Pagina 1 din 1

[tutorial] aeroterma Saxo

Scris: Mie 18-Apr-2007 16:48
de novo
Salut!

Am un Saxo 1.1 din 2002. Cam de o luna am o problema cu aeroterma, chiar daca e oprita (de la buton) se aud niste scartaieli care in mod normal se auzeau atunci cand comutam intre aer de afara sau recirculare aer din interior.

Altfel ea functioneaza ok, baga caldura etc, insa zgomotele sunt enervante, e ca si cum o clapeta incearca incontinuu sa se inchida dar nu reuseste.

Mi-ar fi de folos cateva pareri, mai ales ca nu stiu cum se demonteaza respectiva aeroterma.

Scris: Vin 20-Apr-2007 20:16
de christistanciu
eu am avut aceeasi problema, este defect motorasul ce angreneaza clapetele de la recircularea aerului. de fapt rotile dintzate de la motoras.

piesa este C31 valeo F656692 K/U

eu am asteptat dupa piesa asta 3 luni de zile, pana un prieten mi-a gasit in italia la schrot un saxo cu AC.
deci piesa exista numai la saxo cu AC ATENTIE! ca eu am facut o data vreo 300 de km aiurea pt un saxo ce era de dezmembrat dar nu stiam ca nu exista piesa la cele fara aer conditionat ...

pentru a elimina zgomotul, scoti butonul de la recirculare si extragi mufa din el, eventual introduci mufa intr-un buton "orb" ca sa nu faci alte prostii.

iti doresc mult succes in gasirea unui motoras, nou costa cam mult... cca. 5 milioane de lei.

daca te intereseaza si vrei sa demontezi/montezi singur componenta scrie aici si am sa spun pas cu pas ce trebe demontat sa ajungi acolo unde trebe.

Scris: Lun 23-Apr-2007 09:23
de novo
Esti sigur ca piesa exista numai la Clima? Al meu nu are clima, doar AC.
Cat despre zgomot, e prezent si daca butonul de recirculare e apasat, si daca nu.
Daca ai vreun link sau imi poti scrie aici cum pot sa demontez aeroterma m-ai ajuta foarte mult...

Multumesc

Scris: Lun 23-Apr-2007 13:36
de christistanciu
Am gresit cand am scris clima, si eu am tot AC. ca sa te convingi ca intr-adevar asta e problema scoate mufa afara din buton. Motorul respectiv are un limitator si datorita dintilor lipsa de pe rotitele dintate nu va mai ajunge la limitatorul ce opreste motorasul. Astfel el se roteste intruna, iar zgomotul pe care il auzi sunt tocmai rotile dintate care scapa. daca imi lasi aici un nr de telefon, am sa te sun si am sa iti explic mai pe indelete, in scris imi vine destul de greu. trebuie un pic de interactivitate feed bak cum se spune. In principiu nu e mare lucru, e o cutiutza de circa 7/4 centimetri si doua clapete din plastic ce obtureaza intrarea aerului din exterior, desfaci doua piulitze, 3 suruburi si gata, a picat aeroterma afara, apoi mai ai 2 suruburi de la motoras. Asta e tot. Astept un numar de telefon, indiferent de care, si am sa sun eu.
Numai bine!

Scris: Mie 26-Sep-2007 17:00
de christistanciu
iata cum arata piesa defecta:
Imagine

a se observa ce am incercuit cu rosu, acolo sunt distrusi dintii:
Imagine

Scris: Mie 18-Feb-2009 21:05
de christistanciu
Am sa descriu acum cam cum se procedeaza la inlocuirea motorasului de la recircularea aerului, eventual il rog pe George sa mai completeze pe ici pe colo inexactitatiile sau alte puncte de vedere(el a facut recent operatia).

In parte dreapta a masinii imediat sub parbriz exista o aparatoare de plastic, neinsurubata care trebuie data la o parte.
Imagine
Sub ea o sa apara filtrul de polen(ca un burete) si doua suruburi cu 2 piulite ce se desfac cu cheia de 10. Acestea trebuie desurubate.Scoateti cu atentie acel burete cu tot cu suportul lui din plastic si veti observa clapetele ce inchid/dau drumul aerului in interiorul masinii.

Imagine
[URL=http://g.imagesha
Apoi, inauntru la picioarele copilotului, trebuiesc desurubate urmatoarele suruburi:
-cele trei suruburi cu cap stea care tin aparatoarea ventilatorului,
-suportii din plastic ai ventilatorului
-surubul ce tine bordul in stalpul dreapta fata(in imagine cel negru)
Imagine
[URL=http://g.imageshack.us/img201/a
Ventilatorul vine in jos dar nu de tot, suficient cat sa se desurubeze cele doua suruburi care tin motoarsul de recirculare.
Atentie! motorasul are niste parghii cu care manevreaza clapetele de inchidere, aveti grija sa nu distrugeti clapetele si urechile lor, deci cu grija.

Pentru montare aceleasi chestii in sens invers. Sper ca am zis tot si sper ca e bine, daca ceva nu e in regula va rog corectati.

