Pagina 1 din 1

Rulmenti punte spate Saxo 1.6

Scris: Vin 15-Ian-2010 22:19
de esox
Ma bate gandul sa-mi verific , sau mai bine zis chiar sa schimb rulmentii spate la masina. Problema e ca pe la service-urile cunoscute (sau a cunoscutilor) nu prea le au si nu se baga la bari de torsiune. Stie cineva prin zona judetului Hunedoara un mecanic bun care se pricepe la asa ceva???

Si oare are careva habar cat ar costa distractia... nu de alta da sa stiu la cat sa ma astept :lol: :lol:


Am inteles ca cam la 100.000 ar cam trebui schimbati rulmentii... acum am cam aprox. 103.000 si nu cred ca au fost schimbati niciodata.... oricum i-as schimba ca sa stau eu linistit.. mai ales ca parca in ultimul timp parca e mai galagioasa putin :lol: :lol: :lol:


Si daca tot o sa fie desfacuta... oare mai e ceva ce ar merita verificat pe acolo?

Scris: Sâm 16-Ian-2010 15:54
de christistanciu
Eu am avut probleme la punte, din cauza ca nu au fost rulmentii inlocuiti la timp, mai bine zis semeringurile sunt vina majora.
Aici e discutia completa despre ce am patit eu...
http://www.clubcitroen.ro/forum/about10577.html

Scris: Sâm 16-Ian-2010 15:56
de christistanciu
Eu am avut probleme la punte, din cauza ca nu au fost rulmentii inlocuiti la timp, mai bine zis semeringurile sunt vina majora.
Aici e discutia completa despre ce am patit eu...
http://www.clubcitroen.ro/forum/about10577.html

Scris: Dum 17-Ian-2010 17:27
de esox
Pai si mie mi-e cam frica sa nu apara ceva probleme... sau ca ar putea fi uzata... de aia vroiam sa schimb rulmentii... plus ca as vrea un reglaj la inaltimea barii de torsiune... am impresia ca sta putin mai lasata de partea stanga...

Problema mea e ca nu gasesc un mecanic priceput in bari de torsiune in zona.... da mai caut..... :lol: :lol:

Scris: Lun 26-Apr-2010 16:14
de psa106
Eu am schimbat puntea (personal, nu la service) la pug-ul meu 106 (cu o punte de saxo vts). Nu este ceva simplu si, in cazul in care axul puntii este ok, trebuie schimbati rulmentii si simeringurile (vin in kit pentru fiecare parte, deci tb 2 kit-uri). Trebuie acordata atentie 1.montarii simeringurilor pentru a evita patrunderea apei pe langa ele si 2.repozitionarii barilor de torsiune. Multi numara dinti sau masoara repere de pe caroserie si bratul suspensiei, iar aceasta duce la diferente stanga-dreapta. Modalitatea corecta este montarea unei scule speciale (sau artizanale) ca un "fals amortizor" cu tija filetata si posibilitate de blocaj la o anumita dimensiune (de obicei cea reperata inainte de scoaterea barilor de torsiune) si apoi introducerea pe rand, intai dreapta si apoi stanga, a barilor. Pentru saxo, recomand dimensiunea pe scula de 294,5mm ca fiind cea minima (max 306mm), oricat de bine ar arata masina mai coborata de atat. Deci, nu este simplu dar nici prea complicat. Multi mecanici de la noi nu pot sau nu vor sa se ocupe de asa ceva, desi acest tip de suspensie este foarte des folosit la cei de la PSA. Bafta!

Scris: Mar 29-Iun-2010 15:34
de paco22
350 ron ma costat pe mine la pro motor rm valcea.iam schimbat acum 4 luni si din pacate am puntea mancata pe partea dreapta din cauza drumurilor care sunt prea drepte pe parte dreapta .asa ca nu costa decat 35 milioane noua.

rulmentii puntii

Scris: Mie 03-Noi-2010 17:45
de psa106
Eu am gasit la 2600ron, axa punte de 106/saxo. Dar se poate reconditiona, exista cineva pe forumul peugeot care recomanda o firma care se pare ca face o reparatie ca de fabrica. Asta daca puntea este dusa. Daca nu, trebuie doua kituri de rulmenti cu simeringuri (unul pe fiecare parte) care ar fi intre 150 si 200 ron/kit, in functie de producator si de magazinul care ii aduce. Plus vaselina de buna calitate, rezistenta la apa. Eu am preferat copper ca nu o spala nimic si este foarte aderenta la metale. Cu remontarea barilor de torsiune se face cum ziceam, cu o scula de reglaj. Asta se va folosi ca reper pt ambele parti. Distantele pe aceasta scula sunt altele la saxo dupa 99 fata de pug106, de 302mm non sport si 309mm pt TU5J4. Cu astea va fi cam ridicata de spate. Mai bine se repereaza dimensiunea inainte de demontarea bratului si se remonteaza la aceeasi cota.

Scris: Mie 03-Noi-2010 17:48
de psa106
paco22 scrie:350 ron ma costat pe mine la pro motor rm valcea.iam schimbat acum 4 luni si din pacate am puntea mancata pe partea dreapta din cauza drumurilor care sunt prea drepte pe parte dreapta .asa ca nu costa decat 35 milioane noua.


nu este din cauza drumurilor ci din cauza ca simeringul de etansare a permis patrunderea apei la rulmenti!