ca problema ar fi termostatul.
Ma puteti ajuta. Mersi frumos !!!
Problema incalzire excesiva motor
Moderator: Echipa Tehnica
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 1
- Membru din: Mar 21-Sep-2010 11:01
- Localitate: Bucuresti
acelasi lucru am patit si eu, eu am un ZX cu motor de 1.8i, si simptomele au fost asemanatoare, termostatul l-am demontat, l-am fiert intr-o oala sa vad daca era defect si intradevar era.
Sper sa fie si la tine la fel.
Iti bolboroseste in vasul de expansiune? lichid ai destul?
Verifica daca iti pornesc electroventilatoarele din fata radiatorului.
Am mers 2 ani cu un singur ventilator, fara sa-mi dau seama ca al doilea era defect si apa urca putin peste 95.
succes
Sper sa fie si la tine la fel.
Iti bolboroseste in vasul de expansiune? lichid ai destul?
Verifica daca iti pornesc electroventilatoarele din fata radiatorului.
Am mers 2 ani cu un singur ventilator, fara sa-mi dau seama ca al doilea era defect si apa urca putin peste 95.
succes
Respectul se castiga, nu se impune ...
- dani20072008
- simpatizant
- Mesaje: 40
- Membru din: Vin 03-Sep-2010 14:03
- Localitate: medias
Si la masina din semnatura am aceasi problema ,creste apa peste 90 destul de mult dar apoi pornesc ventilatoarele si scade la "normal" , am impresia ca au o intarziere in a porni.Ieri chiar i-am schimbat termostatu si tot antigelul care era negru rau si mirosea ingrozitor ,dar se pare ca tot asa imi face, porneste mai tarziu decat ar fi cazul .Tin minte ca am citit odata pe un forum ca este ceva normal la citroen cel putin motorul asta ca sa porneasca mai tarziu electroventilatorul, cine mai are acest tip de motor sa ne spuna si noua la cat incepe sa "invarta" Very Happy
- dani20072008
- simpatizant
- Mesaje: 40
- Membru din: Vin 03-Sep-2010 14:03
- Localitate: medias
eee m-am exprimat eu rau ,era urata apa si mirosea tare dar eu cred ca din cauza ca nu a mai fost schimbata de mult timp sau deloc sa zic asa .masina cand am luat-o am dus-o si la reprenzentanta citroen din Frankfurt si ia facut o diagnoza cat si verificari mecanice.Stiu doar ca a fost uleiul un pic peste normal dar au zis ca nu e nici o problema .
Temperatura excesiva
Buna ziua,
Pentru o Xsara 1.8i lucrurile stau asa:
1. Pentru un ventilator 1x120w ,acesta porneste la 97C si nu are decat o singura viteza.
2. Pentru doua ventilatoare 2x120w,prima viteza la 96C,adoua viteza la 101C. La 112C,se decupleaza compresorul AC.
3. In ambele cazuri,becul de alerta se aprinde la 118C.
Verifia:
1. Pornirea ventilatoarelor la temperaturile de mai sus. Daca acest lucru se intampla atunci este O.K.
2. Daca punctul 1.este indeplinit si temperatura totusi creste spre temperatura de alerta,verifica radiatorul si vezi daca se incalzeste total, partial sau deloc. Daca nu se incalzeste=termostat.Daca se incalzeste partial,are zone calde si altele reci,atunci schimba radiatorul.In acest caz i-ti dau un sfat: nu curata radiatorul;este inutil:schimba-l.
3. Mai exista si o alta posibilitate: fagurii radiatorului sa fie murdari la exterior. Curata radiatorul prin masca din fata,cu jet puternic de apa si fa o noua proba.
ATENTIE: Xara 1 si 2,au o mare problema cu aerisirea circuitului de racire. Tu esti sigur ca totul este O.K.?
In speranta ca sfaturile sunt utile,i-ti urez bafta.
Daca ai intrabari contacteaza-ma: 0722 247463-Ploiesti
Pentru o Xsara 1.8i lucrurile stau asa:
1. Pentru un ventilator 1x120w ,acesta porneste la 97C si nu are decat o singura viteza.
2. Pentru doua ventilatoare 2x120w,prima viteza la 96C,adoua viteza la 101C. La 112C,se decupleaza compresorul AC.
3. In ambele cazuri,becul de alerta se aprinde la 118C.
Verifia:
1. Pornirea ventilatoarelor la temperaturile de mai sus. Daca acest lucru se intampla atunci este O.K.
2. Daca punctul 1.este indeplinit si temperatura totusi creste spre temperatura de alerta,verifica radiatorul si vezi daca se incalzeste total, partial sau deloc. Daca nu se incalzeste=termostat.Daca se incalzeste partial,are zone calde si altele reci,atunci schimba radiatorul.In acest caz i-ti dau un sfat: nu curata radiatorul;este inutil:schimba-l.
3. Mai exista si o alta posibilitate: fagurii radiatorului sa fie murdari la exterior. Curata radiatorul prin masca din fata,cu jet puternic de apa si fa o noua proba.
ATENTIE: Xara 1 si 2,au o mare problema cu aerisirea circuitului de racire. Tu esti sigur ca totul este O.K.?
In speranta ca sfaturile sunt utile,i-ti urez bafta.
Daca ai intrabari contacteaza-ma: 0722 247463-Ploiesti
- dani20072008
- simpatizant
- Mesaje: 40
- Membru din: Vin 03-Sep-2010 14:03
- Localitate: medias
Buna sonycit ,
Deci eu am doua ventilatoare 2x120w, pana acuma nu sa aprins niciodata becul de alerta.
Am observat ca dupa ce am schimbat antigelul si termostatul lucreaza am bine , adica creste temperatura peste 90 dar is revine apoi destul de rapid.Masina am adus-o din Germania si nu am avut nici o problema cu ea pe drum si nu am menajat-o mai deloc ,cel putin pe Austria am mers constant intre 130-150km/h cu cateva varfuri mai mari de atata .Daca o sa am nevoie de sfaturi,solutii am sa te contactez ,chiar daca raspunsul era pentru colegul algabone20 ,daca se poate bineanteles ,multumesc.
Deci eu am doua ventilatoare 2x120w, pana acuma nu sa aprins niciodata becul de alerta.
Am observat ca dupa ce am schimbat antigelul si termostatul lucreaza am bine , adica creste temperatura peste 90 dar is revine apoi destul de rapid.Masina am adus-o din Germania si nu am avut nici o problema cu ea pe drum si nu am menajat-o mai deloc ,cel putin pe Austria am mers constant intre 130-150km/h cu cateva varfuri mai mari de atata .Daca o sa am nevoie de sfaturi,solutii am sa te contactez ,chiar daca raspunsul era pentru colegul algabone20 ,daca se poate bineanteles ,multumesc.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11823
Cel mai nou membru popdaniel