Scris: Dum 06-Sep-2009 00:03
de littlepig
Pentru Cristi: Asa cum ne-ai obisnuit si in alte ocazii, ai realizat prompt un tutorial detaliat si bine ilustrat. In legatura cu completarea mea imi pare rau ca trebuie sa-ti spun, dar dupa discutia noastra telefonica in care mi-ai explicat cam acelasi lucru ca in tutorialul de mai sus noi nu am mai vorbit. Eu am reusit atunci sa dau jos complet motorul impreuna cu turbina pentru ca avea un scartait suparator si l-am uns. Din pacate nu am dat de urma mecansmului de la recicularea aerului si pentru ca ma grabeam l-am motat la loc. Asa ca nu pot aduce completari la ce ai spus tu, ba chiar te rog daca poti sa-mi explici unde se afla acest mecanism fata de motorul cu turbina de aer? Poate daca il mai demontez o data si ma chinui un pic il gaesc, dar daca as sti mai precis ar fi mai usor. Nu stiu sigur daca as putea sa repar acel mecanism, dar ma simt frustrat sa nu pot macar sa-l vad, avand in vedere ca am facut multe reparatii de mecanica fina la copiatoare si imprimante cu ani in urma cand se mai si reparau si nu se aruncau dupa maxim un an. Am gasit prin calculator o poza pusa de tine pe care am descarcat-o mai demult, cu rotile dintate, (nu cea de mai sus) nu stiu din ce topic si mie mi se pare rezolvabila problema. Asa dupa cum ti-am spus eu am cumparat masina de la novo in toamna lui 2007 cand am si devenit membru al acestui forum si problema lui este de atunci a mea, doar ca el, la sugestia ta, a decuplat mufa de comnada din bord.
In incheiere iti multumesc pentru ajutorul telefonic de acum cateva luni.
Daca sunt si alte persoane care cunosc problema si vor sa imi dea o mana de ajutor le multumesc si lor anticipat.

Scris: Dum 06-Sep-2009 14:51
de christistanciu
Cele douĂŁ "uÂşiĂže" care fac aeroterma sĂŁ nu mai tragĂŁ aer din exterior ci sĂŁ recircule aerul din cabinĂŁ se vede foarte bine de afarĂŁ, (cum priveÂşti din spre compartimentul motor), sub acel filtru de polen care e ca un burete din plastic.
Aceste uºiÞe, sunt manevrate printr-o pârghie cu excentric si pot fi doar În douã poziÞii: Închis sau deschis. Aºadar, În momentul În care aeroterma este demontatã, motorul care acÞioneazã uºiÞele, se aflã deasupra, sau cu alte cuvinte urmãtorul lucru de demontat. Pentru demontarea motorului trebuie desfãcute douã ºuruburi.
În ceea ce priveºte poza cu roþile dinþate de la motor, a fost postata pe imageshack dar a dispãrut de acolo nu ºtiu de ce... Dacã eºti un specialist în imprimante ºi deþii ºi sculele potrivite, cu siguranþã ai sã poþi repara angrenajul. Totuºi sã verifici motorul dacã nu cumva e ars, ca sã nu repari roþile dinþate degeaba. Eu am sã caut pe dvd-urile de backup poza cu roþile dinþate, poate ajutã la ceva. Dacã mai sunt întrebãri nici o problemã.

pt Cristi

Scris: Lun 24-Ian-2011 13:29
de sudstill
Multumesc pt ajutor!!! un post f explicit!!

Scris: Dum 02-Sep-2012 10:44
de nervoptik
Salut,
Va rog sa-mi spuneti daca la modelul cu AC e normal ca in pozitia 0 al aerotermei sa bage totusi aer? Mai putin decat pe pozitia 1.

Cu contactul pus, in liniste totala, se aude ventilatorul, iar la grilele de aer din bord, se simte curent de aer, cu masina stationata si fara vant afara.
Multumesc.

Scris: Dum 02-Sep-2012 11:18
de ViperDodo
la multe masini , pe pozitia 0 in momentul in care apesi butonul de AC pleca si ventilatorul pe treapta 1.
Ex: Logan, Opel Corsa

Scris: Dum 02-Sep-2012 14:50
de ANDREI_JOY
Aceeasi problema este si la mine cu ventilatorul de baga aer in habitaclu, pozitia zero se aude cum functioneaza, dar nefiind actionat butonul de aer-conditionat.Cand il dau spre - 0 are o tentativa de a se opri pentru cateva momente.Cred ca porblema este din buton, si partea nasol este ca nu merge un buton de la masinile fara aer conditionat.

Scris: Dum 02-Sep-2012 20:47
de nervoptik
ViperDodo scrie:la multe masini , pe pozitia 0 in momentul in care apesi butonul de AC pleca si ventilatorul pe treapta 1.
Ex: Logan, Opel Corsa

Mltumesc, si eu m-am gandit ca e o masura de siguranta pt AC.
Multi pornesc AC dar uita sa porneasca ventilatorul.
Andrey_joy m-a completat, merge si fara AC pornit, probabil din cauze economice ... era prea multa electronica sa faca aeroterma sa porneasca la prima turatie cand se apasa AC.

Scris: Dum 30-Dec-2012 17:09
de christistanciu
Imagine

poza cu piesa de la recircularea aerului.

Azi am dat peste ea la curatenie si inainte sa o arunc i-am mai facut o poza.

Scris: Mie 02-Ian-2013 15:18
de ANDREI_JOY
christistanciu scrie:Imagine

poza cu piesa de la recircularea aerului.

Azi am dat peste ea la curatenie si inainte sa o arunc i-am mai facut o poza.


Toate au boala asta, se rup dintii rotitelor de angrenare.
Eu am reusit sa iau de la un coleg cu un xsara din 1997 si i-am luat rotitele din cutie si le-am bagat in cutia mea care este cu 3 fire fata de cea de la xsara care are 2 fire.